Millaisia raskausoireita sinulla on?

Taisin iloita liian aikaisin, kun en ollu joutunu oksentamaan moneen päivään. Eilen illalla se taas alkoi ja tänään oksensin töissä. Ei muuta kun työterveyteen ja pari päivää saikkua. Keskiviikkona uus yritys mennä töihin. Voishan tää jo vähitellen loppua...
 
Täällä oksennettu rv5 lähtien päivittäin, kunnes viime viikonloppuna loppui kun rv 10alkoi. Välillä kestänyt aamusta iltaan, useimmiten iltapäivään asti. Töissä ollut aikamoinen selviytyminen, seiniä pitkin menty ja yritetty pysyä tolpilla. Aikamoinen alku, mehun voimalla pitkälti menty. Onneksi nyt alkaa helpottaa
 
Minulla tilanne se, että tämä on jo ties kuinka mones raskaus, poikani on 14v ja tämän jälkeen keskenmenoja on tullut 3, rv15, rv18 & rv7.

Tämän hetkinen raskaus on tähän mennessä vaikein, alusta saakka ollut pientä juilintaa vatsanpohjassa, olen ollut jo kolme viikkoa sairaslomalla aivan järkyttävän pahoinvoinnin takia, oksennus lentää aamusta iltaan.

Hormonit herättävät joka yö kellon tarkasti klo 3.50 ja valvottaa yleensä noin kolmisen tuntia.

Aivastaminen, yskiminen ym repii liitoksia.

Rinnat ovat kasvaneet yli kuppikoon ja ihan hirvittävän kipeät, nännit ovat niin arat että hankautuvat liiveihin.

Huimaus alkaa heti kun nousen istumaan tai seisomaan.

Lisäksi olen niin turvoksissa ettei vaatteet enää mahdu kunnolla päälle.

Olen käytännössä vuodepotilaana.

Nukahtelen useita kertoja päivän mittaan. Olo pahenee aina iltaa kohti.

Aika paljon kaduttaa jo koko raskaus, tässä ei tunnu nyt olevan mitään hohdokasta, mutta toivottavasti lopputulos parempi nyt..

Täytyy lisätä että piuhat menee poikki tämän raskauden päätteeksi, oli lopputulos mikä tahansa.
Kaksi keskiraskaudenki keskenmenoa, sulla on ollu liian paljon surua kestettävänä. Ei tässä osaa oikein mitään järkevää sanoa kun ei voi kuvitellakaan sun oloa. :sorry: Paljon voimia kestää hankalia raskausoireita!
 
Joo ja siis luulis että tää pikku hiljaa helpottais kun viikkoja jo 11+6 tänään.. vaan kun ei näy loppua.. :sad001 en tiedä miten pystyn matkustamaan jouluna anopille ja takaisin jos tämä jatkuu..
 
Joo ja siis luulis että tää pikku hiljaa helpottais kun viikkoja jo 11+6 tänään.. vaan kun ei näy loppua.. :sad001 en tiedä miten pystyn matkustamaan jouluna anopille ja takaisin jos tämä jatkuu..
Meidän pitäis kans joululomalla ajella sellainen 1200 km. Just nyt ei houkuttele...
 
Meillä sentään vaan 160km suuntaansa.. mut joo ei nappaa sekään yhtään..
 
Mulla on ollut nyt parin viikon aikana kaksi aamua, ettei ole tehnyt pahaa herätessä. Ekan kerran sain sätkyn, että nytkö nää oireet loppu, tänään oon ottanut jo aamun rauhallisemmin ja koittanut jopa nauttia siitä hetkellisestä vatsan vellomattomuudesta. Kyllä se on sit taas viimeistään lounaan jälkeen heittänyt ihan reilun huonovointisuuden päälle mut hassua, miten mieli heti reagoi.

Sitä mä oon tässä pähkäillyt, et liekö tuo pahoinvointi ja väsymys vai mikä, mut musta on tullut tosi kotihiiri. Tekisi mieli perua kaikki ylimääräiset menot ja vastuut (sekä töistä että vapaa-ajalta) ja käpertyä vaan johonkin omaan kuplaan pojan ja puolison kanssa. Voi olla, et on vaan myös ihan kunnon loman tarpeessa, on ollut melkoisen vaikeaa motivoitua mihinkään ylimääräisiin suorituksiin näin heikkovointisena, ja silti tahtoo tuntua syylliseltä kun ei saa asioita aikaan entiseen tapaansa.
 
