Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä 5+0 ja kans todella oireetonta. Vähän vatsassa semmoista yleistä jomotusta, välillä kevyt huono-olo, palelee (mikä voi johtua siitä että on vaan kylmä :D). Ärsyttää ehkä tavallista herkemmin. Mikään ei ällötä tai vastaavasti vedä puoleensa. Tissit on melko normaalin tuntoiset. Ehkä ihan vähän aremmat nännit? Ehkä selvin oire on lisääntynyt valkovuoto. Niin ja vatsa on tosi turvonnut ja vatsa kovalla.
 
Ihmeellinen olo kun oireita on niin vähän Alkuunsa oli tissit kipeät ja nyt ei oo kuin menkkamaisia jomotuksia ja välillä palelee kauhresti. Hädisssään tein eilen digin (4+1) ja näytti ihan oikein 2-3 mutta missä ne oireet viipyy Keskenmenossa ja kemiallisissa oli musta paljon vahvemmat oireet. Mut testeissä vaan on kontrolliviivan vahvuiset viivat ilman mitään oireita. Ehkä ne oireet sieltä tulee vielä

Mulla myös oireet vaihteli/vaihtelee edelleen ja ainakin viikko sitten oli syke eli aaltoilu ja oireiden vaihtelu on ilmeisesti hyvinkin yleistä. Mulla keskeytyneessä keskenmenossa tosi vähäiset oireet (eli silloin rintojen aristus) loppui kokonaan ja arvelinkin että kaikki ei oo hyvin. Tässä kävi samalla tavalla rv5-6, että rintojen aristus lähti ja olinkin varma että taas on mennyt kesken mutta kyllä siellä vaan syke löytyi. Rintojen aristus ja huonovointisuus tuli takaisin ja nyt taas huonovointisuus on vähän jäänyt ja rintojakin aristaa taas vähemmän. Neuvolassa terkkari sanoi ettei oireiden vähyyttä kannata murehtia.
 
Mulla myös oireet vaihteli/vaihtelee edelleen ja ainakin viikko sitten oli syke eli aaltoilu ja oireiden vaihtelu on ilmeisesti hyvinkin yleistä. Mulla keskeytyneessä keskenmenossa tosi vähäiset oireet (eli silloin rintojen aristus) loppui kokonaan ja arvelinkin että kaikki ei oo hyvin. Tässä kävi samalla tavalla rv5-6, että rintojen aristus lähti ja olinkin varma että taas on mennyt kesken mutta kyllä siellä vaan syke löytyi. Rintojen aristus ja huonovointisuus tuli takaisin ja nyt taas huonovointisuus on vähän jäänyt ja rintojakin aristaa taas vähemmän. Neuvolassa terkkari sanoi ettei oireiden vähyyttä kannata murehtia.

Hyvä, tämä terkkarin viesti lohduttaa :) Eipä sille mitään voi, että kova pelko on, koska yritystäkin on jo niin kauan takana. Pitäisi osata myös iloita.
Periaatteessa mulla on oireita: kylmä jatkuvasti! (Mut niin mulla on aina! :joyful:) ja tissit vähän pinkeet ja kipeähköt. Vaikea erottaa oireita ns. "normi elämästä". Kun on tällainen "herään öisinkin vessaan, palelen aina, usien päänsärkyä yms." - ihminen, niin on oppinut vaan sietämään kaiken maailman tutntemuksen ns. "perus elämänä". :laughing5
 
Ihmeellinen olo kun oireita on niin vähän Alkuunsa oli tissit kipeät ja nyt ei oo kuin menkkamaisia jomotuksia ja välillä palelee kauhresti. Hädisssään tein eilen digin (4+1) ja näytti ihan oikein 2-3 mutta missä ne oireet viipyy Keskenmenossa ja kemiallisissa oli musta paljon vahvemmat oireet. Mut testeissä vaan on kontrolliviivan vahvuiset viivat ilman mitään oireita. Ehkä ne oireet sieltä tulee vielä

Mulla ei ekassa raskaudessa ollut koko odotusaikana juuri mitään oireita. En olisi tiennyt olevani raskaana jos ei maha olisi kasvanut.
 
