Millaisia raskausoireita sinulla on?

Heips! Täällä mennään päivillä 7+4, 3 päiväinen pakkasalkio siirrettiin kesäkuun alussa ja ensimmäinen raskaus.. Testiä ennen olin ensin jotenkin tosi varma että nyt tarttui, tuoresiirto ja eka pakkassiirto kun ei olleet tarttuneet. Sitten iski hirveä epätoivo, tunne että irti oli päässyt. En meinannut uskaltaa edes katsoa testin tulosta kun pelkäsin sen olevan negatiivinen. Kaksi viivaa piirtyi, tein vielä digitestinkin ja sekin vahvisti. Ja parinpäivän päästä uusiksi ja verikokeeseen ja vielä yksi testi. Kaikki positiivisia.

Tissit on olleet kipeät, voi luoja. Välillä kun ottaa rintsikat pois niin oikein tuntee maan vetovoiman. Yöllä pitää kyljellään nukkuessa asetella käsiä ettei tissit jää väliin. Nännit on arat, muuta huomiota en oo tehnyt. Ei pullota eikä punerra niinkuin kissoilla :cat:. Miehen mukaan tissit on jotenkin normaalia tiiviimmätkin, kai ne pingottaa nahkassaan kun on niin aratkin. Vessassa en oo huomannut joutuvani käymään kovinmontaa kertaa normaalia enempää. Mahaa ehkä turvottaa jonkunverran, inkivääri haisee ihan törkeän pahalle, mutta biojäteasti ei haissut mun nenään. Tupakanhaju on kauhea, oli jo reilu viikko sitten ja tälläviikolla näköjään työkaveri käryää sisälletultuaan epätavallisen paljon.

Alkion ollessa 27pvää käytiin ultrassa. Alkio siellä oli, tuntui niin uskomattomalta kuulla gynen sanovan "kyllä sinä raskaana olet" :excited001. Sydänääniä se ei saanut näkyviin mutta varmaan oli laitteistakin kiinni.

Paripäivää sitten oli jotenkin etova olo töissä. Ajattelinkin jo että nytkö se pahoinvointi alkaa. Meni ohi aika äkkiä. Eilen ei mitään ja tänään on pari kertaa tullut jännä olo, mutta se ei oo kestänyt kauaa. Mua vaivaa ihan hirveästi onko pikkuinen kyydissä ollenkaan. Äidinäiti sai silloin aikanaan äitin siskoa odottaessaan talidomidi-reseptin muttei onneksi ollut ottanut niitä, äiti on mua odottaessaan oksentanut vielä synnytyspöydällä ja mun sisko on oksentanut kaikkien lastensa aikana alkuraskauden kokoajan, miten mulla voisi olla näin hyvä tuuri kun kaikessa muussakin mennään aina vaikeimman kautta.

Ei silti, en mä oksentaa tahtoisikaan mutta pelottaa että kaikki ei oo kunnossa. Jos ei tissit olisi kipeät, en tietäisi olevani pieniinpäin (menkat myöhässä mutta muuten). Tänään tissit ei oo olleet niin kipeät kuin monta päivää, aamulla ne kyllä oli ylönoustessa mutta nyt on vähän vähemmän kipeät. Eka julkisen kautta oleva ultra on viikonpäästä, sinneasti pitäisi jaksaa odottaa että näkee onko pienellä kaikki ok.

Järkyttävää odotusta tää odotus. Ensin odotettu että saadaanko kerättyä munasoluja, sitten että hedelmöittyykö ja kehittyykö niitä. Ja tarttuuko, saadaanko plussa, ja onko siellä joku. Nyt odotetaan että nähdään onko sillä kaikki kunnossa ja sitten np-tutkimusta ja pysyykö ja ja ja..
 
Hui, onneks mulla ei ole noita ilmaongelmia. Mutta viime yönä poltteli taas mahasta ja tällä kertaa kyseessä olikin vatsavaivat. On aina jännää arpoa että onko vaan jotain kohtupolttoja vai tarviiko hakeutua vessan puolelle.
 
Mato, tissikipu on kyl parasta! Suihkuun mennessä pitää ottaa tisseistä kiinni ja pikkuhiljaa vapauttaa alas ja toi tissien asettelu yöllä on mullekin tuttua. I feel you!

