Millaisia raskausoireita sinulla on?

Itse olen kyllä huomannut selkeän yhteyden tuon ummetuksen ja menkkakramppien kanssa. Luumusoseella onneksi on helpottanut ihan hyvin :rolleyes:

Luumuja söin eilen illalla runsaan veden kera. Tänään helpotti jo eikä kramppejakaan ole enää ollut. Eli taisi olla ummetus syynä kramppeihin.
 
Eilen onnistuin röyhtäisemään vatsahapot kurkkuun. Jee, kivaa tämä kropan löystyminen.
 
Mulla on niin outo tää pahoinvointi. Se on aika lievää, mut kuitenkin sellasta häiritsevää. Välillä on aamulla herätessä huono olo, välillä ei. Nyt on alkanu myös iltaisin siinä 17 jälkeen tulla huono olo, sellainen oudon levoton ja vähän etova. Tänään töissä jouduin syömään välipalan jo aamupäivällä, ku iski sellanen tärisyttävä heikotus, ei varsinaisesti paha olo kuitenkaan, mutta vähän sen kaltainen. Mutta jotenkin semmosta "klassista" tai selkeää pahoinvointia ei juuri ole ollut. Nyt 7+3.
 
Tsemppiä pahoinvointien kanssa!

Mulla on ollut molemmissa raskauksissa semmonen jatkuva krapulaolo pitkin päivää. Säännöllinen syöminen on auttanut ja mulla olikin aina taskussa jotain pientä mikä maistuu, esim suolakeksejä tai pähkinöitä.
 
Taisin sairastua vatsatautiin. Tähän mennessä on ollut vaan pahoinvointia, mut yöllä heräsin tosi huonoon oloon ja vatsan väänteisiin ja siitä pitäen oon oksentanut nyt viidesti. Ja tullut kyllä välillä toisestaki päästä... En halua ainakaan uskoa, et lievä pahoinvointi vois muuttua näin pahaksi kertarysäyksellä. Nyt on edelleen paha olo, mut mistä mä tiedän, millon se johtuu siitä mun normaalista, ku pitäis vaan syödä ja millon on vielä vatsatautia. Huoh, ei kai auta ku kokeilla jotain mehua vetää väkisin. Tänään on 7+5, oviksesta laskien olis 8+0.
 
Huh,
Aamulla herätessäni maailma pyöri ihan hulluna. Nyt aamupalalla ja sama jatkuu edelleen. Onko tällainen pyörrytys/huimaus muille tuttua? :confused:
 
Huh,
Aamulla herätessäni maailma pyöri ihan hulluna. Nyt aamupalalla ja sama jatkuu edelleen. Onko tällainen pyörrytys/huimaus muille tuttua? :confused:

Mulla oli toissailtana yhtä paha huimaus :confused: sen jälkeen on välillä huimannut mut ei ihan yhtä kovasti.
 
Juu, mua huimasi viikon ajan raskausviikolla 6-7 joka päivä, välillä istuessa ja makuultaankin. Nyt on ollut vähän vähemmän, 7 +5. Päättelin johtuvan alhaisen verenpaineen ajoittaisesta alhaistumisesta ennestäänkin, noin selkeästi ilmaistuna. :p
 
Oireita on ollut täälläkin joka lähtöön. Ihan ensimmäisenä tuli rinnat kipeeksi, sitten hirveä nälkä ja himo etenkin kaikkeen suolaiseen. Nyt tauoton pahoinvointi (en oksenna, yökin vaan tyhjää) ja väsymys. Vähän huimannut myös.
 
Siis voi argh. Nyt se alkoi, kaks päivää ollut aamusta iltaan niin paha olo et ainoa mihin pystyy on sängyssä makaaminen ja itkeminen. Ihan kun olis krapula jonka lopusta ei oo tietoa.

Rintoihin sattuu (ei voi vaihtaa asentoa), päätä jonottaa, oksettaa (mut ei oksenna) ja väsyttää.
 
