Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on oireina väsymys, tissit kipeät ja välillä etovaa oloa/kovaa nälkää. Eilen myös huomasin, että hiuksia lähtee avain älyttömästi. Mies sanoi, että muistaa saman hiustenlähdön ajalta, kun odotin esikoista.. :D

NÄRÄSTYS! :yuck: Se alkoi sitten eilen! Ikinä ole närästänyt noin pahasti. Epäilen että määrätyllä antibiootilla on myös jotain tekemistä asian kanssa. Millä te taistelette närästystä vastaan?

Mulla on refluksitauti ja ruokavaliolla pysyy kurissa. Pois suklaa/kaakao, sitrukset, tavallinen kahvi, tee, raa’at sipulit, kaalit, paprika, omena, rasvainen kala, maitotuotteet, kotimaisista viljoista käytössä vain kaura ja satunnaisesti vaalea vehnä. En syö mitään noin kolmeen tuntiin ennen nukkumaanmenoa niin helpottaa öitä. Kannattaa syödä useammin pieniä annoksia, ei synny niin kova paine mahalaukkuun.

Vähän hirvittää tämä oma tämän hetkinen ruokavalio.. Lähinnä syön suolakeksejä ja suklaata, koska mikään muu ei ällötyksen vuoksi yksinkertaisesti mene alas. Tänään yritän vähän syödä makaronilaatikkoa. Raskausvitamiinia syön kyllä. Kaipa tämä pahin kuvotus väistyy jossain vaiheessa ja voi siirtyä taas terveellisempään ruokavalioon.

Iltaisin mulle tulee muuten sellasta aaltomaista kuukautiskipumaista kipua vatsaan ja välillä selkään. On välillä todella voimakastakin. Vähän huolettaa, mutta kai kaikki on hyvin kun kipuihin ei ole liittynyt kuitenkaan yhtään verenvuotoa.

Onko muilla keltaista nauhamaista valkovuotoa? Säikähdin ihan pirusti vessassa käydessäni, että nyt se raskaus menee sitten kesken. Luin netistä, että on normaalia. Keltahormoni saattaa värjätä valkovuodon..

Aika lievillä oireilla mennään täällä. Helposti hengästyttää, väsyttää töissä ihan pirusti ja hikoilu ihan hullua välillä. Raskauspahoinvointi pysynyt poissa. Rintoja vain lievästi nipistelee iltaisin.

Mulle on nyt tullut taas tämä ajokoiran hajuaisti. Ihan hirveätä, miten herkäksi hajuaisti menee.. Kaupassa oli vaikea löytää sopivaa limupulloa, kun niihin oli koskenut joku tuoakoitsija ja kaikki pullot haisi tupakalta. Mies ei tietty haistanut yhtään mitään.
Ja nyt hiljalleen alkaa tuntea myös lievää etovaa oloa, jos ei tasasesti syö jotain pientä.

Tähän mennessä lähinnä jatkuva nälkä (ei normaalisti näin jatkuvasti ole nälkä) parin tunnin välein pitää syödä jotain. Väsymystä alkanut olla nyt tällä viikolla ja rinnat kipeytyneet. Sitä pahoinvointia odotellessa.. :yuck: kyllä sen pitäis ensi viikolla alkaa. Aikaisempien kohdalla aina alkanut 5+ viikoilla aika nopeasti, kestäen 16 viikolle asti :hungover:.. joskus tipassakin olleena, se osaa ottaa voimille. Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa selviytyville, kyllä se aikanaan loppuu :Heartred. Ja silloin kyllä kannattaa syödä sen mitä saa alas, itselle toimi mauttomat ruoat, porkkanat oli tosi hyviä ja auttoivat jaksamaan kun ei muut vihannekset tai hedelmät silloin menneet alas. Porkkanoita kulunut jokaisessa raskaudessa pahoinvoinnin aikaan hyvinkin paljon:gen014. Mutta onhan se pahimman pahoinvoinnin aikana melkoista selviytymis taistelua, varsinkin jos on aikaisempia lapsia.. itselle aikaisemmin tehneet kovat äänetkin jo pahaa joten lasten äänekäs leikkiminen yhdistettynä omaan pahaan oloon on aika haastava yhdistelmä. Mutta kaikesta selviää, pahoinvoinnistakin. Sekin on niin yksilöllistä ettei toisilla ole ollenkaan riesana:dance008.

Etenkin öisin minua on vaivanneet kovat "menkkajomotukset", jotka vissiin ovat kohdunkasvukipuja? Onko muilla ollut vastaavia tuntemuksia? Vai onko mitenkä yksilöllistä? Viime yönä mun piti ottaa ihan parasetamolia kun makasin sikiöasennossa ja alavatsaan koski enkä saanut nukuttua. Ilmeisesti kuitenkin ihan normaalia? Mitään vuotoja ei ole ollut.

Minulla ollut repiviä kipuja esim sängyssä kääntyessä alavatsalla. Etenkin jos liian nopeasti kääntyy. Painon tunnetta myös. Alaselässä myös kipuja jo ollut, kohdun turvotukseen ilmeisesti jo selkä reagoi..

