Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täälläkin yksi jota ärsyttää koko ajan! Tai jos ei ärsytä niin on jotenkin kauheen synkeä mieliala. Plussan jälkeen olin muutaman päivän varmaan maailman onnellisin ikinä, ja sit hirvee sukellut tälläseen alhoon.. pakko olla joku hormoni juttu. Oon myös tosi väsynyt, mut en saa siltikän nukuttua kunnolla. Sama oli esikoisen raskaudesta, et alku ja loppuraskaudessa ei vaan saanut unta vaikka olis kuin väsynyt.

No mut, onneks esikoinen lähtee mummolaan yöksi niin mä voin vaik maata horroksessa sohvalla loppupäivän vaikka olin suunnitellut tekeväni vaikka ja mitä :meh:

Täälläkin yksi jota ärsyttää koko ajan! Tai jos ei ärsytä niin on jotenkin kauheen synkeä mieliala. Plussan jälkeen olin muutaman päivän varmaan maailman onnellisin ikinä, ja sit hirvee sukellut tälläseen alhoon.. pakko olla joku hormoni juttu. Oon myös tosi väsynyt, mut en saa siltikän nukuttua kunnolla. Sama oli esikoisen raskaudesta, et alku ja loppuraskaudessa ei vaan saanut unta vaikka olis kuin väsynyt.

No mut, onneks esikoinen lähtee mummolaan yöksi niin mä voin vaik maata horroksessa sohvalla loppupäivän vaikka olin suunnitellut tekeväni vaikka ja mitä :meh:
Mullakin on ollut tuo väsymys nyt, vaikka herää myöhään ja menee aikaisin nukkumaan niin vösyttää. Eilen aamulla en millään saanut unta myöskään. Kai se on tätä raskautta :S

Aivan järkyttävä väsymys ollu, oikeen hirvittää miten maanantaina jaksaa aamulla nousta töihin kesäloman jäljiltä :facepalm: viikon verran oon päivittäin joutunu ottaan päikkäreitä, mutta siltiki yöllä nukkuu tosi levottomasti vaikka väsyttääki. Sitte on ollut alavatsakipuja, semmosta nipistelyä ja välillä pistoksia, sekä tänä aamuna rinnat tosi kipeät. Ensimmäinen raskaus niin kaikki on tosi jännittävää ja uutta niin kaikkia pienimpiäkin oireita joutuu googlaamaan kun ei tiedä mikä on ns "normaalia" :grin nyt rv 4. Toivottavasti kaikki sujuis hyvin loppuun asti:Heartred

Itselläni mielialat vaihtelee paljon. Johtuu hormoneista.
Ensi viikolla alkaa Klexanen pistely. Äippäpolilta tuli ohjeet siihen.
En ole kovin hyvä itseäni pistämään. Muita kyllä pistän tarvittaessa. Poikaani olen pistänyt vuosia reuman takia mutta aina kun itseäni joudun niin johan on vaikeaa :grin
Päänsisäinen ongelma varmasti.

Sympatiat Klexanesta! Pistelin samaista ainetta tapaturman jälkeen kuukauden, ei kyllä ollut aamujen ykköshetki... 8 kuukautta kuulostaa lähes elinkautiselta!:nailbiting: Toki, jos nimimerkistäsi voin jotain päätellä, ei nämä pistelyt ole elämäsi vaikeimpia juttuja :shy:

Mun oireet (miksi testinkin näin aikaisin 3+0 tein):
  • Eilen illalla nukkumaan mennessä yhtäkkiä huomasin, että rinnat kipeät paineltaessa
  • Tänä aamuna raudan maku suussa. Ja vielä tosi vahvasti.. ja edelleen on, välillä vahvemmin ja välillä ei niin vahvasti.
  • Vatsassa tänään ollut nippailua siellä täällä ja semmoista tuntemusta melkein koko ajan. Ei kipua, mutta lievää jomotusta
Nyt vain toivon että kaikki menisi hyvin, kun näin aikaisin tää plussa tuli!

Mun oireita on ollut kahtena iltana kovat ylävatsakivut, ei mee ohi kakkaamalla, ilmaa vähän, mut polttaa suolistoa. En tiedä onko oire vai pöpö, pari päivää saikkua otin, koska jos tää on pöpö, en halua tartuttaa.

