Millaisia raskausoireita sinulla on?

Viveca, just itse lueskelin noron tai muiden vatsatautivirusten vaikutusta alkioon, ei pitäisi olla mitään huolta.
Kun tuntui toissaviikolla mahakipujen puolesta, että vatsatauti iskee.

Miulla oli esikoksta odottaessa viikoolla 9+ Turkissa lomaillessa aika paha ruokamyrkytys. Kaksi vuorokautta kummastakin päästä paineella... se oli kamalaa jos koku, silloin ei kyllä kestänyt sisällä mikään kauaa... ehkä viitisen minuuttia.. ei aiheuttanut sekään onneksi pienelle mitään.
 
Itse en tule merisairaaksi tai pahoinvoivaksi huvipuistolaitteissa, mutta raskauksissa kyllä tulee kestokrapula. En ole joutunut oksentamaan, mutta pahat hajut saa yökkimään ja lähellä on.

Taisi alkaa tämä pahaoli joskus 6+ viikolla. Aina, kun tulee nälkä pahenee ja hetken syömisen jälkeen on pahempi olo. Ulkoilu auttaa, mutta väsymyksen takia todella iso kynnys saada raahattua itsensä ulos.

Huimaus ja heikotus jatkuu edelleen.
 
Pahoinvointi loistaa edelleen poissaolollaan.. rupeaa väkisin miettimään, onkohan kaikki ihan ok.
Höntti olo ja jotenkin vähän huono olla on muuten, mutta ei okseta. Hieman välillä kuvottaa. Mitään ei tee mieli syödä tai juoda..
Väkisin vertaa ensimmäiseen raskauteen, vaikka ei saisi, kun raskaudet voi olla hyvinkin erilaisia..
 
Minullakin on tuota huimausta ja heikotusta tänään. Vatsan ja lantion alueen kivut jatkuu. Ehkä ihan orastavaa pahoinvointia?

Rv 5+1
 
Pahoinvointi loistaa edelleen poissaolollaan.. rupeaa väkisin miettimään, onkohan kaikki ihan ok.
Höntti olo ja jotenkin vähän huono olla on muuten, mutta ei okseta. Hieman välillä kuvottaa. Mitään ei tee mieli syödä tai juoda..
Väkisin vertaa ensimmäiseen raskauteen, vaikka ei saisi, kun raskaudet voi olla hyvinkin erilaisia..
Mullakin on vaan sellainen olo kuin autopahoinvoinnissa, mutta ei kuitenkaan okseta kunnolla. Mahassa välillä hiukan nippailee, vaikka sekin on nyt vähentynyt. Hiukan tää vähäoireisuus huolestuttaa, kun en ajatellut varhaisultraankaan mennä :sad001 Täytyy odottaa ja toivoa parasta...
 
Hei! Huutelen elokuisissa kaikille oireettomille ja siitä huolestuneille! Kaikki voi olla tosi hyvin ilman kummosia oireita!
Mä odotan nyt kaksosia viikolla 13+2 eikä mulla ole ollut minkäännäköistä pahoinvointia eikä heikotusta saati sitten oksentamista! Alussa oli muutaman viikon väsymystä, palelua ja jatkuva nälkä. Nää kaikki loppui jo viikkoja sitten. Nyt oireina on enää pieni tissi/nännikipu.

Nauttikaa oireettomuudesta!! Ette kuitenkaan pysty itse vaikuttamaan raskauden etenemiseen.
Ihanaa raskausaikaa kaikille! :)
 
Tänää rv 5+2 ja alkaa uusia oireita tulla ihan ropinalla, pahoinvointia ollu pari päivää selkeästi enemmän, ei maistu ruoka ollenkaan enää, oksentaa ei oo tarvinnu mut semmone yleisetova olo koko ajan.

Metallin makua suussa usein, yöllä joutunu vessaan nouseen (ei oo tätä ollu 2 viime raskaudessa ollenkaan) Ja vihdoin rinnat kipeytyny sitä odottanu eniten.

