Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onko muilla iltaa kohti pahoinvointia/etovaa oloa? Mulla on nyt alkanut joka iltapäivä/ilta olla selvästi aamua huonompi olo, varsinkin jos ei syö melkein kokoajan jotain.. Myös rintojen arkuus tuntuu mun mielestä enemmän illalla kuin aamulla, jännää :biggrin
Mulla myös pahoinvointi voimistuu iltaa kohden, samoin väsymys!! Edellisessä raskaudessa oli myös näin. Aamut menee ihan ok mutta iltapäivästä eteenpäin aikamoista taistelua!
 
Mulla on aika tasaisen kaamee olo aamusta iltaan. Pahoinvointi on vaan aamulla enemmän huimausta ja oksettavaa oloa kun illalla melkein kamalampaa etovaa ja oksettavaa oloa. Ruokien hajut alkaa ällöttää ja nipotan niistä miehelle :)
 
Pitkän ja rankan työpäivän jälkeen tajusin, etten ole syönyt mitään töissä, muttei silti ole pahoinvointia/etomista. Kävi pelottamaan, onko kaikki kunnossa... :sad001 Testaamaan pääsen uudelleen sunnuntaina, toivottavasti viivat vahvistuisivat...
 
Mäkin varovasti ilmiittaudun mukaan keskusteluun. Eilen plussasin 5+0, viikon odottanut menkkoja tissit kipeänä,pallellen,olin aivan varma et ne oli vain pms oireita. Miehelle heitin to et jos oonkin raskaana,kun Kohtua turvottaa niin älyttömästi ja niinhän se oli. Ens ti sain onneksi ajan neuvolan kautta varhaisultraan,kun mulla takana yksi kohdunulkoinen raskaus ja uusimisprosentti on suht iso. Nyt on kyllä niin sellainen olo et raskaana ollaan etten jaksa uskoa uuteen ku:hun. Munasarjaa vaan ikävästi juilii missä raskaus viimeksi oli :sad001 mutta sekin voi olla raskausoire..
 
Mangusti, ei se välttämättä tarkoita mitään. Toivotaan et kaikki on kunnossa!

Kipa, tervetuloa ja onnea! Varmasti pelottaa, ihana että pääset jo näin äkkiä ultraan! :) peukut pystyyn et kaikki on hyvin
 
Täällä alkoi oireet muutama päivä ennen kuukautisten alkua. Nipistelyjä ja jännä paineen tunne alavatsassa, rinnat oli hiukan arat. Odottelin normaalisti kuukautisten alkua. Niitäpä ei sitten kuulunutkaan ja tein testin ja plussaahan se näytti. Heti seuraavana päivänä testistä alkoikin aamupahoinvointi joka alkoi heti kun silmät sain auki aamulla ja sitä yökkäilyä kesti koko päivän. Myös flunssainen olo, palelu ja jatkuva nälkä oli päällä. Kesti hetki löytää sopiva tasapaino ruokailun suhteen, liian pitkä väli ja heti on huono olo päällä. Välipaloja pakko kantaa mukana. Nyt mennään rv6 ja itken yleensä todella harvoin, eilen autoradiossa kuului kappale joka toi lapsuuden muistot mieleen, kyyneleet valui koko kappaleen ajan! :sad010vissiin vähän tunteet pinnassa... Muutoin olo on ollut yllättävän tyyni ja rauhallinen. Vielä ei isompia hepuleita ole tullut mistään. Nyt oireena on kova väsymys, tuntuu että mikään unimäärä ei riitä. Saako vaan nukkua kellon ympäri? Rintoja jomottaa ja nännit on todella arat, pahoinvointi helpotti kun syö paljon. Ja kun syö paljon, on päällä ihan jatkuva turvotus. Varsinkin vyötäröllä, maha pömpöttää niin että mies oli jo ihan varma että raskaus on pidemmällä kuin luullaan! :laughing002 Kohta pitää tosissaan vaatevarastoa uusia, tiukat farkut taitaa jäädä jo nyt kaapinperälle. Onneksi on kesä ja voi mekkoja ja hameita käyttää. :greet015Olen ollut yleensä melkoinen karkkihiiri, nyt ei haluta makeaa ollenkaan. Oikeaa kunnon suolaista ja proteiinipitoista ruokaa vain. Alaselkää on myös jomottanut nyt kohta pariviikkoa, reipas lenkkeily helpottaa tätä vähän.
 
