Millaisia raskausoireita sinulla on?

Pieni pahaolo tuntuu kulkevan koko ajan mukana, samoin väsymys. Ja sitten tietenkin kamala turvotus, hyvä että omistaa liian suuren kokoelman treenihousuja, voin sitten elää niissä :)
 
Tää turvotus on tosi paha, aamulla melkeen lituskainen vatsa ja illalla näyttää kun olis jo viidennellä kuulla menossa. :grin Tissit on pinkeet ja kipeet, täytyy varmaan lähtee liiviostoksille. Muutama pelottava menkkamainen kramppikin on tullu, mutta ei toivottavasti tarkota mitään kun ei oo vuotojakaan. Pahoinvointia ei oo onneks tullu vielä ainakaan.
 
Mulla on tällä hetkellä hyvin vahvaa hajuherkkyyttä, pahoinvointia, väsymystä, tihentynyt vessatahti, turvotusta ja alavatsan nipistelyä - toivon todella että kaikki hyvin! Varhaisultra kiinnostaa kovin.
Nyt 7+1.
 
Täälläkin on nyt ollu parina päivänä menkkamaisia kipuja mutta vuotoa ei onneksi ole. Yksi meni kesken viikoilla 10 tai 11 ja oli ilmeisesti kuollut jo aiemmin (viikoilla 6 tai sitten oli tuulimuna, se jäi arvoitukseksi) joten ei yhtään helpota olo viikkojen lisääntyessä ja kipujen ilmestyessä.. Ja väsymys on valtavaa, ei oikein mitään jaksaisi mutta nukkuakkaan ei pysty niin paljon kuin tarvitsisi koska taapero ei anna siihen mahdollisuutta..
 
Syö puol tuntia ennen kun sulla tulee nälkä, tai jos ei oo nälkää niin kato kellosta 3 h välit.
Jos aamulla oksettaa tai etoo niin ettei saa ruokaa alas niin voi laittaa kellon soimaan tuntia aiemmin kun normaalisti, yleensä kroppa ei oo viel sillon herännyt ja paha olo ei oo alkanut.

Siinäpä se onkin kun on koko ajan paha olo. En vain oksenna. Ei auta vaikka söiskin muutaman tunnin välein. Ne ite pakastettavat mehujäät auttaa hetkeks.
 
Viikot 6+jotain ja muutaman päivä jatkuvaa etovaa oloa. Syöminen helpottaa hetkeksi, kunnes taas sama olo tulee takaisin. Kerran ollut oksennus lähellä..

Hajuihin kiinnitän huomiota paljon herkemmin ja herkästi hajut alkaakin tehdä pahaa.

Väsyttää ihan koko ajan! Ihan jäätävää. Koko ajan semmonen pöhnänen olo!
 
Nyt menossa viikko 10 ja oireet alkaa helpottaa paitsi turvotus ja pissalla joutuu käymään tunnin välein. Päätä särkee ja huimaa aina välillä. Lukuisten km jälkeen en uskalla edes muistuttaa itselleni että olen raskaana. Onnea kaikille odotukseen
 
Nyt pitäis olla viikkoja 5+3. Jatkuvaa pahaa oloa on, rinnat on ollut arat jo pitkään, hajuaisti on herkistynyt ja väsymys on aivan älytön. Nukahtelen aivan yllättäin ihan mihin aikaan tahansa ja parin tunnin valvomisen jälkeen olen taas valmis nukkumaan.
 
Mulla tänään 8+0 ja tuolla pari viikkoa sitten sanoin, että oksentelu alkoi, mutta ei ookkaan tarvinnut oksentaa joka päivä :happy093 Oon aivan ihmeissäni! Kahdessa aikasemmassa oon siis ollut rv7 eteenpäin pää pytyssä rv20 asti ihan 24/7. Nyt on vaan jatkuvaa pahaa oloa ja sillon tällön täytyy käydä oksentamassa, jos en muista syödä tarpeeks usein. Pidän niiin peukkuja, että tää pysyis oikeesti tälläsenä!
Muita oireita: haistan ihan kaiken, väsyttää koko ajan ja pissattaa :grin
 