Hei! Huutelen elokuisissa kaikille oireettomille ja siitä huolestuneille! Kaikki voi olla tosi hyvin ilman kummosia oireita!
Mä odotan nyt kaksosia viikolla 13+2 eikä mulla ole ollut minkäännäköistä pahoinvointia eikä heikotusta saati sitten oksentamista! Alussa oli muutaman viikon väsymystä, palelua ja jatkuva nälkä. Nää kaikki loppui jo viikkoja sitten. Nyt oireina on enää pieni tissi/nännikipu.

Nauttikaa oireettomuudesta!! Ette kuitenkaan pysty itse vaikuttamaan raskauden etenemiseen.
Ihanaa raskausaikaa kaikille! :)

^^ oliko sulla mitää ennakko oireita tai tuntoja että olisi 2 tulossa? Näitä kiva aina kuulla
 
^^ oliko sulla mitää ennakko oireita tai tuntoja että olisi 2 tulossa? Näitä kiva aina kuulla


Hei! Ei ollut mitään fiilistä eikä tuntoja asiasta! Tuli ihan yllärinä! :)
Tosin raskaus sai alkunsa inseminaatiolla ja hoitoa tehdessä molemmin puolin oli irtoamassa kypsät munasolut, että riski oli olemassa. En silti uskonut, että omalle kohdalle tuplaonni osuisi! :Heartred
Mun eka kysymys lääkäriltä oli kaksosuutisen kuultuani, että miksei mulla ole pahoinvointia? :D Olin siinä käsityksessä, että tuplista kaikki kura tulee tuplasti. Lääkäri käski oleen iloinen oireettomuudesta. Ja oonhan mä tietty! :)
 
Mulla alkoi tässä raskaudessa pahoinvointi 4+ jotain, mutta esikoisesta vasta viikolla 9.

Mulle sanoi neuvolan terkka esikoista kun odotin, että sellaiset ihmiset jotka voi herkästi pahoin muutenkin esim huvipuistolaitteissa tai bussissa yms voi usein pahoin myös raskaana ollessa. Mitä oon kavereilta kysellyt niin oon huomannut, että on aika hyvin pitänyt kutinsa. Mä esim itse en kestä olla huvipuistolaitteissa ollenkaan ja on kyllä raskaus pahoinvoinnista kärsitty.

Tää teoria kuulostaa jotenkin jännältä. Kun eikös pahoinvointi matkustaessa johdu sisäkorvan ärsytyksestä ja raskaudessa hormoneista? Oon itse helposti esim. bussissa pahoinvoiva, mutta nyt tässä raskaudessa pahoinvointia ei juuri ole ollut.
 
Tää teoria kuulostaa jotenkin jännältä. Kun eikös pahoinvointi matkustaessa johdu sisäkorvan ärsytyksestä ja raskaudessa hormoneista? Oon itse helposti esim. bussissa pahoinvoiva, mutta nyt tässä raskaudessa pahoinvointia ei juuri ole ollut.

No siis teoria kai pohjautuu siihen, että toiset reagoi pahoinvointia aiheuttaviin ärsykkeisiin erilailla toiset herkemmin kuin toiset, johtui se sitten huvipuistolaitteen pyörityksestä tai raskaushormonista. Mutta ei siis tälle väitteelle oo mitään tieteellistä faktaa kun ei tiede tiedä tarkasti edes raskaus pahoinvoinnin synnystä. :)
 
Mä oon ainakin tosi herkästi matkapahoinvoiva, mutta lievästi öklöllä ololla oon selviytynyt toistaiseksi ja viime raskauden aikana sen aikaa kun sitä kesti. Helposti en kyllä oksenna vaikka olo olis hirveä, röyhtäilyllä yleensä selviän matkapahoinvoidessa ja nyt. Jotenkin sitä toivois jonkunlaiseksi vahvistukseksi vähän pahempaa pahoinvointia, mutta toisaalta kyllä taas ei.
 
