Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on uus oire: syljen liikaeritys. Ei muuten tunnu kivalta. Sylkeä on tosi vaikea niellä, koska se taas aiheuttaa pahaa oloa tai suoraan kunnon oksennusrefleksin. Maanantaina ultrassa kaiken olis parempi olla kunnossa, koska ei tätä pahoinvointia ja kaikkea muuta huvikseen kärsi:wacky:

Täällä kans ensimmäistä (mutta tuskin viimeistä) kertaa etova olo iskenyt. Helpotti kun söin viileitä viinirypäleitä :hungry:

Mulla tullut viime päivinä oireeksi kamala heikotus. Pitää parin tunnin välein pupeltaa jotain tai iskee hirveä kylmä hiki ja heikotus. Oikein tuntuu että veri pakenee kasvoista ja käsistä eikä jaksa muuta kuin nojailla tai maata. Ehdinkin jo miettiä ja huolestua että missä kaikki oireet on. Tänään 7+0.

Mulla on uus oire: syljen liikaeritys. Ei muuten tunnu kivalta. Sylkeä on tosi vaikea niellä, koska se taas aiheuttaa pahaa oloa tai suoraan kunnon oksennusrefleksin. Maanantaina ultrassa kaiken olis parempi olla kunnossa, koska ei tätä pahoinvointia ja kaikkea muuta huvikseen kärsi:wacky:

Mä oon huomannu saman oireen. Varsinkin illalla, kun yritän alkaa nukkua, niin tuntuu että sylkeä erittyy hirveät määrät.

Vatsakivut! Tulee aaltomaisesti ja jomottaa enemmän kuin kuukautisten aikana. Yksi keskenmeno takana ja alkoi samalla tavalla, mutta ei nyt pidä vielä toivoa menettää.

Täällä alkaa helpottamaan väsymys :) Hetkittäin etovaa oloa, jos ei ole muistanut syödä tarpeeksi. Esikoinen pari yötä yökylässä, joten ihanaa omaa aikaa, nyt pitää nauttia :)

Minulla on alkanut hiki haisemaan :hungover: tämä on kyllä tuttua molemmista edellisistäkin raskauksista. Ja suussa maistuu kokoajan semmoinen metalli.
Ja kuten tuolla ihan ketjussa kirjoitin niin rinnat on todella arat eivätkä kestä yhtään kosketusta. Ovat myös selkeästi turvonneet. Samoin alavatsa.

Täällä edelleen lievin oirein mennään (tosin sitä ekan raskauden pahoinvointia en kaipaa yhtään), mutta tää väsymys! :sleep011 Eilen alkuillasta nukahdin istualleen, vaik kuinka yritin pysyä hereillä. :hilarious: Ja liikunta on nyt parin viikon ajan jääny ihan kokonaan, pitäis ottaa itseä niskasta kiinni. :oops: Jos tää pahin väsymys alkais kohta helpottaa..

Mulla alkanut etova olo nostaa päätään, varmaan viikon sisään alkaa taas pöntön halailu... Jos sitä selviäis alle 10 viikon 24/7 oksentelulta niin oon tyytyväinen! Alavatsalla myös jonkin verran kipua/jomotusta, mut niin se on ollut jokaisessa alkuraskaudessa, oli mennyt kesken tai ei. On kyllä piinaavia nämä ekat viikot :/

Mulla on alkanut tulla iltaisin vatsa oudosti kipeäksi. Ei menkkamaista kipua eikä siten, että olisi vatsavaivoja...en oikein osaa kuvailla tarkemmin. Mietin onkohan tämä merkki siitä, että pitäis ottaa vähän rauhallisemmin. Onko kellään muulla vastaavaa?

Mulla on alkanut tulla iltaisin vatsa oudosti kipeäksi. Ei menkkamaista kipua eikä siten, että olisi vatsavaivoja...en oikein osaa kuvailla tarkemmin. Mietin onkohan tämä merkki siitä, että pitäis ottaa vähän rauhallisemmin. Onko kellään muulla vastaavaa?

Mulla on kans. Muistaakseni myös eka raskaudessa oli näitä. Ei ole menkka juilintaa kuitenkaan vaan sellasta polttelua(?) ja nippailua. Oon ajatellut että se on sitä paikkojen venymistä. Mutta tosiaan vain iltaisin tunnen nämä, kun olen rauhoittunut esim. Sohvalle. Eli rentoutuneena tunnen. Töissä ja liikkuessa ei ole tuntemuksia, ainakaan vielä. Huomasin tuossa myös, että jos istun sohvalla puolimakaavassa asennossa jalat tiukasti yhdessä ja koukussa, ala mahalle tulee sellainen tukala olo, niin kuin ei olisi tilaa olla sellaisessa asennossa enää.

