Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään oon joutunut kanniskelemaan tota 1v7kk esikoista pitkiä matkoja ja usein, niin heti kyllä tuntuu selässä ja mahassa nyt illalla:dead:
Huomasin töissäkin tällä viikolla, että en pysty enää samalla tavalla käyttämään vatsalihaksia eli erkauma on selvästi suurentunut jo(hiukan oli vielä ennen raskautumista jäljellä edellisestä raskaudesta erkaumaa).

Mulla edelleen kovaa väsymystä, pahaa oloa vieläkin, nyt parin päivän aikana onneksi vähän tasottunut olo, että kokoaikaa ei okseta.
Ja ärsyttävänä oireena on nup repäisykivut, kun nousee niin tuntuu että vatsalihas revähtää. Sitren kiroon ja voivottelen aikani ja se menee ohi :woot:

Meidän esikoinen 1v 4kk on keksiny hauskan uuden leikin ”äidin mahan päällä pomppiminen on parasta”, ehkä ihan kauheen pitkään ei meillä tätä leikkiä voida harrastaa :D

Mulla on alkanu alaselkä ja si-nivelet kipeytyä esim. imuroidessa. Samoin jos on joutunu nukkumaan suuren osan yöstä selällään. Vielä pari päivää sitte ei näitä oireita ollu, mut nyt alkaa ne nivelet ja nikamat taasen löystyä ja noista kivuista sit joutuukin kärsimään koko loppuraskauden ajan.

Eilen tuli päivällä syötyä vähän huonommin ja illalla sit oliki tosi huono olo ja jatkuu näköjään tänäänkin se. Eli edelleen pitäis syödä 1-2h välein jotain ja pieniä annoksia. Mitään ns. normaalikokoista annosta ei pysty kerralla syömään. Ja eihän toi suolistoparka näin tiheästä syömisestä tykkää, joten jumiin vetää herkästi :/

Mulla nyt rv 10+3 menossa ja noin viikko sitten loppui pahoinvointi ja etominen kuin seinään. Ruoka maistuu, tuntuu jopa nälkää pitkästä aikaa ja salillakin jaksaa taas käydä. Jäljellä repäisykivut, vatsanippailut ja tissien kipu. Vatsa turpoaa välillä ihan valtavaksi, päivästä riippuen joutuu arpomaan mahtuuko vaatteet päälle. Tuntuu välillä niin hämmentävältä kun olo on normaali (mistä olen tietysti alkupahoinvoinnin jälkeen myös kiitollinen), että toivoisi jotain merkkiä toisen olemassa olosta.. :D Onneksi ultraan enää alle kaksi viikkoa.

Olin tänään ekaa päivää pienten puolella ja huh, en ollut tajunnut, kuinka paljon siellä tietysti joutuu nostelemaan ja kantelemaan: kestosupistus lähes koko päivän:sad001 Mun vatsalihakset tuntuu olevan jo nyt ihan poissa pelistä, vaikka mennään vasta rv 7:nailbiting:
Te, jotka odotatte +3:tta, oliko 2. kohdalla alkuun tämmöstä, mutta helpottui keskivaiheilla vai pitääkö mun vaan alkaa sopeutua tähän loppuraskauskuntoon jo 1. kolmanneksessa:hilarious:

Voisin edelleen vaan syödä kokoajan, taukoamatta:wacky:
Tänään oon syöny 8 ateriaa:hilarious:(osa toki välipaloja, mutta kuitenkin)

Etova olo koko ajan. Kahvin olen nyt jättänyt pois, töissä yritän välillä vähän juoda.

Joka tauolla olen syönyt suolakeksin, että olo olisi ok. Sain neuvolasta ohjeeksi imeskellä Xylitol pastilleja, miten lie siihen maha reagoi??

