Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä nyt rv 7+2 ja on ollut todella huono olo. Oksentamista parhaillaan jopa 14 kertaa päivässä + yökkäilyt päälle ja 24/7 todella kuvottava olo. Mitkään syömiset tms. eivät ole auttaneet, melkein kaikki tulee pihalle. Tähän vielä päälle 2-3 päivän välein tulevat migreenikohtaukset. :arghh: Neuvolasta jo neuvottiin hakeutumaan tiputukseen, jos olo jatkuu tälläisenä. Onneksi tämä päivä on ollut parempi *koputtaa puuta*. Kai tästä hengissä selvitään.

Voi ei millaista sulla on! Kovasti voimia! :Heartpink Tuleekohan nuo migreenit nestevajauksesta? Mietin vaan että oiskohan siinä mielessä hyvä käydä hakemassa nesteytystä?
 
Pakko huudella täältä taustalta. Mulla oli meidän tytöstä hyperemeesi, ja vitkuttelin ekan nesteytyskierroksen kanssa aivan liian kauan. Paino tippui n. viikossa kahdeksan kiloa, mikään ei pysynyt sisällä (ei edes vesi) ja halailin vaan pönttöä. Kun vihdoin menin ekan kerran sairaalaan, olin jo niin kuiva että verikokeiden ottaminen oli hyvin haastavaa saatika tipan laittaminen. Vasta neljäntenä päivänä pääsin sairaalasta kotiin ja kiloja tuli muistaakseni melkein viisi kiloa takaisin pelkästään tuolla nesteytyksellä. Paino lähti taas heti kotona laskuun, ja uusia nesteytysreissuja olikin vielä luvassa. Älkää siis leikkikö oman terveyden kanssa, jos on paljon pahoinvointia vaan mars sairaalaan! Itselläni se, jos pissa oli jo ihan sellaista oranssia/punertavaa, oli merkki siitä että pitäisi jo olla tipan päässä.
 
Voi ei millaista sulla on! Kovasti voimia! :Heartpink Tuleekohan nuo migreenit nestevajauksesta? Mietin vaan että oiskohan siinä mielessä hyvä käydä hakemassa nesteytystä?

Kiitos! :Heartpink Voi hyvinkin johtua nestevajauksesta vaikka normaalistikin migreenejä on usein. Tänään on tosiaan ollut jo parempi päivä, olen saanut syötyä ja juotua, joten seurailen vielä tilannetta.

Nyt vaan alkaa mietityttäää onko jotain pielessä, kun en enää oksentele niin rajusti. :scratch Apua, mitenkään ei ole hyvä. :grin
 
Tsemppiä Valoisa ja muut pahan pahoinvoinnin kanssa! Mun ystävä on myös kärsinyt pahoista raskauspahoinvoinneista ja laihtunut niiden takia. Tosi kurjaa :sad001

Mulla on vielä aika vähäoireista, tosin viikkoja vasta 4+5. Viimeksi pahoinvointi alkoi tästä viikon päästä eli varaudun siihen... väsyttää ainakin ihan törkeästi ja mielialat heittää häränpyllyä :D
 
Kiitos! :Heartpink Voi hyvinkin johtua nestevajauksesta vaikka normaalistikin migreenejä on usein. Tänään on tosiaan ollut jo parempi päivä, olen saanut syötyä ja juotua, joten seurailen vielä tilannetta.

Nyt vaan alkaa mietityttäää onko jotain pielessä, kun en enää oksentele niin rajusti. :scratch Apua, mitenkään ei ole hyvä. :grin

Mullakin on ollut usein migreenejä, joten tiedän mistä puhut! Ite oon ainakin huomannut, että nestevajaus vaikuttaa, joten toivottavasti sulla alkais migreenitkin kuitenkin vähän helpata, jos olo muutenkin kohentuu :)

Ja eiköhän kaikki ole hyvin! Jokin raja niillä oksenteluillakin kuitenki aina on :joyful:
 
Muokattu viimeksi:
Löytyykö täältä kohtalotovereita turvotuksen kanssa? :anyone Tänään 7+0 ja turvotus on niin kovaa että sormuksetkaan ei mahdu sormiin! Eilen erehdyin menemään vaatekaupoille ja itkuhan siinä meinasi tulla kun tuntui että kaikki vaatteet puristaa. Vaa'alla en ole edes uskaltanut käydä, mutta jotenkin pelottaa että jos lihominen jatkuu tätä vauhtia niin neuvolassahan siitä tulee noottia. Terveellisesti ja säännöllisesti kyllä syön ja herkkujakaan ei yhtään tee mieli mutta jostain tätä turvotusta silti tulee kovasti. Nuoruusiällä sairastettu anoreksia myös varmaan kummittelee tämmöisessä tilanteessa. Voikohan neuvolassa pyytää ettei vaa'an lukemia tarvitsisi nähdä itse.. :sorry:
 
