Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla ei ole ihan joka päivä niin kamalan paha olo, oon huomannut että välissä on välillä pari sellaista päivää, että vaan etoo ja sitten on taas pari päivää sellanen olo että joutuu oksentaa eikä mikään ruoka maistu. Yöllä mulla ei ole yleensä paha olo mutta aamulla heti kun herää niin kyllä. Tissit on koko ajan kipeät mutta oon huomannut että kipeytyy enemmän aina iltaa ja yötä kohden. Nyt 6+4
 
Mulla on 24/7 paha olo.. ihan sama miten päin on ja missä niin koko ajan miettii juokseeko oksentamaan vai kestääkö vielä olla.. kunpa ei huomenna tarttis oksennella kun olis ne pikkujoulut..
 
Tämä ruuansulatusjuttu on kyllä mystinen suorastaan. Normaalisti jos mahassani jotain tapahtuu niin olen aina ummella enemminkin. Tyyliin jos olen reissussa, joudun heräämään tosi aikaisin, jännittää tms. Nyt kun on pahoinvointia niin tavaraa kyllä tulee pihalle senkin edestä eikä ummetuksesta ole tietoakaan. Liittyykö nämä jotenkin nyt toisiinsa :wideyed: Toisaalta en kyllä todellakaan halua valittaa kun se ummetus tästä vielä puuttuisi.
 
Tämä ruuansulatusjuttu on kyllä mystinen suorastaan. Normaalisti jos mahassani jotain tapahtuu niin olen aina ummella enemminkin. Tyyliin jos olen reissussa, joudun heräämään tosi aikaisin, jännittää tms. Nyt kun on pahoinvointia niin tavaraa kyllä tulee pihalle senkin edestä eikä ummetuksesta ole tietoakaan. Liittyykö nämä jotenkin nyt toisiinsa :wideyed: Toisaalta en kyllä todellakaan halua valittaa kun se ummetus tästä vielä puuttuisi.
mulla taas aina jos vatsassa jotain tapahtuu ni oon löysällä. nyt tosi kovalla jokapäivä
 
Tämä ruuansulatusjuttu on kyllä mystinen suorastaan. Normaalisti jos mahassani jotain tapahtuu niin olen aina ummella enemminkin. Tyyliin jos olen reissussa, joudun heräämään tosi aikaisin, jännittää tms. Nyt kun on pahoinvointia niin tavaraa kyllä tulee pihalle senkin edestä eikä ummetuksesta ole tietoakaan. Liittyykö nämä jotenkin nyt toisiinsa :wideyed: Toisaalta en kyllä todellakaan halua valittaa kun se ummetus tästä vielä puuttuisi.

Mulla ainakin liittyy toisiinsa.. oksentaminen antaa painetta vatsaan joten helpommin sillon toimii vatsakin.. sama kovan kivun kanssa.. menkkojen aikaan maha aina sekaisin..
 
Mulla ollu aina hyvin toimiva maha ja nyt tuntuu, että ihan unmetusta tulee... liekkö pitäs keskittyä veden juontiin enemmän. Muutenki vähän huono tuota vettä juomaan
 
Täällä oireet on edelleen aika vähäiset. Oon kyllä kärsinyt viimeisen viikon kauheesti flunssasta, että ei oo paljon raskausoireisiin tullut kiinnitettyä huomiotakaan. Onneksi tiistaina on ultra, niin saa varmistuksen, että tuolla joku silti majailee.

Mulla ei oo varsinaista pahaa oloa tai etomista ollut juuri ollenkaan, mutta välillä iskee ihan puskista kauhee yökötyskohtaus. Siis, että alan yllättäen vaan yökkiä ja lähes oksentaa ilman mitään edeltävää pahoinvointia. Ja hetken päästä olo on taas aivan normaali. Onko muilla tämmöstä?
 
Huh selvisin hyvin ilman pahoinvointia pikkujouluista.. ja nyt onkin sitten kiva istua metrossa kun oksettaa huolella :sad001 :yuck: Tosi vaikea olla..
 
Vitsi ku en enää tiedä johtuuko nää mahakivut ilmavaivoista vai onko jotai kohdun venymiskipuja. Mut kun ne kivut on navan yläpuolella, tuntuu tietyissä asennoissa esim, kun nostan jalkaa ja laitan sukkia tai kenkiä jalkaan. Semmosta polttelevaa/jomottavaa. Tätä ollu jo neljä päivää.. ei oo aikaisemmassa raskaudessa tämmöstä ollu. Ja nyt menossa 8+6. Kävelykin tuntuu pahalta. :sad001
 
Iltaisin paleltaa aina ihan kamalasti.
Voisin nukkumaan käydessä kääriytyä vaikka kuinka monen viltin ja peiton sisään.

Ja tukkoisuus. Sama vaiva ollut edellisissäkin raskauksissa.
 
Mulla meinasi viikonloppuna tehdä flunssa tuloaan, kun oli kurkku tosi kipeä oikeestaan perjantaista sunnuntaihin, mutta tänään ei oo enää mitään flunssan oireita. En sitten tiedä mihin liittyi mutta onneksi ei pahentunut. Palelua on ollut normaalia enemmän mutta se nyt voi liittyä joko tähän raskauteen, siihen alkavaan flunssaan tai kylmyyteen :D
 
No nyt on outoa.. nännit kutiaa! :oops: En muista oliko edellisessä kans..
 
Liekkö raskausoireita, vai iskikö mahatauti, mutta saanu yön ja aamun oksentaa ja ripuloida. Ja täristä kylmästä.

Esikoisen aikaan pahoinvointi ajoittui juurikin yöaikaan. Yleensä aloitin oksentamisen klo 23-01 välillä ja lopetin vaihtelevasti 06-08 välillä. En toki oksentanut yhtä soittoa tuota aikaa, sain aina hetkiä nukuttua välissä.
 
Voi itku tätä pahoinvointia. Eilen söin kuus kertaa ja viis niistä tuli takaisin. Oikein ihanaa oksennella töissäkin. Jotenkin siitäkin työvuorosta selvisin. Kaipa sinne iltavuoroon on tänäänkin vääntäydyttävä. :depressed:
 
Mulle iski myös etova olo tänään, täsmälleen samalla viikolla kun edellisessäkin raskaudessa. Tsemppiä kaikille pahoinvoiville!
 
Minulla tämä fyysinen paha olo vaikuttaa tosi paljon kyllä henkiseen jaksamiseenkin. Pakko myöntää.
 
Takaisin
Top