Millaisia raskausoireita sinulla on?

Minulla tämä fyysinen paha olo vaikuttaa tosi paljon kyllä henkiseen jaksamiseenkin. Pakko myöntää.

Joo mulla on sama. En jaksa mitään ja vähän masentaa tää koko tilanne. En jaksa leikkiä esikoisen kanssa enkä käydä ulkona.. vihaan oksentamista muutenkin. En tiedä mitä ihmettä teen jos tää jatkuu pitkäänkin vielä..
 
Mua niin masentaa, päivät jaksan töissä suhthyvin, mut illat makaan puolikuolleena sohvalla enkä saa mitään aikiseksi... En kyll edes jaksa ajatellakaan minkään tekemistä.... Puuh, ehkä tää menee ohi ?!
 
Mua niin masentaa, päivät jaksan töissä suhthyvin, mut illat makaan puolikuolleena sohvalla enkä saa mitään aikiseksi... En kyll edes jaksa ajatellakaan minkään tekemistä.... Puuh, ehkä tää menee ohi ?!

Tutulta kuulostaa. Etomista ei enää juurikaan, mutta väsymys /jaksamattomuus on melkoista.
 
Juu tämä iltaväsymys on kertakaikkiaan ihan hirveää. :arghh:
 
En tiedä, millaista olisi, jos yöunet olisivat hyvät ... Vaikka kuinka pitkään nukkuisin, on unen laatu paljon huonompaa kuin ei-raskaana. Mistähän tuo johtuu?
 
En tiedä, millaista olisi, jos yöunet olisivat hyvät ... Vaikka kuinka pitkään nukkuisin, on unen laatu paljon huonompaa kuin ei-raskaana. Mistähän tuo johtuu?

Hormonit.. valmistelee kestämään yöherätyksiä.. viime raskaudessa tosin mulla alkoi jossain vaiheessa niin pahana etten saanut enää klo 4 jälkeen unta. Oli pakko nousta aina siihen aikaan ylös ja syömään jne ja sit klo 8 jälkeen kun mies lähti töihin menin takaisin nukkumaan..
Katsoin paljon flixistä leffoja ja pelasin pleikkaa ja neuloin kun ei muutakaan tekemistä ollut..

Neuvolasta tuputtivat vaan unilääkettä koska "et nuku tarpeeksi" vaikka nukuin kuitenkin yli 8h/vrk
 
Hormonit.. valmistelee kestämään yöherätyksiä.. viime raskaudessa tosin mulla alkoi jossain vaiheessa niin pahana etten saanut enää klo 4 jälkeen unta. Oli pakko nousta aina siihen aikaan ylös ja syömään jne ja sit klo 8 jälkeen kun mies lähti töihin menin takaisin nukkumaan..
Katsoin paljon flixistä leffoja ja pelasin pleikkaa ja neuloin kun ei muutakaan tekemistä ollut..

Neuvolasta tuputtivat vaan unilääkettä koska "et nuku tarpeeksi" vaikka nukuin kuitenkin yli 8h/vrk

No huh :wideyed: Toivottavasti ei tuollaiseksi eskaloidu, kun eihän mun oo mahdollista nukkua kuin vasta illalla...
 
No huh :wideyed: Toivottavasti ei tuollaiseksi eskaloidu, kun eihän mun oo mahdollista nukkua kuin vasta illalla...

Joo siis en tiedä mitä teen jos menee tuohon.. pitäis kuitenkin jaksaa töihin mennä vuodenvaihteen jälkeen..
 
Mä oon nukkunu tänään ensimmäiset päiväunet 9.30, seuraavat klo 13 ja illalla nukahdin 20 aikaan lapsen sänkyyn, todennäköisesti vielä ennen lasta :facepalm: puhuko joku muukin väsymyksestä? :anyone:sleep002
 
Minulla tämä fyysinen paha olo vaikuttaa tosi paljon kyllä henkiseen jaksamiseenkin. Pakko myöntää.

Sama täällä, tuntuu ettei jaksa eikä pysyy tekemään mitään ja pahoinvointi on melkein koko ajan läsnä. Siihen lisäks väsymys ja kylmä.
 
Tuttuja oireita! Mulla pahimpana ovat tällä hetkellä lähes jatkuva pahoinvointi (pari kertaa olen oksentanut), väsymys (nukkumaan viim. klo 21) mutta silti aamuöinen kukkuminen, sekä aivan järkyttävä ummetus. :hungover: Esikoisen aikaan oli kyllä aamupahoinvointia, mutta näin jatkuvaa ei kyllä. Tuntuu, että koko ajan pitää syödä, ettei lennä laatta. Ja palelen myös, nukun vaatteet päällä kahdella peitolla.
 
