Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mullakin on koko ajan ihan kauhea nälkä! Olisin tänään voinut vaan syödä koko päivän, ainoo vaan että piti töitäkin tehdä... :rolleyes: Heti kun oli pari tuntia ollut syömättä niin oli ihan kauhea olo, kuin ei olisi syönyt mitään vuorokauteen. Heti syömisen jälkeenkin on aina vähän nälkä.

Nälkä on kyllä itselläkin koko ajan. Ja tuo, että heti syömisen jälkeenkin on nälkä, vaikka on ahtanut ruokaa niin että napa ruskaa :grin
Nälkä johtaa taas huonoon oloon. Veikkaan, että tästä pahoinvointi lisääntyy pikku hiljaa, tänään on päivällä ja illall ollut tosi etova olo. o_O

Nyt alkaa "lopultakin" olla rinnat kipeät. Ei ehkä olisi niin väliä... Vatsa- ja lantiokivut jatkuvat edelleen.

Rv 4+5

Ensin on etova olo noin puoleen päivään asti, yhtenä aamuna jopa oksensin. Sen jälkeen 2-4 tuntia ihan ok ja sit alkaa väsyttää ihan julmetusti. Tätä on jatkunut nyt reilun viikon, jostain 6+2 alkaen :meh:

Viime raskaudessa pahoinvointi kesti onneksi vain kolmisen viikkoa, ekassa ei ollut ollenkaan. Toivotaan, että nytkin menis nopeasti ohi...

Etelästä palattu. Olihan siinä kun hotellin aamupalalla tuli syötyä kunnolla ja sitten tuli huono olo. Pari kertaa oli ihan pahoinvointia.
Väsymystä reissulla ei pahemmin ollut, mitä kotona on ollut, mutta se on kun ei sitä aikaa viitsi haaskata siellä lämpimässä nukkumiseen, toisin kuin mies ja esikoinen veti päikkyjä hotellilla. Voi olla että nyt kun kotiin palattu niin päikyt alkaa maistumaan.
Turvotus on aika paha, näyttää kuin olisi pidemmälläkin tämä raskaus. Repäisykipujakin on ollut.

Mulla oli ensimmäistä kertaa pahoinvointia ihan yölläkin enkä millään meinannut saada unta. Puolen yön aikaan piti sitten ihan herätä oksentamaan. Huhhuh oon kyllä jo aika loppu tän pahoinvoinnin kanssa.

Välissä en ollu näin väsynyt mitä taas nyt oon. Eilen 3h päikkärit töiden jälkeen ja siitä 7h yöunille. Aamuisin ei pysty syödä juuri mitään ja sit on töissä kaamee nälkä, eikä kuitenkaan pysty syödä juuri sen paremmin. Huono koiranomistajafiiliskin, kun en millään jaksa mitään tehdä töiden jälkeen ja nukun vaan. Miehelle kiukuttelen, kun oon kokoajan joko niin nälkäinen tai väsynyt ja kaikki tuntuu niin ylitsepääsemättömän vaikeelta. Kiva että se jaksaa silti tsempata eikä ihan mahottomasti hermostu :oops:

Mulla oli ensimmäistä kertaa pahoinvointia ihan yölläkin enkä millään meinannut saada unta. Puolen yön aikaan piti sitten ihan herätä oksentamaan. Huhhuh oon kyllä jo aika loppu tän pahoinvoinnin kanssa.

Määrä jouduin kans käymään 1 jälkeen pöntölle juttelee. Heräsin ku yskitti ja sit tuli oksu olo.
Eilen anoppi kävi tässä ja just herättiin vähän ennen pojan kans päikyiltä, rupes ihan tolkuttomasti oksettaa. Piti hiippailla toiseen vessaan mikä on kauempana.
Tänään tuli nukuttua pikkasen pidempään, noh ennen 10 nousin, mut oma äiti oli soittanu ja ihmetelly ku pojan kans viel nukutaan.
No pari viikkoa NI kerrotaan, ellei aikasemmin ihan pakko.

