Millaisia raskausoireita sinulla on?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Muokattu viimeksi:
Väsymys alkanut valtaamaan oloa, nyt 4+5. Huimaa ja kroppa tuntuu raskaalle. Lisäksi nännit sairaan kipeät. Muuten melko oireetonta, mutta niin oli esikoista odottaessakin. Silloin muistaakseni rv6 tienoilla alkoi lievä pahoinvointi.
 
Oonko ainut kellä ei oo oikeestaan mitään oireita :rolleyes: tai no siis tietty noi menkkamaiset juilinnat löytyy, mut muuten ei oikeestaan mitään. Hiki kyllä haisee ihan hirveeltä, muistelisin et esikoisen aikaan oli samaa :confused: ja sillon pahoinvointi tais alkaa viikoilla 6+, katotaan meneekö samalla kaavalla :D
 
Mullakaan ei paljon mitään oireita. Nännit on vähän arat ja mahaa välillä nippailee (tuntuu ihan siltä kuin joku yritäisi ”kaivautua” sinne:grin). Lisäski on tullut pari lyhyttä ällötys-/pahoinvointihetkeä, mutta ei nyt kuitenkaan mitään varsinaista raskauspahoinvointia. Tuntuu, että keskenmenneessä raskaudessa oli alussa enemmän oireita. Eilen kyllä testasin digillä tuloksen ”raskaana 2-3”, joten hormoni ainakin on noussut hyvin. Tänään pitäis olla kuitenkin oviksen mukaan vasta 4+0.
 
Mulla tuntui ensin tisseissä turvotusta ja painetta, mutta nyt ei muutamaan päivään ole niissä ollut mitään tuntemuksia. Hetkittäin jonkinlaista tykytystä alavatsalla ja särkyä takareisissä. Muuta en oikeastaan ole vielä huomannut. Tänään oviksesta laskettuna olisi 4+3, menkoista jo 5+1.
 
Huh, siirryin makkarista sohvalle, kun makuuhuoneessa oli niin kuuma. Sohvalla hetken istuessa iski ihan kunnon yökötys ja oli pakko mennä makaamaan, etten oksenna. Samanlaisilla yökkäilyillä mulla alkoi pahoinvointi keskenmenneessäkin raskaudessa, mutta silloin vasta viikolla 5+. En ymmärrä, miten tää alkaa näin aikaisin! Tänään on vasta 4+1-4+4.
 
Mua särkee myös suonikohjuihin välillä. Viime raskaudessa tulehtuivat pahasti ja viime marraskuussa ne hoidettiin laserleikkauksella. Toivon vaan, että ei tällä kertaa tarvis alkaa piikittelee itseensä klexanea yhtä paljon kuin viimeksi :/
 
Kuulostaa ikävältä tuo suonikohjujen särky, toivottavasti fikus vältyt pahemmalta säryltä tällä kertaa.

Mulla iski tänään mieletön väsymys. Tein kyllä melko pitkän työpäivän, mutta sen jälkeen en olekaan jaksanut yhtään mitään. Lisäksi istuminen tuntuu normaalia epämukavammalta. Voisikohan liittyä siihen, että mulla kohtu on aika voimakkaasti taaksepäin kallellaan, niin ehkä sen takia säteilee alaselän alueelle?
 
Tänään alko 5 aikaan aamuyöllä oksentaminen. Edellisessä raskaudessa oli vaa lievää pahoinvointia, joten mietin et voisko tää olla ihan joku mahatautikin? Viikkoja nyt 5+4.
 
Toivottavasti oli jotain ohi menevää, pandamama. Mulla on ollut vaan lievää aamupahoinvointia, perjantaina oli vähän huonompi olo, mutta sen jälkeen onneksi helpottanut.
 
Onko muita kenellä tuntuu siltä kuin maito nousisi? Mulla tuntuu tosi usein :D

Mulla sama, eilen illalla rinnat turvonnu ja kuumottavat ja ihan ku maito nousisi! Ja yöllä ne oli tosi kosketusherkät, piti miehen kättä sysätä pois ku se unissaan tuli halailemaan :D
Muuten aika oireetonta täällä vielä.. mie aloin epäillä raskautta, kun ne joka kierrossa leukaan ilmestyvät kuukautisnäpyt ei tullukaan vaan iho pysyi hyvänä. Eli mun eka "raskausoire" oli se, että naama ei ruvennutkaan kukkimaan :D
 
Mulla on ollu rinnat ihan älyttömän turvonneet ja kipeät alusta lähtien. Mulla on normaalisti toosi pienet rinnat ja siis viimeksi eilen kaveri kysyi et mitä oon oikein syönyt kun rinnat kasvanut yhtäkkiä niin paljon :'D En oo siis vielä halunnut kertoa mitään ennen ku ens viikolla tulee rv12 täyteen. Vähän on vaikeeta selitellä tota äkillistä rintojen kasvua :D joskus RV 6-8 oli pahoinvointia varsinkin aamuisin ja hajut tuntuu tosi voimakkaina. Sen lisäks vatsa ihan turvonnut ja juilii välillä
 
Mulla oli eilen pahoinvointia painottuen iltaan. Tänään ei taas niinkään ole ollut pahoinvointia, mutta turvotus on taas ihan omaa luokkaansa. Mahassa on myös ilmaa, joka ei tunnu löytävän ulos:confused: Ei kivaa, mutta kyllä nää kaikki epämiellyttävät tuntemukset kestäisi, jos tietäisi, että huhtikuussa saa sen vauvan syliin. Alkuraskauden oireissa inhottavinta on se, että pelkään tämän(kin) menevän kesken ja kaiken kärsimyksen olevan turhaa.
 
Mrs R. Samaa täälläkin. Paitsi että ällötys/etominen on päällä lähes 24/7. Ja oon todella hajuherkkä nyt.
Turvotus on ihan omaa luokkaansa. Työhousutkin alkoi jo kiristää. Onneksi on kaapissa koon isommat niin josko ne ei niin puristais
 
Nyt on saapunut väsymys. Ei meinaa jaksaa ilman päikkäreitä :D
Samoin täällä tänään ihan mieletön väsymys. Ja koko päivän ollut myös lievää pahoinvointia, paitsi kun makaan sohvalla.
 
Pahanhajuinn hengitys ja kamala maku suussa, joka alkoi itseasiassa jo muutama päivä ennen plussausta, mutta en osannut yhdistää :yuck:
 
Mulla ollut alaselkä kipeä jos teen jotain fyysisempää tai istun vaikka vähän huonossa asennossa. Vähän menkkamaisia juilintoja myös välillä, toivottavasti eivät tarkoita mitään huonoa. En nyt yhtään muista oliko esikoisesta mitään tällasta. Säikäytti myös kun parina päivänä tuli pientä ruskeaa tuhruvuotoa. On tämä hermoja raastavaa:banghead:
 
Takaisin
Top