Onkos täällä sellaisia, joilla on kokemuksia useammasta kuin tästä yhdestä raskaudesta? Onko teillä oireet vaihdelleet eli olleet erilaisia eri kerroilla?

Mietin, kun esikoista odottaessa oli todella voimakasta pahoinvointia ja oksentelua monta kertaa päivässä, mutta nyt vaan etovaa oloa, mutta laatta ei ole lentänyt vielä kertaakaan. Onkohan normaalia, että voi olla näin erilainen olo? Mä näköjään pystyn huolestumaan tästäkin...
 
Onkos täällä sellaisia, joilla on kokemuksia useammasta kuin tästä yhdestä raskaudesta? Onko teillä oireet vaihdelleet eli olleet erilaisia eri kerroilla?

Mietin, kun esikoista odottaessa oli todella voimakasta pahoinvointia ja oksentelua monta kertaa päivässä, mutta nyt vaan etovaa oloa, mutta laatta ei ole lentänyt vielä kertaakaan. Onkohan normaalia, että voi olla näin erilainen olo? Mä näköjään pystyn huolestumaan tästäkin...

Mulla on takana 2 onnistunutta raskautta, joissa pieniä eroja keskenään mutta kummassakin melko voimakasta pahoinvointia ja oksentelua. Nyt tässä meneillään olevassa raskaudessa pahoinvointi alkoi 2 vkoa myöhemmin mitä noissa aiemmissa ja oon oksentanut pari kertaa, muutoin vain tosi etovaa oloa ja kyökkimistä. Kamala olo ollut mutta huomattavasti parempi olo kuin noissa kahdessa aiemmassa. Oon ollut nyt kuitenkin toimintakykyinen.
 
Alkaako teillä oksentelu kun ootte nukkumassa? Tänään herännyt 5 aikaan oksentelemaan ja jatkuu vieläkin... Tässä pitäs pystyy koulussa käymään kumminkin, mut kaikki ruuat etoo ja on hankala saada mitään alas ja sit kumminki kaiken oksentaa tälleen aamulla. Iltaa kohden ei sit enää oksennus lennä, mut silti pahoinvointia ja koko ajan hankala olla.
 
Onkos täällä sellaisia, joilla on kokemuksia useammasta kuin tästä yhdestä raskaudesta? Onko teillä oireet vaihdelleet eli olleet erilaisia eri kerroilla?

Mietin, kun esikoista odottaessa oli todella voimakasta pahoinvointia ja oksentelua monta kertaa päivässä, mutta nyt vaan etovaa oloa, mutta laatta ei ole lentänyt vielä kertaakaan. Onkohan normaalia, että voi olla näin erilainen olo? Mä näköjään pystyn huolestumaan tästäkin...
Kaksi raskautta täälläkin jotka olivat lähestulkoon identtiset vaikka tyttö ja poika. Pahoinvointia ja pytyn halailua oli molemmissa. Muuta oiretta ei sitten ollutkaan. Tässä raskaudessa täysin sama, ehkä vähån aiemmin on ruvennut helpottamaan pahoinvointi kun 6+0 alkoi ja nyt 9+4 on enää kestokrapula, muttei tarvitse oksentaa.
 
Mulla 3 raskautta ennestään ja vain ensimmäisessä oli pahoinvointia. Nyt ei ole varsinaista pahoinvointia, kunhan syön vain vähän kerrallaan. Vähän isompi annos saa heti vatsan kipeäksi ja ällötyksen.

Heräsin tänään 5.40, mutta menin nukkumaankin jo yhdeksältä. Iltaväsymys on kyllä kamalaa.
 
Mulle tää on toinen raskaus. Ja pahoinvointi on kyllä huomattavasti pahempi. Ja väsymys myös.. muuten menee enemmän tai vähemmän samoilla oireilla
 
Täällä toinen raskaus, tällä kertaa pahoinvointi alkoi jo tosi aikaisin ensimmäiseen verrattuna. Tässä raskaudessa myös pahoja ilmavaivoja, oikeesti viis päivää koski mahaa syömisen jälkeen, kunnes yksi kaunis yö peitto heilui (ei lemmenleikeistä, vaan päästöistä) :grin:grin sitten helpotti!
 
Toinen raskaus ja on ollut edellistä helpompi tähän saakka. Vaikka ei ensimmäinenkään kyllä hirveän runsasoireinen ollut. Pahoinvointi on oikeastaan kadonnut kokonaan, oireina ajoittaiset pienet tuntemukset alavatsalla, vähän normaalia väsyneempi olo ja se että joitain ruokia ei tee mieli ja joitain hinkuan.

En osaa sanoa sit onko huolestuttavaa vai ei, mut ei auta kuin odotella nt-ultraa. :nailbiting:
 
Takaisin
Top