Millaisia raskausoireita sinulla on?

Nyt rv 6 + 2. Mulla oli yöllä sukkapuikkokipuja ja nyt jomottaa alavatsaa. Vähän ahdisti kun eilen kävin riehumassa lapsen kanssa puistossa, mm. Kannoin mun 6v reppuselässä hullun mäen ylös ja jälkeenpäin mietin oliko vähän liikaa ja pelotti käydä vessassa.. Yllättävän paljon turvottaa alavatsaa, vaikka mulla on paino laskenut, juon paljon vettä ja en syö hirveän suolaisia. :wideyed: se pömpöttää niin etten saa imettyä sisälle :rolleyes:


Vähän välillä ällöttää, mutta ei sen ihmeempiä. Varsinaista pahoinvointia mulla ei ollut ekastakaan lapsesta ollenkaan. Ajoittain huimaa mutta ei yhtä pahasti kun ekassa. Nuha tai nenän tukkoisuus on ollut plussasta asti, varsinkin yöllä. Viime yönä jopa laitoin nenän alle vicks vaporubia, että saisin nukuttua kun nenän vinkuna alkoi ärsyttää.

Osa hajuista joista en pitänyt ei-raskaanakaan on vähän voimistuneet, eilen nyrpistin nenääni Pirkka mehujäälle missä oli colaa. Jostain syystä colatuotteet, tai osa niistä haisee mun nenään mullalta ja homeelta. Yhhh :wtf:

Väsymys painaa kovasti, mutta samoin unettomuus! Onko sitten niin stressiä tästä omasta elämäntilanteesta, että en siksi saa öisin unta. Nyt aamulla kuitenkin nukutti kymppiin, yöllä valvoin ehkä 4h..

Mitähän muuta oli, eilen taisi eka ruokahimo iskeä. Teki ihan jäätävän paljon mieli oikein rukiista ruisleipää voilla, ah ja nam kun pääsin sitä sitten vetämään niin olipa nannaa. :couchpotato: normaalisti syön leipää tosi harvoin enkä osta kotiin, nyt tekisi mieli käydä tuota kaupasta :playful:
 
No siis hei just toi väsymys ja unettomuus. Illalla ei saa unta, yöllä saatan herätä kolmelta ja miettiä et mitäs nyt tekis. Tänään nousin 10 yli viis vaikka oli hereillä
Yöllä ja menin nukkumaan tavallista myöhemmin mut tiesin vaan et en saa enää unta.
 
Ihan sama homma mullakin. Väsyttää kyllä , mutta uni on kevyttä ja uudelleen on vaikea nukahtaa.
 
Muutaman tunnin saan nukuttua ja sit alkaa loppuyön keräily. Hommaa ei yhtään helpota puoli viiden maissa torkkuaan soitteleva mies :smiley-angry019 Viime yönä esikoinen kaipaili hoitoa (poikkeuksellisesti) puoli kaksi ja sen jälkeen torkuin sängyssä vartin pätkiä ja lopulta nukuin ehkä tunnin sohvalla, kunnes lähdin kuudelta töihin... Virkeänä!:sleep011

Ihan jäätävä turvotus päällä!:sick009
 
Mulla muuten oireetonta mutta kiinnittymiskipuja on. Oikealla munasarjassa on munarakkula. Mutta tosiaan vasurissa vissiin kiinnittynyt tyyppi. Sydänäänet ei vielä kuuluneet tänään, mutta terveydenhoitaja ne kokeili, kun edellisistä kuukautisista on melkoisesti aikaa. Omat sydänäänet kuului selvästi vasemmalta, joten todennäköisesti omat tuntemukset pitää paikkansa. Mulla on kyllä elämäkin niin kiirettä, etten juurikaan ehdi tunnustelemaan mille tuntuu. Talossa on kolme kouluikäistä lasta ja omakin koulu pitää hoitaa. Tänään pelkästään tullut vajaa 20km pyörällä kilometrejä.
 
