Mies ja odotus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja åke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^ En ole enää pitkään aikaan nähnyt alapäätäni :grin Peilin kaitta toki näkisi... mutta juu, meillä on mies nyt kahteen kertaan ajellut mun sääri- ja alapääkarvani, sekä leikannut mun varpaankynteni, kun itse en enää näe / taivu. En mäkään minkään kamalan pehkon kanssa halua olla.

Näen kyllä ja pystyy ajelemaankin vaikka on hiuka hankalampaa kuin ennen. Sitte kun ei enää pysty ni mies hoitaa :grin

Pakko nyt tulla tänne tilittämään kun pää hajoaa ihan totaalisesti !:mad: Ihanaa lukea teidän kertomuksia, miten teillä mies ottaa huomioon kun olette raskaana ja auttaa yms. Meillä tilanne on AIVAN päinvastanen. Mieheni ajaa ammatikseen rekkaa, ja on aika paljon poissa kotoa. No nyt hänellä vaihtui työpakka ja tarkotus oli että hän tekee siellä vain sen 40t viikko, eli ihan normaalin työaajan. Kun tähän asti on ollut varmaan tuplaten töitä.

No hänpä sitten fiksuna hankki itselleen viikonlopuiksi toisesta firmasta töitä, ettei vain ois liikaa vapaa-aikaa....:confused:

Minä täällä kotona saan hoitaa KAIKEN. Siivouksesta, renkaanvaihtoon ja kissanvessojen puhdistukseen (jotahan en siis saisi edes tehdä). Ja kun hänelle mainitsen asista kun hän on kotona, että voisiko auttaa esim. siinnä renkaanvaihdossa niin alkaa hirveä mekastus siitä että hän tekee paljon töitä ja haluaa vapaa-aikana rentoutua..

Huoh, itsehän teen "kevyttä" vuorotyötä vanhusten parissa, ja sitten pitäis vielä tän mahan kanssa jaksaa himassa painaa hommia kun viimeistä päivää. :smiley-angry005

Nimimerkillä. Raahasin juuri 10kg panoista äitiyspakkausta postista yksikseni..

Mun mies on ollu niin ihana nyt, kaikkia pieniä juttuja tekee ilman että sitä pyydetään..!:) Eilen kun tulin kotiin töistä niin oli laittanut valmiiksi broileri-ceasar saalaattia ja ripustanut pyykit...
Ja maanantaina hän tulee mukaan kun menen neuvolaan, sanoin jossain vaiheessa että saa tulla jos haluaa sydänääniä kuulla.:Heartred
Osaa se murista ja haistattaa kanssa, niin kuin normaali mies, mutta nyt on ollu hyvä käytöksinen!:wink

Oma ukkoni ei kanssa paljoa kotona läsnä olollaan loista vaan touhuaa rakennuksella jonka kyllä ymmärrän kun talon pitäs valmistua ennen vauvan syntymää, mut sen yli menevän ajan mies viettää yleensä kavereidensa kanssa aikaa viettäen ja heitä esim. pikku remonteissa auttaen. En ole enää kestäny laskuissa mite monta iltaa oon yksin kotona viettäny, tästäkin ku hänelle kertoo ni tokasee vaan et en viihtys kuitenkaa. Eilenki ku oltii seuran saunaillassa omilla autoillamme ja tehtii yhessä lähtöö kotiinpäin 23 tienoilla ni mies ei sitte malttanukaa tulla suoraan kotiin vaan jäi taasen jonneki ja ilmesty sitte kyl selvinpäin kolmenjälkeen kotio...ison v*tutuksen kera sitte siihen heräsin enkä saanu heti uudestaan unenpääst kiinni. Joka kerta kun imaisen kantani täst yksin olosta ni tuntuu ihan samalle ku betoniseinälle puhus...

Täällä myös mies joka haalii itselleen hommia joka puolelta oikein urakalla. Ja sitten valittaa kun ei aika riitä, ja on ressiä jne. Kotona hommat seisoo, ja kavereiden apuna täytyy aina olla... Ja sitten hermotaan ku pitäis keritä kotonakin joskus tekemään sitä ja tätä... Niinpä!
Nyt huomenna, äitienpäivänä, pitää lähtee kaverin mukaan illalla hakemaan sen tyttöä 100km päästä äidiltään, ja samalla hakea sieltä sitten joku tavara kuorma pois. Eipä muuten mitään mutta anoppi suunnitteli että mentäis iltasella syömään, 4-5 aikaan, sopisi oikeasti meidän ruokarytmeihin ja hänellekin kävis myös. Niin ei, nyt sinne sit pitäis mukamas mennä jo 2-3 aikaan, hyvä kun anoppi on saanu aikasemman kattauksen kerättyä pois. Mutta helvetti niin, ku miehen pitää olla kohteessa 5-6 välillä.
Ja sanoppa siitä sit jotain, tulee vaan sota ja mies takuulla migreenissä huomenna.
Jospa anoppi keittäiskin sit vaan kahvit iltapäiväl ja jäisin pojan kans syömään ns normiaikaan...? :cool: siinähän sit ihmettelis menojaan.