Ei mulla ole oikeastaan koskaan ollu matkapahoinvointia, eikä kyllä merisairauttakaan.
Esikoisesta pahoinvointia oikeastaan eka kolmannes ja sit helpotti, muistaakseni.
Tää on kyl ollut pahempaa. Just sanoin eilen miehelle et en muista et ois ekasta ollut näin paha näin aikaisin. Ehkä tää ikäkin jo tekee et on voimakkaampi pahoinvointi. Eilen oltiin saunassa ja piti lähtee oksulle kesken kaiken.
Yks mikä kans ni tuntuu et hiukset reagoi erilailla, viimeksi oli tuuheat ja hyväkuntoiset ja nyt on lirut rasvoittuu nopeasti... kun ei muutenkaan o tuuhea tukia ni sit viel tämä.
 
Terveisiä kaikille täältä vatsapöpöjen keskeltä.. On aika loppu olo. Eilen illalla vielä yökein, mutta ylös ei enää tullut. Tämä aamu ripuloitu. Huomiseksi pitäisi yrittää töihin mutta olen syönyt viimeksi lauantaina kunnon ruokaa. Aivan loppu olo. Neuvolasta eilen kyllä sanoivat, että vauveli olisi kohdun turvassa, joten toivottavasti kaikki siellä hyvin. Pieni huoli kyllä on..
 
Mulla tänään rv 6+3, ja ensimmäinen vauva tulossa. Alavatsakipuja tuntuu ajoittain. Jatkuva pissahätä ja nälkä, aamuisin ja iltaisin etova olo, sit tissit todella arat ja turvonneet!
 
Pahoinvointia täälläkin. 6+4. Viikon oon voinu pahoin aamusta iltaan ja jouduin töistäkin saikulle.. Olo on ihan järkky.
Lisäks tänään puhkes huuliherpes...
 
Täälläkin nyt se pahoinvointi on tulossa. Tänään kai 6+1 ja töissä tuli sellaisia pahoinvoinnin aaltoja, että piti välillä lähteä vauhdilla vessaan varuiksi..
Saattaa olla saikkupäiviä tiedossa.. ja tämä kestää näköjään kokopäiväisesti. Lounaan jälkeen paheni hetkeksi, kunnes taas vähän olo parani ja en lähtenyt kesken päivän pois.
 
Pahoinvointia täällä myös ympäri vuorokauden ja palelu voimakasta.. tuntuu olevan tuplasti voimakkaammat oireet kuin edellisissä raskauksissa, tai sitten vaan kuvittelen
 
Heräsin aamuyöllä pahoinvointiin. Aamulla ihan järjettömän paha olo. Suolaista vaan voi syödä. Olo korjaantui ihan hyväksi, kun on saanut syötyä.
 
Heräsin aamuyöllä pahoinvointiin. Aamulla ihan järjettömän paha olo. Suolaista vaan voi syödä. Olo korjaantui ihan hyväksi, kun on saanut syötyä.

Mulla paranee kans hiukan olo syömisellä, mut hetken päästä ollaan taas samassa pisteessä..
 
Miulla oli tiistaina ja eilen kamalan paha olo päivällä. Jäin loppuviikoksi saikulle, ja paha olo on tänään poissa..
Tuli vaan pelko, että mikähän on vialla, kun loppui sitten kokonaan lähestulkoon.
Saattaahan se vielä palata pahempana..
Ärsyttää kun pitää maanantaina aamulla arpoa, tuleekohan paha olo tänään vai ei. En haluaisi lähteä töihin ja sitten kesken päivän pois.
Minulla ei ole ollut nimittäin paha olo aamulla, vaan aamupäivällä/iltapäivällä.. aamulla ja illalla olo ollut ihan ok..
 
Takaisin
Top