Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mulla ekassa raskaudessa oli 20 viikkoo kova pahoinvointi, tokassa oli yhtenä päivänä huono olo& oksensin, kolmannessa ei ollu minkäänlaista huonovointisuutta. Kaikki tyttöjä. Nyt on ympäri vuorokauden merisairas olo mihin mikään ei auta, mut en oo laatannu. en kyl uskalla tehä sukupuoliveikkausta tästä :D
Nojoo, kieltämättä aika villin veikkauksen sais pahoinvoinnin perusteella sun kohdalla tehdä:joyful:
Esikoisesta mulla ja miehellä kans oli alusta asti fiilis, että tyttö se masussa köllii ja rakenneuä:ssa, kun kätilö sanoi, että lähes varmasti hän uskaltaa sanoa, että tyttö on, niin me sanottiin vaan, että tiedettiin se jo ja kyllä neiti hienosti jalkojaan levittelikin ettei jäänyt kuvankaan perusteella epäselvyyttä sukupuolesta:wink
Nyt ei ole niin vahva fiilis suuntaan tai toiseen, mutta enempi on poikafiilis:dummy:

Tänään alkoi oksentaminen eikä loppua näy. Kaikki mitä oon saanut vähänkään syötyä on tullut ylös.

Täälläkin joutunu oksentamaan eilen ja tänään. Onneks ei kuitenkaan ihan samassa mittakaavassa kun keskimmäisestä. Oksensin 24/7 rv20 asti. Aivan järkyttävä närästys alkanu ja ei auta edes rennie. Mua ei yleensä närästä ikinä.

Täälläkin joutunu oksentamaan eilen ja tänään. Onneks ei kuitenkaan ihan samassa mittakaavassa kun keskimmäisestä. Oksensin 24/7 rv20 asti. Aivan järkyttävä närästys alkanu ja ei auta edes rennie. Mua ei yleensä närästä ikinä.
Jos tuo jatkuu pidempään ja menee sietämättömäksi, kuten minun edellisessä raskaudessa niin käänny lääkärin puoleen. On olemassa helpotusta reseptillä.

Muoks. Närästys siis :happy:

Jos tuo jatkuu pidempään ja menee sietämättömäksi, kuten minun edellisessä raskaudessa niin käänny lääkärin puoleen. On olemassa helpotusta reseptillä.

Muoks. Närästys siis :happy:
Joo aattelin kun tää ei ainakaan tähän etovaan oloon kauheesti auta. Ja syötävä olis jatkuvasti että olo pysyy jotenki siedettävänä.

Mulla nyt RV 9+5. Tänään ekan kerran tuntui jäätävä vihlaisu vatsassa kun nousin sohvalta makuuasennossa seisomaan. Onko muilla näitä? Kai se on normaalia ? Onko nää nyt sit niitä repäisykipuja ?

Mulla nyt RV 9+5. Tänään ekan kerran tuntui jäätävä vihlaisu vatsassa kun nousin sohvalta makuuasennossa seisomaan. Onko muilla näitä? Kai se on normaalia ? Onko nää nyt sit niitä repäisykipuja ?

Mulla vasta 7+4, mutta aamulla kun aivastin yllättäen niin tuli semmoinen ”repäisevä” kipu alavatsaan. Eiköhän ne ole normaaleja :bored:

Mulla on kans ollut noita repäisyvihlauksia, tänään tuli kun niistin. Ehkä tuntuu enemmän tuolla munasarjojen paikkeilla. Monesti just noustessa tuntuu tai kylkee liian rehvakkaasti kääntäessä

Iha jäätävän huono olo, tänäänkin kolme kertaa jo oksentanut. Ei auta, et esikoisen kanssa pitää silti jaksaa touhuta.

Närästys myös tosi kova. Ja molempi pahempi.

Ne on kuule just niitä. Itelläni oli jossain rv 5-6 kans aika paljonkin, nyt ovat vähän vähentyneet. Odotan innolla. :rolleyes: Neuvolassa eilen painotettiin juuri sitä, että rv 8+ alkaa kasvua kohdussa tapahtua kovastikin ja sen kyllä tuntee. Ei siis kuulema saa panikoida ja kuuluu asiaan. :blob7

Mulla niitä on ollu heti 3+ viikolta alkaen. Se olikii eka mistä epäilin raskautta.

Mitä te pystytte syömään jotka kärsitte oksentelusta? Itse syön viiliä ja jogurttia, mutta mitään suolaista ei oikeen tee mieli. Vinkkejä kaipailisin :angelic:

Täällä on myös noita repäisykipuja ajoittain. Oli myös esikoista odottaessa.