Taisin sairastua vatsatautiin. Tähän mennessä on ollut vaan pahoinvointia, mut yöllä heräsin tosi huonoon oloon ja vatsan väänteisiin ja siitä pitäen oon oksentanut nyt viidesti. Ja tullut kyllä välillä toisestaki päästä... En halua ainakaan uskoa, et lievä pahoinvointi vois muuttua näin pahaksi kertarysäyksellä. Nyt on edelleen paha olo, mut mistä mä tiedän, millon se johtuu siitä mun normaalista, ku pitäis vaan syödä ja millon on vielä vatsatautia. Huoh, ei kai auta ku kokeilla jotain mehua vetää väkisin. Tänään on 7+5, oviksesta laskien olis 8+0.

Eikös oksennustautiinkin neuvotaan nykyään syömään normaalisti? Näin tekisin niin ei oo niin väliä kumpaa on.
 
Mun oireet on hirmuinen nälkä ja jatkuva pissahätä. Oon ihan pulassa, kun syödä pitää yötä-päivää ja vieläkin enemmän rampata vessassa. Onneksi pahoinvointi pysyy kurissa syömällä.
 
Mä oon nyt aivan ihmeissäni, kun en ole oksentanut vielä tässä raskaudessa kertaakaan. Päinvastoin nälkä on usein ja koko ajan pitää olla mussuttamassa jotain, onneksi ei yöllä kuitenkaan. Röyhtäily on jatkuvaa, voi ruoansulatusparkaa, mutta parempi sekin kuin pöntön syleily ja kehon kuivuminen. Etova olo kyllä käy usein, mutta pysyy vielä aisoissa.
 
Tänään paukahti kunnolla oireita. Aamupäivän nieleskelin oksennusta ja heikotti ihan hirveästi ja nyt on paitsi raskaat rinnat, nännitki niin kipeät, ettei paljo kärsi koskea. Päälle vielä jatkuva nälkä, mutta koko ajan täysi vatsa, turvotus ja väsy. Ja näköjään finnejä puskee naamaan ja hartioille. Mutta tätähän sitä toivottiin :D Tänään 5+5.
 
Hei täälläkin on jäätävää röyhtäilyä! Jes, en oo ainoa :)
 
Etoo muttei okseta varsinaisesti. Vatsa on turpea kuten myös rinnat. Väsyttää ja heikottaa. Lisäksi herään joka yö klo 2-3 välillä ja valvon pari tuntia, mikä on aika rasittavaa.
 
Rv 8+0 Oksettaa yötä päivää. Ja vatsa on ripulilla. Esikoisesta meni koko raskausaika vuoteessa. Sillon en halunnut syödä pahoinvointi lääkettä, mutta koska nyt velvollisuudet esikoista kohtaan ei odota päätin yrittää kaikki keinot. Nyt sain työpaikkalääkäriltä reseptin ja olen pari päivää syönyt niitä. Vaikutus kestää 8h eikä ala välittömästi. Muutaman kerran tulee päivässä yökittyä. Huimaa. Kokeilen myös visibliniä vatsaan. Toistaiseksi aika iheuttanut vain ummetusta mutta aion jatkaa josko vatsa normalisoituisi.

Onko kellään muulla kokemusta siitä että raskauteen kuuluu pahoinvoinnin lisäksi ylivilkas suoli?
 
Etoo muttei okseta varsinaisesti. Vatsa on turpea kuten myös rinnat. Väsyttää ja heikottaa. Lisäksi herään joka yö klo 2-3 välillä ja valvon pari tuntia, mikä on aika rasittavaa.

Minä oon kans tällä viikolla valvonu joka hemmetin yö pari tuntia ja ottaa niin päähän, ihanku ei muuten väsyttäis jo tarpeeksi. Sama ongelma on ollu kaikissa raskauksissa.
 
Takaisin
Top