Ei mitään muuta oireita. Iski nyt ahdistus että oonkohan enää raskaana ollenkaan. Ei kyllä kauheesti muistakaan oo ollut oireita et jos nyt koitan relata vaan. :D yritän. Ehkä mä vielä teen jonku testin mielenrauhan vuoksi.

Välillä on päivä välissä ettei ole minkäänlaista oiretta ja välillä on oksettava olo ja närästää jne. Mutta joka päivä on kyllä semmoisia repäiseviä kipuja alavatsalla, jos vaikka nousee nopeasti ylös tuolista. Tämmöistä se taisi kyllä olla esikoisen kanssakin.

Mun oireita on ollut kahtena iltana kovat ylävatsakivut, ei mee ohi kakkaamalla, ilmaa vähän, mut polttaa suolistoa. En tiedä onko oire vai pöpö, pari päivää saikkua otin, koska jos tää on pöpö, en halua tartuttaa.

Ei mitään muuta oireita. Iski nyt ahdistus että oonkohan enää raskaana ollenkaan. Ei kyllä kauheesti muistakaan oo ollut oireita et jos nyt koitan relata vaan. :D yritän. Ehkä mä vielä teen jonku testin mielenrauhan vuoksi.
Mullakin on ollut aika oireeton päivä tänään, ei ole menkkoja tullut vielä tosiaan ja välillä on hengästynyt olo kun jotain tekee. Lähinnä mietityttää että onko oireeton päivä hyvä vai huono asia :dontknow?
Toki jos monelle pahoinvointi alkaa vasta 6. viikolla niin siihen on vielä hetki aikaa. Ruokatottumuksista voisin sanoa että rasvaiset ruuat ei vieläkään tee mieli syödä ja oliivit (mun suurta herkkua) ei mene alas juuri nyt. Ja siitä puheenollen, vitamiinia naamaan!:blob6

Mulla ei oo ihmeitä oireita ollut. Vähän väsymystä, mutta ei mitään mahdotonta. Parina päivänä ennen testiä närästi, niin siitä vähän itse arvelin, että plussa tulossa. Sitä en kyllä nyt haluis taas... Katsotaan mihin nää nyt kehittyy :)

Sympatiat Klexanesta! Pistelin samaista ainetta tapaturman jälkeen kuukauden, ei kyllä ollut aamujen ykköshetki... 8 kuukautta kuulostaa lähes elinkautiselta!:nailbiting: Toki, jos nimimerkistäsi voin jotain päätellä, ei nämä pistelyt ole elämäsi vaikeimpia juttuja :shy:
Ei oo pistely pahimpia juttuja. Liikun pääosin pyörätuolilla. En ole halvaantunut, mutta oma sairaus vie liikuntakyvyn.

Hyvä jos saisit asap sen siirron työtehtävistä vähän turvallisempiin hommiin. Toivottavasti työnantaja ymmärtää ja että huominen sujuu jo paremmin!:Heartpink

Hei mä sain sen siirron:) ja tänään olin myös ihan turvallisessa paikassa, tosin siellä oli kovamelu eli ei kävis enää montaa viikkoa sekään työ. Mut oon isossa firmassa jossa on tuhansia työntekijöitä eli oli varma että löytyy toinen työ:) mulla on myös hyvä pomo joka huolehtii hyvin asioista, viimeistään sillon kun huomauttaa=D

Mulla on nyt muutaman päivän ajan ollut etovaa oloa. Omituista kyllä, erityisesti iltaisin. Aamuisin ruokahalu on kateissa, mutta jotakin saa aina väkisin syötyä. Tuntuu, ettei muutenkaan pysty syömään isoja annoksia kerrallla.

Esikoista odottaessa oksensin muutaman kerran töissä. Saas nähdä, miten tällä kertaa käy :wideyed:

Oon luultavasti niin pienillä viikoilla, että ei hirveäst oo oireita. Mielitekoja ollut ennenkin raskautta, kun mulla on monet veriarvot pielessä. Kiinnittymis juileja on. Hiilari-ruuista tulee vähän huono olo. Mutta voisin vaikka elää kunnon pihvillä :). Sama ollut kuolleesta tyttärestä. Pojista olen elänyt hiilarilla.

