Millaisia raskausoireita sinulla on?

Ainiin ja on myös semmoista, että syö mitä tahansa niin alkaa turvottaa ja se tuo vähän mukanaan huonoa oloa :bored:

Kiitos, täytyykin vilkaista millainen toi on.

Kurkkaa, ja onhan noita muitakin vastaavia. Jos myös englannin kieliset tunnit käy tuolla on tosi paljon tarjontaa. On kyllä suomeksikin hyvin, mutta äitiysjoogalista varsinkin on pidempi kun on enkku mukana. Näkyi olevan myös synnytyksen jälkeistä joogaa ja 4v kanssa ollaan tehty muksujoogaa. :grin Mä oon ollut ikäni sohvaperuna ja varsinkin sitoutuminen tiettyyn aikaan tapahtuviin kursseihin tms. on ollut vaikeaa, joten tää on madaltanut hurjasti kynnystä liikkumiseen.

Nyt kyllä väsyttää oikeen urakalla. Kun on tää pahoinvointi koko ajan läsnä nii ei tunnu siltä että haluaa oikeen ees tehä mitään. Esikoisen unirytmikin tänään ollut mitä mielenkiintosin enkä oo ite saanu nukuttua tarpeeks vaikka pari tuntia sitte torkuinki tovin kun tyttö jakso keskittyä telkkariin ja puhelimella räpläämiseen itekseen. Sääliks käy tyttöä kun ei oo ketään leikittäjäksi tai ulkoiluttajaksi kun itse ei yhtään nyt jaksa. :oops:

Onko muut huomannu raskauden aiheuttaneen nuhaa/nenän tukkoisuutta/limakalvojen kuivumista?

Mulla on leppä ja koivuallergiat niin selittyy sillä tukkoisuus. En syö nyt enää kertaa lääkkeitä varmaan 10 vuoteen.. Pidän vaan sormet ristissä että raskaus ei ainakaan pahentais oireita. Öisin nukun jo suu auki :wtf:

Onko muut huomannu raskauden aiheuttaneen nuhaa/nenän tukkoisuutta/limakalvojen kuivumista?

Jep, pari kuukautta jo nenä tukossa. Tais olla aikaisemmistakin :)

Muilla vähentynyt oireet? :anyone
Minulla väsymys ja pissalla juoksu vaan kaverina. :D

Muilla vähentynyt oireet? :anyone
Minulla väsymys ja pissalla juoksu vaan kaverina. :D

Jep, yli viikon ajan tasaisesti vähentyneet.. Nyt ei oo enää oikeastaan mitään, ehkä pientä etomista iltaisin välillä mutta sekin saattaa olla henkistä.

Mulla on pahoinvointi hieman lieventynyt, ainakin toistaiseksi, ihan kaikki ei tule ulos.

Nenä ei ole tukossa vielä tavallista enempää, mutta viime raskauden loppuvaiheessa olin kyllä ihan tukossa ja nenähuuhtelukannua piti käyttää.

Eilen tuli pyyhittäessä hieman veristä valkovuotoa, veren määrä oli siis varmaan yhteensä ihan tippa, mutta säikäytti kyllä ja toi nyt pintaan huolen silti.

Mahan turvotus tuntuu myös laskeneen, mikä toki ihan kiva ja toivottavakin, koska näytän iltaisin jo vk 20+..Mutta heti alkaa mietityttämään, miksi yhtäkkiä vähenee, kun ei olla vielä kuitenkaan siellä toisella kolmanneksella..

Nyt alkais olla n. 9 vk +.

Muokattu viimeksi:
Täällä tänään viikkoja 13+0 mutta pahoinvointi jatkuu. Sen verran on helpottanut, että pahoinvointia ei ole kellon ympäri jos vaan onnistun keksimään tarpeeksi tuhtia syötävää joka menee alas. Tuntuu ettei muuta ehdi tehdäkään kuin syödä ja suunnitella ruokahuoltoa.

Täälä alko rv12, viikko sitten oli pahoinvointi hieman lievempää muutaman päivän ajan, mutta nyt mennään taas kolmatta päivää aika kehnoissa oloissa jälleen. :yuck::meh:Vähän hiljaiseloa elellyt enkä ole jaksanut kirjoitella mitään täälläkään.