Mulla lapset poika-poika-tyttö

Pojista vaan ellotusta ja tytöstä oksensin rv 6 alkaen epäsäännöllisesti laitokselle asti tosin tytön kohdalla ikääkin ollut enemmän joten en tiedä vaikuttaako asiaan
Tämän perusteella mulle tulisi poika siis :) pientä etovaa oloa joskus, ei mitenkään säännöllisesti edes.
Voihan elämää suuremmat tunteet :banghead:
Aivan järjetön itkukohtaus jostain todella pienestä joka paisui kohtuuttomaksi. Ja siis sillä hetkellä se hallitsi koko mun elämää täysin niin kuin jonkun lelun haluaminen on 2 vuotiaan koko elämä just sillä hetkellä.
Ja kyllä mulla oli pienen pieni aihe mutta tää lopullinen reaktio, tunti itkua työpaikan vessassa, oli ehkä hivenen yliammuttu:smiley-ashamed008
Onko kellään muulla vastaavaa :anyone
Mä tappelin poikapuolen kanssa viime viikolla ja en saanut itkusta loppua. Toki se sanoi mulle pahasti, mutta reaktioni oli just sellainen hormoonihyrrä!
Tää raskaus on kyllä todella outo verrattanu aiempiin.. Niissä oli ekalla kolmanneksella todella paha olo, kylmä, arat rinnat ja väsymys.. Nyt ei ole kuin väsymys. Epäilyttää aika usein, että onko siellä edes mitään elollista. Kunnon piinaviikkoja siis. :sorry: mutta jos siellä onkin jotain elollista, niin kyllä tää on tuplasti parempi olo kuin aiemmissa raskauksissa :shy: jaksaa vaan ihmetyttää päivästä toiseen.. Mun laskujen mukaan on menossa jotain väliltä rv 6+3 - 8+0..
Väsymys on ollut mulla merkittävin muutos, samoin hengästyminen ja sitten kun vähän liikkuu niin hikoilee kuin sika. Sitten kun taas istuu sohvalla hetki niin paleltaa. Mutta koska ei ole ollut hirveän pahaa oloa niin mietityttää onko siellä jotain elossa vielä? Tänään 7+2 ja torstaina olisi varhaisultra missä sitten nähdään onko siellä jotain.
Mulla on tällä hetkellä hyvin vahvaa hajuherkkyyttä, pahoinvointia, väsymystä, tihentynyt vessatahti, turvotusta ja alavatsan nipistelyä - toivon todella että kaikki hyvin! Varhaisultra kiinnostaa kovin.
Nyt 7+1.
Onko teillä varattu varhaisultra jo vai jäätkö odottamaan siihen viikoille 12-13?

Omat oireet ja tuntemukset: Hyvin satunnaista pahoinvointia, ei niin pahaa että tarvitsee mennä oksentamaan. Närästystä, ja renniet auttavat siihen (otan ehkä 3 päivässä korkeintaan, on mennyt päiviä kokonaan ilman) väsymys, eli aamuisin voisin nukkua pitkään. Elätävt unet; aina joku elokuva koko yön aikana, välillä muistan välillä en! Pissattaa, varsinkin yöllä, joskus 3 kertaa vessalla, joskus kerran. Päivällä käyn aina ennen kuin lähden jonnekin, ettei vain yllätä pissahätä. Hajuherkkyys, varsinkin vahvoille hajuille; yleisen vessan pissahajut, kalat, mieheni hengitys aamulla :D Hengästyminen ja hikoilu/palelu; hengästyttää rappuset tai ylämäet helposti, kävelet 500m ja perillä hikoilet kuin sika seuraavat 10min, kotona sohvalla paleltaa taas. Ruumiinlämpöni on myös korkeampi; normaalisti 35,5-36. nyt on ollut 36,5-37 helposti. Joskus heikottaa ja huippaa, mutta harvemmin. Pierettää, turvottaa ja vatsa vaihtelee hyvin toimivan ja ummetuksen välillä.

