Millaisia raskausoireita sinulla on?

Toinen raskaus ja on ollut edellistä helpompi tähän saakka. Vaikka ei ensimmäinenkään kyllä hirveän runsasoireinen ollut. Pahoinvointi on oikeastaan kadonnut kokonaan, oireina ajoittaiset pienet tuntemukset alavatsalla, vähän normaalia väsyneempi olo ja se että joitain ruokia ei tee mieli ja joitain hinkuan.

En osaa sanoa sit onko huolestuttavaa vai ei, mut ei auta kuin odotella nt-ultraa. :nailbiting:

Hyvin samankaltaisiksi ovat minunkin oireet typistyneet. Paljonko sulla viikot? Itsellä nyt 8+5.
 
Helpottaispa mullakin. Etenkin tuo pahoinvointi.. taas tänään on sanut käydä oksentamassa :sad001 ja rinnat on ihan super kipeät edelleen. Ja uusin oire on selvästi tuo ihon kuivuminen. Kutiaa hulluna ja sais rasvata ihan koko ajan.
 
Mie päädyin päivystykseen tippaan, kun 12 h oksentelu takana, eikä mikään pysyny sisällä :sad001
 
Tsemppiä Ida_Maria_!

Minulla iltaisin maha näyttää siltä, kun oisin viimeisillään raskaana.
Etova olo koko ajan, mikään (ruoka eikä juoma) ei oikein maistu, pakolla yritän aina jotain napostella ja varsinkin juoda!
Ja tää närästys. Jos syön, niin käy närästää ihan hitosti. Ihan sama mitä syön, niin käy närästää.

Ja hyi hitto vaan kahvi haisee ihan kauheelta. En siis itse juo lainkaan kahvia, mutta mies juo ja hitto vaan oksettaa, kun se keittää itselleen kahvit. Ja keittiökin haisee ihan kahvilta, hyi.
 
Mulla on nyt vähän lämpöä, kurkkukipua ja keuhkoja ahdistas :s tasan kaksi viikkoa influenssarokotteesta, voiko liittyä siihen jotenkin ?? En ole "koskaan" kipeänä, niin en tiedä miten olla ! :bookworm:
 
Mulla on nyt vähän lämpöä, kurkkukipua ja keuhkoja ahdistas :s tasan kaksi viikkoa influenssarokotteesta, voiko liittyä siihen jotenkin ?? En ole "koskaan" kipeänä, niin en tiedä miten olla ! :bookworm:

En usko että liity siihen. Rokotteesta tulevat oireet tulee 7 vrk kuluessa. Ja kaksi viikkoa rokotteesta kestää ennen kuin immuniteetti muodostuu (näin ainakin mulle sanottiin) eli siinä on vielä se 2 viikkoa että kerkeää kuitenkin sairastua influun.
 
En usko että liity siihen. Rokotteesta tulevat oireet tulee 7 vrk kuluessa. Ja kaksi viikkoa rokotteesta kestää ennen kuin immuniteetti muodostuu (näin ainakin mulle sanottiin) eli siinä on vielä se 2 viikkoa että kerkeää kuitenkin sairastua influun.

Kiitos tiedosta. Toivottavasti tämä ei nyt influensaa ainakaan olisi :/ kai siin olisi vähä pahemmat oireet :wtf:
 
Joko tää oksentaminen vois loppua. Oon ihan kypsä tähän. Ei edes ole kovin paha olo mutta silti ei ruoka pysy sisällä. :dead:
 
Siis tämä turvotus on järkyttävää! Onko tämä oikeasti tällaista loppuun asti?
 
