Millaisia raskausoireita sinulla on?

Fuji sulla on kyllä jo jatkunut todella kauan toi tosi paha pahoinvointi :hungover: Toivottavasti helpottaa pian! Ja tietysti kaikilla pahoinvoinnista kärsivillä myös. Mulla yhä myös jatkuvaa etovaa oloa (olo vaihtelee päivän mittaan) mutta en ole juuri oksennellut. Ruokailut on hankalia mutta pystyn kuitenkin elää tämän kanssa. Vähän on ikävä sitä ettei herää joka aamu ”krapulassa” :woot:

Juu eikä vaikuta yhtään siltä että helpottaisi. Illalla ruoan käry on pahin.. mies paistoi äsken lohta ja kahdesti oksensin. Vaikka ei ole edes paljon mitään oksennettavaa niin silti. Eikä oksentaminen auta pahoinvointia yhtään.
Edit. Ja viikkoja kuitenkin jo 12+5..
 
Minulla on tänään kivistänyt alavatsaa melkoisesti. Onko nää nyt jotain kohdun kasvukipuja vai mitä. Ei ole tällaista kipua ollut vielä tässä raskaudessa. Liikkuessa vihloo ja jäytää alavatsalla ja myös välillä selän puolella tuntuu :sour:

Jonkin aikaa istuin koneella töissä ja kun lähdin siitä kävelemään, niin aika kovaa juili mahaan. Ehkäpä tää on kuitenkin vaan sitä normaalia "kasvukipua". Onko teillä muilla ollut?
 
Kuulostaa tutuilta noi kivut. Eilisestä lähtien viiltävää ja jomottavaa kipua liikkeelle lähtiessä ja liikkeessä alavatsalta selkään. Välillä tekis mieli kaksin kerroin käpertyä ku sattuu. Viikkoja 9+1
 
Joo kasvukipuja kuulostaa olevan. Välillä tuo kipu on ihan järkyttävää. Vihloo koko vatsa ja jomottaa reisiin ja tuntuu että menkat alkaa ihan just
 
Ihan ku tuntuis hentoja tökkäisyjä alavatsalla, mut voiko ees olla mahollista näin aikaisilla viikolla 12+0. Tekeeköhän mieli tepposia :grin

Mäkin pari päivää sitten mietin, että voisko olla. Viikkoja oli silloin 11+5, että varmaan jotain muuta oli. Vielä kun mulla on todettu istukankin kasvavan edessä. :grin
 
Ihan ku tuntuis hentoja tökkäisyjä alavatsalla, mut voiko ees olla mahollista näin aikaisilla viikolla 12+0. Tekeeköhän mieli tepposia :grin

Minä tunsin toisesta liikkeet rv14.
Esikoisesta potkut tuntui myöhemmin, oisko ollu vasta rv18.

Olen kuullut ns. haamupotkuista, voisko olla sellaisia?

Edit. Ja miksipä ne ei voisi olla jo vauvan liikkeitä/kuplintaa?
 
Alan vähitellen palata elävien kirjoihin. Maanantain jälkeen en oo oksentanu ja pahoinvointi on muuttunu vain ajoittaiseksi etomiseksi. Tänään tuli ekaa kertaa nälkä ilman pahoinvointia. Ja suklaa maistuu taas hyvältä. Se voi olla huonokin asia. Nimim. Suklaaholisti :grin
 
Haamupotkuja on kyllä ollut vieläkin, vaikka esikoisen syntymästä tulee helmikuussa jo kolme vuotta.. :grin mutta kivaa kyllä kun kohta oikeesti ne alkaa tuntua! Esikoisesta tais tuntuu potkut rv 16. Eilen ultrassa ei ollut vielä ihan varma et onko istukka edessä vai takana.
 
Mulla on ollut tänään koko päivän tosi huono olo, ei ollut kauhean kiva olla töissä. Aiemminkin on ollut huonoa oloa ja kuvotusta, mutta vähän lyhyempiä pätkiä. En oo kertaakaan kuitenkaan oksentanut eli olen ilmeisesti onnekas.

Onko jollakin alkanut oksentelu vasta myöhemmin? Mulla nyt viikkoja 8+4.

Turvotusta on edelleen ja rinnat ja etenkin nännit kipeät. Ja itkettää tosi herkästi, tänäänkin itkin juna-asemalla sellaista juttua mitä en todellakaan normaalisti itkisi..
 
Mulla on ollut tänään koko päivän tosi huono olo, ei ollut kauhean kiva olla töissä. Aiemminkin on ollut huonoa oloa ja kuvotusta, mutta vähän lyhyempiä pätkiä. En oo kertaakaan kuitenkaan oksentanut eli olen ilmeisesti onnekas.