Tää saattaa nyt vähän olla off topic, mutta laitan tänne silti.
Tuolla joskus aiemmin kerroin, että meillä oli aika hiljaiseloa seksin suhteen miehen kanssa.
Noo, nyt viimeisen kuukauden aikana se on mukavasti muuttunut :)
Miehellä tuntuu taas enemmän olevan kiinnostusta puuhiin, ja samoin mulla! Ja mua tuntuu haluttavan nyt aikas useinkin... :p Eikä maha enää mua niin kauheasti haittaa. Välillä jossain asennossa havahtuu, että ai kauheeta, eikai vauva rutistu liikaa, mutta sitä osaa jotenkin huomaamattaan varoa, ei siis tarvitse ajatella kauheasti sitä.
Spontaani seksi on palannut, wuhuu! Ainakin siksi aikaa, kunnes vauva syntyy... :rolleyes:
Ja mulla ei edes tule mitään kipuja minnekään seksin jälkeen, eikä harjoitussupistuksia. No niitä supistuksia mulla nyt ei ole muutenkaan ollut koko raskausaikana, tai ainakaan en ole sellaisia huomannut :grin
Ja ihanaa, seksi tuntuu ihan yhtä hyvältä kuin ennen raskauttakin, ei ole siis tuntemukset muuttuneet.

Kauheeta sitten synnytyksen jälkeen.... jotenkin mua mietityttää jo kauheasti se synnytyksen jälkeinen seksielämä, että näivettyykö se ihan täysin, jos onkin kauheat repeytymät ja vuotoa pitkän aikaa o_O ja muutenkin kroppa ihan runneltu. Ja sitten ei ole enää aikaa eikä jaksamista ja vauva huutaa ja itseä vaan väsyttää ja ja ja....

^ Onhan se seksielämä paljon muutakin kuin pelkkä yhdyntä, sitten vaan mielikuvitus kehiin jos se "varsinainen" ei onnistu ;) Eikä sitä seksin puuttumista välttämättä siinä sitten edes ehdi huomata kun on niin kiireinen vauvan kanssa.
Mutta oon kyl ite miettiny samaa, tosin aika hiljaista on nyt jo, mutta ei se kumpaakaan haittaa. Voi nytkin jo mennä se viikko ja sitten muistaa että ainiinolikojotaiseksiäkiolemassa.... :rolleyes: Kovasti odotin sitä paljon puhutta "erilaista ja upeaa / seksi on parasta kun on raskaana" -raskausseksiä, mutta en oo kyl huomannu mitään muutosta :D

^ Joo, ollaan siitäkin puhuttu miehen kanssa, että kyllähän seksiä on muutakin kuin yhdyntä. Mutta entä jos kiinnostus muuhunkinlaiseen seksiin katoaa...? Sitä mä pelkään.

Joo...panettaa melkein koko ajan!!! Ollu jo useamman viikon tämmönen.. Ja ku mies ei oo kotona, ni ite hoidettava homma;) Pari kertaa tullu sit orgasmin yhteydessä aika kipeä supistus. Ilmeisesti ei mitään erikoista.. onko kellään muulla ollu vastaavaa?

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Mulla kanssa tulee orgasmin kanssa kipee supistus ja sitten sen jälkeen kivuttomia noin tunnin verran eikä mitenkään säännöllisesti.

Mä lähinnä ihmettelen, kun mulla ei koko raskausaikana oo tullut minkäänlaisia supistuksia... vaikka kuinka kovasti jotain raskasta tekisin tai kantaisin, tai juuri orgasmin jälkeen. Kun tosi monella tuntuu olevan. Mutta terkka sanoi juuri viimeksi neuvolassa, että ei niitä harkkasupistuksia kaikille tule, ja kaikilla ei varsinaiset synnytyssupistuksetkaan ole kivuliaita...

Mä oon kyl sitä mieltä et seksielämä näivehtyy vaan ja ainoostaan jos sen antaa näivehtyä, mä en ole ikinä ymmärtäny puhetta ettäkö vauva pitäis mukamas niin kiireisenä ettei EHDI sekstaileen tai ylipäänsä tekeen mitään muutakaan (nää suihkussa käymiset yms.). Mun mielestä ihan hölynpölyä moinen.. :) Kyllähän hyvänenaika se vauvakin nukkuu ja alkuun varsinkin tuskin muuta tekeekään syömisen lisäks ( joo vauvoja on erilaisia mutta ykskään vauva ei huuda 24/7! ).. Uskonpa että näillä ihmisillä jotka ei "ehdi" nauttia toisistaan niin on kyl ihan muut syyt siihen, joka voi olla ihan vaik sellanen asia ettei yksinkertasesti enää nää muuta kun sen vauvan ja kiinnostus seksipuuhiin lopahtaa yms. Ja kannattaa antaa niitten paikkojen parantua ihan rauhassa, niin kyl se sit on ihanaa pienen tauon jälkeen "terveellä" tavaralla ja ennen kaikkea ilman jättimahaa touhuilla siel vällyissä.. :wink