Mulla on vähän samaa. Välillä on melkein oireettomia päiviä (jotka joka kerta säikäyttää ensin) ja pian onkin taas hirveä pahoinvointi, väsymys ja tissit todella kipeät. Myös päivän aikana on usein vaihtelua oireissa. Mä oon aina ollut vähän kotihiiri, mutta nykyään vaan entistä enemmän, kun on niin väsynyt ja huonovointinen, että ei oikeen jaksaisi tehdä mitään töiden jälkeen. Paitsi mennä nukkumaan kuudelta illalla. Töissä on myös vähän hankalaa, kun ei meinaa mikään kiinnostaa ja innostaa nykyään, tuntuu välillä että oon maailman huonoin työntekijä. En tunne olevani ihan oma itseni tällä hetkellä, mutta sekin varmaan kuuluu vaan asiaan. o_O
 
Noin viikko ennen plussaa alkoi jäätävä närästys ja röyhtäily ja samaan aikaan hiukset alkoi rasvoittua tosi nopeasti. Sitten meni nenätukkoon ja samalla hajuaisti parani vainukoiran tasolle :joyful: pahoinvointi ja oksentelu alkoi 5+ ja siitä nyt "nautitaan" melkein 24/7
 
Miten voikin olla ihmisellä näin jatkuvasti huono olo... :depressed: esikoisesta oksensin vain aamuisin tyhjästä vatsasta, nyt on koko ajan oksennus kurkussa ja varsinkin nukkumaan mennessä... Nyt myös viikonlopun aikana tuntuu maha turvonneen niin kuin oltaisiin loppumetreillä jo. Aivan hullua...
 
Täällä myös edelleen jatkuu 24/7 yökötys. Kolmas viikko saikulla...
 
On tämä kyllä, vihdoin maistui ruoka mutta söin sitten vahingossa vähän liikaa, ja nyt on sen takia paha olo.. Pitäis vain muistaa pitää ne annoskoot tosi pieninä, vaikka on kova nälkä :bored:
 
Joo edelleen oksettaa. Ihan jatkuvasti. Selvisin kuitenkin päiväkodin tutustumisesta oksentamatta. Huomenna sinne uudestaan iltapäivällä.. toivottavasti sillonkin menee hyvin.
 
Itse huomasin tänään uuden ilmiön eli oksennus vaan pulahtaa suuhun kumartuessa eli esimerkiksi kenkiä laittaessa. Tosi kiva...

Minulla on muutenkin ollut hiukan matalalentoa viime päivät johtuen ihan fyysisestä heikotuksesta ja sen vaikutuksesta mielialaan. Oksettaa, maha ei toimi, turvottaa, pyörryttää ja kaiken kruunaa se kun en nuku kunnolla. Viime yönäkin olin unettomuudesta ja olotilasta siis niin raivoissani, että melkein tärisin! En kehtaisi koko aikaa valittaa mutten myöskään esittää pirtsakkaa ja onnellista. Mahaa lisäksi pistelee välillä enkä tiedä kuuluuko se asiaan. Se nyt on silti pienin murheeni.
 
Itse huomasin tänään uuden ilmiön eli oksennus vaan pulahtaa suuhun kumartuessa eli esimerkiksi kenkiä laittaessa. Tosi kiva...

Minulla on muutenkin ollut hiukan matalalentoa viime päivät johtuen ihan fyysisestä heikotuksesta ja sen vaikutuksesta mielialaan. Oksettaa, maha ei toimi, turvottaa, pyörryttää ja kaiken kruunaa se kun en nuku kunnolla. Viime yönäkin olin unettomuudesta ja olotilasta siis niin raivoissani, että melkein tärisin! En kehtaisi koko aikaa valittaa mutten myöskään esittää pirtsakkaa ja onnellista. Mahaa lisäksi pistelee välillä enkä tiedä kuuluuko se asiaan. Se nyt on silti pienin murheeni.

Oo vielä ymmärtänyt että pistely voi olla normaalia. Esim oire siitä että stressaat. Koska selvästi stressaat sitä unettomuutta ja on muutakin vaivaa. Jos se huolestuttaa niin kannattaa varata ylimääräinen käynti neuvolaan tai puhelinaika tms.
 
Rinnat ei ole ehkä enää niin kipeät ja turvonneet kuin alkuun. Olen ymmärtänyt että pitäisikin helpottaa alun jälkeen?

Huono olo vaivaa aamusta iltaan, etoo, tärisyttää, heikottaa. Oksennus ei tule, koko ajan syötävä jotain. Öisin olen alkanut heräilemään. Aivan yhtä tuskaa kun klo herättää joka aamu 4.40 töihin. Olen niin uupunut että! Nyt pari päivää saikkua ainaskin!

Viikot 8+2.

Anteeksi valitus :sorry:
 
Mitenköhän kauan tää pahoinvointi ottaa jatkuakseen. Aina valitan tästä mutta edelleen jatkuu vaan samaa rataa :dead:
 
Fuji sulla on kyllä jo jatkunut todella kauan toi tosi paha pahoinvointi :hungover: Toivottavasti helpottaa pian! Ja tietysti kaikilla pahoinvoinnista kärsivillä myös. Mulla yhä myös jatkuvaa etovaa oloa (olo vaihtelee päivän mittaan) mutta en ole juuri oksennellut. Ruokailut on hankalia mutta pystyn kuitenkin elää tämän kanssa. Vähän on ikävä sitä ettei herää joka aamu ”krapulassa” :woot:
 
Takaisin
Top