Mitä te pystytte syömään jotka kärsitte oksentelusta? Itse syön viiliä ja jogurttia, mutta mitään suolaista ei oikeen tee mieli. Vinkkejä kaipailisin :angelic:

Mitä milloinkin tekee mieli. Mietin sitä jo niin että mitäs seuraavaksi olisi kiva oksentaa :yuck:
Nyt menee hedelmiä, kurkkua kuorittuna vaikka kokonaisena, koitan juoda paljon mehuja (pelkkä vesi alkaa oksettaa helpommin)
Hapankorppuja menee, jopa ruisleipää juustolla. Suolapähkinät on ok, välillä tekee myös mieli juoda piimää.
Lämmintä ruokaa ei tee mieli paitsi ehkä myöhemmin illalla, sitten kun paha olo on hellittänyt noin klo 19 maissa.
Vähän tämmöistä napostelua tämä nyt on, mutta tärkeitä on nyt se että saa edes jotain pysymään sisällä eikä kuivahtaisi.

Äsken meinasin keittää kahvia ja avasin kahvipurkin ja se kahvin tuoksu sai oksentamaan. En sitten juo kahvia :sick009

Täällä näyttää monella olevan rankkaa pahoinvointia, toivottavasti helpottaa pian.

Mulla pahoinvointi on jäänyt vähäksi etomiseksi. Mutta nälkä iskee vähän väliä ja heti sellaisena, kuin ei olisi kuukauteen nähnyt ruokaa. Paljon ei kuitenkaan pysty syömään kerralla.

Naamaan ja rintakehään on tullut finnejä ja hiuksetkin tuntuu rasvoittuvan nopeasti. Lisäksi maha on ihan valtava, mulla toki myooman takia kohtukin kookkaampi, mutta näytän siltä kuin olisi ehkä rv 20 paikkeilla (oikeasti 10+1). Alkaa olla mielenkiintoista pukeutua töihin niin, ettei maha näkyisi :confused:

Väsymys on myös ihan jäätävää, välillä ei meinaa töistä tulla mitään, kun ei vaan ajatus kulje.

Mitä milloinkin tekee mieli. Mietin sitä jo niin että mitäs seuraavaksi olisi kiva oksentaa :yuck:
Nyt menee hedelmiä, kurkkua kuorittuna vaikka kokonaisena, koitan juoda paljon mehuja (pelkkä vesi alkaa oksettaa helpommin)
Hapankorppuja menee, jopa ruisleipää juustolla. Suolapähkinät on ok, välillä tekee myös mieli juoda piimää.
Lämmintä ruokaa ei tee mieli paitsi ehkä myöhemmin illalla, sitten kun paha olo on hellittänyt noin klo 19 maissa.
Vähän tämmöistä napostelua tämä nyt on, mutta tärkeitä on nyt se että saa edes jotain pysymään sisällä eikä kuivahtaisi.

Äsken meinasin keittää kahvia ja avasin kahvipurkin ja se kahvin tuoksu sai oksentamaan. En sitten juo kahvia :sick009

Okei :) aikalailla samaa täälä. Pyydän miestä hakeen kaupasta suolakeksejä tänään. Kahvia en oo juonu yli viikkoon ja tänään jouduin lähteen eri huoneeseen kun mies joi kahvit. :yuck:

Tänään on vihlonut silleen oudon "revähdysmäisesti" oikealta puolelta alavatsasta. Samoja tuntemuksia oli jo eilen, mutta tänään jatkuvana. Häiritsee o_O Samalla on pahoinvointi helpottanut selkeästi eilen ja tänään, aivan tajuttoman väsynyt olen ollut, mutta oksentelu on selkeästi vähentynyt ja syöminen helpompaa. Eipä kai sen vielä kuuluisi varsinaisesti vähentyä? Olen nyt laskutavasta riippuen joko 8+5 tai 7+6. Ehkäpä helpottaa taas pariksi päiväksi jatkuakseen taas kahta kauheampana, niin kuin kaksi viikkoa sitten kävi :depressed:

Mä olen saanut pahimpina oksentelupäivinä syötyä mustikka- tai mansikkakeittoa, puuroja ja hampurilaisia. Jälkimmäinen kun on mennyt alas, niin on ollut ihan taivaallinen olo. En tiedä mikä ihmelääke se hampurilainen oikein on, mutta ei kai auta valittaa :rolleyes: Ylipäätään kun saa proteiinia syötyä, helpottaa olo yleensä edes vähän.

Mies on nauranu mulle tänään ku oon himoinnu ties mitä roskaruokaa koko päivän. Käytiin kylillä, ja aina ku ajo mäkin tai hesen tms ohi niin sanoin vaan "mmmmmmm ranskalaisia, mmmmmm pihviä, mmmmmm hampurilaisia" jne :wacky: onneks meil on pienen pieni annos ranuja pakkasessa jos iskee totaalinen himo :hilarious:

Miulla hävis eilen ne vähäisetkin raskausoireet kun seinään. Voin syödä mitä vaan, milloin vaan eikä pidemmästäkään ruokailuvälistä tule huono olo. Ennen piti syödä maksimissaan kolmen tunnin välein. Nyt ei vaan ole juuri mikään maistunut, mutta ruokahaluttomuutta on aina silloin tällöin ihan ilman raskauttakin. Väsymyskin ehkä aavistuksen helpottanut.

Takaisin