Mies ja odotus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja åke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
meillä on vaihtunu tai siis tullu taas esille tää ihanan sarkastinen huumori meijän välille, onhan se toki ollu koko ajan olemassa.. kavereitten mukaan "ykskään pariskunta" ei puhu toisilleen noin. No puhuu varmasti, en sitä epäile etteikö "kaikella rakkaudella" huumoria olis kaikilla.
On vaan ihanaa huomata, kun kaikki hormonimylläkät on alkanu ihellä tasoittuu, et se on taas esillä se rento läpänheitto..

Könysin tuossa lattialle pitkälleen niin mies toteaa sohvalta: Onko lihavalössykkä? Mie siihen tuuskahdin leikillään "No en ole lihava" sain vielä vastauksen "Ootpas, miun oma plussapallo".. :smiley-angelic003
Noh, en tiiä ymmärtääkö kaikki mut tää on tätä..meitä :)

Siirsin eilen kaukosäätimiä sohvalta hyllylle että pääsen ihan iholle istumaan miehen viereen. no se siihen silmä pyöreenä "elä nyt kaikkia pois vie, mitä sie nyt" No mie siihen et "olisin viereen tullu, mut istu toki säätimies kanssa" nostin säätimet meijän väliin ja istuin toiseen päähän (nauran ääneen tätä kirjottaessa, oi kärpäset katossa, kun tilanteet nauhalle sais)
Mies siihen hyvätahtoisesti että "voi hyvänen aika, elä nyt. laita nuo säätimet nyt pois ja tuu tänne" Nostin ne säätimet mut tujotin vielä sohvan toisessa päässä.
Tunsin miten isäntä minnuu katto pien virne kasvoillaan ja kohta kuulu: "kiukuttaako?" mh,vastasin. "heittääkö hormoonit?"
Sittenpä hörähin höpelöön nauruun ja könysin viereen.

Siis kun just tuollasta rentoa otetta mie kaipaankin ihe noihin pikku tuuskahduksiini.. meillä aikasemmin oli muutenkin kaikki aika kireellä.. riideltiin tosi paljon muutenkin... mutta onneks kaikki se alkaa olla takanapäin.

Huhhuh, tuosta aamuisesta purkauksesta saa sellaisen kuvan, että mies on suunnilleen hylännyt minut eikä auta ikinä missään! Ei pitäisi tarttua kynään, tai näppikseen, pahimmissa höyryissä ja huonosti nukutun yön jälkeen. :wink Totuus kun on se, että mieheni on ihana, rakastava ja huolehtiva, vaikka välillä reagoikin aika voimakkaasti. Mutta niinhän teen itsekin. :oops: Eikä hän tosiaankaan edes joka viikko käy ulkona, eikä silloinkaan tule aamuyöstä tai edes erityisen päissään kotiin. Enkä toki muutenkaan halua ukkelia kotiin sitoa. Ja mies kyllä kyselee päivittäin, muistanko syödä kunnolla ja miten ötökkä on käyttäytynyt. Ja kyllähän hän masuakin välillä kokeilee, on neuvoloissa ja ultrissa mukana, kehuu maailman kauneimmaksi äidiksi ja on iso apu kotitöissä. Ja tiedän, että hän odottaa vauvan tuloa kuin hullu puuroa. Ei kuulemma haittaa, vaikka ei pystyisi nukkumaankaan, kun siihen on hyvä syy. o_O Miten kaikki nämä jutut pääsikin aamuisessa puuskassa unohtumaan! :confused:

Mutta onneksi saatiin puhuttua ”ongelma”, ja pyydettiin anteeksi puolin ja toisin. Niin kuin Lillero ja Miu88 totesivat, mies on varmasti vielä aika hämmentynyt koko jutusta - ja niin taidan olla vielä vähän itsekin. Ukkeli muistuttikin, että tämä on myös hänen ensimmäinen lapsensa. Ei vaan aina pysty ymmärtämään, miksi välillä alan pillittämään yhtäkkiä ilman mitään näkyvää syytä. Ja totta myös se, että minullehan tämä on vielä konkreettisempaa, kun tunnen ötökän liikkeet ja möyrimiset päivittäin. Taisi tulla kärpäsestä aikamoinen härkänen. Ihan hävettää. :violent001

Muokattu viimeksi:
Kumbe, ei tartte mitään hävetä! Eikös tämä paikka ole vähän sellainen että tänne päästellään höyryjä jne ja muut kommentoivat tai antavat neuvoja sitä mukaa :) ja hei, sä olet raskaana, sä saat ylireagoida, me ymmärretään kyllä :)

Joskus tää aika on jopa vaikeempaa miehelle, kun ei ne tiiä oikeesti aina miten pitäis mihinkin ottautua... :) Joskus tuolla aika kärkkäästi:angel1 rupesin skitsoomaan siitä miten miehet aika usein jätetään ulkopuolelle (LUE: en tarkoita tätä kellekään teistä:wink) Vaan ihan tarkotan sitä, kun useesti saattaakin kokea olevansa ulkopuolisia, kun eivät just konkreettisesti voi kokea mitä myö ja sitten kun meillä nää hormonit heittää häränpyllyä ja keho muuttuu niin kaipa sitä hyökin ovat vähän kummissaan :p

Joo ja en yhtään ihmettele että miehet ei aina ymmärrä millaista on olla raskaana, koska en mäkään ennen omaa raskauttani ole täysin tajunnut sitä, kun sanotaan että raskaana olevalla naisella hormoonit heittelee.
Mä olen aina ajatellut, että kyllä silti jokainen vastaa teoistaan ja sanoistaan, ei niitä voi minkään muun piikkiin laittaa.
Onpahan ajatus siitäkin muuttunut... :rolleyes:
Enhän mä vieläkään ajattele niin että hormoonihirviönä voin tehdä ja sanoa mitä vaan, mutta nyt on oikeasti vaan välillä tilanteita, joissa tuntuu ettei ole yhtään oma itsensä ja käyttäytyy eri tavalla kuin yleensä käyttäytyisi.

