Millaisia raskausoireita sinulla on?

Janottaa koko ajan, eli vessassa täytyy myös juosta. Unet ei myöskään tahdo edelleenkään riittää. Koko ajan nälkä, mutta liikaakaan ei saisi syödä...
 
Mun hemoglobiini oli kuulemma erinomainen eilen, eli en ilmeisesti kärsi raudan puutteesta ainakaan! Mutta väsymys on kova, herääminen aamulla on kauheaa ja sitten vielä yöllä jos poika herää niin on pakko viedä sitä takas sänkyyn. Nytkin hän sanoi että tuli pissa, mutta ei ollut missään märkää. Eli oli vain nähnyt unta että nyt tulee tms. tätä on tapahtunut nyt monta kertaa ilman oikeata vahinkoa. Muuten on kai vähän etova olo ja heikkous paraantunut sillä että syön säännöllisesti. Puhelin piippailee joka 3 tunti ja tarkistaa etten vain unohda. muuten vatsassa tuntuu välillä kipuja ja jomotuksia mutta mitään erikoista vuotoa ei ole ollut. Maitomaista valkovuotoa on tällä rv:llä tyypillistä ja sitä on tullut!
 
Mulla oli Hb 116 kun tänään kävin labrassa. Sormenpäästä oli ollut huonompi. Toi on mulle tosi normaali arvo, joten tuskin edes rautaa aloitan :)
 
Tänään Preggers appi huusi että olet viikolla 9, sitten tajusin että se on vähän myöhässä koska menkoista laskettuna olen jo 8+4. Olin vaihtanut sille se varhaisultran mukaan laskettu aika. No kuitenkin, ollaan jo pitkällä ensimmäisellä kolmanneksella, JAIKS!
Pahimmat oireet: väsymys, aamuisin on todella vaikeeta herätä ja illalla jostain syystä en halua nukkua taas. Pahoinvointi alkoi vähän vellomaan eilen, tänään aamulla kaikki haisi pahalle. Onneksi puuro sentään meni alas. Himo syödä tuoreita vihanneksia ja hedelmiä sekä jomotukset vatsalla. Ilmavaivat ovat miehen mielestä vain hauskat, mutta älä siis syö kaalilaatikkoa jos haluat mennä töihin tms. :D
 
Päivitys raskausoireisiin:
Tänään itkin ja nauroin 5 minuutin sisällä. En ole koskaan ärähtänyt miehelleni siitä että hän katselee jalkapalloa koko päivän mutta tänään huusin että tosi kiva istua vain keittiössä yksin koko päivän. Sitten itkin ja mies tuli viereen halailee, ja hoki "voi sua" kun olin niin söpö kuulemma! Sitten nauroin taas ihan kippuralla kun tajusin että tämä ei ole normaalia. Toki mietityttää onko kilpirauhaslääkitys kunnossa, mutta nämä mielialan ailahtelut ovat normaalia raskausaikana. Yllätyin itse vain tästä taas kun nollasta sataan mennään sekunneissa. En normaalisti itke helposti, jos olleenkaan! Eli sanotaan että olisin ihmeissäni jos ei nt ultrassa löydy mitään, mutta onhan sitä kuultu että oireita on koska istukka kasvaa mutta sikiö olisi kuollut jo aikaisemmin. Äh ei mitään enempää negatiivista nyt!
 
Mulla nyt 8+6 ja viime aikojen uusia oireita on ollu mielialan vaihtelut ja itkuherkkyys. Myös ahistuneisuus ja jopa masentuneisuuden tunne. Jotenki tuntuu että oon tosi herkkä nyt ja ehkä sit haasteet lapsuudenperheen kanssa painaa nyt erityisen raskaana. Näin painajaistaki tänä yönä liittyen tähän.

Toinen uusi oire on et herään nykyään 5-6 aikaan. Alkaa väsyttää kauheesti jo 8 aikaan illalla ja sit herään tosi aikasin vessahätään ja nälkään. Yks aamu tuntu ettei nälkä taittunu millään ja huono olo meinas uhata.

En oo oksentanu koko raskauden aikana ollenkaa, on vaan ollu huono olo vähän vaihtelevasti mut nyt on pari kertaa tullu semmonen yökkäysrefleksi pahasta hajusta mitä ei oo voinu estää, on vaan ollu pakko poistuu hajun luota.

Ei oo kummempia ruokahimoja ollu, todellaki selkeetä et monia asioita ei tee mieli ja joitaki tekee kyllä. Alusta lähtien on smoothieta ja kaikkee raikasta tehny mieli, nyt oon hoksannu tuoremehut. Niitä tekee niin paljon mieli ja tuntuu että auttaa huonoon oloon. Kala on alkanu ällöttää hajultaan ja maultaan ja yllättäen avokado on muuttunu vähän ällöttäväks ja omituisen makeen makuseks vaikka yleensä tykkään.

