Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täälläkin ihan jatkuva nälkä.
Maha tuntuu koko ajan tyhjältä
Onko kellään muulla semmosta pala kurkussa - tunnetta, vai onko tää vaa omaa paniikkia?

Mulla tänään tuo uutena. Tosin en oo varma johtuuko siitä, että pitäis saada röyhtäyksiä pihalle. Mut ei voi väkisin ku sit närästää. Välttelen jo rappusiakin ku ne melkein pahinta närästykselle, samoin kumartuminen.

Tosin parempi kai tää ku jatkuva pahaolo.
 
Mulla tänään tuo uutena. Tosin en oo varma johtuuko siitä, että pitäis saada röyhtäyksiä pihalle. Mut ei voi väkisin ku sit närästää. Välttelen jo rappusiakin ku ne melkein pahinta närästykselle, samoin kumartuminen.

Tosin parempi kai tää ku jatkuva pahaolo.

Onneks oon tolta närästykseltä säästynyt, mut mulla taas tää jatkuva pahaolo koko ajan.
 
Mulla on jatkuva närästys, illalla pahin. Yölläkin voi olla että täytyy ottaa närästyslääkettä. Pala kurkussa on varmaan samanlaista kuin tuo röyhtäisy, niitä mulla tulee paljonkin!
 
6+6 ja tää viikko on mennyt oksentaessa :sad001 Tänään erityisen paha päivä, en oo saanut syötyä kuin pari voileipäkeksiä aamulla. Päivällä kokeilin ja tuli samantien ylös. Tätä jatkuukin sitten seuraavat 10-13 viikkoa :smiley-angry017
 
Vaikka tuo olo on inhottava niin ainakin tietää että on raskaana! Mulla on siis 5+5 tänään ja olo on suht normaali, nipistelee ja väsyttää. Jos oksennan niin se tulee olemaan juuri pahimmasta päästä varmasti!
 
Tänään 5+2 ja ainoa oire on aivastelu ja turvotus . Ihan kamala pelko, ettei kaikki oo hyvin ja minäkin vähän toivo että ois paha olo niin tietäisi että on ainakin raskaana ( pidätän oikeuden vetää sananani takaisin jos oksennan viikkoja putkeen).
 
Rv 7+6, mulla iski uutena nyt kasvojen ihon rasvoittuminen :eek::meh: mulla on normaalisti kuiva iho ja eilen tajusin ku koko päivän olin hipeltäny naaman finnejä et EI, tää ihohan on ihan sairaan rasvainen. Kiiltää kun Naantalin aurinko :grin
ja finnejä tulee selkään, dekolteelle, käsivarsiin.. Naamassa mulla on nyt paljon tukkeutuneita ihohuokosia jotka nousee pinnalle, vähän niinkun mustapäitä mut ihonvärisiä. Niitä sitten puristelen päivät :hilarious:

Alavatsakivut ja polttelut on itseasiassa hellittäneet, välillä pistävää kipua alakautta tai kohdun kohdalla alavatsaan. Muuten esim. Kävelylenkin jälkeen saattaa sitten jomottamaa, tai illalla kun menee nukkumaan ja rauhoittuu o_O

Nenä oli vieläkin tukossa, mut nyt iski pieni flunssa niin nenä vuotaa. Heti ekana iski ahdistus et onko tää nyt sitä listeriaa :banghead: ehkä ei kuitenkaan..

Ruoista oon normaalistikin tarkka et syön vaan mitä tekee mieli, nyt on selkeesti enemmän vaihtelua mitä normaalisti, kun normisti jumitan syömään samoja viikkokausiksi :rolleyes::grin

Alavatsa pömpöttää, mutta mitään ei vielä kohdussa kokeilemalla tunnu. Ahdistavaa toisaalta kun on "normaali" olo, mutta nyt toi ihon rasvaisuus oli hyvä merkki mulle, et oireet muuttuu et jospa uskaltaisi uskoa et kaikki ok ainakin toistaiseksi. Sormet ja varpaat ristiin!
 
Mulla on ruokahalu kadonnut lähes kokonaan, mutta oon silti yrittänyt syödä normaalisti. Ja maha on käyny pömpöttämään ja parien kireempien housujen kiinni saaminen ei meinaa enää onnistua.. Ja väsymys on kova, mutta ei onneksi ole vielä pahoinvointia..
 
