Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on ollut nyt 2 päivää tosi kipee maha ja tänään säteili selkäänkin. Kai se on normaalia.

Kahvi maistuu edelleen hyvin eikä oikeastaan väsytäkkään.

Mulla alkoi ihan hirveä etominen tänään iltapäivällä ja etoo edelleen. Hieman mietin, johtuuko vielä jälkitaudista mutta tää on ollut tyypillistä myös aiemmissa raskauksissa. Kauheasti toivoisin selkeitä oireita jotta tietäisi raskauden edistyvän, mutta toisaalta on tää kyllä aika pyllystä jos kestää taas monta viikkoa putkeen.

Onko muilla vielä repäisykipuja? Koitan muistella alkavatko ne yleensä heti vai vähän myöhemmin alkuraskaudessa.

Mulle iski sellainen menkkakipuja muistuttava jomotus, en tiedä onko hyvä vai huono merkki. Ekassa raskaudessa ei näin aikaisin ollut muistaakseni mitään kipuja, mutta myöhemmin ekalla kolmanneksella kyllä oli kaikenlaisia viiltelyitä. En tiedä vaikuttaako se että kohtu on nyt valmiiksi isompi, ainakin sen tuntee nyt selkeästi ja äitiysfarkkuja pitää varmaan ostella aikaisin kun napit painaa juuri tuohon alavatsalle.

Onko kenelläkään muulla ollut jotain vuotoa? Minulla olisi nyt 5+2, mutta eilen tuli yhtäkkiä pönttöön ihan selkeää vaaleaa, tuoretta verta, ja nyt jotain rusehtavampaa. Mitään kipuja ei kyllä varsinaisesti ole, tosin ei kyllä selkeitä raskausoireitakaan, paitsi kipeähköt rinnat ja jotain nippailuja. Tämä vetää aika tehokkaasti mielen matalaksi ;( Tiesin kyllä, että voi olla harmittomiakin vuotoja, mutta tuo määrä pelästyttää.

Pp14 menossa alkionsiirron jälkeen. Hailakka plussa. Uskaltaako jo toivoa? Viimeksi oli kemialinen. Vau- laskurilla LA12.11.19

Mulla ns menkkakivut ollut ovulaatiosta saakka eikä ole hetkeksikään helpottanut. Rinnat tosi kipeet, turvottaa ja pissattaa. Eilen ilalla kierti niin paljon että kävin jo yökkimässä mut sieltä tuli vaan limaa. On tää on kumminkin niin ihanaa. Tätä on niin kauan haluttu!

Onko kenelläkään muulla ollut jotain vuotoa? Minulla olisi nyt 5+2, mutta eilen tuli yhtäkkiä pönttöön ihan selkeää vaaleaa, tuoretta verta, ja nyt jotain rusehtavampaa. Mitään kipuja ei kyllä varsinaisesti ole, tosin ei kyllä selkeitä raskausoireitakaan, paitsi kipeähköt rinnat ja jotain nippailuja. Tämä vetää aika tehokkaasti mielen matalaksi ;( Tiesin kyllä, että voi olla harmittomiakin vuotoja, mutta tuo määrä pelästyttää.

Ei ole kokemusta, mutta ihan varmasti pelästyttää. :( Toivotaan että on harmitonta.

Minulla oli edellisessä raskaudessa vuotoa noin viikolle 25 asti. Välillä sitä tuli enemmän ja vähemmän, mutta joka kerralla säikäytti yhtä paljon. Epäiltiin hematoomaa kohdussa, mutta jäi lopulta mysteeriksi.

Sieltä se ihanuus sitten alkoi eilen rv 5+4, nimittäin pahoinvointi. :/ En yhtään odottanut, että näin aikaisin jo alkaisi.

Onko muilla navan kohta kipeä? Mulle tehty tähystysleikkaus 11/18 ja mietin, johtuuko tää tunne navan leikkausarvesta. Venyttely tuntuu ja jumppapallon päällä makaaminen tuntuu inhottavalta. Pitäisikö soittaa neuvolaan?

Mulla on pahoinvointi lisääntynyt ihan älyttömästi. Oksentelen ja yökin pitkin päivää. Illalla yrittää vaan nukahtaa, ennen kun pitää taas juosta vessaan. Ja aamulla herätessä on edelleen jäätävän paha olo... Esikoisesta ei ollut lähellekään tämmöstä.