Nyt on tuntunu pari viime päivää et on aamullaki herätessä pienen pieni vatsa, ei pelkästään turvotuspömppis iltasin.

Painoa on tullu laskujen mukaan raskauden alusta nyt jo 5kg! Mutta osa varmasti turvotuksesta ja toisaalta olin lievästi alipainonen ennen raskautta ja nyt syön 1-3 tunnin välein :D Onneks ei tee melkeen ikinä yhtään mieli mitään herkkuja niin ei sen puoleen niin huolestuttavaa.
 
Muuten erikoinen (vaikka tavallinen) oire. Sovitin kihlasormuksia kaupassa ja laarin kaikki muut paitsi kaks sormusta oksetti mua. Siitä oli sit helppo huomata mikä oli paras :D

Samoin oon huomannu jännän ja vähän häiritsevän oireen. Ku oon jossain poissa viikonlopun ja lomalta käsin ajattelen mun kotia ni mua ällöttää ja oksettaa se. Tuntuu että mun kodissa on joku paha haju mitä en tajuu mistä se tulee tai johtuu tai miten sen sais pois. Tuntuu et ällöttää ja ahistaa oma koti. Ja oon just elokuussa muuttanu sinne!
 
Muuten erikoinen (vaikka tavallinen) oire. Sovitin kihlasormuksia kaupassa ja laarin kaikki muut paitsi kaks sormusta oksetti mua. Siitä oli sit helppo huomata mikä oli paras :D

Samoin oon huomannu jännän ja vähän häiritsevän oireen. Ku oon jossain poissa viikonlopun ja lomalta käsin ajattelen mun kotia ni mua ällöttää ja oksettaa se. Tuntuu että mun kodissa on joku paha haju mitä en tajuu mistä se tulee tai johtuu tai miten sen sais pois. Tuntuu et ällöttää ja ahistaa oma koti. Ja oon just elokuussa muuttanu sinne!


Nämä ovat jänniä ja ajattelin, että onpa outo oire itselläni, kun kaikki vaatteeni ällöttävät. Vähän vastaava siis. Astun vaatehuoneeseeni ja saman tien kaikki kauniit ja kivat vaatteet suorastaan puistattavat ja saavat aikaan pahoinvointia. Siksi olen kulkenut mahdollisimman neutraaleissa ja mukavissa vaatteissa viimeiset viikot. En voisi kuvitellakaan meneväni vaateostoksille sovittelemaan tai kiertelemään, huh.

Oma työpaikkani toimisto haisee hirveältä. En tiedä miltä eikä se koskaan ennen ole haissut mutta nyt se saa kyllä voimaan jopa huonosti. Siksi olen yrittänyt tehdä mahdollisimman paljon kotoa käsin töitä.
 
No nyt voin sitten myöntää tänkin. Mua ällöttää avata tää ryhmän pikalinkki tästä kännykkäni etusivulta. Oon aatellu että liittyy siihen alkuraskauden pahimpaan pahoinvointiin ja silloin kirjoittelin tänme. Ja maitorahka ällöttää myös, vaikka oon syöny sitä n.vuoden joka päivä töissä välipalaksi. Nyt ei puhettakaan että söisin!!
 
Toivottavasti tuo ällöttävä haju ei liity teillä sisäilma ongelmiin, vaan ois puhtaasti raskauden aikaan saamaa :wideyed: mua ällöttää kakkavaipat ja röyhtäilyt sekä niistä kirjoittaminen + tietyt ruoat..
 
No nyt voin sitten myöntää tänkin. Mua ällöttää avata tää ryhmän pikalinkki tästä kännykkäni etusivulta. Oon aatellu että liittyy siihen alkuraskauden pahimpaan pahoinvointiin ja silloin kirjoittelin tänme.

Apua, mulla on ihan sama juttu!! Sen takia ei oo hirveästi tehnyt mieli käydä kirjoittelemassa täällä..:wtf:

Samoin tuo oman kodin ällötys on tuttu juttu. Rakastan muuten tätä kotia, eikä kyse ole sisäilmaongelmista tmv. Täällä tulee niin paljon vietettyä aikaa ja paljon on epämiellyttäviä hajuja pahoinvoinnista kärsivälle :grin Jääkaappi, likaiset astiat ja siivousaineet pahimpia itselle :hungover:
 
Nyt on tullut jokin iskias-tyyppinen jäätävä hermokipu häntäluun alueelle, josta säteilee toiseen pakaraan. Todella inhottava ja kipu tulee kuin salama, kun lähtee liikkeelle.