Millä viikolla teillä on alkanut nuo pahoinvoinnit? Minulla ei vielä mitään (5+0), mutta en muista että olisi ollut aiemmissakaan raskauksissa. Kaikissa ei tietysti olisi voinut ehtiäkään olla, kun osa on mennyt kesken niin aikaisin.

Miulla oli aiemmassa pahoinvointi 5+ viikko ja "krapulaviikko" 6+..
Nyt ei oo vielä mitään kummoista, ja tänään kait 5+6..

Mulla nyt viikot 6+ ja ihan "krapulapäivä" tänään :hungover: Muutenkin jo ihan alusta asti ollut ajoittaista kuvotusta, mutta tänään kyllä pahin. Viime raskaudessa ei muistaakseni ollut yhtään tällaista.

Mulla alkoi nyt vasta viikolla 7 ja esikoisesta pari viikkoa aiemmin. Mielellään oisin ollut ilman tätäkin :grin

Muistelen lukeneeni että pahoinvointi olisi hyvä merkki raskauden kannalta, siis että asiat on todennäköisemmin hyvin silloin. En nyt ihan päätäni laita pantiksi kuitenkaan.

Täällä 8+0 ja oon kyllä päässyt yllättävän vähällä pahoinvointien suhteen. Välillä tulee sellaisia aaltomaisia pahoinvointikohtauksia, mut ne menee pian ohi. Aiemmissa raskauksissa ällöttävää oloa on ollut ehkä vähän enemmän, mut kertaakaan en oo oksentanut. Enemmänkin tää jatkuva väsymys, turvotus, jano ja nälkä vaivaa, ja on ollut vaivana myös aiemmissa raskauksissa.

Oireistahan ei oikeasti voi päätellä yhtään mitään, monessa keskeytyneessä keskenmenossakin oireet on vaan jatkuneet. Tää kysyy vaan omalta pääkopalta paljon, kun koko ajan kuulostelee omaa vointia ja oirekirjoa ja miettii, onkohan kaikki nyt hyvin vai ei. Omien aikaisempien raskauksien mukanaantuomien huonojen kokemusten valossa oon jotenkin itse tajunnut sen, että nää jutut ei oo omissa käsissä. Keskenmenoon tai raskauden hyvin sujumiseen kun ei oikeasti itse voi vaikuttaa, paitsi syömällä hyvin ja pysymällä kaukana oikeasti vauvalle haitallisista aineista. Minkä varmasti jokainen tervettä lasta toivova tekee.

Mulla alkoi 5+ etova ja krapulainen olo, 6+ aloin oksentamaan ja sitä linjaa on nyt jatkunut päivittäin. Tänään 8+1 (tai 8+2). Odotan kyllä ens viikon uutta ultraa. Henkisesti jaksaa varmasti taas eri voimin, jos näkee pienet voimissaan. ♥

Mulla alkoi tässä raskaudessa pahoinvointi 4+ jotain, mutta esikoisesta vasta viikolla 9.

Mulle sanoi neuvolan terkka esikoista kun odotin, että sellaiset ihmiset jotka voi herkästi pahoin muutenkin esim huvipuistolaitteissa tai bussissa yms voi usein pahoin myös raskaana ollessa. Mitä oon kavereilta kysellyt niin oon huomannut, että on aika hyvin pitänyt kutinsa. Mä esim itse en kestä olla huvipuistolaitteissa ollenkaan ja on kyllä raskaus pahoinvoinnista kärsitty.

Hmm, mielenkiintoista. Minähän en esim merisairaaksi tule koskaan. Toisaalta sitten päänsäryn kourissa oksentelen aika useinkin.

No niin... Norovirusta sitten sairastettu. Oksensin ja ripuloin yhtä aikaa koko viime Yön ja aamun. Vieläkin huono olo.

Mietin koko ajan, miten vaarallista tämä oli pienelle ja mahtoiko selvitä. Tänään on 6+6

Takaisin