Siis tämä turvotus on järkyttävää! Onko tämä oikeasti tällaista loppuun asti?
Kyllä se ehkä turvottaa koko ajan, mutta sitten ku maha tulee niin ehkä se jotenki muuttuu. Mutta sama ainaki itellä oli aiemmassa raskaudessa että aamulla maha vähän niinku kadonnut ja illalla tuntuu että lihonnut monta kiloa
 
Juu kyllä se on enemmän tai vähemmän alusta loppuun asti yhtä turvotusta.. ihan kamalaa :sad001
 
Täällä 6+6 ja järkyttävä turvotus. Satunnaisia ohimeneviä kuvotuksia ollut, mutta ihan vaan pari kertaa... Rinnat turvonneet ja kipeät, ja alaselkä ollut myös kipeänä, sellaista menkkamaista kipua. Nyt se on kyllä jo enimmäkseen helpottanut.
 
Tänään on ollut alaselkä kipeänä. Juuri sellaista menkkamaista jonotusta. Eilen olisi pitänyt kierron mukaan kuukautisen alkaa, jos en olisi raskaana. Liittyyköhän siihen jotenkin.
Ällö olo on myös jatkuvasti seurana. En muista tällaista edellisissä raskauksissa. Tulee huono olo kun ei syö ja huono olo kun syö. En oksenna kuitenkaan. Silti ikävä fiilis, kun sitä on nyt ollut kuukauden verran enemmän tai vähemmän joka päivä.
 
Ei hellitä pahoinvointi täälläkään. Nyt en oo oksentanu maanantain jälkeen, mutta etova olo on melkein koko ajan. Kävin hetken ulkona ja raitis ilma tekee kyllä hyvää, mutta huono olo palaa heti takaisin. Viime viikko iltavuorossa oli melkoista taistelua. Saas nähdä miten käy, kun aamuvuorot alkaa huomenna ja kello herättää 5.30. Väsymys on ainakin ihan kamala, vaikka saanu nukkua niin pitkään kun huvittaa.
 
Juu viikkoja jo 11+2 ultran mukaan ja silti tänään on taas oksennettu.. aamupalat lensi ja maidot sen jälkeen.. välipala ja lounas sentään pysyi sisällä.. turvottaa ja kuvottaa. Tänään on taas ollut noita jomotuksia myös täällä. Ja huomasin että nyt on kahtena päivänä aamuisin tuntunut siltä että ihan kuin olis tehny koko yön vatsalihaksia. Eli venymistä tapahtuu..
 
Tsemppiä Fuji! Toivon todella, että sinulla tuo pian helpottaa.
Itse olen huomannut, että pahoinvointi selvästi yhdistyy ilmahommiin. Eli silloin kun kuvottaa enemmän niin selvästi enemmän myös pierettää ja röyhtäyttää. On kyllä tosi naisellinen ja hehkeä fiilis. Kaiken mätön syönti ei todellakaan helpota asiaa...
 
Minulla tilanne se, että tämä on jo ties kuinka mones raskaus, poikani on 14v ja tämän jälkeen keskenmenoja on tullut 3, rv15, rv18 & rv7.

Tämän hetkinen raskaus on tähän mennessä vaikein, alusta saakka ollut pientä juilintaa vatsanpohjassa, olen ollut jo kolme viikkoa sairaslomalla aivan järkyttävän pahoinvoinnin takia, oksennus lentää aamusta iltaan.

Hormonit herättävät joka yö kellon tarkasti klo 3.50 ja valvottaa yleensä noin kolmisen tuntia.

Aivastaminen, yskiminen ym repii liitoksia.

Rinnat ovat kasvaneet yli kuppikoon ja ihan hirvittävän kipeät, nännit ovat niin arat että hankautuvat liiveihin.

Huimaus alkaa heti kun nousen istumaan tai seisomaan.

Lisäksi olen niin turvoksissa ettei vaatteet enää mahdu kunnolla päälle.

Olen käytännössä vuodepotilaana.

Nukahtelen useita kertoja päivän mittaan. Olo pahenee aina iltaa kohti.

Aika paljon kaduttaa jo koko raskaus, tässä ei tunnu nyt olevan mitään hohdokasta, mutta toivottavasti lopputulos parempi nyt..

Täytyy lisätä että piuhat menee poikki tämän raskauden päätteeksi, oli lopputulos mikä tahansa.
 
Takaisin
Top