Välillä tuntuu, että koko kroppaa kolottaa hiuksista varpaisiin ja väsymys on hyvin kokonaisvaltaista. Välillä on oikein hyvä ja jopa energinen olo.
 
Täällä on pahoinvointia, mutta onneksi ei ole tarvinnut oksentaa..
 
Mulla tuli 10+1 täyteen tänään ja tuossa viikonlopun aikana alkoi erilainen kipu, selkää jomottaa välillä myls ja jotkut asennot eivät ole mukavia. Olen ajatellut että tämä johtuu siitä että siellä paikat venyy ja paukkuu, tekee tilaa pikkuselle. Muuten olen taas kerran ollut aika oireeton vieläkin, tai ei kai sitä oireettomaksi voi kutsua kun onhan tässä kipuja ja jomotuksia. En kai assosioi niitä raskauteen, vaan ehkä menkkoihin tai vatsaongelmiin esim. Vielä reilu 2 vko nt nt ultultn ja sitten alkaa himo tulla kertomaan muille jo!
 
Tänään alkoi alavatsaa jomottaa ja vihlontaa, liekö kasvukipuja.. Viikoista en vieläkään ole varma.. Ehkä jotain 10-11..
 
Lauantaina iloitsin, että viimeinkin tää huono olo on ohi. Oli ihana käydä kaupungilla shoppailemassa, kun pystyi keskittymään muuhunkin kuin vatsan tyrvotukseen ja huonoon oloon. Arvaatte varmaan, että ilo oli ennenaikaista ja sunnuntaina etova olo ja turvotus olo tuntui tuplasti pahemmalta, kuin aikaisemmin...:hungover:
 
Tänään alkoi alavatsaa jomottaa ja vihlontaa, liekö kasvukipuja.. Viikoista en vieläkään ole varma.. Ehkä jotain 10-11..

Mulla kans jomotusta ja vihlontaa ollut muutaman viime päivän (rv 11+2). Välillä ne ihan säikäyttää, mutta vuotoja ei ole tullut. Ensi viikon ultra tuo varmaan tullessaan mielenrauhaa mikäli kaikki on hyvin.
 
Mulla viikot 9+6 (noin) ja olo ihan kamala.. onko kukaan muu ihan sohvan/sängyn pohjalla päivät pitkät?
Mulla on etovaa oloa, joka pahenee iltapäivää kohti ja kolmesta eteenpäin tuntuu, että en voi tehdä muutakuin maata sohvalla.
Kertaakaan en ole oksentanut, mutta lähellä on ollut. Iltapäivällä/illalla ei tahdo mikään syötävä edes auttaa tähän oloon.. semmonen jatkuva vellova oksettava tunne, makuuasennossa kaikista paras.
Nyt olisin vertaistukea vailla jos joku muu on sohvan vanki..
Todella inhottavaa, kun olis tässä kotona tehtävääkin ja tunnen itseni niin laiskaksi, kun mies sitten touhuilee ja tekee.. mä niin toivon, että tää helpottais kohta!
 
Mulla viikot 9+6 (noin) ja olo ihan kamala.. onko kukaan muu ihan sohvan/sängyn pohjalla päivät pitkät?
Mulla on etovaa oloa, joka pahenee iltapäivää kohti ja kolmesta eteenpäin tuntuu, että en voi tehdä muutakuin maata sohvalla.
Kertaakaan en ole oksentanut, mutta lähellä on ollut. Iltapäivällä/illalla ei tahdo mikään syötävä edes auttaa tähän oloon.. semmonen jatkuva vellova oksettava tunne, makuuasennossa kaikista paras.
Nyt olisin vertaistukea vailla jos joku muu on sohvan vanki..
Todella inhottavaa, kun olis tässä kotona tehtävääkin ja tunnen itseni niin laiskaksi, kun mies sitten touhuilee ja tekee.. mä niin toivon, että tää helpottais kohta!


Minulla on ollut juuri noin. Nyt lauantaikin meni ihan melkein kokonaan sängyssä ja sohvalla maaten. Pahoinvointi on nyt helpottanut mutta sen ollessa pahimmillaan (3 viikkoa) auttoi vain tiuha kevyt syöminen ja juuri tuo makaaminen. Kaikki muu oli etovuutta aiheuttavaa. Olin jopa sairauslomalla muutaman päivän, jotta sain vain maata liikkumatta kellon ympäri ja olin aivan varma, etten enää koskaan tule näkemään hyvinvoivaa päivää. Ymmärrän niin hyvin ja ainakin minulla on nyt tosiaan jo parempi vointi, vaikka tilalle on tullut jumalaton väsymys. Tsemppiä, olo voi muuttua dramaattisesti kohti parempaa ihan parissa päivässä yhtäkkiä.
 
Takaisin
Top