Niin outoa kun se onkin, turvotukseen pitäisi auttaa runsas juominen. Vettä mielellään. Liikunta auttaa myöskin, mutta raskasta liikuntaa en raskaanaolevalle suosittelisi. Oletko mitannut verenpainettasi? Jos sen kanssa on ongelmia, ne kannattaa hoitaa kuntoon. Huonosti nukuttu yö näkyy kyllä kans heti voinnissa. Muutoin olisi hyvä vältellä kaikki runsassuolaiset herkut, ja miettiä vaikkapa luonnon diureetteja. Kuten vaikkapa ananasta.
 
Pikkubansku, kyllä asia kannattaa ottaa heti puheeksi, siellä osataan sitten vähän varoa. Ehkä pääsette yhdessä ratkaisuun, miten painoa seurataan ahdistamatta. Minullakin on välillä paljonkin turvotusta, viikkoja nyt 6 +6. Eiköhän melkein jokaiselle nesteitä kerry paikkaan jos toiseenkin, jos ei oksentele.

Mulla loppui vaa'asta paristot muutama kuukausi sitten. Kieltämättä vähän hirvittää, kuinka muhkeaksi sitä onkaan päätynyt, mutta tein viime vuonna päätöksen, etten koskaan enää laihduta. :grin
 
Kyllä turvottaa! Maha näyttää siltä että olis jo vähintään puolessa välissä ja sormus menee vaihtelevasti
 
Mulla kans turvottaa. Ei niinkään sormia, mutta maha on ihan turvonnut pallo.
 
Ihana kuulla etten ole ainoa jolla olo on kuin ilmapallo! :) pitääpä mitata tuo verenpaine. Se ei tullut mieleenkään. Kiitos vinkistä Nepeta Cataria! :angelic:
 
Joo, ja kuten kuulit, vatsan turvotus kuuluu asiaan, ja sormukset eivät tule mahtumaan sormiin loppuraskaudesta. Se on vain ajan kysymys. Kohta voidaan polkaista pystyyn ketju odotusajan vaatteista.. lue. vaatteista, jotka eivät purista alavatsaa ikävästi, ja jotka ehkä kätkevät vatsakummun jos sitä haluaa vielä piilotella. :D
 
Turvottaa! Viikkoja on vasta 4+5 (!), mutta vatsaa turvottaa kyllä aika piukeasti välillä. Liekö tammikuun kkm vaikuttaa asiaan, kun ei silloin tämmöstä turvotusta ollu.
 
Nyt alkoi taas pelottaan, kun tänään alavatsalla tuntunut menkkamaisia kramppeja. Ei mitenkään järisyttävän kovia, mutta ei mitään pientä nippailuakaan. Tottakai heti iski pelko keskenmenosta. :nailbiting: Huomenna on onneksi ultra.
 
Tuntuu, että etominen vaan pahenee päivä päivältä. Ja nykyään on taas pakko syödä iltapala, kun muuten on niin järkyttävä nälkä. Normaalisti en siis sellaista syö.
 
Minä otin ja vetääsin kunnon marttyyri-itkut ihan tyhjästä... Onneksi kukaan ei ollut näkemässä. :oops: Millonkahan tämä älytön tunteiden syöksykierre ilon itkusta itkupotkuraivareihin helpottaa???!
 
Voi olla että ei hetkeen :D

Musta on tullut myös kova pillittämään, vaikka ennenkin olen ollut herkkä, niin nyt monin verroin pahempi :D
 
Ei nyt varsinainen oire..

Onko kellään muulla välillä vaikeaa löytää hyvää asentoa mahan turvotuksen vuoksi?

Tuntuu,ettei mikään asento sohvalla ole hyvä,kun toi turvonnut vappupallo tuntuu jotenkin ällöltä..
 
Tännekin iski nyt se ummetus. Aloin miettimään, olisiko se syynä noihin menkkamaisiin kramppeihin, mitä tänään ollut. Kumpikin oire tuli samaan aikaan.
 
Oi turvotus, unettomuus (paitsi päivällä!), rintojen arkuus ja jatkuva etova olo ja nälkä samassa paketissa.

Ihan en ymmärrä kun jotkut hehkuttaa miten mahtavaa on olla raskaana! Sitä ei oo vielä olon puolesta täällä näkynyt... :hungover:
 
Takaisin
Top