Minulla on aika vähän oireita. Jotenkin aavistin melkeen viikon ennen menkkojen alkua, että olen raskaana. Vähän pelottava tunne, kun vielä ei kunnolla oireita oo, mutta kai ne sieltä vielä tulee. Tissit on kipeät ja nännit "kovat" koko ajan, vatsassa menkkamaiset kivut alkoi 5 päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Vähän eritavalla kuin normaalisti menkoissa. Nyt vatsassa menkkamaisia kipuja aina välillä pitkin päivää, välillä odotan että nyt ne menkat alkaa. Toivottavasti tää on normaalia...

Mulla alkoi ihan hirveä etominen tänään iltapäivällä ja etoo edelleen. Hieman mietin, johtuuko vielä jälkitaudista mutta tää on ollut tyypillistä myös aiemmissa raskauksissa. Kauheasti toivoisin selkeitä oireita jotta tietäisi raskauden edistyvän, mutta toisaalta on tää kyllä aika pyllystä jos kestää taas monta viikkoa putkeen.

Onko muilla vielä repäisykipuja? Koitan muistella alkavatko ne yleensä heti vai vähän myöhemmin alkuraskaudessa.

Minulla ainakin repäisykivut esim yskiessä alkoivat jo ennen plussaa. Niiden perusteella jo vähän arvailinkin.

Aila väräoireista. Rinnat on kipeytyneet, aamusin ei niin huomaa mutta päivällä ja illalla on pinkeät ja nännit huutaa. Myös tosi turvonneet, mieskin on ihmettelyt että mitkä meijerit on tulleet:cool:
Ajoittain vatsassa kuukautiskivun tyyppistä jomoa vatsalla. Kivoin oire tähän mennessä on se, että oon parinä päivänä huomannut ummetuksen jo nyt?? Normaalisti mulla maha enemmänkin löysällä Ibsn takia mut ei nyt. Ei tartteis kyllä vielä alkaa... Jos verensokerit pääsee laskemaan liikaa niin tulee aivan järkky olo, samaa oi viimeksi. Väsymystäkin on ja heräilen öisin. Muuten aika vähäoireista. Mun äidillä 2 raskautta ja siskolla 3 ja molemmille oireettomat raskaudet. Viimeksi oli kans oireita vähän joten en huolestunut, mutta kun tissikipu hävisi sen rv 8 viikon aikana niin huolestuin.. Nyt toivon että tulis vähän enemmänkin oireita:grin

Ainiin ja sitten tälläinen outo oire, ettei oikein tee mieli ruokaa. Ei siis ällötä eikä mitään mutta ei vaan ole nälkä. Mut pakko on syödä koska en syö niin sitten tosiaan tulee toi kamala olo:meh:
Nyt kun näitö oireita listaa niin onhan tässä jo muutama. Mut jotenkin kun aina ihmiset puhuu että on niin paha olo ja oksennus lentää kaaressa niin vähän ehkä hämärtyy se millaisia muita oireita voi olla.

Miul on rinnat tosi kipeet, väsyttää, haistaa paremmin, välillä etova olo, mielialavaihtelua, vessassa pitää rampata tosi usein ja turvottaa :grin

Viellä aamukahvi maistuu, et ei oo viel tullut sitä ettei pystyis juomaa:)

Muokattu viimeksi:
Minulla myös ruokahaluttomuutta, mutta en tiedä onko vielä peruja vatsataudista vai ei. Tulee tosi selkeästi oloja siitä, mitä haluaa syödä tai mitä ei. Vessassa saa rampata ja etomista on enemmän tai vähemmän 24/7. Aiemmissa sitä on ollut vain iltaisin.

Minulla oireina on ollut lähinnä repäisykipuja, nipistelyä vatsassa ja vessassa ravaamista. Unetkin jäävät vähän lyhyeksi, kun vessaan heräämisen jälkeen ei enää saa unta. Nälkäisenä tulee tosi huono olo. Esikoisen raskaudessa en muista oireiden alkaneen näin aikaisin, mutta tuskin kaikkea kuvittelenkaan.

Etova olo on hiipinyt tännekin mutta vielä ei ole tarvinnut oksentaa. Raikkaita ruokia kuten appelsiinia tekee mieli kun taas moni lämmin ruoka ällöttää. Vaihtelee kyllä koko ajan mikä maistuu, joku mieliteon kohteena ollut ruoka voi hetken päästä inhottaa. Mäkään en muista että esikoisesta olisi ollut näin paljon oloja näin aikaisin, mutta luulen että en vain tunnistanut ja seuraillut niitä yhtä tarkasti.

Takaisin