Onko huono juttu jos oireettomia päiviä tulee? Tänään tuntuu ettei erityisemmin ole väsyttänyt, ei edes kuvottanut, tissitkin vain vähän kipeänä. Oli eilen kauhea riita miehen kanssa ja itkin koko illan, mietin käykö nyt huonosti sen takia kun pää käy ihan ylikierroksilla ja on hirveä stressi kaikesta.
 
Mulla on ollut välissä myös oireettomia päiviä, kai se on ihan normaalia. Eihän stressi tietenkään hyväksi ole kenellekään mutten usko mitenkään radikaalisti vaikuttavan ellei siis ole jatkuvaa.
 
Kaikki oireettomuudesta jäätäviin oireisiin on normaalia!:shy: Vain todella kovat kivut ja runsas vuoto eivät ole. Nyt vaan relax ja yrittäkää miehen kanssa jutella hiertävät asiat vähemmän hiertäviksi :Heartpink

Minulla on vatsa ihan läpilöysä..:silent Aamupuuron mustikatkin tuli jo läpi :bag: Herkkä vatsa näköjään herkistyy näillä viikoilla entisestään :sorry:
 
Ei mullakaan ole muita oireita kuin väsymystä ja sekin voi hyvin johtua siitä, että työt alkoi taas. Tänään otin taas päiväunet. Saan onneksi myös öisin hyvin nukuttua. En usko, että hirveästi oireita näin alussa ”pitää” olla :) onhan niitäkin ketkä ei tiedä olevansa raskaana :wink
 
Ekassa raskaudessa kävin yksityisellä varhaisultrassa 7+2 ja kaikki oli hyvin. Oireita oli ällötykset ja väsymys. Yllättäen 2 viikon päästä oireet loppui kuin seinään. Käypäs googlettamassa "alkuraskaus oireet loppu" VOI KIESUS. Äkkiä varaamaan uus varhaisultra vaikka mies vastusti. Yksin lähdin itkien sinne. Kaikki oli hyvin ja kasvu aivan normaalia. Tällä kertaa enihan yhtä paljon mieti mikä oire minäkin päivänä on. Kyllä mä keskenmenoa silti kovasti pelkään.
 
Miulla on enää lievää jomotusta alavatsalla ja rinnat omituisen tuntuiset. Ei tosin oikein kipeät.

Ahdistaa vähäiset oireet vaikka onkin vasta 4+1
 
Ekassa raskaudessa kävin yksityisellä varhaisultrassa 7+2 ja kaikki oli hyvin. Oireita oli ällötykset ja väsymys. Yllättäen 2 viikon päästä oireet loppui kuin seinään. Käypäs googlettamassa "alkuraskaus oireet loppu" VOI KIESUS. Äkkiä varaamaan uus varhaisultra vaikka mies vastusti. Yksin lähdin itkien sinne. Kaikki oli hyvin ja kasvu aivan normaalia. Tällä kertaa enihan yhtä paljon mieti mikä oire minäkin päivänä on. Kyllä mä keskenmenoa silti kovasti pelkään.

Voi kiitos kun kerroit, mä oon just niitä hysteerisiä ihmisiä jotka googlaa kaiken. Sit on tää ja tuo ja tää ja hirvee ahdistusjuna lähtee vyörymään jyrkänteeltä alas.. :eek::grin:hilarious:

Nyt mulla taas polttelee alavatsaa, ei tääkään voi olla hyvä merkki. :hilarious::hilarious: kiesus sentään oikeesti :joyful: mut mä tekisin ihan saman ton varhaisultran kanssa... Vaikka kaikki olis hyvin mä olisin kohta vakuuttunut et entä jos ei ookaan:lurking: tsemppiä ja kiitos tarinasta:smiley-angelic003
 
Mulla oli eilen oireeton päivä, muutenkin oireet ollu vähäisiä lähipäivinä. Tänään taasen olen krapulazombie, jonka mahaa turvottaa ihan hirveesti ja hermot meinaa palaa salaman nopeesti. Ollaan huomenna lähdössä aamuyöllä lentokentälle ja viikon reissuun. Ei innosta kun haluis vaan maata sängyssä, toiv tää ei oo tätä koko reissun ajan :dead: 7+0
 
