Millaisia raskausoireita sinulla on?

Sydämen tykytyksiä ja liitoskipuja. Muutenkin ihan ihmeellsitä vihlontaa ja muuta vatsalla ja jaloissa. Raivostuttavaa. Niin joo ja alkaa pikkuhiljaa myös närästys tulla esiin ajoittain.
 
Sydämen tykytyksiä ja liitoskipuja. Muutenkin ihan ihmeellsitä vihlontaa ja muuta vatsalla ja jaloissa. Raivostuttavaa. Niin joo ja alkaa pikkuhiljaa myös närästys tulla esiin ajoittain.

Melkeen olisin voinu kirjottaa saman viestin :grinToivoin, että selviäisin ilman närästystä mahd kauan, mutta ihan satavarma olin, että sieltä se kyllä tulee kun muutenkin välillä närästää :eek:
 
Melkeen olisin voinu kirjottaa saman viestin :grinToivoin, että selviäisin ilman närästystä mahd kauan, mutta ihan satavarma olin, että sieltä se kyllä tulee kun muutenkin välillä närästää :eek:

Mulla ei ees ikinä ollu närästystä ennen ekaa raskautta. Nyt sit on taas ajoittain närästystä ollut joten oletan että johtuu taas raskaudesta. Ekassa menu siihen että hain omeprazolia siihen kun ei pystynyt vaan olemaan enää sen närästyksen kanssa ja gavisconia kokeilin mutta sen aina oksensin..
 
Mul on ollu tosi tosi harvoin närästystä, mut sitten kun on ollu, niin aika jäätävää. Nyt on ollu aika useena iltana sellasta pientä, kunnollista odotellessa, yök. Sillon ei tiedä kyllä miten päin olis
 
Ensimmäiset 3 kk oli etova olo 24/7, tissit kipeät, turvotti, jäätävä nälkä koko ajan, hengästytti, väsytti (+ uniongelmat siihen kylkeen), jne. Nuo ovat onneksi helpottaneet.

Ja minä en tiennyt, mitä se närästys on - ennen tätä raskautta. Nyt tiiän! Ihan alussa sitä oli enemmän ja johtui varmaan jostain ruoka-aineesta, mitä söin. Nykyään tulee semmosia pikkukohtauksia melkein päivittäin. Pahoin pelkään, että tämä on vasta alkurumpujen pärinää.

Muita oireita on tällä hetkellä ärtyneisyys, vihlonta (oletettavasti liitoskipuja) ja nenän vuotaminen/tukkoisuus.
 
Voiko jatkuva kireä pinna johtua raskaudesta? Olen koko viikon ollut kuin persuksiin ammuttu karhu :mad: Töissä ärsyttää kaikki ja tietokone meinaa lentää seinään monta kertaa päivässä. Työkavereiden hyväntahtoiset raskauteen liittyvät neuvot ja kyselytkin ovat ärsyttäneet viime päivinä. Toivottavasti menee pian ohi.
 
Voiko jatkuva kireä pinna johtua raskaudesta? Olen koko viikon ollut kuin persuksiin ammuttu karhu :mad: Töissä ärsyttää kaikki ja tietokone meinaa lentää seinään monta kertaa päivässä. Työkavereiden hyväntahtoiset raskauteen liittyvät neuvot ja kyselytkin ovat ärsyttäneet viime päivinä. Toivottavasti menee pian ohi.

Kyllä voi. Hormonaaliset muutokset tekee tuota että kaikki vaan vituttaa
 
Minulla alkoi pieni vuoto juuri äsken. Viikkoja nyt siis 15+2. Mies tuli reissusta eilen ja seksiä on harrastettu eilen ja tänään. Voiko tuo nyt johtua siitä? Neuvola ei toki "ole auki" enää eli sieltä en voi kysyä. Limakalvot minulla on tuntuneet kuivalta kyllä myös. Veri oli mielestäni melko tummaa, ei mitään hirvittävän hailua. Vitsit kun alkoi pelottaa. Kipua minulla ei ole.
 
Kyllä voi. Hormonaaliset muutokset tekee tuota että kaikki vaan vituttaa

Kaikki harhaluulot vaaleanpunaisissa mammahöyryissä kelluvista pikkasen liian onnellisista odottajista voi siis unohtaa :devil07

Toivon kyllä, että vitutus olisi väliaikaista.
 
Minulla alkoi pieni vuoto juuri äsken. Viikkoja nyt siis 15+2. Mies tuli reissusta eilen ja seksiä on harrastettu eilen ja tänään. Voiko tuo nyt johtua siitä? Neuvola ei toki "ole auki" enää eli sieltä en voi kysyä. Limakalvot minulla on tuntuneet kuivalta kyllä myös. Veri oli mielestäni melko tummaa, ei mitään hirvittävän hailua. Vitsit kun alkoi pelottaa. Kipua minulla ei ole.

Toivotaan, että johtuu johtuu kuivista limakalvoista. Joskus itsellä tullut ihan kirkasta verta limakalvoon tulleen haavauman johdosta.

Tällä sivustolla mainitaan yhdynnän jälkeinen verinen vuoto, jonka pitäisi rauhoittua alle vuorokaudessa. Pelottava tuollainen. Varsinkin, kun lapsen liikkeitä ei vielä todennäköisesti näillä viikoilla tunne ja se vielä lisää huolta.
 
