Mulle on tehty sektiot lonkkien virheasennon vuoksi, ei vaan lantio aukea niin ettei vauva jäisi synnytyksessä jumiin.
Mulla aina pitänyt olla väh. Vuosi väliä ja no mulla harvinainen sidekudossairaus ni mun sektiot on ollu aika tapahtuma rikkaita

Ekassa sektiossa menetin verta 2 litraa ja kohtu repeili ommellessa joten mua sitten parsittiin kasaan 2h kahden lääkärin voimin. Osastolla olin viikon ja sain lisä verta.
Toisella kerralla oli kiinnikkeitä aika reilusti ja taas vuodin reilut 2 litraa, kasaan parsittiin reilu pari tuntia. Sektiosta viikon päästä aloin vuotamaan ihan hulluna ja meni päivystykseen jossa todettiin että oon vuotanut viikon ajan kohtuun ja nyt vasta alko vuotaa ulos asti. Mulla oli jäänyt kohdun supistuminen kesken ja siellä sit päätti pari suonta vuotaa. Kokeiltiin imukaavintaa, ei toiminut. Nukutus ja kaavinta, vuoto lisääntyi joten laittoivat ballongin joka lopetti vuodon. Ainut vaan että ballonki oli viallinen ja se ei sit suostunutkaan tyhjentyä. Siinä sit lääkärit soitteli joulunvälipäivinä ruotsiin että mitä tehdään

lopulta ballongin letku poikki ja se onneks toimi koska toinen vaihtoehto ois ollu neulan työntäminen sektioarven läpi kohtuun
Ja tästä noin viikon päästä sain pahan kohtutulehduksen ja menin taas viikoks osastolle
Eli sektioiden takia oon saanut 3 kertaa lisä verta ja ollu vähän ongelmia, mutta ongelmat kyllä johtunut mun sairaudesta eikä itse sektiosta:) Ja eipä mua kyllä vieläkään jännitä tai pelota sektio ko aika hyvin noi lääkärit jo osaa varautua mun kropan heittämiin haasteisiin
Ja eipä siinä valitsisin aina sektion mieluummin kuin alatiesynnytyksen vaikka mulla ei oiskaan vikaa lantiossa, niin paljon tutuilla ollut ongelmia normaalissa synnytyksessä.. Ja kun ne ongelmat ei oo vaan äidillä vaan myös sillä lapsella.