Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mun etova olo alkaa helpottaa, ja tottakai se alko häiritsemään miksi se loppui... Onko muilla ollu vastaavaa vaikka kaikki hyvin ? :)

Hyhhyh tätä oloa. Ensin etominen oli vain iltapäivisin ja iltaisin. Nyt etoo aamusta saakka ja yökkäilenkin, mutta mitään ei nouse ylös. On aika nuutunut olo. Nälkäkin vähän olisi, mutta silti oksettaa.

Onko täällä muita oireettomia? Meikäläisellä on nyt 5+6, mutta vaikea tätä on uskoa kun ainoat oireet on menkkojen poissaolo, lievä rintojen aristus ja välillä hieman menkkakipuja tai repäisyjä harvakseltaan. Yksi vuotokin oli viikko sitten. Olen aina ajatellut, että kyllä sen alkuraskaudenkin nainen jotenkin vaan "tuntee".

Hirveesti ei oo vielä oireita ollu. Vähän paineen tunnetta välillä alavatsassa. Mut ehkä ne sieltä vielä tulee :D

Paineen tunnetta alavatsalla, rinnat aavistuksen turvonnut, väsymys. Vielä ei oo pahoinvointia.. ei kyllä ollu esikoisen kanssakaan

Hui tänään tuntui sellaista nipistelykipua toisella puolella. Ehkä sitä juuri tarkoitatte nippailulla? Erilaista kuin menkkajomotus jota on tähän asti ollut. Yritin muistella mitkä kivut kuuluu asiaan. Vähän säikäytti vaikka ei ollut kovakaan kipu, on vaan niin riskiviikot menossa ja just erehdyin lukemaan jotain artikkelia tuulimunaraskaudesta.

Minulla on myös koko ajan nippaillut toispuoleisesti ja itse pelkään sen myötä kohdunulkoista. Viikonloppuna oli taasen samanlaista kipuilua kuin keskenmenossa, silloin kun vuoto alkoi.. Mutta kaipa tässä on kaiken maailman kivut mahdollisia.

Nyt se pahoinvointi saapui kunnolla tännekin. En ole vielä keksinyt mitään syötävää, joka menis alas. Mehulla mennään kun kahvikaan ei maistu. Eilen yökötti koko päivän.

Pahoinvointia ja yökkäilemistä. Vasta 4+5 ja tosi etovaa oloa. Voimistuu varmasti vielä. Vähän väliä pitää syödä jotain ettei tuu huono olo. Nippailuja ja pieniä kramppeja vatsalla myös vähän väliä. Rinnat iltaisin tulessa ja pinkeät. Oireet ei haittaa mitään, toivottavasti kaikki menee vain hyvin ❤️

Tämä kestoväsymys on aika hanurista. Ja vaikka kuinka hyvin nukkuis ja yrittäis levätä niin ei auta. Aikaisemmissa raskauksissa tällaista ei ole ollut.

Muakin väsyttää, palelee ja etoo koko ajan. Töissä on tosi vaikea jaksaa. Salailukin alkaa käydä vaikeaksi turvotuksen takia, enää ei voi vetää vatsaa sisään kun kohtu siellä pullottaa. En tiedä huomaako oikeasti muut ihmiset asiaa, varmasti ainakin sellaiset jotka yleensäkin tällaiset asiat heti bongaa.

Joo vatsan turvotus on ihan kauheeta... Esikoinen 4v sanoo koko ajan äiti sulla on iso maha! Tosi kiva tässä joka paikassa tsempata että vetää mahaa sisään se minkä kykenee :D varsinkin kun normaalisti olen todella hoikka nii erottuu selkeästi kauhee pallomaha

Ja ei siinä mitään jos ois oikea raskaus maha nii ei haittaisi yhtään mutta tietää että kohtu on vielä monta viikkoa niin pieni että ei todellakaan näy vielä :D

Tämä kestoväsymys on aika hanurista. Ja vaikka kuinka hyvin nukkuis ja yrittäis levätä niin ei auta. Aikaisemmissa raskauksissa tällaista ei ole ollut.
Muakin väsyttää, palelee ja etoo koko ajan. Töissä on tosi vaikea jaksaa. Salailukin alkaa käydä vaikeaksi turvotuksen takia, enää ei voi vetää vatsaa sisään kun kohtu siellä pullottaa. En tiedä huomaako oikeasti muut ihmiset asiaa, varmasti ainakin sellaiset jotka yleensäkin tällaiset asiat heti bongaa.
Täällä samaa. Kuvottaa, oksettaa, pariin otteeseen oon oksentanutkin, väsyttää ja kun oksettaa niin ei saa nukutuksi ja sit väsyttää vähän lisää. Sit välil on kuuma ja välillä kylmä. Ja nii! Sit ku oksettaa ei voi syödä mitään ja sit tulee nälkä ja oksettaa taas vähän lisää.

Näköjään kun 6 viikkoa tuli täyteen, niin pahoinvointi alkoi kunnolla ja aamukahvikin jäi pois.

En oo ikinä oksentanut raskaana, mut tää oksetus on päällä 24/7.

Mulla myös kahvi jäänyt pois. Nyt kolmas päivä kun ajatuskin siitä ällöttää. Ja normaalisti lipitän sitä aika monta kuppia päivässä.

Mulla myös tänä aamuna oli vähän huono olo ja illalla paleli ihan kamalasti. Ja yksi inhottavuus lisää on hiusten rasvoittuminen, onko muilla samaa ongelmaa?

Minulla rasvoittuu joo hiukset kanssa ihan huikeesti, siis päivässä jo hiukset aivan rasvaiset. Pissalla saa käydä useammin, kylmä-kuuma ääripäät on, ensin aivan jäässä ja seuraavassa hetkessä kuuuuma. Kohdun tunnen taas ihan kokoajan, sellainen paineentunne.. Miettinyt et olisko se supistus tjt, eilenkin kun makasin illalla sangyssä niin tunsin sen aivan kokoajan, useita tunteja, tiedä sit onko normaalia.. Keskenmeno tietysti ajatuksissa päälimmäisenä, niitä kun valitettavasti riittää viimeisen reilun puolenvuoden sisään jo 4 =/ ja yksi hassu oire myös.. mursin häntäluun joulun tienoilla, se ei enään paljolti haitannut, tuntui kyllä mutta nyt se on tullut taas kipeäksi! ja jotenkin uskoisin sen liittyvän raskauteen koska mtn muuta uutta ei ole tapahtunut..

Mä en oo huomannut rasvoittuuko hiukset mutta ainakin usein herää sellaisessa tuskan hiessä että niitä joutuu normaalia useammin pesemään. Ja naama kukkii. Ihana uusi murrosikä! Onko pakko mennä ihmisten ilmoille jos ei haluu...

Mullakin oli varsinkin alussa sellanen harjoitussupistuksia muistuttava paineen tunne koko ajan päällä, ajattelin että se oli vaan kohdun kasvua tai että se jotenkin aktivoitui. :rolleyes:

Mulla on nyt yöunet mennyt ihan olemattomiksi. En saa nukuttua kahta tuntia pitempää pätkää yhteen menoon. Kuinkahan väsynyt sitä kohta on kun kukkuu kaikki yöt?

Takaisin