Tänään 5+2 ja ainoa oire on aivastelu ja turvotus . Ihan kamala pelko, ettei kaikki oo hyvin ja minäkin vähän toivo että ois paha olo niin tietäisi että on ainakin raskaana ( pidätän oikeuden vetää sananani takaisin jos oksennan viikkoja putkeen).
Siis ihan sama fiilis, mulla väsymys ja silti nukun huonosti/kevyesti. Heräsin 5 aikaan kaatosateeseen ja pyörin tämän jälkeen sängyssä vain! Illalla kun mentiin nukkumaan, niin en kyllä millään saanut unta. Närästää usein illalla/yöllä/aamulla, ei pahoinvointia vielä. Munkin huoli on kova, koska siellä on ollut niin hiljaista tällä viikolla. Reilu 2 viikkoa neuvolaan, sielläkään ei varmaan ultrata mitään, niin tämä ajatusmaailma jatkuu varmaan sinne vko 12 asti. Puhuin koulukaverin kanssa joka kertoi omasta raskaudesta, ei kuulemma hirveästi ollut oireita hänelläkään. Hän taas sanoi että hänen siskolla oli ollut niin pahaa ettei pystynyt paljon syömään mitä ei oksentanut. Eli haluaisi oksentaa, jotta tietäisi olevansa raskaana, mutta samalla ei haluaisi?:bored::bag:
Kohta alkaa seitsemäs viikko, eli 6+0 olisi sunnuntaina, edellinen raskaus meni kesken 5+4 joten en tiedä edes mitä odottaa enää. Sanoin miehelleni että tämä on se viikko jolloin minä alan oksentamaan, mutta ei vielä näy mitään oireita siihen. Toivon toki että pääsisi helpommalla mutta tuo pieni "mitä jos kaikki ei ole hyvin?" kummittelee mun päässä kokoajan, enkä oikein osaa nauttia tästä vielä!:shifty:
 
Mulla on tytöistä alkanut pahoinvointi iskeä päälle kunnolla vasta 10-12 viikolla. Mieliteot ja alkunsa saamisen ajankohta viittaa myös tyttöraskauteen tämän kohdalla. Suklaavanukas, fanta ja pihvit himottaa. Kana on kauhistus :dead:. Eli odottelen mr ryyniä parin viikon sisään vasta kylään. Tässä vaiheessa pojista oon ykännyt jo huolella. Ja kahvikin maistuu. Oon kovassa flunssassa, ollut kuumeessakin. Jouduin tän päivän neuvolalääkärin perumaan. Huippaa niin, etten ilkeä lähteä hipsuttelemaan neuvolaan. Mutta reilu viikko ultraan :wideyed:.
 
Mulla on nyt 5+4 ja on ollu tosi hyvä olo koko viikon. Väsymystä on mut muuten aikalailla hyvä olo. Viime yönä heräsin jotenki aamuyöstä ja piti käydä vessassa ja tuli jotenki joko paha olo tai palantunne kurkkuun ja alko tuntuu et koko talo haisee kalaruualta mitä tein illalla. Piti laittaa olkkarin ja makkarin diffuusereihin huoneilman raikastavaa öljyä ja mahalle piparminttua ja sit pystyin nukkumaan. Toivon et hyvä olo jatkuu koko raskauden!
Ainiin turvotusta on kyllä ollu tosi paljon ja viime viikolla ekojen testien jälkeen torstaiaamuna puntari näytti 59 ja tän viikon tiistaiaamuna 61. En tiiä onko huolestuttavan nopee painonnousu ja sen jälkeen en oo vielä käyny puntarilla ku ei oo kotona. Yleensä paino ei heittele vuosiin vaikka mitä tekis.
 
Huono olo aaltoilee mulla pitkin päivää ja myös yöllä. Hammaspesun jälkeen saa nieleskellä, ettei tulisi ylös. Huonommin nukutun yön jälkeen olokin on huonompi. Onneksi lasi vettä auttaa yleensä pahimpaan oloon.
 
Täällä aika vähäoireista meininkiä myös, nyt rv 5+1. Rinnat on olleet arat plussasta lähtien ja närästää ja väsyttää, mutta jatkuva nälkä on vaihtunut ruokahaluttomuuteen.

Tietysti toivon, että tässä raskaudessa olo olisi hyvä, sillä mulla on paljon opintoihin liittyviä pakollisia hommia joista en tiedä miten selviydyn pahoinvoinnin kanssa (en mitenkään, mutta se tuottaa ongelmia..) Samalla tiedostan, että pahoinvoinnit on vasta edessä ja ajoittuvat just siihen tän vuoden ainoaan työharjoitteluun joka olis vähän pakko saada tehtyä, mutta pakko myös jättää välistä jos niin käy, koska en voi mennä vanhusten palvelutaloon oksentamaan enkä opi mitään jos vaan vellon pahassa olossani :sad001
 
Mä oon niin turvoksissa ettei mitkään housut mee päälle. Varastin mun ison pojan verskat. Housukaupoille se on nyt sit lähdettävä.

