Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tuo meetvursti tuli mulle yllätyksenä. Ja todella tuntuu, että kaikki kielletty.
No sanopa muuta. Jotenkin mä jotenkuten tulin sinuiksi listerian kanssa edellisessä raskaudessa, vaikka ehdin tässäkin saada jo slaagin kun söin VAHINGOSSA homejuustoa.. Mutta toksoplasmoosi on vielä vaikeammin vältettävä!! Se voi olla ihan missä vain, missään ei ole turvassa. Kamala möykky ahdistusta koko ruokavalio.. :hungover::depressed::arghh:
 
Mulla nyt ilmeisesti jos tää on totta niin 4. tai 5. raskausviikko. Ollu jo varmaa ainaki viikon erilaisii kipuja tai poltetta tai kuplintaa mahassa. Erityisesti nyt viimeset muutama päivä tuntuu et melkee kokoajan on joku tunne mahassa. Samoin ollu lievää etovaa oloa, erityisesti iltaa kohti.
Muutamia päiviä sit huomasin et rinnat, erityisesti nännit arat. Ja tuntu et mun nännit ois jotenki yhtäkkii kasvanu ja ehkä tummunu. Väsyttää kans paljon ja alkanu väsyttää tosi paljon ja aikasin iltasin. Ja päässä usein semmonen vähän huimaava tai ei niin tarkka olo.
Ja tullu ruokia kohtaa semmone et valikoiva et selkeesti aina jotain ei tee mieli tai ei pysty syömään mut usein tulee nälkä tai huono olo mihin yleensä vähän auttaa syöminen.
Toivon et tulis hyvä raskaus ja voisin hyvin!
 
Olen edelleen suht oireeton :) . Leposyke noussut mulla vasta nyt, kuten kuuluukin. Työsykkeisiin en ole vielä suuremmin kiinnittänyt huomiota.
 
Rv 4+5 ja eipä juuri hirveitä vielä! Vähän paineet heitteli plussa päivänä ja sen takia teinkin testin. Sen jälkeen pientä vihlomista alavatsassa vain :) Esikoista ootellessa kaikki mahdolliset jo tässä vaiheessa.
 
Pakko myöntää itelle että kyllä tää voimattomuus ja jatkuva nälkä / samaan aikaan turvotus ja ilmavaivat ja etovuus on raskausoire. Olin koko päivän kotona kipeän 3-vuotiaan kanssa ja klo 6 lähtien oon syöny ehkä puolen h välein jotain. Kävin ohjatussa salitreenissä ja olin niiin puhki. Ei normaalisti tällä syömisellä ja päikkäreillä tosiaan olis noin veto pois. 3v kysyi multa äsken "Miks sä äiti vaan koko ajan makaat siinä sohvalla?". Ei yhtään mun tapasta vaan makoilla mutta nyt...
 
Täälläkin vähän veto poissa ja väsyttää. Lisäksi hermot on taas aika kireällä. Huh, onneks esikoinen nukkuu yleensä yöt, ei tätä varmaan muuten tulisi jaksamaan.
 
Äsken kävin koiran kanssa lenkillä ja tuli jopa eläintenkuljetusauto ohi. Ei yököttänyt yhtään. Ei yököttänyt tupakan haju, mikä tuli yhdeltä pihalta. On vaan hyvä olo enimmäkseen. Tälläkin viikolla oon liikkunut jo yli 50 kilsaa. Eikä tunnu oikeastaan kuin pientä lihasväsymystä ja yöllä maistuu uni hyvin :happy:.
 
rv Mulla7+1 ja on nyt viikon verran ollut aamusta iltaan oksettava olo, pienimmätkin hajut saa Ykän tulemaan ylös... Kardemumma ehkä kaikista pahin !

Onko teillä muilla tullut rytmihäiriöitä? Mulle ne on jo tuttuja kavereita ennen raskauttakin, mutta nyt etenkin ylävatsan kohdilta (kai aortta) tykyttää välillä tiheää, aluksi jo epäilin että oon pidemmällä raskaana ja vauva jo potkii, tuntuu ihan siltä
 
6+1 ja eilen aamulla alkoi pahoinvointi. Tällä hetkellä menee vielä ruualla ohi, mutta hyperemeesihelvettiä odotellessa :grumpy::hungover:
Muita oireita: vilu, ilmaa vatsassa, vatsa vähän sekaisin ja ihan hirveä väsymys. Menisin jo ysiltä nukkumaan, mut ei tahdo, kun ne illat on sitä omaa aikaa :headphone: ja yöllä joutuu heräämään 3-4 kertaa 1veen vuoksi. Onneks voi nukkua päikkäreitä :grin
 
Täällä on myös kärsitty pahoinvoinnista jo reilun viikon ajan :grumpy: Ympäri vuorokauden on ällöttävä olo ja aamuisin tulee oksennus. Toivon niin paljon, ettei tämä menisi yhtä pahaksi kuin esikoista odottaessa :smiley-angry017
 
Täällä uusi plussannut liittyy keskusteluun!