Oireita on (kuten ollut jo melkein parin kuukauden ajan) pahoinvointi, huimaus, väsymys, vessassa käytävä 3-4h välein yölläkin, välillä jotain pientä närästystä, alavatsan juilimiset erityisesti äkkinäisissä liikkeissä. Vaatteet puristaa ja kiristää, mutta uusiakaan ei jaksaisi lähteä etsimään. :sad001

Maaliskuulla tuntui olevan tuota nenän tukkoisuutta jonkin verran, joka onneksi on loppunut. Samoin yöllinen yskiminen ja kurkun kutittelu, mielestäni johtui närästyksestä ja refluksista tuo "yöyskä" kun kipeänä en ole ollut lainkaan (flunssaa tai muuta siis).
Pahoinvointilääkkeestä ollut vain pieni apu. :meh:

Noin viikko nt-ultraan, verikokeissa kävin jo, mutta mitään ei vielä ole kuulunut tai näkynyt omakannassakaan. Toivottavasti kuulisi jo ultrakäynnillä heti jotain noista. Neuvola sitten toukokuun loppupuolella seuraavan kerran..

Toisaalta aika matelee, mutta toisaalta mennyt hirveän nopeaa. Toivon vaan, että olo kohenis pian ja pääsisi vähän hengähtämään tämän oirekasan alta. :wtf: Ärsyttää olla puolikuntoinen, mutta mieli piristyy hieman kun tietää miksi "kärsiä" näistä oloista :shy::joyful:

Tosi jännä miten oireet vaihtelee jokaisella ja eri viikoillakin vielä! Meninki sanomaa noista oireista, niin olen päivän itkenyt täällä, aina kun vähänkin surullisempi tai ilosempi kohta elokuvassa. :D

MrsBee, jäi siihen tippaan se vuoto? Onneksi ei vielä vähänen vuoto tarkota mitään. :)

Lumiprinsessa:joo, onneksi näyttäisi sille, että siihen se jäi!

Pahoinvointikin palasi taas rajumpana. Tai heti jos yritän syödä ns. normaalisti, oksennan kaikki ulos. Pienillä naposteluilla ehkä pysyy paremmin sisällä, tai sitten vatsa vain kramppaa kurjasti, kun ei ole mitään oksennettavaa.

Varasin kuitenkin ensi viikolle uuden ultran ja pohdin vielä menenkö, luultavasti..

MrsBee, hyvä että loppui ja oireetki vissii iha rytinällä tullut takaisin. :) Huojentaa ne oireet oloa, mutta ei se oksentaminenkaan kivaa ole.

Zemppiä siis sinne!

^Kiitos! Vaihtelevaahan tämä on, oireet ja mieliala:D Nyt tasan 10 vk ja pari päivää oksentanut vain kerran.. Tiistaina ahdistusultraan, onneksi varasin, en olisi 3 vk vielä pystynyt odottamaan seulontaa.

^Kiitos! Vaihtelevaahan tämä on, oireet ja mieliala:D Nyt tasan 10 vk ja pari päivää oksentanut vain kerran.. Tiistaina ahdistusultraan, onneksi varasin, en olisi 3 vk vielä pystynyt odottamaan seulontaa.

Tsemppiä, kerrothan sitten kuulumiset :smiley-angelic001

Onpas muutes ärsyttävää tämä nälkä! Joinain päivinä voisin olla syömässä ihan koko ajan. Tänäänkin söin lounaaksi kaksi isoa kulhollista pastaa kun ensimmäinen lautasellinen ei riittänyt mutta siltikin tuntui nälän tunnetta. Onneksi näitä päiviä ei ihan joka päivä sentään ole kun sitten muina päivinä ei ole yhtään ruokahalua ja tulee vaan huono olo kun ei saa mitään syötyä...

Onpas muutes ärsyttävää tämä nälkä! Joinain päivinä voisin olla syömässä ihan koko ajan. Tänäänkin söin lounaaksi kaksi isoa kulhollista pastaa kun ensimmäinen lautasellinen ei riittänyt mutta siltikin tuntui nälän tunnetta. Onneksi näitä päiviä ei ihan joka päivä sentään ole kun sitten muina päivinä ei ole yhtään ruokahalua ja tulee vaan huono olo kun ei saa mitään syötyä...
Mulla kans jatkuva nälkä. Vaikka syö reippaan kokosen ja suht järkevän aterian, silti saa olla tunnin päässä valittamassa nälkää ja heikotusta:facepalm: Mie aina ajattelin, etten aijo olla yksi niistä naisista joilla kertyy raskauden aikana +20kg, niin tällä syömisellä en ihmettele vaikka tulis 30kg. Ennen hyvin maistuneet kana+riisi+salaatti kombot aiheuttaa vaa oksetusta:inpain:

Takaisin