Silti (!!!) olen aivan kauhuissani torstain varhaisultrasta.:sorry: Mullahan on selkeästi oireita, vaikka ne eivät ole mitään pahimmasta päästä. Mutta silti pelkään ultraani, koska mieleni ei usko raskauteeni. Aion varmaan ostaa pc liuskoja kaupasta tällä viikolla jotta pääsen testaamaan, tiedän toki ettei se todista mulle mitään. Tuulimunaraskaudessa hormoneja erittyy samalla tavalla. Haluan kai vaan nähdä, onko tässä vaiheessa niitä leffaviivoja. Mieheni tulee mukaan ultraan myös, ja jos sieltä tulee huonoja uutisia niin en tiedä mitä tehdä. Hän ehdotti että tulisin autolla jotta päästään nopeasti kotiin, ja jos itken silmät päästäni niin en ehkä halua julkisessa junassa istua. Kai sitä on pakko, vaikka vihaan ajaa keskustan alueella heidän kaikkien yksisuuntaisten ja epäselvien liikennesääntöjen kanssa.:bored:
 
Täällä on 24/7 huono-olo. Vaikea tehdä mitään kun olo niin surkea. Tissejä särkee samaten aivan mielettömästi.
Mulla ei muissa odotuksissa ole ollut näin kovia oireita.
Nyt kyllä hormonitaso ollut paljon korkeampi kuin esim. edellisessä onnistuneessa raskaudessa. Se vaikuttaa oireisiin.

Eiköhän tämä kohta helpota kun hormonit tasoittuu.
 
Tämän perusteella mulle tulisi poika siis :) pientä etovaa oloa joskus, ei mitenkään säännöllisesti edes.

Mä tappelin poikapuolen kanssa viime viikolla ja en saanut itkusta loppua. Toki se sanoi mulle pahasti, mutta reaktioni oli just sellainen hormoonihyrrä!

Väsymys on ollut mulla merkittävin muutos, samoin hengästyminen ja sitten kun vähän liikkuu niin hikoilee kuin sika. Sitten kun taas istuu sohvalla hetki niin paleltaa. Mutta koska ei ole ollut hirveän pahaa oloa niin mietityttää onko siellä jotain elossa vielä? Tänään 7+2 ja torstaina olisi varhaisultra missä sitten nähdään onko siellä jotain.

Onko teillä varattu varhaisultra jo vai jäätkö odottamaan siihen viikoille 12-13?

Omat oireet ja tuntemukset: Hyvin satunnaista pahoinvointia, ei niin pahaa että tarvitsee mennä oksentamaan. Närästystä, ja renniet auttavat siihen (otan ehkä 3 päivässä korkeintaan, on mennyt päiviä kokonaan ilman) väsymys, eli aamuisin voisin nukkua pitkään. Elätävt unet; aina joku elokuva koko yön aikana, välillä muistan välillä en! Pissattaa, varsinkin yöllä, joskus 3 kertaa vessalla, joskus kerran. Päivällä käyn aina ennen kuin lähden jonnekin, ettei vain yllätä pissahätä. Hajuherkkyys, varsinkin vahvoille hajuille; yleisen vessan pissahajut, kalat, mieheni hengitys aamulla :D Hengästyminen ja hikoilu/palelu; hengästyttää rappuset tai ylämäet helposti, kävelet 500m ja perillä hikoilet kuin sika seuraavat 10min, kotona sohvalla paleltaa taas. Ruumiinlämpöni on myös korkeampi; normaalisti 35,5-36. nyt on ollut 36,5-37 helposti. Joskus heikottaa ja huippaa, mutta harvemmin. Pierettää, turvottaa ja vatsa vaihtelee hyvin toimivan ja ummetuksen välillä.

