Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on nyt yöunet mennyt ihan olemattomiksi. En saa nukuttua kahta tuntia pitempää pätkää yhteen menoon. Kuinkahan väsynyt sitä kohta on kun kukkuu kaikki yöt?

Mietin kans onko tää harjoitusta siihen tulevaan valvomiseen.. Mulla laskee helposti mielialat pahasti jos väsymys pitkittyy, sitä vastaan nyt taistelen. Tässä nyt onneksi on myös iloista odotusta kaikessa etovuudessaan. :)

Mä en oo huomannut rasvoittuuko hiukset mutta ainakin usein herää sellaisessa tuskan hiessä että niitä joutuu normaalia useammin pesemään. Ja naama kukkii. Ihana uusi murrosikä! Onko pakko mennä ihmisten ilmoille jos ei haluu...

Mullakin oli varsinkin alussa sellanen harjoitussupistuksia muistuttava paineen tunne koko ajan päällä, ajattelin että se oli vaan kohdun kasvua tai että se jotenkin aktivoitui. :rolleyes:

Mulla on kans nää ”teini” oireet tullu. Kukkii naama ja rinnus, hiukset kokoajan rasvasen tuntuset. Luulin olevani ainoo. :happy119

Oon huomannu et aivastaminen sattuu tai tuntuu alavatsassa asti. Kai lienee ihan normaalia.

Toivottavasti Itu1 mieliala pysyy korkealla, kun on hyvä syy valvomiseen ja etomiseen. Minun ainakin pitää opetella ottamaan päiväunia, kun väsyttää. Unettomiksi öiksikin pitää kohta keksiä jotain hommaa.

Mä saan iltaisin aina hyvin unta, mutta saatan herätä puolen tunnin - kahden tunnin päästä ihan pirteenä enkä sit tietenkään saa unta, vaan pyörin hereillä vielä neljän maissa... Ja aamut alkaa vapaapäivinäkin esikoisen kanssa 7 aikaan.. :banghead:

Pahoinvointiin ostin nyt testiin nuo pahoinvointirannekkeet. Onko jollain kokemusta niistä? Valmis nyt kokeilemaan mitä tahansa. Hetken nyt ollut ranteissa, ei okseta ihan niin paljoa, mutta toisaalta makoilen jo sängyssä... :bored:

Oon toistaiseksi päässyt pienillä oireille. Väsymystä ja apeaa oloa, mikä on aika epätyypillistä mulle. Nyt huomasin että nestettä on alkanut kertyä kroppaan, tyynyn ja peiton jälkiä oli kroppa täynnä aamulla ja tämä näkyy myös painossa, joka on jo nyt noussut. :/
Edellinenkin raskaus oli aika vähäoireinen, katsotaan miten nyt käy. :)

Muokattu viimeksi:
Mulla on alkanut olee jo häpyluu kipee!?! Miten voi alkaa jo nyt! Onko muilla joilla on enemmän lapsia alkanut aikasmmin? Mulla siis kolmas lapsi tulossa ja nyt viikot 6+3

Aaaaah aamu ilman pahoinvointia, pystyin jopa juomaan kahvia! Tää on ihanaa, mutta samalla miettii onko jotain vialla kun öllötys katosi yhtäkkiä. Voiko ne pahimmat etomispäivät olla jotain hormoninousujen piikkejä? Täytyy nauttia tästä hengähdyksestä ja tankata kun pystyy.

6+4 eikä oikein mitään oireita vieläkään, paitsi rinnat aristaa. Hämmentävää ja huolestuttavaa :(

Mulla tuli pahoinvointia ennen plussaa, ja se lähti nopeesti pois. Nyt enemmän sellasta ettei tekis mieli syödä, tai sitten ihan outoja juttuja esim. suolakurkkuja ja kananmunia mitä en normaalisti syö. Tissit ollu kipeet ihan dpo3: sta asti ja vatsaa pistelee välillä oikeelle, repäisykipuja liikkeessä. Aluks väsytti kanssa hulluna mutta nyt oon alkanu herätä aikasin ja ihan intoa täynnä koko päivä:joyful: Kaikki on ihanaa ja kaunista, elän taikamaailmassa :wink Finnejä tuli ja ne meni onneks.