Tohon pahaan oloon mulla auttaa se et herään puoli tuntia aiemmin aamulla ja syön heti jotain. Sit 3 h on maksimi syömisväli, jos menee pidemmäks niin meinaa tulla pahaolo. Mutta..: mä en oo koskaan oksentanut kunnolla raskausaikana ( paitsi oksennustaudissa)
Eli voi olla mulle eri asia.
Mä en meinaa vieläkään uskoa että oon raskaana. Ja samaan aikaan tuntuu siltä et tulee vähintään kaksoset.
 
B-vitamiinit on tosi tärkeitä pahoinvoinnin ehkäisyssä. Etenkin b6 ja b12, saattaa olla muitakin. Pojista keho on huutanut tasaisesti hiilaria. Mutta tytöistä tullut huonompi olo mitä enemmän hiilaria syö. Maltillisesti matalan glykeemisen indeksin hiilaria ja runsaasti proteiinia ja rasvaa. Tunnun muutenkin tyttöraskauksissa olevan hiilariherkempi. Nyt näyttää myös ällöttävän hiilarit.
 
Housuista puheenollen, niin kaikki vähänkin tiukemmat housut ovat jääneet kaappiin kyllä. Mä oon käyttänyt kaikenlaisia löysempiä housuja mutta eivät kyllä ole ihan hienommasta päästä. Kai tässä pitää sitten investoida kunnon mammahousuihin kunhan jaksaisi kauppaan.
Pahoinvointia mulla ei ole oikeastaan ollut, vähän ällöttää ehkä mutta ei pahasti. Toivottavasti tämä pysyy tällaisena. Muuten on vain vähän kipuja ollut vatsan seudulla...
 
Niinkuin arvasin. Se huono olo iski täsmälleen samalla viikolla kuin edellisessä raskaudessa. Saapa nähä koska tulee ihan yrjö kylään. Anteeksi, mutta ai jestas kun vihaan raskaana oloa. Tää kun jatkuu mulla sinne noin 20 viikolle :angry7.
 
Mulla ensimmäinen oire raskaudesta oli ummetus, joka jatkui muutaman ensimmäisen viikon. Vatsa alkoi näyttää nopeasti todella isolta. Nyt ruoansulatus toimii taas paremmin ja turvotuskin vähentynyt. Tällä hetkellä menossa rv 7+1 ja rintojen arkuus sekä pahoinvointi tuntuvimmat oireet. Kuten edellä jo moni todennut, lyhyt aterioimisväli auttaa. Väsyn tavallista helpommin myös, mutta yöunet ovat lyhentyneet.

Itse koen ihanana kaikki nämä oireet, koska ne saavat uskomaan, että jotain kasvaa minussa. Meillä yritystä takana nyt vuosi ja tämä on kolmas raskaus. Edelliset kkm (rv 8 ja rv 12) olleet lievempioireisia.
 
Mulla vasta viikot 4+6 ja ainoat oireet on oikeestaan väsymys ja rintojen kipeys. Tissit on turvonneet ja kipeät sivuilta, oviksen jälkeen mulla on ollut jäätävä nännikipu n. 5 pv ja jotenkin odotin raskaudesta samanlaista tuntemusta, mutta tää on kyllä ihan erilaista. Vähän on ollut semmosta kuvotusta nyt muutamana päivänä, mutta esim eilen ei ollut ollenkaan. Toivoisin selkeitä raskausoireita, sillon ainakin olisi olo, että joku ihmisenalku siellä massussa kasvaa :joyful: Mutta aikaisessa ollaan vielä, saa nähdä alkaako kunnon oireet edes.
 
Rintojen kipu on järkyttävä. Ja se kuinka arat ne on. Ovat turvonnut jonkin verran.

Kohdunkasvukivut on myös kovia. Kaikki liikkeet on tehtävä hidastetusti muuten repäisee ja se sattuu pirusti. Niistäminen on viimeinen asia mitä haluaa tehdä tai aivastus.

Yleensä nämä onnesta on itselläni vain ensimmäisten viikkojen ongelmia. Ei ekan kolmanneksen jälkeen tunnu enää.
 
Takaisin
Top