Silti (!!!) olen aivan kauhuissani torstain varhaisultrasta.:sorry: Mullahan on selkeästi oireita, vaikka ne eivät ole mitään pahimmasta päästä. Mutta silti pelkään ultraani, koska mieleni ei usko raskauteeni. Aion varmaan ostaa pc liuskoja kaupasta tällä viikolla jotta pääsen testaamaan, tiedän toki ettei se todista mulle mitään. Tuulimunaraskaudessa hormoneja erittyy samalla tavalla. Haluan kai vaan nähdä, onko tässä vaiheessa niitä leffaviivoja. Mieheni tulee mukaan ultraan myös, ja jos sieltä tulee huonoja uutisia niin en tiedä mitä tehdä. Hän ehdotti että tulisin autolla jotta päästään nopeasti kotiin, ja jos itken silmät päästäni niin en ehkä halua julkisessa junassa istua. Kai sitä on pakko, vaikka vihaan ajaa keskustan alueella heidän kaikkien yksisuuntaisten ja epäselvien liikennesääntöjen kanssa.:bored:

Sun oireet on kun olis omia listannut:joyful: Hyvin se varhaisultra varmasti menee, onnea!:Heartred

Mulla ei oo vielä närästys onneks vaivannut. Palelu varsinkin iltaisin on jäätävää. Pitää kai kaivaa villasukat komerosta ja paksu viltti hommata sohvalle:grin Iltaisin ja öisin sängyssä kun kääntyilee, huomaan pientä kipua alavatsalla. Pienikin kipu saa vielä säikyksi, pitää ajatella positiivisesti. Kroppa ei oo kyllä samassa kunnossa kun ennen lapsia. Alaselkä alkanut muistuttaa itsestään, viime raskaudessa selkäkipu olikin öisin riesana.
 
Tällä hetkellä 9+4 ja oon kävelevä raskausoire. :facepalm:
  • Oon tosi väsynyt. Mulla nousee aina kylmä hiki otsalle kun joku ystävä haluaa arkena tavata ja mun pitää pysyä hereillä. Kropan mielestä on ihan ok nukkua töitten jälkeen 4 tunnin päikkärit ja muutaman tunnin päästä täydet yöunet ja mä oon samaa mieltä. Älkää tulko mun ja sängyn väliin. :singing:
  • Oon todella turvonnut ja yllättynyt ettei mua ole vielä onniteltu. Edes sormukset ei mahdu sormeen ja jouduin ostamaan ja mammafarkut. Iltaisin kupu muistuttaa isoa ilmapalloa.
  • Aftat, jostain syystä niitä ilmestyy ja katoilee nyt koko ajan, vaikka normaalisti kärsin niistä todella harvoin.
  • Ummetus, jota vastaan taistelen luumuin ja mehuin, lopetin myös leivän syönnin.
  • Tihentynyt virtsaamisen tarve, herään ainakin 2 yöllä vessaan. Ärsyttävintä on ettei hommat hoidu enää samalla nopeudella vaan vessassa saa lirutella ikuisuuden.
  • Oksentaminen ja etova olo, tahtoisin uskoa että mun kroppa tietää mitä se tekee. Kaupassa käynti on oikeastaan melko kiehtovaa koska mun ei tarvi kuin katsoa jotain tuotetta, niin etominen alkaa heti jos tuote ei sovi. :yuck:Ja se mikä sopi eilen ei välttämättä käy enää tänään. Mies on menettänyt jo toivon järkevistä ostosreissuista. Jostain syystä oksennan vain iltaisin ja öisin.
  • Vatsan muiliminen, mulla on refluksi joten toivon tämän olevan vain siitä johtuvaa. Myös nopeat liikkeet ja riuhtaisut saattavat aiheuttaa ikäviä pistoja.
  • Tukkoinen nenä, koko ajan.
  • Herkät rinnat, mahtuvat toistaiseksi omiin liiveihin, mutta ovat todella mukavuuden haluiset eikä kaikki kireät pitsiliivit enää kelpaa.
  • Hormoonien vaikutus mielialaan, meinaa alkaa koko ajan itkettää. Toistaiseksi olen pystynyt kertomaan aivoilleni "ne on vaan hormoonit, sä et ole tällainen", mutta otaksun etten voita tätä taistelua. Joinain päivinä oon myös tosi surullinen ilman mitään järkevää syytä.
  • Koko kroppa on jumissa, mitä ei normaalisti tapahdu. Koitan venytellä mutta joka paikka jumiutuu koko ajan uudelleen. Ostin juuri avukseni uuden jumppapallon ja käytin luvattoman paljon aikaa siihen että löysin mieleisen värisen pallon.
  • Päänsärky saunassa. Heti kun astun ihaniin lempeisiin lyölyihin alkaa päänahassa jomottaa niin että on pakko mennä murjottamaan suihkuun. Tämä alkoi jo rv 6:lla ja pelkään ettei oire aio poistua ollenkaan. :eek:
  • Parantunut hajuaisti. Ihmiset haisee todella pahalle, leffassa käynti ja bussissa matkaaminen tuntuu oudon haastavilta kokemuksilta.
  • Menettämisenpelko, edellinen km jätti jälkeensä paljon pelkoja.
Vaikka tämä kuulosti hirveältä valitukselta, ei mikään näistä oireista ole oikeasti ylitsepääsemätön ja oon tosi onnellinen että oon raskaana. :happy: Toivottavasti pikkuinen pysyy mukana. :Heartpink
 