Kai meille ekakertalaisille tää odottelu ja epävarmuuden ja pelon tunne on ihan perussettiä. Luulen että oli mulla sitten kaikki maailman oireet, tai ei yhtään mitään niin joka tapauksessa epäilisin että onko siellä oikeesti kukaan ja onko se elossakaan.
 
Etova olo jääny, tilalle tullu nännien arkuus ja jäätävä turvotus. Lisäks mulla on noussu viikossa paino 4 kiloa :arghh: Tupakoinnin lopettamisella ja vähän käsistä lähteneellä jäätelönsyönnillä voi olla osuutta asiaan :oops: En nauti tästä.
 
Tänään plussasin hailakan plussan, samoin kuin esikoisesta. Väsyttää tosi paljon, muita oireita ei vielä ole tullut. Tänään tosiaan edellisistä menkoista laskettuna vasta rv4+1, joten varmaan pari viikkoa mennään vielä lähinnä väsymyksellä. Toivottavasti en oksentaisi sitten n.rv7-toiseen kolmannekseen aamusta iltaan, kuten esikoisesta.
 
Sorbetti: Näinpä. Kun ei oo mitään vertailukohtaa, kaikki tuntemukset tai tuntemattomuudet saa hyppimään seinille.

Just oli äitin kanssa puhetta että ei oo välttämättä sukuvikaa tässäkohtaa.. Toki ehtii vielä pahoinvointi iskeä myöhemminnkin muta ainakin tää alun liika helppous saa pelottamaan onko tuolla ketään hengissä. Mä yritän malttaa ultraan ensiviikolla ja sitten tilaan dobblerin niin saan kotona seurattua pienen mukanapysymisen.
 
Huono olo ja heikottaa erityisesti aamusta ja illasta. Esikoisesta en ainakaan muista tällaista. Oliko näihin erilaisin oloihin jotain uskomuksia tulevan vauvan sukupuoleen liittyen? :wink
 
Edelleen huolestuttaa, nyt menossa 5+3, eikä mitään suurempia oireita, vähän vaan vatsaa vihloo... Tyttöä kun odotin, niin alusta asti oksensin monta kuukautta... Tuntuu, ettei edes tottakaan ole tämä miten oireeton on...
 
Täällä 5+6 ja tuntuu pahoinvointi olevan pahinta klo 9-12, sen jälkeen alkaa vähän helpottaa ja ilta on siedettävä vaikkei olot kokonaan poistu. Tuntuu että varsinkin aamulla saa syödä ihan tunnin välein jotain jotta ei tarttis oksentaa. Puuh alkaa jo mennä hermo vaikka tottakai voisi olla paljon paljon pahempikin. Ja ku näin alussa ni sieltä ne pahemmat olot voi vielä tulla, pahoinvointi kai yleensä pahinta 8.-11.viikolla?
 
Täällä ei oireen oiretta vielä, tosin vasta 4+4 menossa. Esikoisesta alkoi 6+0 raju oksentelu, sitä ennen menkkamaista, vähän kovempaa jomottelua. Tasavahvat viivat testasin varmistukseksi tänään, joten eiköhän kaikki ole niinkun pitääkin ja voin nauttia ainakin vielä tovin oireettomuudesta.

Tsemppiä pahan olon kanssa taisteleville!
 
Ei niitä oireita kaikille tulekaa... Itse olen tyytyväinen, jos säästyn oksentelulta ja suuremmilta mielen heilahduksilta.. :dance011

Eräs ystäväni porskutti viikoille 22 ilman mitään, mikä olisi paljastanut hänen olevan raskaana. Kuukautisten aikoihin oli tullut kevyttä vuotoa, minkä oli luullut normaalia niukemmiksi menkoiksi (seilaava menkkarytmi) mutta sen lisäksi ei mitään. Iso, pyöreä nainen, istukka edessä ja rauhallinen vauva potkaisi virtsarakkoa ekan kerran noilla viikoilla jolloin tajusi, et voihan nenä... :excited001