Täällä alkoi oireet muutama päivä ennen kuukautisten alkua. Nipistelyjä ja jännä paineen tunne alavatsassa, rinnat oli hiukan arat. Odottelin normaalisti kuukautisten alkua. Niitäpä ei sitten kuulunutkaan ja tein testin ja plussaahan se näytti. Heti seuraavana päivänä testistä alkoikin aamupahoinvointi joka alkoi heti kun silmät sain auki aamulla ja sitä yökkäilyä kesti koko päivän. Myös flunssainen olo, palelu ja jatkuva nälkä oli päällä. Kesti hetki löytää sopiva tasapaino ruokailun suhteen, liian pitkä väli ja heti on huono olo päällä. Välipaloja pakko kantaa mukana. Nyt mennään rv6 ja itken yleensä todella harvoin, eilen autoradiossa kuului kappale joka toi lapsuuden muistot mieleen, kyyneleet valui koko kappaleen ajan! :sad010vissiin vähän tunteet pinnassa... Muutoin olo on ollut yllättävän tyyni ja rauhallinen. Vielä ei isompia hepuleita ole tullut mistään. Nyt oireena on kova väsymys, tuntuu että mikään unimäärä ei riitä. Saako vaan nukkua kellon ympäri? Rintoja jomottaa ja nännit on todella arat, pahoinvointi helpotti kun syö paljon. Ja kun syö paljon, on päällä ihan jatkuva turvotus. Varsinkin vyötäröllä, maha pömpöttää niin että mies oli jo ihan varma että raskaus on pidemmällä kuin luullaan! :laughing002 Kohta pitää tosissaan vaatevarastoa uusia, tiukat farkut taitaa jäädä jo nyt kaapinperälle. Onneksi on kesä ja voi mekkoja ja hameita käyttää. :greet015Olen ollut yleensä melkoinen karkkihiiri, nyt ei haluta makeaa ollenkaan. Oikeaa kunnon suolaista ja proteiinipitoista ruokaa vain. Alaselkää on myös jomottanut nyt kohta pariviikkoa, reipas lenkkeily helpottaa tätä vähän.

Mulla on ollut tosi samanlaisia oireita, paitsi pahoinvointi tulee iltaa kohti ja etenkin jos ei jatkuvasti syö jotain.. Tekee varmasti hampaille hyvää tää jatkuva napostelu :D ja mullekin maistuu kaikki suolainen paremmin, ennen raskautta karkki ja muu sokeriherkku oli mun juttu, mut nyt ei. Ja tänään ostin kokoa isommat housut, on mukavemmat kun vyötärö ei paina niin paljon :angel4
 
Sama täällä että suolainen menee nyt paremmin kuin makea, ihan tavallista ruokaa voisi syödä koko ajan. Ja etova olo tulee kun edellisestä ateriasta mennyt 1,5-3h, illalla kestän pidempiä ruokavälejä ku aamulla.

Täällä nyt rv5+1, röyhtäily ja ilmavaivat alkoi tänään, olen tosi hehkeää seuraa siis :cool:
 
Pitkän ja rankan työpäivän jälkeen tajusin, etten ole syönyt mitään töissä, muttei silti ole pahoinvointia/etomista. Kävi pelottamaan, onko kaikki kunnossa... :sad001 Testaamaan pääsen uudelleen sunnuntaina, toivottavasti viivat vahvistuisivat...
Noh, vielä pitemmän ja rankemman työvuoron lopulla kävi oksettamaan niin, että piti nähdä vaivaa, että pystyi esiintymään ihmisiksi asiakkaille. Ehkä näin on hyvä. :Heartred Ja ihan jäätävä turvotus kerääntyi vatsalle vuoron aikana!
 
Noh, vielä pitemmän ja rankemman työvuoron lopulla kävi oksettamaan niin, että piti nähdä vaivaa, että pystyi esiintymään ihmisiksi asiakkaille. Ehkä näin on hyvä. :Heartred Ja ihan jäätävä turvotus kerääntyi vatsalle vuoron aikana!