Väsymys on kyllä todella kovaa. Eilen menin ”vain hetkeksi” sängylle lepäämään, kun oksetti niin kovasti. Heräsin parin tunnin päästä, kun mies soitti ja kysyi tarviiko kaupasta jotain. Olin ihan umpiunessa ja sekaisin päivästä ja kellonajasta vastatessa puhelimeen:grin

Pahoinvointi on edelleen aika kamalaa. Nyt ongelmana on, etten meinaa saada mitään ruokaa alas. Vielä alkuviikosta pahoinvointia vastaan pystyi taistelemaan napostelemalla jotain, nyt se tuntuu tekvän vain entistä huonomman olon:hungover:

Eilen oli pahoinvoinnin kannalta toistaiseksi kurjin päivä. Etoi aamusta alkuiltaan. Yritä siinä nyt olla esikoiselle hyvä äiti. Lisäksi väsymys oli hirveää päivällä. Tänään onneksi ollut parempi päivä molempien vaivojen kannalta.

Pahoinvointi on kyllä ikävä raskausoire :( Mä oon yrittänyt pitää ekaan ultraan asti isommilta lapsilta salassa raskauden joka kerta, mutta viimeksi esikoiselle jouduttiin kertomaan kun mulla oli jälleen niin voimakas pahoinvointi heti alusta. Meillä on vain yks vessa ja pieni asunto, niin kyllähän siitä oksentelusta ”jää kiinni” melko pian ja lapsi ihmettelee, että mitä tuo joka päivä oksentaa. Jostain syystä mulla eniten velloo huono olo kotona, mut ulkona tai kylässä ei niin paljoa, että oksentaa tarvitsisi. Kaupat on kyllä pahimpia! Ihmiset haisee aivan järkyttävältä, mulla kun ottaa kaikki hajusteet ja pesuaineet normaalistikin nenään ja aiheuttaa migreenikohtauksen, niin nyt vielä herkemmin haistaa kaiken :(

Väsymys on kyllä todella kovaa. Eilen menin ”vain hetkeksi” sängylle lepäämään, kun oksetti niin kovasti. Heräsin parin tunnin päästä, kun mies soitti ja kysyi tarviiko kaupasta jotain. Olin ihan umpiunessa ja sekaisin päivästä ja kellonajasta vastatessa puhelimeen:grin
Mulla oli toissa iltana ihan sama juttu! Kävin päivällä kaupungilla jne. kun oli vapaapäivä, iltapäivästä kotiin tullessa olin ihan naatti ja etoi vähäsen,joten kävin sohvalle pitkälleen. Heräsin sit parin tunnin päästä nälkään :hungry: Ja siitä parin tunnin päästä menin yöunille :grin

Niin joo, toi väsymys, niin väsynyt etten muistanut siitä kommentoida :D Oon nyt tällä viikolla joka ilta nukahtanut sohvalle ennen ysiä :dead:

No sieltä se pahoinvointi sit tuli :hungover: alkoi eilen yhtäkkiä viikoilla 5+5. Aamulla meinasin oksentaa ennenku sain aamupalaa, mut eihän siellä mahassa ollu mitään mitä oksentaa. Koko päivän ollu tosi etova fiilis, syöminenkään ei tunnu paljoa auttavan. Näinköhän menee yhtä pahaksi kuin ekassa raskaudessa.. silloin pahoinvointi jatku yhtä kyytiä viikoille 20. :confused:

Täälläkin ihan järkky väsymys, voisin nukkua vaikka kellon ympäri. Vuoronperään hikoiluttaa ja paleltaa, nokka tukossa öisin, nännit arat, mahaa nippailee ja on semmonen painontunne alamahalla.

Nyt uusimpana alko kurkkukipu ja ehkä flunssaa yrittää tehdä, oon lukenu, että se ois jotenki tavallinen juttu alkuraskaudessa? Voihan tää olla hyvin sattumaakin, varsinkin kun just jäin lomalle, niin sehän on ihan klassikko, että samantien tulee kipeeks. :D

No sieltä se pahoinvointi sit tuli :hungover: alkoi eilen yhtäkkiä viikoilla 5+5. Aamulla meinasin oksentaa ennenku sain aamupalaa, mut eihän siellä mahassa ollu mitään mitä oksentaa. Koko päivän ollu tosi etova fiilis, syöminenkään ei tunnu paljoa auttavan. Näinköhän menee yhtä pahaksi kuin ekassa raskaudessa.. silloin pahoinvointi jatku yhtä kyytiä viikoille 20. :confused:
Kuulostaa minun edelliseltä raskaudelta. Jouduin sairaslomalle kun ei pystynyt olemaan edes töissä huonon olon ja heikotuksen takia. Ekassa raskaudessa oli vähän helpompi olla vaikka pahoinvointi kestikin yhtä kauan. Se ei vaan olla niin kokonaisvaltaista että pystyi kuitenkin olemaan. Siksi epäilen nyt tyttöä kun pahoinvointi on ollut ainakin toistaiseksi vielä ihan siedettävää.

Niin ja onhan tämä väsymyskin seurana, tänään meinasin nukahtaa parturiin o_O

Takaisin