Minulla on lievää etomista. Tosin soittelin tänään neuvolaan ja sanoin, etten ole ihan varma että kuvittelenko sen etomisen vai etooko minua oikeasti. :D Soitin neuvolaan siksi, että aamulla oli hieman punerrusta valkovuodon seassa, mistä syystä kadotin lähes sekunnin murto-osassa järkevän ihmisen itsessäni ja soitin neuvolaan. Pyysin heti, että voitko rauhoitella minua ja kertoa sen, minkä jo tiedän. Se nimittäin järkyttää, kun näin käy vaikka sen tietää olevan normaalia ja yleistä.
Sen jälkeen ei ole paperiin ilmestynyt punaista enää tänään. Kipuja ei ole, vain normaaleja kevyitä pieniä vihlaisuja.

No mulla on nälkä.. Tosi nopeasti tulee nälkä, joten pientä purtavaa on pakko olla kokoajan saatavilla. Omenaa, porkkanaa jne... yritän pitää painonnousun kurissa.

Ja ne pierut...
 
Hei mikä tässä piereskelemisessä on?!? Mä oon viikon pierryt KOKOAJAN. Jäätävä haju ja ääni. Miks näitä tulee vaikka en syö papuja ym :O
 
Niitä vaan tulee... :D Täällä ihan sama juttu ja jo neljättä kertaa! Ja ihan samalla tavalla stressaan oireista yms. neljännenkin kohdalla kun niiden kolmen edellisen kanssa.Taitaa miulla vaan kuulua asiaan. :) Kuvotusta koko päivän,joka pahenee iltaa kohden.Töissä tupakoivat saavat hajullaan yökötystä aikaiseksi.Ja nää menkkajomotukset tekee sen,et oon ihan varma,et tää oli tässä...Siihen,kun lisätään väsymys niin soppa on valmis. :D
 
Miul on kans ollu tänää tota menkkajomoa aika paljon ja kokoajan on fiilis et nyt lorahti väärän väristä housuun, mut onneks ei oo ollu mitään vuotoja vielä ja toivottavasti ei tuukkaan!
 
Lohduttavaa lukea, että kaikki raskaana olevat ei oksentele tai ole mitään erikoisia raskausoireita. Mulla on siis ollut kyllä välillä huonoa oloa, joka pahenee iltaa kohden ja ihan järkyttävä nälkä :D myös rinnat on vähän arat. Ja tänään tuntui, että kaikki hajut kävi tosi voimakkaasti nenään..
 
Itelläni tällä hetkellä ei oo muuta ku vähä nippailuja mahassa, tissit kipeät ja voisin nukkua vaikka miten yöunet sekä vessassa täytyy juosta useammin. Pahaa oloa ei oo muuten mutta jos syömisväli liian pitkä niin silloin tulee äklö olo. Ja musta on tullut valikoiva ruuan suhteen..roskaruoka uppois hyvin ja ei iha kaikki jogurtit ym maistu vaan pitäs olla aina jotai tiettyä.
 
Mä olen niin kateelline tuosta väsymyksestä tai oikeastaan pitkistä yöunista, itse valvoin koko viime yön tän pahoinvoinnin kanssa. Nyt olo jo hitusen helpompi mutta tietty toi valvottu yö painaa. Toivon että tulis ees joku välipäivä tähän pahoinvointiin.:inpain:
 
Uusia viikkoja, uusia oireita! En ole huomannut aiempina päivinä varsinaista pahoinvointia, välillä on saattanut olla vähän heikko olo,jos ei muista syödä tarpeeksi usein,mutta äsken kävin sitten vetämässä ihan kunnon oksennukset pönttöön. Tänään viikkoja kasassa 6+1. Parilla edellisellä viikolla oireina on ollut väsymys ja päikkärit ovatkin maistuneet,mutta nyt väsymys onkin parina yönä vaihtunut unettomuuteen.
 
Lohdullista mutta samalla ikävää kuulla neilikka4 että kärsit samoista oireista ku minäkin eli unettomuus ja pahoinvointi... Mulla lähes samat viikot, tänään 6+0.
 
Varpu: Ainakin tietää,että kaikki pitäis olla kunnossa,se on ton pahoinvoinnin hyvä merkki. Millä viikoilla sulla alkoi huonovointisuus?
 
Takaisin
Top