Mulla myös noita repäisykipuja. Etenkin just jos kääntyy sängyllä..

Täällä kans noita repäisy kipuja. Lisäksi huomaan, että alaselkä kipeytyy helposti, laitoin eilen pyykkejä kuivumaan ja tyhjensin astianpesukoneen, niin selkää alkoi juilimaan. Toki takana oli myös raskas työpäivä..

Mulla myös repäisykipuja ja sit menkkamaista lievää jomottelua koko ajan, mut niin muistaakseni on ollut muissakin raskauksissa alussa, että tuntuu koko ajan ku menkat alkais. Tää alku on kyllä aina niin raivostuttavan piinaavaa kun itse ei voi vaikuttaa mihinkään :/

Joo, repäisykivut on täälläkin vaivana. Mulla niitä aiheuttaa erityisesti yskiminen ja aivastelu aiheuttaa. Joskus, jos sängyllä maatessa aivastaa, saattaa repäisykipu olla niin kova, että on ikään kuin pakko jähmettyä samaan asentoon useaksi minuutiksi.

Mulla on edelleen alamaha tosi turvonnut. Tänään laitoin farkut töihin ja se oli virhe. Missä vaiheessa sitä kannattaisi siirtyä äitiysfarkkuihin? Tänään on 7+6 eikä mahaa vielä oikeasti ole tuota alavatsan turvotusta lukuun ottamatta, joten äitiysfarkut tuntuu aika liioittelulta. Mekoilla ja hameilla pärjään vielä, mutta farkkujakin olisi välillä kiva käyttää.

Salainensydän, menkkamaiset tuntemukset on tosi yleisiä ja normaaleja, mutta mun mielestä niiden ei yleensä pitäisi olla niin pahoja, että joutuu ottamaan särkylääkettä. Jos mitään ei vuoda, niin kaikki on erittäin todennäköisesti ok, mutta jos vielä tulee kunnolla kipuja, kannattaa soitella naisten polille. Käsittääkseni aika herkästi ottavat kivuista kärsivät ultraan, jossa varmistetaan, että raskaus on oikeassa paikassa.

Mulla on jo mammafarkut, vaikka viikkoja vasta 5+5. En tykkää yhtään jos vaatteet puristaa, mulla nimittäin aina pillifarkut jalassa :D Mammamalliset pillifarkut siis nykyään.

Pahoinvointi yltyny oksenteluksi :hungover: onneks tänään oli perjantai, teki aika tiukkaa töissä. Teen vielä työtä kasvatusalalla, joten päivät on vauhdikkaita ja välillä sisältää myös hoitotyötä. Haaveilen sellasesta työstä et ois oma työhuone, jossa värjötellä viltti harteilla ja tarvittaessa vois laittaa oven kiinni ja oksentaa rauhassa. :hilarious: Nyt saa pelätä että pahimmassa tapauksessa oksentaa lasten ja työkavereiden edessä pihalla tai ryhmätilassa.

Mrs R, mulla viime raskaudessa helpotti se alun turvotuskin kyllä hetkeksi, mutta olisinkohan siinä rv 14 aikoja siirtynyt mammafarkkuihin.
Nyt on vielä omalta osin aika oireetonta, lukuunottamatta tuota hajuaistin herkistymistä. Ja tosi tiheästi saa kyllä olla syömässä, ettei tuu etova olo. Väsymyskin painaa aika herkästi, mutta se nyt toisaalta voi johtua tällä hetkellä monesta muustakin. Jos samalla kaavalla menee kuin viime raskaus, niin viikon päästä alkais se hirveä oksentelu, sitä en kyllä odota..

Täällä viikot 8+4 ja miltei kokoaikainen kuvotus ja oksennuksen tunne seurana, kertaakaan oksentamatta. Nyt pari viikkoa menty näin.. Väsyttää myös paljon ja nukkumaan tulee mentyä aikaisin [emoji4] tsemppiä kohtalotovereille, töissä todella inhottava kokea jatkuvaa pahaa oloa

Nää oireet on kyllä yllättäny voimakkuudellaan, tuntuu, että pahenee koko ajan. Eikä nyt viikon kestäny flunssa ainakaan auta asiaa.

Oksettaa, itkettää (kaikki), ummettaa, väsyttää, paleltaa, tisseihin ei kärsi koskea... Voisko tän odotusajan skipata kokonaan ja siirtyä suoraan synnytykseen? Sitä seesteistä keskiraskautta odotellessa. :D

Mulla lähestulkoon heti kun tuli 6+0 mittariin, alkoi järkyttävä oksettava olo ihan koko ajan. :depressed: Vielä en ole oksentanut kylläkään, vaikka tänään aamulla oli kyllä lähellä. Toivottavasti olisi merkki siitä, että mahassa kaikki hyvin, vaikka ei pe sitä sykettä vielä ultrassa näkynyt.

Takaisin