Tällä hetkellä 9+4 ja oon kävelevä raskausoire. :facepalm:
  • Oon tosi väsynyt. Mulla nousee aina kylmä hiki otsalle kun joku ystävä haluaa arkena tavata ja mun pitää pysyä hereillä. Kropan mielestä on ihan ok nukkua töitten jälkeen 4 tunnin päikkärit ja muutaman tunnin päästä täydet yöunet ja mä oon samaa mieltä. Älkää tulko mun ja sängyn väliin. :singing:
  • Oon todella turvonnut ja yllättynyt ettei mua ole vielä onniteltu. Edes sormukset ei mahdu sormeen ja jouduin ostamaan ja mammafarkut. Iltaisin kupu muistuttaa isoa ilmapalloa.
  • Aftat, jostain syystä niitä ilmestyy ja katoilee nyt koko ajan, vaikka normaalisti kärsin niistä todella harvoin.
  • Ummetus, jota vastaan taistelen luumuin ja mehuin, lopetin myös leivän syönnin.
  • Tihentynyt virtsaamisen tarve, herään ainakin 2 yöllä vessaan. Ärsyttävintä on ettei hommat hoidu enää samalla nopeudella vaan vessassa saa lirutella ikuisuuden.
  • Oksentaminen ja etova olo, tahtoisin uskoa että mun kroppa tietää mitä se tekee. Kaupassa käynti on oikeastaan melko kiehtovaa koska mun ei tarvi kuin katsoa jotain tuotetta, niin etominen alkaa heti jos tuote ei sovi. :yuck:Ja se mikä sopi eilen ei välttämättä käy enää tänään. Mies on menettänyt jo toivon järkevistä ostosreissuista. Jostain syystä oksennan vain iltaisin ja öisin.
  • Vatsan muiliminen, mulla on refluksi joten toivon tämän olevan vain siitä johtuvaa. Myös nopeat liikkeet ja riuhtaisut saattavat aiheuttaa ikäviä pistoja.
  • Tukkoinen nenä, koko ajan.
  • Herkät rinnat, mahtuvat toistaiseksi omiin liiveihin, mutta ovat todella mukavuuden haluiset eikä kaikki kireät pitsiliivit enää kelpaa.
  • Hormoonien vaikutus mielialaan, meinaa alkaa koko ajan itkettää. Toistaiseksi olen pystynyt kertomaan aivoilleni "ne on vaan hormoonit, sä et ole tällainen", mutta otaksun etten voita tätä taistelua. Joinain päivinä oon myös tosi surullinen ilman mitään järkevää syytä.
  • Koko kroppa on jumissa, mitä ei normaalisti tapahdu. Koitan venytellä mutta joka paikka jumiutuu koko ajan uudelleen. Ostin juuri avukseni uuden jumppapallon ja käytin luvattoman paljon aikaa siihen että löysin mieleisen värisen pallon.
  • Päänsärky saunassa. Heti kun astun ihaniin lempeisiin lyölyihin alkaa päänahassa jomottaa niin että on pakko mennä murjottamaan suihkuun. Tämä alkoi jo rv 6:lla ja pelkään ettei oire aio poistua ollenkaan. :eek:
  • Parantunut hajuaisti. Ihmiset haisee todella pahalle, leffassa käynti ja bussissa matkaaminen tuntuu oudon haastavilta kokemuksilta.
  • Menettämisenpelko, edellinen km jätti jälkeensä paljon pelkoja.
Vaikka tämä kuulosti hirveältä valitukselta, ei mikään näistä oireista ole oikeasti ylitsepääsemätön ja oon tosi onnellinen että oon raskaana. :happy: Toivottavasti pikkuinen pysyy mukana. :Heartpink
Minullakin km pelko on suunnaton. Päätin että jos tämäkin raskaus menee kesken niin sitten laitan pillit pussiin ja hankin kaikki mahdolliset ehkäisyt
 
