Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on heti plussan saatua vatsa toiminut liiankin hyvin. Ei ainakaan huolta ummetuksesta :dance008
 
Mä oon alkanut miettii,että missähän mun kohtukasvun kivut on.. Luulis et jotain tuntoja olis nyt 9+1..
Ainoastaan kun seisoo pidemmän pätkän niin jomottelee joka puolelle. Muuten ihan hiljaista.
 
Täällä 6 + 0 ja eilen ihan järjetön vatsakramppi, tuntu että mun suolisto repeää! Vähän helpotti, kun sai tyhjennettyä, mutta siitä jäi semmonen arka tunne koko alamahaan. Mikäköhän kohtaus sekin oli?..'
 
Ennenkuin tiesin raskaudesta niin nännit oli tulessa. Polte oli niin voimakas, ettei pystynyt esimerkiksi nukkuessa pitämään peittoa rintojen päällä. Jatkuvaa kuvottavaa oloa ja turvotusta koko kehossa. Vatsa pullottaa turvonneena ja suoli toimii miten sattuu. Väsymys on kokoaikaista ja jotenkin sellainen fiilis, että mikään ei kiinnosta. Alaselkä on ollut kipeä. Pientä vihlomista ja paineentunnetta kohdun alueella, mutta ei varsinaisesti kipua. Onneksi mielialanvaihtelut ovat vielä pysyneet maltillisina. Oletin, että ne olisi mulla iso haaste, kun tunteet vaihtelee ilman raskauttakin välillä nopeasti. Ehtiihän tämäkin asia toki vielä muuttua.
 
Etova olo vaihtui viikonloppuna oksenteluun :yuck:
 
Täällä 10+2 ja pahoinvointi hellittänyt kovastikin. Oksentaa ei ole enään tarvinut mutta ajoittain päivisin kuvottaa.
Väsymys on edelleen tosi kovaa, voisin vain maata ja nukkua( sula mahdottomuus kyllä :joyful:)
Turvottaa tosi paljon!
 
9+0 ja oireina edelleen vain kova yllättävä nälkä (joka iskee parin tunnin välein) sekä väsymys ja yöheräily. En valita, tosi hyvä että ruoka maistuu ja muutenkin on hyvä olo. :)
 
Sain yksityiseltä vuokrattua tänään EmeTerm rannekkeen 10€/vko. Sähköpulsseilla tasoittaa pahaa oloa. Nopean testialun jälkeen oon sitä mieltä et tää on mun uusin paras kaveri ❤️ Kannattaa harkita jos paha olo ei tunnu väistyvän.
 
Sain yksityiseltä vuokrattua tänään EmeTerm rannekkeen 10€/vko. Sähköpulsseilla tasoittaa pahaa oloa. Nopean testialun jälkeen oon sitä mieltä et tää on mun uusin paras kaveri ❤️ Kannattaa harkita jos paha olo ei tunnu väistyvän.

En ole tuosta kuullutkaan. Kiitos vinkistä! Voisin itsekin harkita. :)
 
En ole tuosta kuullutkaan. Kiitos vinkistä! Voisin itsekin harkita. :)

Joo en mäkään ollut kuullut, mut heti kun sanoin et on parin kuukauden krapula käynnissä niin tarjosi tätä. Kannattaa ehdottomasti vuokrata, jos on mahdollisuus. Ja viikon kokeilun jälkeen voi päättää et jatkaako vai ei.
 
Kyllä se oksentelu vaan sitten tälläkin kertaa näillä viikoilla tuli. Kuvotusta pitkin päivää, ja illalla kun lapset on laitettu nukkumaan, on äidin aika oksentaa...
 
Mä en kyllä mihkään sähkösiin laitteisiin sekaantuis ilman tiukkoja faktoja turvallisuudesta. Magneeteistakin on kahta eri mielipidettä: suositellaan ja kielletään.
 
Onko jollain jo pahoinvointi alkanut helpottaa, jos sitä on ollut? Meillä menossa vasta 8+3, mutta niin odotan sitä hetkeä, kun tää jatkuva kaamea olo helpottaisi... :depressed: Tietysti täysin yksilöllistä, mutta lähinnä toivonkipinää haen..