Repäisykipuja ollut myös paljon....ja housut puristaa, ärsyttävää

Tää ruokahalu ja vatsan vetoisuus on jotain ihan jäätävää: nimimerkillä söin just kokonaisen pizzan ja voisin vieläkin syödä:hilarious:

Voihan väsymys :sour: Oon niiin väsynyt, etten jaksa taaskaan tehdä mitään. Yritin koulutehtäviä saada kasaan, mutta ajatus ei vaan juokse. Lisäksi eilen oksentelin niin rajusti, että tuntuu tänään taas kuvottavan kaikki kahta kauheammin, kun pelkään joutuvani taas oksentamaan voimakkaasti. Tää menee kyllä aika aalloissa, pari ookoo päivää, pari kamalaa, pari jotain siltä väliltä... Ruoka ei tosiaan maistu, heikotus tulee kun ei saa syötyä, mutta ajatus ruoasta äklöttää. Mietin olisinko pyytänyt nätisti jos mies illalla hakisi kebabannoksen, se melko varmaan kelpaa :angel4 Eilen tein perheelle kinkkukiusausta, laitoin yhen haarukallisen suuhun ja juoksin oksentamaan. Ei toivoakaan, että söisin noita eilisen jämiä.

Oon vissii vähä herkillä näitten mielialavaihtelujen kanssa. Eilen kiukuttelin (ja tänään oon muistanu kans kirota asiaa) kun Frendit vaihtu yhtäkkiä taas eri kaudelle ku mikä oli menossa! Oon nähny ne miljoona kertaa mut just ku oli se jakso missä ross sano alttarilla vahingossa rachel, eikä emily, ja innoissani ootin seuraavaa jaksoa, ja uuden jakson alkaessa reaktioni oli "mitä helvettiä!? Eihän pheobe oo enää paksuna?! Siis... Tää on joku vanha!!"
Mies raukka.... :smiley-ashamed005
Yritti se mua lohduttaa et onhan ne netflixissä, mut eihän se nyt oo sama asia :smiley-angry019

Kanssani on varmaan nyt ilo asua

Toi on kyl paha!

(Siis että kausi menee tollee vaihtuun :wideyed: )

Oon vissii vähä herkillä näitten mielialavaihtelujen kanssa. Eilen kiukuttelin (ja tänään oon muistanu kans kirota asiaa) kun Frendit vaihtu yhtäkkiä taas eri kaudelle ku mikä oli menossa! Oon nähny ne miljoona kertaa mut just ku oli se jakso missä ross sano alttarilla vahingossa rachel, eikä emily, ja innoissani ootin seuraavaa jaksoa, ja uuden jakson alkaessa reaktioni oli "mitä helvettiä!? Eihän pheobe oo enää paksuna?! Siis... Tää on joku vanha!!"
Mies raukka.... :smiley-ashamed005
Yritti se mua lohduttaa et onhan ne netflixissä, mut eihän se nyt oo sama asia :smiley-angry019

Kanssani on varmaan nyt ilo asua

Mä suutuin kun en ollu huomannu että telkkarissa näytetään Rillit huurussa uusinta kautta. Siitähän voikin sitten vetää itkupotkuraivarit ja syyttää syytöntä miestä :D

8+4 ja oireet ovat olleet voimakkaammat mitä edellisissä raskauksissa. Ensimmäistä kertaa oon plussauspäivästä asti kärvistellyt aaltoilevan pahoinvoinnin kanssa, eikä helpotusta ole luvassa.
Rinnat ovat kuin tiiliskivet ja tosi kipeät, kupillisia rintaliivejä tuskallista pitää. Viimeksi tätä oli esikoista odottaessa.
Ummetus. Need I say more? :dead:
Turvotus on tässäkin raskaudessa.
Mielialojen heittely. Aamut on pahimpia, tasaantuu iltaa kohti.
Vä-sy-mys. Oh lord, silmissä on kilo santaa.

