Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla viikot 9+6 (noin) ja olo ihan kamala.. onko kukaan muu ihan sohvan/sängyn pohjalla päivät pitkät?
Mulla on etovaa oloa, joka pahenee iltapäivää kohti ja kolmesta eteenpäin tuntuu, että en voi tehdä muutakuin maata sohvalla.
Kertaakaan en ole oksentanut, mutta lähellä on ollut. Iltapäivällä/illalla ei tahdo mikään syötävä edes auttaa tähän oloon.. semmonen jatkuva vellova oksettava tunne, makuuasennossa kaikista paras.
Nyt olisin vertaistukea vailla jos joku muu on sohvan vanki..
Todella inhottavaa, kun olis tässä kotona tehtävääkin ja tunnen itseni niin laiskaksi, kun mies sitten touhuilee ja tekee.. mä niin toivon, että tää helpottais kohta!

Ite olin kyl nii sohvan vankina yhessä vaiheessa.
Koko ajan väsytti, eikä mitään pystyny tehä sen jatkuvan etovuuden takia.
Käytin jokaisen hetken hyväks ja makasin sohvalla, enkä siitä juurikaa noussu, ellei ollu ihan pakko.
 
Mulla on pahoinvointi helpottanut selvästi. Enää ei ole kuin pientä etomista jos ei ole syönyt/ ja iltaisin. Turvotusta on sen verran, ettei enää nykyiset housut mene kiinni asti:woot: Viime raskaudessa kesti pahoinvointi tasaisesti sinne puoleen väliin asti. Väsymys ei ole kyllä helpottanut yhtään,lasten päiväuniaikaan oon ihan nukkumaan valmis. Jännä että yöllä saatan herätä 3-4 aikaan aamuyöstä ja valvoa tunnin ennenkuin uni tulee.. sekin verottaa jo jaksamista.
Pientä alavastakipua/jomotusta silloin tällöin ollut,liittynee kohdun kasvuun. En malttais enää oottaa ylihuomista ultraa. Pelottaa ja jännittää, onneks päivät kiireisiä.
 
Jännä että yöllä saatan herätä 3-4 aikaan aamuyöstä ja valvoa tunnin ennenkuin uni tulee.. sekin verottaa jo jaksamista.

Mulla on ihan sama juttu! Joka yö herään noin klo 2-3 aikaan pissalle ja sen jälkeen pyörin 1-2 tuntia sängyssä. Tosi raivostuttavaa ja vaikuttaa tosiaan jaksamiseen :sad001
 
Mullakin on usein ollut tuo vessassa ravaaminen puuduttavaa! Nykyään koitan pitäytyä siihen yhteen kertaan, välillä pakotan itseäni nukkumaan vielä. Muuten oireita on ollut mulla aika vähäiset, pientä mahajomotusta on nyt viime aikoina ollut. Viikonloppuna oli oikein megajomotukset ja oli vaikeaa nukahtaa, mutta sitten ovat taas rauhoittuneet. Ehkä jotain paikkoja siellä juuri venyttelivät juuri oikeita kohtia. Muuten täällä odotellaan NT ultran tuomiota, verikokeissa kävin ja pitää käydä antamassa uusi virtsanäyte kun siellä ehkä oli joku tulehdus (en yllättyisi jos olisi vti tulossa). Että semmosta...
 
No onpa outoa että eivät saa selvää onko tulehdusta vai ei.. Kannattaa käydä nopeasti antamassa uus näyte, mulla oli kerran raskaudessa vti ja se meni kesken, neuvolassa sanottiin että saattoi johtua myös siitä vti. o_O
 
No onpa outoa että eivät saa selvää onko tulehdusta vai ei.. Kannattaa käydä nopeasti antamassa uus näyte, mulla oli kerran raskaudessa vti ja se meni kesken, neuvolassa sanottiin että saattoi johtua myös siitä vti. o_O
Joo mulla ei ole oireita siihen, ja yleensä mulla tulee tähän aikaan vti joten ei ole mahdotonta. Miehellä tosiaan on ollut hiivatulehdus joten sanoin neuvolatädille että olisiko mullakin? Ollaan käytetty kortsua tässä parin viikon aikana sen takia. Ei kutise mulla myöskään. Perjantaina ajattelin käydä antamassa se näyte taas. Sit saisi ensi viikon alussa tietää mitä se on. Syön myös karpalotabut joten ne ehkä koittaa taistella sitä vastaan? En tiedä, katsotaan.
 
Hyi olkoon, mikä olo tällä hetkellä. Monta päivää mennyt jo ilman varsinaista pahoinvointia, vaikka nälkäkurninta on yhtä infernaalista edelleen. Eilen kuitenkin alkoi ankea päänsärky, joka ei kaikonnut edes tosi pitkillä yöunilla. En oikein halua ottaa edes Panadolia, vaikka se Suomessa on ihan suositeltu särkylääke raskausaikana. Kahvia join aamulla pitkästä aikaa, ei sekään oikein auttanut jomotukseen. Jotain pitäisi keksiä. Olen aina kärsinyt päänsäryistä ihan lapsesta saakka ja melkein ainoa toimiva lääke on ibuprofeeni. Mitähän keksisi?
 