Niin että ihmekös tuo jos mieskin välillä hermostuu tai provosoituu, tai ei van ymmärrä että mistä olen suuttunut tai alkanut itkemään tai mököttämään... kun kuitenkin se on tuo oma, ihana mies joka eniten saa kuulla kaikesta mikä mua harmittaa. Sen niskaan mä kaiken p*askan aina kippaan. Mutta niinhän se kai on, että juuri sille rakkaimmalle on välillä myös inhottavin, koska sille ns. uskaltaakin olla? Kun ei tarvii pelätä että se sen takia hylkää, vaan nimenomaan hyväksyy juuri sellaisena kuin on, ja rakastaa kaikesta huolimatta :Heartred

Semmonen hetki tällä hetkellä että tekis kuristaa koko ukko!!!!! Me käytii eilen meidän ystävä pariskunnan luona ja saatiin päähään et lähetään Ikeaan, siis me naiset saatiin. Miehet laitto vastaan mut saatiin ne suostuteltua. kunnes päästiin kotiin ja mies alko käyttäytymää ku 3 vuotias kakara, hän ei lähde mihkään kun mä hänet pakotin ja painostin lähtemään, mesos oikeen kunnolla vitut ja perkeleet lensi. Olipa noloa sit laittaa viestiä perää ettei lähetäkkää ku yks nyt ei tahokkaa! Munapää! Ei olla tosiaa paljoo tän raskauden aikana tapeltu, mut nyt kyllä tapellaa :angry4

Eikä minkään miesten kanssa ny mihinkään Ikeaan voi ees mennä! Siellä ne vasta kitiseeki ja käyttäytyy muutenki ku tylsistyneet pikkumukulat :p

Mä teen samoin ku åke, jääkööt kotiin sitte jos on idiootti ;)

Mies varas meille kylpylän sille viikolle kun ollaan lomalla ♥ täytyy varmaan ostaa joku uimapuku, en todellakaan mahdu niihin mitä nyt kaapista löytyy..

No muuten saiski jäähä kotii kitisemää mut mä oisin tarvinnu sen mukaan rahotus mielessä. Sain mä sen lopulta mukaan ku otin sen kultasen kortin ja sanoin et ostan sieltä sit mitä huvittaa, ei kestäny sen perse sitä ajatusta! :grin:taunt005 Saa kyllä kuulla siitä purkauksestaan tovin :taunt014

Viime viikonloppuna mies oli keskenkasvunen munapää... Tänään kaikkea muuta, oli jättänyt keittiön pöydälle ruusuja aamulla kun oli lähtenyt töihin ja ihanat synttäri onnittelut lapulle, ei tunnukkaan niin pahalle vanheta :Heartbigredviikonloppuna mennään syömään jonkun muun tekemää ruokaa ku mun, JES :notworthy

^ Kannattaa varautua siihen että vaikka painoa ei juuri tulekkaan raskaus aikana/tai tulee vaan mahaan, niin synnytyksen jälkeen harva ihan litta mahaisena kotiutuu :) Itelle oli esikoissen kohdalla pieni järkytys se "pullataikina" joka siihen keskivartaloon jäi :grin

Juu ja eihän se kaikki ylimääräinen ole rasvakertymää välttämättä, monella on ihan kertyneitä nesteitä ja niille ei välttämättä kauheasti itse voi mitään. Mutta ne turvotukset kai sitten lähteekin viikon-parin kuluessa synnytyksestä?

Meillä ei mies ole kauheasti masuun jutellut vauvalle, silloin tällöin jotain pientä. Ja välillä sohvalla kun löhöillään, niin silittelee mun masua. Tai ainakin pitää kättä masulla, jotta ehtisi liikkeet tuntea :) Mutta sitä juttelua ei ole tosiaan kauheasti harrastanut.

Yleensä lähtee turvotukset nopiaa pois. :) Se hikoilun määrä!

^En mitenkään ilkeyttäni tota sanonut, itselle tuli vaan pienenä järkytyksenä esikoisen jälkeen millanen maha oli synnytyksen jälkeen vaikkei kauheesti paino noussukkaa reilu 10kg joista 5kg jäi laitokselle :)

Lillero + muut: Zalandolla on tosi kivoja äitiysuimapukuja ja äitiysvaatteita muutenkin. Mies täällä odottaa poikaansa innolla:)

Mua on huvittanut miehen huolenaiheet ajasta jälkeen synnytyksen. Hän on ääneen pohtinut, mitä me syödään sitten kun vauva tulee. Ilmeisesti en siis hänen mielestään kykene kokkaamaan enää synnytyksen jälkeen. Mietti vaan, että hän voi kyllä laittaa ruokaa, mutta ei sitä kukaan syö. Eilen sitten huolehti, että miten meillä siivotaan, kun vauva on talossa. Sanoin, että imurilla tietysti niin ku nytkin. Mutta se kuulemma pitää niin kovaa ääntä. Voi siis hänen mielestään ilmeisesti häiritä vauvaa. :Heartbigred

Takaisin