Martuti, ei mullakaan ekaa odottaessa ollu supistuksen supistusta, ennen kuin rupesivat cytotecilla käynnistelee. Ja ei oikeestaa toista odottaessakaan ollu mitään ennen kuin sit lähempänä laskettua ja oikeestaan sit ku meni yli lasketun, niin sit supisteli kyllä joka yö, mut siis ei se oo mitenkään ihmeellistä vaikka ei supisteli, kyllä se sit kerkee supistaa kun vauva haluu ulos tulla, koska tuolla supistutamattomuudella ei oo kuitenkaan mitään vaikutusta siihen itse synntykseen...

Ja juurikin tänään neuvolan täti kysy tuosta supistelusta, ja mie vaan tuumasin että hullua kyllä, vaikka kolmatta jo odotan, en osaa sanoa onko supsitellu, koska mie vaan odotan et ne supistukset on yhtä voimakkaita kun synnytyksissä olleet, ettei pysty ees liikkumaan, ja en oo muita mahan kovetteluita noteerannu mitenkään. No neuvolan täti tuumas et joo kuulostaa ihan hyvältä, ettei ainakaan tartte huolestuu vaikka ei olis niitä harkkasupistuksia kyllä ne sit kovenee kun vauva ulos haluu :grin

Eka kerta synnytyksen jälkeen jännitti mua enemmän ku se oikea ensimmäinen kerta! Muistaakseni pari kk synnytyksen jälkeen odoteltiin ennen hommiin ryhtymistä ja se jälkivuotokin kesti monta viikkoa. Muistan että todella usein kun oltiin ryhtymässä hommiin niin vauva heräsi ja keskeytti puuhat. Oli tosi turhauttavaa välillä, mutta ei vain pystynyt jatkamaan hommia kun vauva huusi. Mutta kyllä se seksielämä normalisoitui sitä mukaa kun vauva kasvoi. Mulla tosin imetys vaikutti niin etten pystynyt yhdynnän aikana saamaan orgasmia. Onneks sen sai muutenkin hommattua ja imetyksen opetuksen jälkeen seksi oli parempaa kuin koskaan ennen!!

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Täällä kanssa pupuillaan useesti nykyään :rolleyes: Ihan samanmoiseen menoon en enää kykene kuin ennen, kohdunsuu kipeytyy ja se aiheuttaa hirmuisia supistuksia joista ei meinaa tulla loppua... Paikat jo pehmenneet sen verran ja muutenki supistellu rv 20 lähtien et kannattaaki ottaa vähän rauhallisemmin... Mut tosiaan kyllä ne halut on tullu tyydytettyä rauhallisemmallakin menolla ;)

Pommiina, sitä mä juuri pelkään, että kiinnostus seksiin lopahtaa kun on väsynyt ja maitoa tihkuu tisseistä joihin mies ei voikaan enää samalla tavalla koskea (rinnat on mulla hyvin eroottinen alue, nautin kun mies koskettelee mun rintoja) ja paikat ei olekaan enää niin piukat ja mahalle jää ylimääräinen makkara ja ja ja... Että mistä saa sitä voimaa sitten oikeasti panostaa seksielämään, jos sitä varsinaista polttavaa halua ei olekaan.
En mä sitä varsinaista kiirettä meinaakaan, vaan sitä että se spontaaniuskin varmaan katoaa lasten myötä. Meillä kun ei todellakaan ole tapana harrastaa miehen kanssa seksiä pimeessä peiton alla kymppiuutisten jälkeen..... :wink

Mutta enhän mä voi tietää käykö niin että seksielämä näivettyy... mä vaan oon tällainen etukäteen stressaaja :grin:oops:
Ja voihan se olla, että niin käy hetkeksi, ja siitä sitten kiinnostus ja halukkuus palautuu pikku hiljaa.

Ja joo mä luulen Mimmi että eka kerta synnytyksen jälkeen on hyvä jättää sinne kuukauden-parin päähän, kun vuodot on kunnolla loppunut ja paikat edes hiukan palautunut. Mä ajattelin ainakin alkaa sitten kun paikat vaan kestää, niin treenaamaan lantionpohjalihaksia kuulien kanssa.

Martuti, Turha niitä on ressata etukäteen, sittenhän sen näkee miten homma menee.. :) Ja kokemuksesta voin sanoo että eipä se spontaaniuskaan sieltä mihkään katoo jollei anna niin käydä, saattaa toki vaan muuttua aina haasteellisemmaks mitä isommaks muksut kasvaa.. :rolleyes:

Takaisin