Minulla alkoi pieni vuoto juuri äsken. Viikkoja nyt siis 15+2. Mies tuli reissusta eilen ja seksiä on harrastettu eilen ja tänään. Voiko tuo nyt johtua siitä? Neuvola ei toki "ole auki" enää eli sieltä en voi kysyä. Limakalvot minulla on tuntuneet kuivalta kyllä myös. Veri oli mielestäni melko tummaa, ei mitään hirvittävän hailua. Vitsit kun alkoi pelottaa. Kipua minulla ei ole.

Kyllä voi johtua seksistä. Jos ei oo kipua niin olettaisin että kaikki on hyvin.
 
Jos sitä nyt tännekin palstalle uskaltaisi jo kirjoitella, pitkään olenkin tuolla toisilla palstoilla kirjoitellut lapsettomuushoidoista ja keskenmenosta.

Nyt kuitenkin raskaana ollaan, tänään 14+1 ja tähän mennessä kaikki on ollut hyvin. Mut nämä raskausoireet, voi jestas! Oon oksentanut melkeen joka aamu ja ajelen ämpärin kanssa autolla, kun koskaan ei tiedä milloin se oksennus taas yllättää. Kaikki hajut on tosi voimakkaita ja erityisesti autojen pakokaasu, juustot, märkä maa (muta) haisee niin hemmetin pahalle et yökkäyttää.

Neuvolassa lohdutettiin, että yleensä viikolla 16 loppuu pahoinvointi ja todellakin toivon sitä, sillä tää alkaa olla jo aika raskasta.
 
Muokattu viimeksi:
Turhauttavaa tää väsymys! Hb oli viikko sit 112 ja aloitinkin rautakuurin. Ei oo vissii vielä alkanut vaikuttaa. Mut inhottaa ku töiden jälkee tekee ruuan ja syö, ni sit tulee armoton väsymys ja on vaan pakko nukkua. Välillä yrittää leikkiä taaperon kanssa mutta ei pitkään jaksa/kiinnosta. Enkä oo liikkunut moneen viikkoon koska ei jaksa/kiinnosta. Vielä odotellen sitä pirteää keskiraskautta... nyt rv 18+3
 
Väsymys vaivaa myös täällä. Ei oikein jaksa ton esikoisen kanssa mitään. Pitänee kysyä kans tuosta kun kovastin väsyttää että mikäs mulla on HB tällä hetkellä.. ja saisko mahdollisesti ferritiinin mitattua myös.. tuntuu nimittäin että vois hyvin nukkua 14h putkeen..
 
Väsymys vaivaa myös täällä. Ei oikein jaksa ton esikoisen kanssa mitään. Pitänee kysyä kans tuosta kun kovastin väsyttää että mikäs mulla on HB tällä hetkellä.. ja saisko mahdollisesti ferritiinin mitattua myös.. tuntuu nimittäin että vois hyvin nukkua 14h putkeen..

Mulla menee viikonloput siihen, että lepään sohvalla ja nukun päiväunia. Herään aamulla seitsemän aikaan, syön aamupalan ja otan parin tunnin päikkärit. Sitten touhuan jotain ja taas sais olla päiväunille. Illalla oon jo yhdeksän aikaan sängyssä.

Ehkä tää väsymys jossain vaiheessa helpottaa!
 
Mulla menee viikonloput siihen, että lepään sohvalla ja nukun päiväunia. Herään aamulla seitsemän aikaan, syön aamupalan ja otan parin tunnin päikkärit. Sitten touhuan jotain ja taas sais olla päiväunille. Illalla oon jo yhdeksän aikaan sängyssä.

Ehkä tää väsymys jossain vaiheessa helpottaa!

Kuulostaa vähän samalta ku mun viikot. Oon kotona työttömänä joten tulee melkeinpä aamupäivät vaan nukuttua. Sit näin lounasaikaan selaan työilmoituksia ja lähetän hakemuksia menemään.. tosin tänään koodasin aamun ja nyt teen lounasta ja meen sit päikkäreille. Pääsen päikkäreiden jälkeen hakemaan pojan päiväkodista :D
 
Kuulostaa vähän samalta ku mun viikot. Oon kotona työttömänä joten tulee melkeinpä aamupäivät vaan nukuttua. Sit näin lounasaikaan selaan työilmoituksia ja lähetän hakemuksia menemään.. tosin tänään koodasin aamun ja nyt teen lounasta ja meen sit päikkäreille. Pääsen päikkäreiden jälkeen hakemaan pojan päiväkodista :D

Mää oon töissä välillä ihan puoliunisena. Tänään aamulla ensin pää pöntössä vartin, sitten äkkiä tsemppaus ja töihin meno. Töissä aamupala numero kaksi ja sitte vasta työn tekoon.
 
Vapaapäivinä jaksaa jopa tehdä jotain, mut työpäivän jälkeen on ihan pois pelistä :grin esim tänään ku on vapaapäivä ni ihan tein heti aamusta pienen kotijumpan, sit suihku, ja tietenki taaperon kanssa leikkiä siinä sivussa, ulkoilua, leikkimistä... no kohta sit veikkaan että tulee stop:grin
 
Takaisin
Top