Mulla ei ekassa raskaudessa ollut koko odotusaikana juuri mitään oireita. En olisi tiennyt olevani raskaana jos ei maha olisi kasvanut.
Tämäkin lohduttaa! nyt kun manailen, niin tietty oon sit koko loppuajan pahoinvoiva :grin
 
Mullakaan ei myöskään ollut ekasta oikein mitään oireita. Mutta tästä tokasta on kyllä! Selkää särkee, jatkuva vessahätä, pahoinvointi, palelu, hermot menee paljon helpommin..
 
Viime yönä ihan kauheet kivut vatsassa ja olin varma että keskenmeno tulee. Oli ihan vaikea olla. Nyt vaikuttaa taas että mennyt ohi. Vatsassa varmaan ollut ilmaakin mikä pahensi kipua. Sit esikoinen heräs yli tunniksi yöllä niin kärvistelin samalla kivun kans ja koitin nukuttaa häntä. Sitten päälle tuli vielä huono-olo. Alkaakohan ne oireet nyt nostaa päätään.
 
Heips! Mä liityn kans mukaan ☺️ Nyt viikkoja 7+5. Kauhee väsymys ja huono olo kokoajan.. yöllä vessassa ramppaamista ja viimeyön valvoin kauheen närästyksen vuoksi..:yuck: mulla siis kolmas lapsi tulossa ☺️ onko kellään kokemusta tehokkaasta närästyslääkkeestä?
 
Muokattu viimeksi:
Viime yönä ihan kauheet kivut vatsassa ja olin varma että keskenmeno tulee. Oli ihan vaikea olla. Nyt vaikuttaa taas että mennyt ohi. Vatsassa varmaan ollut ilmaakin mikä pahensi kipua. Sit esikoinen heräs yli tunniksi yöllä niin kärvistelin samalla kivun kans ja koitin nukuttaa häntä. Sitten päälle tuli vielä huono-olo. Alkaakohan ne oireet nyt nostaa päätään.
Tiedän et myöhemmin kaduttaa mut kyllä mä melkein jo toivon et olis niitä oireita....mullakin on ollut ainoastaan selkeitä vatsakipuja silloin tällöin viikon aikana. Js öisin. En tiedä mistä syystä.
 
Tää palelu on kyllä kamalaa! Kokoajan ihan jäässä.. toinen mikä näyttää toistuvan esikoisen ajalta on hampaita pestessä tulevat yökkäilyt. Esikoisen odotuksen aikana oksensin muutaman kerran hampaita pestessä ja nyt on aika samanlaiset elkeet :hungover:
 
Mulla on sama homma ton hampaiden pesun kaa. Piti vaihtaa tahna miedompaan. Luulen et se on se mentholin maku mikä saa sen aikaan.
 
Tänä aamuna ällötti ihan kauheena kun tulin makkarista olkkariin ja siellä haisi semmoinen kauhee valkosipuliällötys. Mies oli illalla syönyt sipsejä ja sitten tein eilen jauhelihakastiketta ja ne valkosipulin jämät olin heittänyt roskiin ja sieltä haisi. Siivosin koko roskakaapin ja tuuletin kämppää. Yäk. Heitin kaikki mahdolliset hajunaiheuttajat ulos :D sitten koko aamun ärsyttänyt ja ollut kevyesti huono-olo.
 
Mulla on kyl selkee tissit kasvanu. Ja se mikä on outoa, niin oon kolmena aamuyönä heränny jalkojen särkyyn (vähän kuin kasvukipuja). Sillai et ei oo enää pystyny nukkuu. Pari päivää laitoin treenistä palautumisen piikkiin, mut nyt kolmas aamu alkaa olla jo outoa. Onks muilla ollu koskaan tällasta jalkojen särkyä?

