Onko kellään muulla sellaista oloa, että vaikka kaikki mahdolliset raskausasiat huolettaa, niin muuten on stressi vähentynyt? Mulla on ollut aika stressaava sysky töissä ja muutenkin, mutta nyt on vain sellainen "hällä väliä" -olo.
Oon myös menossa viikonloppuna joulumyyjäisiin myymään käsitöitäni, ja aiemmin tollaisissa myyjäisissä suunnilleen vielä vikana iltana/yönä hulluna väännän jotain tuotteita. Nyt en vain jaksa. Kun myytävää on aika paljon valmiiksi, niin eiköhän se riitä. Olen tehnyt myytäviä tuotteita tällä viikolla vain periaatteella "tän jutun tekeminen on kivaa, teenpä näitä", enkä jaksa kauheasti stressata koko tapahtumaa (mitä nyt vessaanpääsy vähän huolettaa, ja ruokaa pitää tietty ottaa mukaan, ettei tuu huono olo). Kaikki myyty on toki plussaa, mutta onneksi ei ole mun tulot tuosta kiinni, joten en vain jaksa huolehtia. ja muutenkin on monien aiemmin stressaavien asioiden suhteen sellainen "ei haittaa" -meininki. Vauvan suhteen stressaankin sitten enemmän ja siinä mennään vuoristorataa hyvistä hetkistä pelkoon ja huoleen. Ehkä sen ja yleisen väsymyksen takia ei sitten enää energiat riitä muusta murehtimiseen.
Ja siis yleisen stressin väheneminen ei toki tarkoita, ettei asiat ärsyttäisi tms. tai ettei olisi sellaisia "voi tää mainos on niin liikuttava nyyh nyyh" -hetkiä, koska sellaista herkistelyä kyllä riittää.