8+4 ja oireet ovat olleet voimakkaammat mitä edellisissä raskauksissa. Ensimmäistä kertaa oon plussauspäivästä asti kärvistellyt aaltoilevan pahoinvoinnin kanssa, eikä helpotusta ole luvassa.
Rinnat ovat kuin tiiliskivet ja tosi kipeät, kupillisia rintaliivejä tuskallista pitää. Viimeksi tätä oli esikoista odottaessa.
Ummetus. Need I say more? :dead:
Turvotus on tässäkin raskaudessa.
Mielialojen heittely. Aamut on pahimpia, tasaantuu iltaa kohti.
Vä-sy-mys. Oh lord, silmissä on kilo santaa.
Onko kaksosvaihtoehto käynyt mielessä?:shy::wink

Tänään 6+6 ja aivan järkky väsymys ollut tämän viikon. Töissäkin tulee tehtyä virheitä jotenkin enemmän kun väsyttää vaan niin paljon. Mietin sitä ferritiinin mittauttamista kohta kun oon niin väsynyt. Kuitenkin tulee 8h nukuttua öisin.
Tissit on muuttunu kipeiksi eikä asiaan oikein auta yksi tissimaitoa juova lapsonen.
Syömisen jälkeen tulee aina etova olo. En tiiä syönkö sitten liikaa kerralla:confused005

Mulla nyt 10+6 ja ihan kauhea väsynyt alkanut vaivaamaan. Pari yötä mennyt kokoajan heräillessä (sitä ennen olen nukkunut tosi hyvin), joten tuntuu, että päivät menee ihan silmät ristissä. Kiva yrittää töissäkin saada jotain itsestään irti, kun ei oikein pysty keskittymään mihinkään vähänkään vaativampaan ajatustyöhön.:dead:

Mulla pahoivointi ei ole missään kohtaa yltynyt kovin pahaksi. Mutta nälkä tulee vähän väliä ja paljon voimakkaampana kuin aiemmin. Kerralla en pysty syömään kuitenkaan paljon tai tulee ihan hirveä olo.

Mulla ei myöskään rinnat ole olleet kovinkaan kipeät, mutta eilen tuntui, että nekin on ihan tulessa ja tuntui pahalta, kun illalla kävelin rappusia ilman liivejä. Muutenkin alkanut välillä särkeä selkää yms. Kunpa vaan saisi nukuttua taas kunnolla, niin sitten varmasti helpottaisi.

Mulla on rv 10+4 nyt menossa. Tänään tuntui jonkin aikaa semmosta menkkamaista juilimista vatsassa, ehkä kohdun kasvukipuja ? Niitä oli joskus RV 5-7 , mutta loppuivat sitten..

Suurini oire tällä hetkellä on vatsan kasvun tai turvotuksen lisäksi väsymys. Iltaisin olen töiden jälkeen aivan naatti.

Lisäksi välillä vihlaisee aika kovasti alavatsaa jos nousee nopeasti ylös tai aivastaa. Ei kuitenkaan aina vihlaise.

Rinnat on nännien osalta kosketusherkät, mutta eivät siis älyttömän kipeät.

Sellaisia oireita täällä !

Mulla on rv 10+4 nyt menossa. Tänään tuntui jonkin aikaa semmosta menkkamaista juilimista vatsassa, ehkä kohdun kasvukipuja ? Niitä oli joskus RV 5-7 , mutta loppuivat sitten..

Suurini oire tällä hetkellä on vatsan kasvun tai turvotuksen lisäksi väsymys. Iltaisin olen töiden jälkeen aivan naatti.

Lisäksi välillä vihlaisee aika kovasti alavatsaa jos nousee nopeasti ylös tai aivastaa. Ei kuitenkaan aina vihlaise.

Rinnat on nännien osalta kosketusherkät, mutta eivät siis älyttömän kipeät.

Sellaisia oireita täällä !
Mulla just tota menkkajuilintaa ollu tällä viikolla, tänään 6+4. Mua ihmetyttää, että itellä ei oo tässä raskaudessa ollu vielä ollenkaan noita repäisykipuja, vaikka esikoisesta muistan ne hyvinkin häiritseviksi. Väsymystä on kans ollu tällä viikolla enempi, mutta toisaalta oon myös kovassa flunssassa parhaillaan:hungover:

Takaisin