Te, jotka kärsitte kovasta pahoinvoinnista, oletteko pystyneet olemaan töissä vai oletteko joutuneet hakemaan sairauslomaa?
 
Mä olin sairaslomalla koko raskauden esikoisesta hyperemeesiksestä. Lohdutuksena että kyllä siitäkin selviää. Nyt olen toista viikkoa taas sairaslomalla. Loppuu kun on sen aika. Yritän olla ajattelematta kovin paljon asiaa. Pahoinvointi lääkkeet (primperan) auttaa ettei kaikkea oksennan mutta ei ne kyllä itse pahoinvointiin auta. Ei auttanut mulla mikään.
 
Mä olin sairaslomalla koko raskauden esikoisesta hyperemeesiksestä. Lohdutuksena että kyllä siitäkin selviää. Nyt olen toista viikkoa taas sairaslomalla. Loppuu kun on sen aika. Yritän olla ajattelematta kovin paljon asiaa. Pahoinvointi lääkkeet (primperan) auttaa ettei kaikkea oksennan mutta ei ne kyllä itse pahoinvointiin auta. Ei auttanut mulla mikään.

Huh, heperemeesis on varmasti jotain aivan kamalaa. Kovasti voimia! ❤️
 
Alkuun oli etovaa oloa aamuisin, mutta nyt jäänyt pois. Tänään 5+0 ja oireina vain kipeät ja vähän turvonneet rinnat sekä väsymys. Nälkä tulee myös nopeasti ja illaksi vatsa turpoaa pinkeäksi palloksi.

Bongasin tämän aiemman kirjoitukseni ja ajattelin tulla päivittämään näin viikolla 9+5, että mulla on edelleen vain nämä samat oireet. Oon kyllä päässyt todella helpolla. Väsyttää yhä eli meen nukkumaan 19-20. Nälkä on tiheästi eli syön jotakin 2 tunnin välein ja isompia annoksia kuin ennen. Ja rinnat aristaa yhä lievästi. Mutta muuten voin mainiosti ja olen voinut koko alkuraskauden. En olisi ikinä uskonut. Mun migreenitaustalla pelkäsin, että mä vaan oksennan ja pitelen päätäni koko alkuviikot, mutta ei näköjään. :) Pitää muistaa olla todella kiitollinen tästä. Mun kaikki sympatiat on teidän puolella, joilla alkuraskaus on ollut oireineen vaikea. ♥
 
Bongasin tämän aiemman kirjoitukseni ja ajattelin tulla päivittämään näin viikolla 9+5, että mulla on edelleen vain nämä samat oireet. Oon kyllä päässyt todella helpolla. Väsyttää yhä eli meen nukkumaan 19-20. Nälkä on tiheästi eli syön jotakin 2 tunnin välein ja isompia annoksia kuin ennen. Ja rinnat aristaa yhä lievästi. Mutta muuten voin mainiosti ja olen voinut koko alkuraskauden. En olisi ikinä uskonut. Mun migreenitaustalla pelkäsin, että mä vaan oksennan ja pitelen päätäni koko alkuviikot, mutta ei näköjään. :) Pitää muistaa olla todella kiitollinen tästä. Mun kaikki sympatiat on teidän puolella, joilla alkuraskaus on ollut oireineen vaikea. ♥

Täälläkin hyvin vähäoireista edelleen.
Rintojen arkuus on vaihdellut, välillä ovat vähän arat ja sitten taas ei yhtään. Nyt pariin päivään ei ole olleet arat taas ollenkaan. Vatsan iltainen turvotuskin hävinnyt. Eilen 9+3 oli eka ilta kun ei turvonnut. Kertaalleen pari päivää sitten ummetusta. Väsymystä ja nälkää ollut, muuten olo täysin normaali.

Mitenköhäm sitä uskaltaa luottaa raskauden jatkumiseen. Vielä pitkät kolme viikkoa nt-ultraan ja eilen ekalla yrittämällä en saanut dopplerilla sydänääniäkään kuuluviin. Hui.
 
Takaisin
Top