Minulla alkoi ”menkkakivut” viikko ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Tämä ei sinänsä ole erikoista, mutta siinä kohtaa kun kivut jatkuivat, mutta vuotoa ei tullut, ymmärsin tehdä testin.

Minulla siis kivut erittäin samanlaiset kuin kuukautisissa eli alavatsa kipeä ja rinnat todella kipeät. Nyt mukaan on tullut ajoittainen pahoinvointi (korjaantuu aina syömällä) sekä kauhea hikoilu pienenkin liikuntasuorituksen jälkeen. Pahoinvointi tuntuu lisääntyvän päivä päivältä kun taas rintojen arkuus ja vatsakipu alkaa helpottaa (tai sitten vain olen niin tottunut jo kipuun).

Väsynyt olen jatkuvasti, tosin kun kofeiinista on joutunut luopumaan niin se voi vaikuttaa asiaan.
 
Musta tuntuu että mulla oli viikosta 3 viikon 4 alkuun mahakipua ja kuumaa tunnetta vatsassa paljon ja tosi heikottavaa ja huimaavaa oloa mut nyt oon viikolla 4+5 ja ei enää tunnu oikeen vatsassa ollenkaan. Mut oon pari kertaa käyny kaupassa niin et piti ostaa joku yks järkevä juttu ja vahingossa ostin miljoona epäterveellistä herkkua mikä ei todellakaan oo mun tapasta. Tuntuu että makaan nykyään vaan sängyllä tai sohvalla ja syön jotain (todellaki valikoiva maku ja aina välillä lievästi etova olo) ja huolehdin että jatkuuko raskaus. Tuntuu että on tullu joku neuroosi siitä miten se minialkio voi ja jatkuuko se normaalisti. Väsyttää myös tosi paljon ja uuvun helposti ihan hirveesti varsinki jos en oo syömässä koko ajan.
 
5+2 ja koko ajan on alavatsa kipeä. Ruoka ei välillä maistu ja etoo. Onneks ei sen pahempaa huonovointisuutta :angelic: Jäätävä väsymys myös. Nukuin neljän tunnin päikkärit ja ois voinu jatkaa unia vielä vaikka kuinka pitkään :D
 
Väsyttää ja samalla uniongelmia. Pinna kireellä melkein jatkuvasti. Varsinki aamusin krapulainen olo ja etovaa oloa vähän vaa aaltoillen. Aika usein palelee.
 
Onko jollain muulla jatkuva nälkä? Tää on kiva kombo, ummettaa, paha olo, karsea nälkä koko ajan. Siis käsittämätöntä että jouduin viimekin yönä käydä kaksi kertaa syömässä koska maha tuntui aivan ontolta että aivan sattui. Ja illalla kyllä olin syönyt! Töissäkin syön kolminkertaisen aamupalan normaaliin nähden ja kauhea nälkä puolen tunnin päästä! Tällä menolla paino nousee kohisten :sad001 enkä edes kuvittele tätä.
 
Täällä on myös jatkuva nälkä! Ja pakko syödä koko ajan, ettei paha olo pahenisi :grumpy:
Minuakin pelottaa jo valmiiksi tää painonnousu..
2,5kg on jo noussut tähän mennessä, neuvolan mukaan mulle saisi tulla max. 9kg koko raskauden aikana :banghead:
 
Pari vuotta ollut mahahapot alhaiset, eikä siksi tule nälkä. Nyt huomaan nälän iskevän. Aamuisin yleensä juon smoothien. Täytyy varmaan alkaa pari ruokalusikkaa lisäämään rasvaa sen aijemman yhden ruokalusikan sijaan.
 
Mulla tänään rv5+5 ja ainoa jatkuva oire tällä viikolla on väsymys, nukun hyvinkin 9-10 h tai enemmän jos saisin. Muuten se jatkuva jomotus on hellittänyt. Välillä pelkään oireettomuutta mutta kaikki sanoo että se on ihan ok. Jos tulee verta ja on kivuliasta niin pitäisi olla huolissaan, ja mä tosiaan tiedän miltä se tuntuu herätä siihen. Makoilin sängyssä koko sen aamun ja itkin. Ja on täällä ilmeisesti muitakin suht oireettomia?

Nyt tosiaan on jo kauemmaksi mennyt tämä kuin edellinen, en ole stressaamatta mutta koitan sanoa mantraani "kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan" ja eilinen ovistesti oli aika räikeä!
 
Täälläkin ihan jatkuva nälkä.
Maha tuntuu koko ajan tyhjältä
Onko kellään muulla semmosta pala kurkussa - tunnetta, vai onko tää vaa omaa paniikkia?
 
Takaisin
Top