Millaisia raskausoireita sinulla on?

Kävin päivystyksessä. Saan primperania kokeiluun. Sanottiin että tää on kestänyt nyt niin pitkään että olis tärkeä saada kuivumisen merkit pysäytettyä. Kuulemma pitää yrittää vaan juoda ja jos se primperan helpottaa nii sit heti syö sen mitä pystyy.
 
18.12 piti menkkojen alkaa mutta eivät ole alkaneet. Tänään tein testin ja näytti negatiivistä. Menkat 5pv myöhässä. Odotellaan vielä ja teen loppuviikosta uuden testin.

Oireina ollut mulla aamuisin pahoinvointi, turvotusta, närästystä ja rinnat kasvaneet
 
Kävin päivystyksessä. Saan primperania kokeiluun. Sanottiin että tää on kestänyt nyt niin pitkään että olis tärkeä saada kuivumisen merkit pysäytettyä. Kuulemma pitää yrittää vaan juoda ja jos se primperan helpottaa nii sit heti syö sen mitä pystyy.

Peukut pystyyn että auttaa! :happy:
 
Täällä on flunssaa ilmassa ja se on kyllä pahoinvoinnin kanssa todella raastava kombo. :arghh: Puhti täysin pois, ei millään jaksaisi jouluvalmisteluja sun muita.
 
Täällä on flunssaa ilmassa ja se on kyllä pahoinvoinnin kanssa todella raastava kombo. :arghh: Puhti täysin pois, ei millään jaksaisi jouluvalmisteluja sun muita.




Mullakin on koko joulukuun kestänyt rohiseva limainen yskä, apteekista tarjottiin resilaria ja hunajasuihketta. Tää on se mikä eniten ärsyttää raskaudesta. Voi käyttää vaan jotain lumelääkkeitä eikä mitään kunnon droppia..
 
Mullakin on koko joulukuun kestänyt rohiseva limainen yskä, apteekista tarjottiin resilaria ja hunajasuihketta. Tää on se mikä eniten ärsyttää raskaudesta. Voi käyttää vaan jotain lumelääkkeitä eikä mitään kunnon droppia..
Ai että oon niin samaa mieltä! Kaikki järkevät, oikeat lääkkeet on kielletty. Oikeastaan kaikki hauska ylipäätään on kielletty :grin:grin
 
Ai että oon niin samaa mieltä! Kaikki järkevät, oikeat lääkkeet on kielletty. Oikeastaan kaikki hauska ylipäätään on kielletty :grin:grin

Mulla on kaapissa kolmea erilaista pseudoeferiini valmistetta jotka ilkkuu. Jos olisin voinu käyttää niitä heti, tää yskä olis loppunut päivässä :facepalm:
 
Täällä on niin armoton väsymys että. Saa nähä onko hb laskenut vai johtuuko vaan raskaudesta.. mutta on kovempaa tää väsymys mitä aikaisemmilla viikoilla.. huomenna pärähtää rv 13. Pahoinvointia on edelleen myös
 
Täällä raskausoireina oikeestaan vain närästys ja ajottainen etova olo. Sekin liittynee ehkä närästykseen ja siihen, jos ruokailuvälit venyy liiaksi.
 
Enää lievää pahoinvointia lääkkeellä. Rinnat on super arat ja pää särkee vielä ajoittain ja väsyttää. Nyt on alkanut myös ihan oikeasti vessassa ravaaminen. Ilmeisesti alkaa painaa rakkoa jo sen verran tuo kohtu.
 
Minun psyyke alkaa pikkuhiljaa nyt hajoamaan. Oksentelua minulla ei oikeastaan ole ollut, mutta pahoinvointi on ollut nyt läsnä koko ajan sen 1,5kk. Siis todellakin koko ajan, päivällä ja yöllä. Kun yritän mennä nukkumaan niin vähän väliä joudun nieleskelemään kun oksennusta vaan tulee suuhun. Tämän lisäksi nyt on alkanut tulla sellainen tunne etten saa happea. Psyykkistä oiretta varmaan, mutta nuo yhdessä ovat sen verran hankalat etten nuku kuin max 5h yössä. Nousen monta kertaa yössä kävelemään ympäri taloa ja siis itken vaan kun on niin turhautunut ja paha olo.
Tätä ei suinkaan helpota se, että miehelle tunnen itseni taakaksi kun en oikein mitään pysty tekemään. Syömisestä olen nauttinut viimeksi ehkä 2kk sitten. Nyt syön vaan kun on pakko ja muuten varmaan pyörtyisin.
 