Pahoinvointia on vähän vielä aamuisin. Kohdunkasvukipuja on paljon. Varsinkin äkkinäiset liikkeet sattuu tosi paljon. Välillä kun yöllä kääntyy sängyssä niin repäisee tosi kovasti.
 
Päänsäryt on ikäviä, itsekin yritän panadolia välttää, mutta jos vain jatkuu unienkin jälkeen niin olen pari kertaa ottanut, arjessa on kuitenkin pakko jaksaa.

Mulla kans paljon repäisy- ja kohdunkasvukipuja ja painetta, sekä sukkapuikkoka, aika inhottavia välillä. Iltaisin harvemmin enää pahoinvointia, väsymyksen taso vaihtelee. Potkuja/liikkeitä tuntuu jo päivittäin.
 
Mulla viikot 9+6 (noin) ja olo ihan kamala.. onko kukaan muu ihan sohvan/sängyn pohjalla päivät pitkät?
Mulla on etovaa oloa, joka pahenee iltapäivää kohti ja kolmesta eteenpäin tuntuu, että en voi tehdä muutakuin maata sohvalla.
Kertaakaan en ole oksentanut, mutta lähellä on ollut. Iltapäivällä/illalla ei tahdo mikään syötävä edes auttaa tähän oloon.. semmonen jatkuva vellova oksettava tunne, makuuasennossa kaikista paras.
Nyt olisin vertaistukea vailla jos joku muu on sohvan vanki..
Todella inhottavaa, kun olis tässä kotona tehtävääkin ja tunnen itseni niin laiskaksi, kun mies sitten touhuilee ja tekee.. mä niin toivon, että tää helpottais kohta!


Mä oon ollut nyt reilu kaks viikkoa sairaslomalla. Huono omatunto että vaan makaa (ja oksentaa) mutta kroppaa on pakko kuunnella. Meilläkin mies hoitanut koirat ja kodin mun maatessa. Sain vasta eilen tuotua kasvit sisälle ulkoota jäätymästä, suunnittelusta toteutukseen meni 2vk ja matkaa pari metriä. Anna itellesi lupa vaan olla, jos ei pysty mitään tekemään niin sitten on paras vaan levätä eikä stressata sitä että lepää ja on huono olla. Avaa vaikka Netflix ja aloita uusi sarja ja jää siihen koukkuun. Helpottaa! :facepalm:

Sieltä se pikkuinen viestittää että äiti lepää NY, kohta täältä tullaan! (Ja sitten ei enää levätä... )

Jotenkin uskon, että tän alkukolmanneksen helpotettua on aika kun ehtii puuhata uusin voimin.
Sit voi rakentaa rauhassa pesää ja lähteä vaikka lenkille!

Edit. Oli pakko tulla pidentämään viestiä ajatuksen kanssa.

Wheelchairmama, joo nuo äkilliset liikkeet on karmeita, aivastus tuntuu vatsalihaksen ratkeamiselta..:hungover:
 
Muokattu viimeksi:
Mulla nyt 9+6 ja pahoinvointi edelleen lievää, aaltomaista ja lähinnä etovaa oloa jos on yhtään pidempi aika syömättä, siis yli 2h :rolleyes:

Töissä varmaan ihmettelee, kun hiippailen vähän väliä mutustamaan näkkäriä tai hedelmiä.

Turvotus tuntuu helpottaneen, ei oo enää niin paha. Samoin rinnat ei oo enää ihan yhtä kosketusarat kuin aiemmin, jolloin esim halaaminen oli tuskaista ja sitä yritin välttää tai halats ihmisiä mahdollisimman kevyesti.
 
11+6 ja tällä viikolla ei oo tarvinnut oksentaa kuin eilen aamulla yhden kerran. Muuten on vielä jonkun verran etovaa oloa. Tänään käytiin koko perheen kera vaunulenkillä eikä tullut onneks pahaolo sen jälkeen :) Jospa tää tästä alkais helpottamaan!
Tytär 3v kyselee välillä "onko se pahaolo jo vähän mennyt pois?" ja äitillä tulee kauhea mieli, kun sen pahan olon vuoksi oon joutunut monessa asiassa menemään sieltä mistä aita on matalin. Leikin paljon sohvalta käsin ja ollaan katsottu lastenohjelmia.
 