6+5 ja aamu alkoi oksentamalla. Tai mitään ei noussut ylös, mutta oksentamisen perusteet oli hallussa. Hyvä kun sai hengitettyä välissä. Kamalinta oli, kun vedet tuli ihan silmistä.

Tuo kohtuloinen säikäytti kyllä, kun toissapäivänä tuli pieni määrä kirkkaanveristä vuotoa ja eilen pääosin ruskeaa vanhanveristä. Neuvolaankin soitin niin käskivät seurata tilannetta ja tarpeen vaatiessa hakeutua päivystykseen viikonlopun aikana. Muutoin soitan maanantaina neuvolaan ja arvioivat, täytyykö tarkistaa verestä HCG ja että tekevätkö lähetteen ultraan. Eli siis jännitystä ilmassa.

Tosin aamun wc-pöntön halailun perusteella olen aika toiveikas. Kun ei jomottelekaan just nyt.

Aaah ois pitäny olla onnellinen vaan siitä pahan olon helpottamisesta nyt se tuli takaisin :D

Tämä viikko on ollut paljon edellistä helpompi. Lähinnä kipuilua ja painetta kohdun tietämillä. Pari pahempaa pahan olon päivää on ollut. Huimausta ollut nyt kolme viikkoa putkeen.
Oireiden puolesta ollut hyvin erilainen edellisiin verrattuna, saa nähdä miten jatko tästä menee.

Huono olo jatkuu. Lisäksi annoskoko on muuttunut. Aika vähän voi syödä kerralla, jos ei halua kärsiä inhottavan pinkeästä olosta muutaman tunnin ajan.

Täälläkin aamu alkoi oksentamalla, tällä kertaa ihan kunnolla. Aamupalayritykset nousee saman tien ylös. Mietin vaan mites tän nyt vatsataudista erottaa kun sitäkin on paljon liikkeellä? Tuntuu et ei kai tää voi olla raskauspahoinvointia.

Täälläkin aamu alkoi oksentamalla, tällä kertaa ihan kunnolla. Aamupalayritykset nousee saman tien ylös. Mietin vaan mites tän nyt vatsataudista erottaa kun sitäkin on paljon liikkeellä? Tuntuu et ei kai tää voi olla raskauspahoinvointia.
Vatsataudissa on oksentamisen mukana ripuli? :bookworm:

Huono olo jatkuu. Lisäksi annoskoko on muuttunut. Aika vähän voi syödä kerralla, jos ei halua kärsiä inhottavan pinkeästä olosta muutaman tunnin ajan.
Mun äitiyskortissa (sähköinen) oli vinkkejä raskauspahoinvoinnin ehkäisemiseen ja hoitoon; ja siellä suositeltiin syömään pieniä annoksia useita kertoja päivässä. Ja kannattaa syödä semmosia ruokia, mitkä on helppo oksentaa.

Mun äitiyskortissa (sähköinen) oli vinkkejä raskauspahoinvoinnin ehkäisemiseen ja hoitoon; ja siellä suositeltiin syömään pieniä annoksia useita kertoja päivässä. Ja kannattaa syödä semmosia ruokia, mitkä on helppo oksentaa.
Kiitos vinkeistä!

Täällä paljastui vatsataudiksi kun myös esikoinen alkoi oksentaa. Tavallaan helpotus ettei näin paha olo tuu kestämään viikkoja/kuukausia vaikka eihän tää kivaa ole.

Kiitos vinkeistä!
Lisävinkkinä sieltä, että kannattaa suosia kylmiä ja viileitä ruokia eikä syödä mitään kauheen raskasta.

Ite söin kyllä eilen itse tehdyn hampurilaisen ja tuli vähän huono olo, mutta kieltäydyin oksentamasta sitä, joten nukuin tunnin tai pari heti syömisen jälkeen.

Nukkuuko kukaan muu päikkäreitä? Tai onko kukaan muu yhtä väsynyt? Mä oon nyt nukkunu kahdetkin päikkärit päivän aikana ja silti maistuu yölläkin uni.

Takaisin