Minun psyyke alkaa pikkuhiljaa nyt hajoamaan. Oksentelua minulla ei oikeastaan ole ollut, mutta pahoinvointi on ollut nyt läsnä koko ajan sen 1,5kk. Siis todellakin koko ajan, päivällä ja yöllä. Kun yritän mennä nukkumaan niin vähän väliä joudun nieleskelemään kun oksennusta vaan tulee suuhun. Tämän lisäksi nyt on alkanut tulla sellainen tunne etten saa happea. Psyykkistä oiretta varmaan, mutta nuo yhdessä ovat sen verran hankalat etten nuku kuin max 5h yössä. Nousen monta kertaa yössä kävelemään ympäri taloa ja siis itken vaan kun on niin turhautunut ja paha olo.
Tätä ei suinkaan helpota se, että miehelle tunnen itseni taakaksi kun en oikein mitään pysty tekemään. Syömisestä olen nauttinut viimeksi ehkä 2kk sitten. Nyt syön vaan kun on pakko ja muuten varmaan pyörtyisin.
Tuo kuullostaa refluksilta. Kannattaa käydä lääkärissä ja hankkia joku kunnollinen närästyslääke. Raskaushan veltostuttaa kudoksia ja vatsanportti on yksi kohta, mihin voi voimakkaasti vaikuttaa ja aiheuttaa siten kovaa närästystä/vatsan sisällön takaisinvirtausta. Sängyn päätyä kannattaa koittaa kohottaa ja välttää kaikkia närästystä lisääviä ruokia. Itsellä ainakin kahvi, sitrushedelmät, suklaa ja raaka sipuli ovat pahimmat. Jugrtti, maito ym. Hapanmaitotuotteet tuntuu hieman helpottavan. Minä sain lääkäriltä Omeprazolia ja se auttaa kyllä silloin, kun pahiten korventaa.

Tsemppiä ja toivottavasti saat avun tuohon :rolleyes:
 
Eilen oli aivan kamala päivä. Aamulla töissä pimeni vintti. Onneksi ei sattunut sen kummemmin mitään, ois ollut aineksia pahempaankin. Nyt on sit tämä viikko saikkua. Nukuin sit eilisen päivän ja palelin, ja illalla hampaiden pesun jälkeen joutui vielä oksentamaan ensimmäisen kerran. Ja nyt kuitenkin viikot 9+...
 
Tuntuu että väsymys on jotenkin taas mulla alkanut pahentua. Voisin nukkua vaikka miten pitkiä yöunia, ja aina on sellanen hömelö olo hereillä. Ärh. Mut tietty helppoa tämä on mihinkään pahoinvointiin verrattuna, jollaista ei oo kyllä enää viikkoihin esiintynyt.
 
Täällä myös ihan kauheeta väsymystä. Töissä teen vaan tarvittavan, loppuajan huilaan ja syön. Työkaverit varmaan ihmettelee..mut pahoinvointi on ehkä asteen verran helpottanut!
Ja sit kun väsymys väistyy, niin jaksaakin tehä vaikka minkälaista juttuu, esim eilen jopa jumppasin kotona :D
 
Onko kellään nivuskipuja? Huomasin tänään että vasen nivusalue on kipeä kun siihen koskettaa. Tarkemmin tunnustellessa siinä tuntuu imusolmuke, joka vissiin kipuilee. Toissapäivänä tein venyttelyä, liekö siitä johtuu vai onko tääki jotai raskauteen liittyvää.. esikoisesta ei muistaakseni tullut mitään nivus/liitoskipuja.
 
Onko kellään nivuskipuja? Huomasin tänään että vasen nivusalue on kipeä kun siihen koskettaa. Tarkemmin tunnustellessa siinä tuntuu imusolmuke, joka vissiin kipuilee. Toissapäivänä tein venyttelyä, liekö siitä johtuu vai onko tääki jotai raskauteen liittyvää.. esikoisesta ei muistaakseni tullut mitään nivus/liitoskipuja.

Voihan se myös olla nivustyrä? Joillain ilmestyy mm raskauden aikana eli kyse saattaa olla siitäkin.
 
Mulla myös nivuskipuja, ollut myös muissa raskauksissa. Harmittomia mutta ikäviä :/
 
Takaisin
Top