Mulla on vajaan viikon nyt ollu jatkuva krapula päällä, tänään jouduin oksentamaan pari kertaa. Väsymys on myös lamaannuttavaa. Vlopun reissun jälkeen ma olo oli ehkä pahin ja tänään kans erityisen huono, eli vähän vaihtelee. Oon touhutaaperon kanssa syksyn vielä kotona, toki harmittaa kun ei oo niin voimia joka hetki olla hänen kanssaan läsnä mutta toisaalta lepohetkiä on enemmän kuin töissä olisi ja siellä pitäisi salailla oloja jonkun verran. Päikkäreitäkin meillä nukutaan pääasiassa vielä kahdet päivässä. :)
 
Rv5+5 (arviolta) ja oireina pelkästään jäätävä turvotus iltaisin. Tänään ja eilen myös paleltanut tässä illalla.
Kaks edellistä raskautta ollut hyperemeesiraskauksia, joten kuuntelen joka päivä, onko pienintäkään pahoinvointia/milloinkohan se tällä kertaa alkaa :nailbiting:
 
Mulla on oireina ollu jatkuva poissa hätä, varmaan pari viikkoa. Ja nyt on muutamia päivinä ollu huimausta mitä ei edellisessä raskaudessa muistaakseni ollut. Pitäis varmaan hakea apteekista vitamiineja. Eilen tuli myös useamman kerran raudan maku suuhun.
 
Mulla on nyt rv 4+2 ja tähän mennessä samat oireet kuin esikoista odottaessa: ennen plussaa vahva aavistus, sitten väsymys, mahan kuplinta, selän vihlonta, mielialan vaihtelut ja vähän ällötys. Saa nähdä jatkuuko tästä eteenpäinkin samaan tyyliin kuin eka :wacky:
 
Nyt rv 6+5. Onnistuin nukkumaan yöllä 8h unet 22-06, olin pari tuntia valveilla jolloin söin aamupalan ja luin yhden kirjan loppuun. Totesin et väsyttää ja niinpä menin jo aamuyhdeksältä torkuille, heräsin 12 eli otin sitten kolmen tunnin päiväunet lisäksi :hilarious: :angelic:

Nyt kello kohta 21 ja taas haukotuttaa, mutta luen vielä kirjaa kun sain eskarilaisen nukahtamaan ajoissa. Olen todennut et jos menen nukkumaan 20 vaikka väsyttääkin, saatan herää 23 eikä sitten nukuta pariin tuntiin. Jos menen 22 maissa nukkumaan on suurempi todennäköisyys et nukun aamuun. Tai sitten en  :hilarious: työt alkaa parin viikon päästä niin siihen saakka koitan levätä päivisin :cat: oli kyllä aivan ihana nukkua nuo päiväunet, mutta palelsi ihan vietävästi. Kääriydyinkin kunnolla peittoihin.. Ehkä sekin on oire.

Iltapäivällä kävin sitten reippaan tunnin lenkin koirien kanssa. Luin aiemmassa raskaudessa, että äidin päivittäinen liikunta sikiön kasvuaikana kasvattaa ja vahvistaa sikiön sydäntä. Sillä koitan muistaa ja jaksaa reippailla joka päivä edes kevyesti, vaikka vielä ei ole edes mitään tietoa mitä vatsassa on. Raastavia aikoja!


Iltaisin nenä menee enemmän tukkoon ja tuntuu olo "flunssaiselta", kuin olisi kipeäksi tulossa. Muuten ei oikein mitään. Välillä sukkapuikkokipua tai kuumottaa kohdun alueelta, vatsan toiminta alkanut kääntyä ummetuksen puolelle. Odotan kuumeisesti, että viikot kuluisi ja olisi turvallisemmilla vesillä. Syömiset ahdistaa aika paljon, kun kävin lukemassa toksoplasmoosista ja meetvurstikin on kiellettyä. Tuntuu ettei saisi syödä kuin ilmaa, sekin desinfioituna ja keitettynä.. :bored:
 
Takaisin
Top