Sieltä ne oireet pikkuhiljaa hiipii ja vauva kasvaa:) Mulla kanssa tänään ihan kunnolla kuvottaa, samaan aikaan on kauhea nälkä mutta ruoka ällöttää:depressed: Oksentamassa ei oo kuitenkaan tarvinnut vielä käydä ja oon saanut alas jo kolme aamupalaa. :grin Katsotaan mihin tästä kehkeytyy ku pitäis jotain lounasta syödä.,.
 
Alamahalla tuntuu painavalta, rinnat on kipeet ja turvoksissa, kevyttä kuvotuksen tunnetta myös ei oo onneks tarvinu viel oksentaa. Hajut käy erilailla nenään ja nenä on tukossa.
 
Menen illaksi töihin ja kova henkinen paine nyt siitä miten selviän ja paljastumatta. Tietenkin työnkuvaan kuuluu puhuminen ihmisten edessä. Kun nyt vaan pysyisi töissä vielä salassa mahdollisimman pitkään. Kahvihetken taidan jättää väliin kun hajut etoo niin paljon enkä tiedä mitä siellä on tarjolla.

Aamusta iltaan kaamee olo ja taapero huutaa ja raivoaa kun hänen kanssaan pitäisi leikkiä ja touhuta. Ei auta selittää että äiti nyt vähän lepää.
 
Ollaan käyty pari kertaa nyt viimeaikoina ulkona syömässä, ja jossain välissä syömistä tulee ruokaa pureskellessa niin oksettava olo että huhhuh.. Viimeksi tänään kiinalaisessa, olin syönyt noin puolet annoksesta ja yhtäkkiä olin jo lähdössä etsimään vessaa ruoka suussa :depressed: sain onneksi suussa olevan ruoan vedellä alas, mutta hyi että mikä olo..

Ja millään kerralla en ole ahtanut itteäni täyteen, ei ole ikinä ennen ollut tällaista "oiretta" jos nyt raskauteen liittyy..
 
Ultrassa tänään näkyi pieni sykkivä sydän ja pienoinen alkio. Koneen mitat antoi 6+1 ja kuukautisista laskettuna 6+3 joten jälkimmäinen arvio pysyy. La olisikin 2.3. mutta en jaksa sitä tuonne listaan muuttaa. Ultran jälkeen kerroin äidille ja siskolle. Nyt voi niillekin purkaa...
 
Ruusunlehti, oi ihanuutta! :)

Täällä oli eilen illalla vähän vuotoa mikä säikäytti, mutta se kuitenkin loppui. Soitin ja kysyin siitä mutta nyt oon ihan rauhallisin mielin taas. Iltaisin on alkanut tässä parin päivän aikana olemaan vatsa tosi turvoksissa ja se tuo mukanaan sellasen etovan olon. Aamulla on taas sellanen laiha olo :D
 
Vau ihanaa Ruusunlehti! :thumleft

Huh mikä nälkä ollut tänään. Siis tuntuu, ettei mistään tuu kylläiseksi ja tulee öklö olo jos ei vähintään 1,5h-2h välein syö jotain. Onko muilla tällasta kokoaikaista nälän tunnetta? :D

Ja tänään varasin perjantaille ultra-ajan. Ensin ajattelin, että haluan odottaa ekaan "viralliseen" ultraan, mutta sinne on vielä pitkä aika.. Jos saisi varmistuksen siitä, että tuolla ihan oikesti joku pieni kasvaa ja elää.
 
Ihanaa kun täällä ensimmäiset jo käyneet ultrassa ja nähneet/kuulleet pikkuisen sydänäänet! :Heartred Mitenhän sitä malttaa odottaa vielä monen monta viikkoa nt-ultraan?
 
Mulla on sellaista tasaisen huonoa (vähän krapulaisen tuntuista) oloa. Heikottaa myös. Väsyttää niin paljon, että nukun joka päivä päikkärit, tänään 3h... yöllä herään 4-5 aikaan ihan pirteänä, ja valvon noin tunnin, mutta huono yöuni kostautuu sitten päivällä... täällä on vieläpä tosi kuuma ja jotenkin tunkkainen ilmakin. Meillä on kissoja niin ikkunoita ei voi pitää apposen auki. Kissan laatikot haisee mun nenään niin kuvottavalta että meinaan pökrätä. Onneksi mies joutuu ne siivoon, kun en saa koskea niihin pöpöjen takia :D en kyllä pystyisikään, hyi yök!!
 
Väsyttää ja ällöttää, siinä päällimmäiset oireet.
 
Takaisin
Top