Onko jollakin alkanut oksentelu vasta myöhemmin? Mulla nyt viikkoja 8+4.

Turvotusta on edelleen ja rinnat ja etenkin nännit kipeät. Ja itkettää tosi herkästi, tänäänkin itkin juna-asemalla sellaista juttua mitä en todellakaan normaalisti itkisi..

Mulla ei oo ollut juuri ollenkaan huonoa oloa, oikeestaan ainoastaan hampaita harjatessa yököttänyt. Ja just 8+2 ja 8+4 oksensin ihan yllättäen kesken hampaiden harjauksen. Että ainakin mulla tuli vasta myöhemmin, vaikkakin hyvin lievää ollu silti. Tuo pahoinvointi on vissiin siis hyvin yksilöllistä. Saa nähdä mitä loppuraskaus tuo tullessaan, kun tää alku ollut niin vähäoireista.
 
Minulla esikoista odotellessa oksentelu tais alkaa vasta viikolla 10. Ja kesti ainakin sen kuus-kahdeksan viikkoa.. tässä raskaudessa pahoinvointi alkoikin jo aiemmin, rv 6..
Täällä myös tuota itkuherkkyyttä, esim eilen kaupassa ku kurkkasin ruma ankanpoikanen -kirjaa, ni tuli jo tippa silmään. Piti laittaa kirja äkkiä pois :grin
 
Onko muilla ollut vielä harjoitus suppareita. Eilen löysin aamulla sen vahingossa kun mahaa tutkin selinmakuulla. Kohtu oli aivan pinkeä häpyluun ja navan välillä oleva pallo. Mitään en itse tuntenut muuta kuin sormin. Viikkoja minulla kuitenkin vasta 9+3. Muutenkin tämän jälkeen olen ollut tietoinen kohdusta kun liikun, tuntuu kuin joku muljuisi vatsassa. Onko muilla ollut tallaisia tuntemuksia näin aikaisin. Muistan edellisistä raskauksista nämä mutta tulivat mielestäni paljon myöhemmin.
 
Onko muilla ollut vielä harjoitus suppareita. Eilen löysin aamulla sen vahingossa kun mahaa tutkin selinmakuulla. Kohtu oli aivan pinkeä häpyluun ja navan välillä oleva pallo. Mitään en itse tuntenut muuta kuin sormin. Viikkoja minulla kuitenkin vasta 9+3. Muutenkin tämän jälkeen olen ollut tietoinen kohdusta kun liikun, tuntuu kuin joku muljuisi vatsassa. Onko muilla ollut tallaisia tuntemuksia näin aikaisin. Muistan edellisistä raskauksista nämä mutta tulivat mielestäni paljon myöhemmin.

Jostain luin että kohtu supistelee jatkuvasti ja se on ihan normaalia. Kuulemma jos rakko on täynnä niin seki saattaa aiheuttaa supistuksen eli ei oo mitenkään vaarallista. :)
 
Tänään on taas ollut huono olo koko päivän, nytkin yököttää... Väsyttää myös, nukuin pitkään ja nukahdin iltapäivällä vielä sohvalle, sitten on myös hirveä nälkä parin tunnin välein..
 
Soitin neuvolaan.. eivät voi auttaa.. pitää mennä päivystykseen terveysasemalle kun akuuttiaikoja ei neuvolassa ole. Väläytti kyllä mahdollisuutta lääkitykseen.. vaikka mielummin en sellaista ottaisi mut tää päänsärky on selvä merkki myös nestehukasta. Ei hyvä..
 
väsymys, etova olo, rintojen arkuus, alaselän lievä oireilu, turvotus.. paino on noussu kuukaudessa 3kg kun oon vaan nukkunu ja ollu treenaamatta.

pahin on kuitenkin se nälkä joka iskee TÄYSII ja varoittamatta. Silloin pitää kaikin voimin keskittyä ettei pimahda tai ala itkee kun tuntuu että mun maha alkaa syömään mua sisältä päin sen jäätävän voimakkaan nälän takia.. ja sit voi olla että kun syön jaksan ahmia kaksi kulhollista ja just ja just pari lusikallista ruokaa ennen kuin on ähky.
 
18.12 piti menkkojen alkaa mutta eivät ole alkaneet. Tänään tein testin ja näytti negatiivistä. Menkat 5pv myöhässä. Odotellaan vielä ja teen loppuviikosta uuden testin.
 

Liitteet

  • IMG_20191223_123420.jpg
    IMG_20191223_123420.jpg
    19 KB · Katsottu: 8
  • IMG_20191223_123424.jpg
    IMG_20191223_123424.jpg
    18.5 KB · Katsottu: 8
Takaisin
Top