No niin... Nyt on tämä päänsärky ottanut jäädäkseen. Melkein viikon ollut putkeen, hellittäen vain hetkiksi. Pääosin se on sellaista ärsyttävää jomotusta, mutta pystyy olemaan töissä. Panadolista ei suurta apua ole ollut.
Eilen illalla päänsärky (vai migreeni?) pamahti kunnolla päälle, panadolit ja ruuat nousi ylös ja olo oli aivan kaamea. Onneksi mies ystävällisesti hoiti koirien iltatoimet, kun itse en pystynyt kuin raahautumaan sänkyyn ja nukkumaan. Toivottavasti tätä päänsärkyä ei kovin kauaa jatku :grumpy:
 
Vielä vähän etovaa oloa ja jos syömisissä tulee vahingossa liian pitkä väli, niin oksentaa pitää. Tähän mennessä ei kuitenkaan kuin kolme kertaa :rolleyes::meh: mulla ehkäpä poika-olo sen takia. :dummy:
 
No niin... Nyt on tämä päänsärky ottanut jäädäkseen. Melkein viikon ollut putkeen, hellittäen vain hetkiksi. Pääosin se on sellaista ärsyttävää jomotusta, mutta pystyy olemaan töissä. Panadolista ei suurta apua ole ollut.
Eilen illalla päänsärky (vai migreeni?) pamahti kunnolla päälle, panadolit ja ruuat nousi ylös ja olo oli aivan kaamea. Onneksi mies ystävällisesti hoiti koirien iltatoimet, kun itse en pystynyt kuin raahautumaan sänkyyn ja nukkumaan. Toivottavasti tätä päänsärkyä ei kovin kauaa jatku :grumpy:
Mulla on kans nyt ollut yli viikon verran päänsärkyä. Eikä panadol tunnu auttavan. Yritän nukkua paljon, juoda vettä ja syönkin koko ajan eli ei pitäis niistä johtua. Ärsyttää. Toiv menis tosiaan pian ohi :shifty:
 
Mullakin on ollut päänsärkyä huonon olon ja väsymyksen lisäksi viime aikoina. En oo kokeillut lääkkeitä, lepo ja uni on helpottanut.
 
Mä jo naureskelin aijemmin niille kommenteille mitä sain livenä, että jos tää raskaus olisi erilainen. Ja oikeassa olin. Eilen pamahti rv 12 ja viikonlopun pari päivää oon pääosin oksentanut :sad015:hungover:. Tää on jo viides raskaus niin tiedän aika hyvin miten oma kroppa toimii.
 
Millaisia vointeja teillä on ollut nyt kolmekymppisten lähestyessä?
Nyt lienee RV 29 ja itselläni on alkanut pahasti vaivaava närästys. Luulen että tämä kuiva yskä liityy siihe myös.
Esikoisesta ei tätä vaivaa ollut lainkaan. Tosin silloin oli alkuraskaudesta (tai oikeastaan kolme ekaa kuukautta) 24 h pahoinvointia. Nyt ei ollut vähäisintäkään pahoinvointia, mutta tämä närästys on ihan kamalaa. Öisin herään siihen monta kertaa ja rennietä menee päivisin. Närästys on jopa kivuliasta, etenkin öisin.
Huoh.
Olisiko kenelläkään kikkakolmosia?
 
Millaisia vointeja teillä on ollut nyt kolmekymppisten lähestyessä?
Nyt lienee RV 29 ja itselläni on alkanut pahasti vaivaava närästys. Luulen että tämä kuiva yskä liityy siihe myös.
Esikoisesta ei tätä vaivaa ollut lainkaan. Tosin silloin oli alkuraskaudesta (tai oikeastaan kolme ekaa kuukautta) 24 h pahoinvointia. Nyt ei ollut vähäisintäkään pahoinvointia, mutta tämä närästys on ihan kamalaa. Öisin herään siihen monta kertaa ja rennietä menee päivisin. Närästys on jopa kivuliasta, etenkin öisin.
Huoh.
Olisiko kenelläkään kikkakolmosia?

Ootko kokeillut rennietä? Tai mitähän muita niitä oli, mitä raskaana sai syödä..

Itselläni on lähinnä selkä kipeä ja maha on monessa asiassa hieman tiellä, mutta muuten olen päässyt yllättävän vähällä tässä raskaudessa..
 
Millaisia vointeja teillä on ollut nyt kolmekymppisten lähestyessä?
Nyt lienee RV 29 ja itselläni on alkanut pahasti vaivaava närästys. Luulen että tämä kuiva yskä liityy siihe myös.
Esikoisesta ei tätä vaivaa ollut lainkaan. Tosin silloin oli alkuraskaudesta (tai oikeastaan kolme ekaa kuukautta) 24 h pahoinvointia. Nyt ei ollut vähäisintäkään pahoinvointia, mutta tämä närästys on ihan kamalaa. Öisin herään siihen monta kertaa ja rennietä menee päivisin. Närästys on jopa kivuliasta, etenkin öisin.
Huoh.
Olisiko kenelläkään kikkakolmosia?
Jos närästys on noin pahaa, niin käy ihmeessä hakemassa reseptiä happosalpaajiin loppuraskaudeksi. Ja voihan sitä rennietäkin käyttää yölläkin, jos se auttaa.
 
Takaisin
Top