Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on ollu vatsa sekaisin. Normaalisti jopa kovana :bookworm: Nyt ei tunnu oikein mitään oireita. Tissit vähän kipeät mut ei pahasti, vatsaa jomottelee aika-ajoin, mut ei erityisen kovasti. Ruokamaku on muuttunut, kaikki makea maistuu ihan älyttömän ällöttävän makealta, joten on mennyt heittämällä terveellisempään suuntaan. Aamukahvin juon vielä tottumuksesta, mutta siinäkin 50% kofeiinitonta seassa. Toisaalta huolestuttaa oireiden vähyys, mutta eipä niitä ollut edellisessäkään raskaudessa ja mihis tämä tästä jos nyt syöksyn epätoivoon ja elän vain peläten pahinta. :shy::nailbiting: koetan siis rauhottua ja toivoa että kaikki menee hyvin, tai että kaikki menee kuten kuuluukin. o_O

Pahaa oloa. Aika kovaakin jomoa milloin missäkin. Ja vatsa sekaisin! Onko muillakin?

Joo aika ajoin melko kovaa vatsakipua ja tänään ollut vatsa myös löysällä kun söin vähän liiaksi viljaa josta oireilen, aiemmin ollut enemmänkin ummetusta. Väsymystä on myös tosi paljon ja herkkyyttä rinnoissa joten oireita toistaiseksi löytyy. Mulla sama kuunkimalluksen kanssa ettei makea ja sokerinen oikein maistu (makeasta muuttunut överimakea) eikä tee edes mieli vaikka muuten voisin kuvailla itseäni suklaa ja pepsi max suurkuluttajaksi. :rolleyes:

Rinnat todella kipeät ja pahoinvointi alkaa tulla mukaan kuvioihin.. Viikko sitten (en ollut vielä edes plussannut) alkoi rusehtava vuoto mikä jatkuu edelleen. Kerran tai kaks päivässä pyyhkiessä ruskeaa tulee. Pelottaa että meneekö kesken.. Neuvolasta kehoitettiin tilannetta seuraamaan.

Mulla ollut kans enemmän nyt menkkakipuja siellä täällä. Rinnat vaihtelevasti kipeät. Väsymystä kovasti ja verensokerit tuntuu romahtelevan nopeasti, joten aina vaan pitäisi paremmin kiinnittää huomiota säännölliseen juomiseen ja syömiseen. Munkaan ei tee oikein makeaa mieli ja ei paljon pysty syömään! Nyt 5+2.

Vatsa sekasin ja sellanen tunne et menkat alkais ja toisaalta pää vessanpöntös :( just mietin onkohan tää normaalia

Mulla on myös maha sekaisin ja semmoinen olo tosiaan että menkat alkaisivat. Mulla pitäis huomenna niiden alkaakin...

Vatsa sekasin ja sellanen tunne et menkat alkais ja toisaalta pää vessanpöntös :sad001 just mietin onkohan tää normaalia

Ihan normaalilta kuulostaa :)

Mulla oli tänään ekan kerran pahoinvointia. Kuvioon on tullut mukaan myös palelu, joka pahenee iltaa kohti. Palelua en muista olleen edellisessä raskaudessa :o

Mahaa jomottelee, mutta etupuolelta. Menkat tuntuisivat selässä.. Nippailee ja pieniä tuikkauksia nivusiin. Aamulla nouseskeli oksu kurkkuun, nyt on vaan "pala kurkussa".:wtf: Päätäkin särkee... Huomenna menkat myöhässä, joten hyyyyyvin varhain on oireita. Tisseissä ei tunnu mitään, samat tunnottomat lapaset olleet esikoisen imetyksen loputtua :joyful: Eilen moitin synttärikakkuja ihan liian makeiksi, sama oli esikoista odottaessa. Mikään hirveä sokerihiiri en muutoinkaan ole, joten ei haittaa:)

Ihan normaalilta kuulostaa :)

Mulla oli tänään ekan kerran pahoinvointia. Kuvioon on tullut mukaan myös palelu, joka pahenee iltaa kohti. Palelua en muista olleen edellisessä raskaudessa :eek:

Loviisa mua palelsi edellisessä raskaudessa koko ajan. Ja synnytyksen jälkeen se muuttuikin jatkuvaksi hikoiluksi.

Mulla on ollut väsymystä ja menkkakipujen kaltaisia tuntemuksia. Rinnat ja nännit on välillä olleet arat, mutta ei läheskään yhtä pahasti kuin esikoista odottaessa :rolleyes:

Alkaa olemaan melko kova ummetus kun mitään ei tuu varsinkaan ”normaaliin” rytmiin verrattuna niin senkin takia on tosi kipeä vatsa ja tosi kuvottava olo. Onko jollain toimivaksi todettuja vinkkejä ummetukseen ja vatsakipuihin? Mikä teitä helpottaa? Tuntuu ettei pysty syömään vaikka on nälkä ja ruoka-aika, johtuu varmaan siitä et oikeesti alkaa olemaan suoli aika piukassa tavaraa ja turvonnut ja kipeä olo.:arghh::arghh:

Päänsärky. Olin unohtanut tämän ihanuuden jo. Täytyiskin soittaa ja kysyä saiko muuta ottaa kuin Panadolia. Migreeniä pukkaa muuten.

Olen yllättynyt kuinka helpolla tähän mennessä (4+6) olen päässyt, pahimpana oli ennen plussaa menkkamaiset juilimiset alavatsassa ja nyt plussan jälkeen jatkuva nälkä ja pissahätä. Kaiken olen valmis kestämään että saan tämän pienen syliini ❤️

Mulla rinnat oli tosi arat muutama päivä sitten nyt vähän vaan turvonneet.. palelemista,väsymystä ja yökköilyä sillon tällön..

Alkaa olemaan melko kova ummetus kun mitään ei tuu varsinkaan ”normaaliin” rytmiin verrattuna niin senkin takia on tosi kipeä vatsa ja tosi kuvottava olo. Onko jollain toimivaksi todettuja vinkkejä ummetukseen ja vatsakipuihin? Mikä teitä helpottaa? Tuntuu ettei pysty syömään vaikka on nälkä ja ruoka-aika, johtuu varmaan siitä et oikeesti alkaa olemaan suoli aika piukassa tavaraa ja turvonnut ja kipeä olo.:arghh::arghh:

Mulla auttoi ummetukseen se, että lisää ruokavalioon marjoja. Teen mustikkasmoothieta vähintään kerran päivässä ison satsin. Ei mene montaa päivää kun vatsa alkaa pehmenemään. Mutta älä säikähdä tummaa ulostetta, se on vaan mustikka :playful:

Mä oikein pelästyin kun maha toimii enää kerran päivässä tai kahdessa, aikaisemmin kaks kertaa päivässä. Pahimpaan pelästykseen vetäsin kahvikupin ja näkkäriä, johan lähti pelittää. :smiley-ashamed004

Nyt pari aamua oon heränny niin että on tosi ällö olo, mutta en oo oksentanu ollenkaan.

Lisäksi en enää löydä hyvää asentoa sängyssä, kääntyilen varmaan tunnin.

Täällä vienoa vuotoa. Pelko nostaa päänsä, km pääsiäisenä että nytkö uudestaan.

Sama pala kurkussa tänäänkin ja massua jomottelee "etupuolelta"... Koko ajan hyppään tarkistamassa vessassa pikkuhousunsuojaa, tänään viimeistään menkat pitäis alkaa kp 34.

Takaisin