Uutena oireena tänne on tullut väsymys, hajuherkkyys ja finnit. :grumpy: Mahtavan näköinen leuka...
 
Mullekin on tullut finnejä aika paljon kun vertaa normaaliin..
 
Mulla taas finnit rauhottu plussaan!:grin En ole onneksi koskaan keskenmenoa kokenut, enkä osaa sitä pelätä nytkään. Niillä mennään mitä eteen annetaan. Elämä kun on nyrkillä lyönyt useaan otteeseen, olisi km "vain uusi kikkare paskakasassa" :rolleyes: Toivottavasti ei sitä kuitenkaan kuormaan lisätä, varmasti elämän raskaimpia kokemuksia :shy:
 
Menettämisen pelko on korkealla täällä, siksi tuo varhaisultra pelottaa. Tämä on ensimmäinen raskaus jos ei km lasketa viime vuodelta, mutta ei kai tämä ole helpompaa seuraavalla kerralla? Mä en tiedä tulenko kokeilemaan tätä kuin kerran, se jää sitten tulevaisuuden ongelmaksi... Nyt koitan tästä selvitä!
 
Mulla nyt 7+1 ja uusi oire on rintojen aristaminen ja ”täyttyminen”. Pahoinvointi on myös vähän lisääntyny, tosin se on onneks mun mielestä tosi lievää vielä verrattuna mun pahimpiin pelkoihin. Lähinnä etovaa oloa. Yks yö heräsin vähän pahempaan pahoinvointiin (joudun muuten kyl nukkumaan useammalla tyynyllä melkein joka yö koska jos en oo lievässä kohoasennossa niin tuntuu ällömmältä olo) ja aattelin jo et nyt tulee oksennus. Laitoin piparminttuöljyä vatsalle ja haistelin sitä käsistä ja laitoin youtubesta ”nausea relief music” -ääniaaltoja ja silitin vatsaa myötäpäivään (tuntu et liitty ummetukseen ja illalla syötyyn kaupan wrappiin olo) ja nää konstit autto ja nukahdin!

Oon muutenki huomannu että mulla auttaa etomiseen se että syön 2-3h välein, koitan saada nikuttua ja levättyä ja olemaan stressaamatta, otan vitamiinit ja ravintolisät ja sitte toi piparminttuöljy ja toi youtuben pahoinvointimusiikki!

Nälkä on myös suuri (monesti aamuyöllä oikeen vatsa tuntuu niin tyhjältä et pakko ois syyä) ja maku hyvin valikoiva. Suurin osa ruuista etoo ajatuksen tasolla. Lenkillä hengästyttää ja uuvuttaa ylämäet 1000 kertaa enemmän ku normaalisti. Normaalisti voisin loikkia ylämäen hengästymättä ja nyt kävelen miniaskelia ihanku kengissä ois lyijyä ja hengitän raskaasti.
 
Mä käyn aina pissalla aamuyöstä, silloin tuntuu että oksentaisi. Samaa olen huomannut päivällä 12-14 välillä on huono olo, juuri silloin kun pitäisi syödä lounasta. Aamuisin olen yrittänyt syödä kuitupitoisia ruokia, koska muuten en syö hirveästi viljoja. Nälkä ei yleensä ole heti aamullakaan...
 
Takaisin
Top