Eilisen sattui myös koko päivän päähän ja illalla nukahin jo ysin jälkeen. Kai nää on pakko lukee oireiks :grin

Mulla on yleensä muutenkin pääkipuja, ravaan vessassa ja oon hyvin iltauninen niin tää ei oo ollu ihmettä :hilarious:
 
Ekasta ei ollu juur mitään oireita mutta nyt löytyy rinyojen arkuus, ällötysolo , nivusiin jonottaa välillä ja kulmä myös ja nukkumista ei voi unohtaa!

Mäki kaipaan jotain kunnon närästyslääkettä!
 
Mulla auttoi viime raskaudessa hampaiden pesussa sähköhammasharja. Ennen sitä pahimpaan aikaan oksensin aina kun pesin hampaita. Nyt ei oo tarvinu edes yökkiä kun pesen hampaita.
 
Mulla on sähköhammasharja käytössä :) Hammastahnaa ei saa yhtään mennä ”peremmälle” suuhun/kurkkua kohti. Kauheaa yökkimistä aiheuttaa :wacky:
 
Täällä plussattiin viime viikolla :love7 ovis on ollut taas todella myöhään tässäkin kierrossa josta raskaus alkoi. Kuukautisista laskettuna tänään alkaisi viikko 7 mutta oikeasti viikkoja taitaa olla vasta 5+ =)

Kovasti on ollut jo monenlaisia oireita.

-kauhea jano ja nälkä
-paha olo jos syö liian vähän tai vähänkään liikaa
-jotku lempi ruoka-aineet maistuvat aivan kamalalle
-pissattaa koko ajan
-ihmeen virkeä olo ja väsymys vaihtelevat, vaikea nukku
-selkeät unet
-tunteet herkässä
-vatsan turvotus
-mahaa, selkää ja lantiota särkee
-vuoronperään palelee ja hikoiluttaa
-haju herkkyys
 
olen kovasti odottanut oireita, kuukatutisten poisjäämisen lisäki oireistakin saa vähän "varmistusta" että on kyllä raskaana. nyt vko 8+1 ja toivon kovasti että oireet loppuisivat jo.. olen koko päivä super väsynyt kun olisinnukkunut vain muutaman tunnin vaikka olenkin yli8h nukkunut putkeen. Oksettaa ihan koko päivä, ihan sama mitä syö/juo, hirveen huono olo :hungover::yuck:
nyt yli viikon ollut näin huno olo ja alkaa jo itkettää että koko ajan tuntuu näin pahalta :depressed::sorry::smiley-angry017
toivotottavasti tämä menee ohi muutaman viikon kuluttua eikä seruraa mua raskauden loppuun..:love017
 
Omien laskujen mukaan tänään olis rv 5+1 (viikoista ei kuitenkaan 100% varmuutta). Ensimmäinen oire oli ihan kamala palelu ja siitä oikeastaan tiesinkin, että oon raskaana (esikoisesta myös ensimmäinen oire). Ennen plussaa suussa maistui vähän väliä rauta. Rinnat on tosi arat ja turvoksissa. Väsyttää aivan kamalasti ja voisin vaan nukkua. Äkkiliikkeissä tuntuu repäisykipuja vatsalla ja päivittäin lieviä menkkamaisia jomotuksia.
 
Nyt rv 9+0. Rinnat on arat, olin kauheessa flunssassa ja minkä tahansa ruuan ajatteleminenkin ällöttää ja melkein pitää mennä oksentaan. Mieleiala on jotenkin alamaissa, ei huvittais tehdä mitään ja väsyttää ja masentaa, mutta sitten yöllä nukun tosi levottomasti ja järjestelen kaiken maailman asioita ajatuksissani.

Tulispa lunta niin piristäis se ainaki vähän. Ja tänään pakotan itteni salille edes venytteleen, niin tulis tehtyä jotain :)
 
Takaisin
Top