Hei mä sain sen siirron:) ja tänään olin myös ihan turvallisessa paikassa, tosin siellä oli kovamelu eli ei kävis enää montaa viikkoa sekään työ. Mut oon isossa firmassa jossa on tuhansia työntekijöitä eli oli varma että löytyy toinen työ:) mulla on myös hyvä pomo joka huolehtii hyvin asioista, viimeistään sillon kun huomauttaa=D

Mahtava juttu! :)

Mulla on NIIN sama tuon ärsytyksen kanssa. Välillä olen ollut paljon zenimäisempi mitä normaalisti, mutta välillä :rulez:smiley-angry007:smiley-angry016

Sitten ahdistaa, kun on taas kerran ollut muuta kuin pullantuoksuinen järkevä aikuinen :confused1

Mua haukotuttaaa 24/7, jopa aamulla heräämisen jälkeen! Päivällä haukottelu ja väsymys on ärsyttävää, koska en ole saanut nukuttua yrityksistä huolimatta. :shifty:

Muuten tuntuu aika oireettomalta, mitä nyt kehitin itselleni jo virtsatieinfektionkin toissailtana, kun aloin ajatella painetta alavatsalla ja alkoi ahdistaa. Totesin seuraavana aamuna kun olo oli normaalimpi että tuskin mitään on. :lurking:

Korvikkeen haju ällötti kun tapasin kaverin vauvoineen, ihmiset käyttävät kaameita hajuja mutta olen normaalistikin tuoksuherkkä niin vaikea sanoa mikä on mitä. Periaatteessa pientä ällöttävää oloa on koko ajan ja yhden hauskan jutun tajusin!

Ekassa raskaudessa LUULIN, että mulla on flunssa ja hoidin nenäkannulla nuhaa jne ja ketutti kamalasti. Nyt tässä tajusin heti, että nenän tukossa oleminen on raskausoire :p:grinmulla plussasta asti ollut niiskutusta ja tukkoisen tuntuista nenää. Nyt osaan suhtautua siihen normaalisti, koska tiedän kuuluvan asiaan :computer005

Juuri nyt oli sukkapuikkokipua ja välillä asentoa vaihtaessa vissiin liitoskipuja, vihlaisee alavatsaan sivulle. Muuten aika oireettomalta tuntuu :scratch PAITSI hervottoman isot ja kipeät nännit. :help :think005

Täällä viikkoja tänään 5+4. Mulla melko vähäoireista...

- Rinnat ovat todella turvonneet ja kipeät (olivat myös kkm loppuun asti, joten tämä ei lohduta).

- Mieliala vaihtelee todella paljon, pienet murheet tunuuu maailmanlopulta, kodin epäjärjestys aiheuttaa hermoromahduksen, lapsien käytös saa aikaan epätoivon... Oon kyllä voimakas persoona muutenkin, mutta nyt tää on ihan hulluudessa välillä. Yritän itse psyykata itseäni. :angelic: Töissä pystyn hillitä itseni paremmin. :grin

- Alavatsalla on kaikenlaisia tuntemuksia, muttei mitään huolestuttavaa. Tuikkii milloin mistäkin suunnasta ja paineen tunnetta välillä hetkittäin tuntuu.

- Orastavaa hajuherkkyyttä sekä ellovaa oloa, mutta niiiiiin lievää että varmaan jopa kuvittelen ne välillä :p

- Väsymys, mutta oon muutenkin aika väsynyt ihminen, niin en vielä erota onko raskaus väsyttänyt enemmän... (Teen kolmivuorotyötä ja rakastan nukkumista) :grin

Mä eilen ihmettelin mun oireettomuutta ja epäilin ettei se raskaus jatkunutkaan. Vähän närästystä ja vatsakipuja satunnaisesti, muuten olo ihan ok. Hengästynyt useammin kyllä, rappuset tuntuvat välillä raskailta. Tein sitten pc testi tänään dpo 17 vain että saisin mielenrauhaa, ja kyllä se oli hyvin vahvistunut :gen014

Mulla tullut nyt enemmän pahoinvointia viime päivät, nyt 6+2. Auttaa kun syö/juo 1-2 h välein hedelmän tai leivän tai juo mehua ja yrittää levätä kun pystyy. Iltaa kohti pahoinvointi pahenee ihan kuin esikoisestakin, kun väsymys kasvaa. Aamupahoinvointi on aika lievää, auttaa kun saa juotua ja syötyä niin ei tuu närästys ja siitä yökötysolo.

Nippailut on vähän laantuneet, rinnat ajoittain arat. Repäisykipuja yllättävissä liikkeissä (pomput jne.).

Takaisin