Mieliteot

Kaikista pahin ruokarajoite on ollut itellä Frutti di mare pizza, jota on tullut syötyä yleensä kerran kahdessa viikossa vakipizzeriassa. Ja salmiakki, voi kun vois vetää. Joskus nappaan pari karkkia, se ei kai haittaa.
 
Kaikista pahin ruokarajoite on ollut itellä Frutti di mare pizza, jota on tullut syötyä yleensä kerran kahdessa viikossa vakipizzeriassa. Ja salmiakki, voi kun vois vetää. Joskus nappaan pari karkkia, se ei kai haittaa.
Mikä tossa frutti di maressa on kiellettyä? Tai onko siinä jotain mikä ei mene uunin kautta?
 
Salmiakinhimo on kyllä ihan kauhea. Ja oon myös pari karkkia silloin tällöin maistanut, auttaa mulla myös pahaanoloon. Varmaan henkisesti enemmän 😅 ja ruoka pitäis olla ihan mättöä täälläkin. Pitsaa mielellään 😂
 
Salmiakinhimo on kyllä ihan kauhea. Ja oon myös pari karkkia silloin tällöin maistanut, auttaa mulla myös pahaanoloon. Varmaan henkisesti enemmän 😅 ja ruoka pitäis olla ihan mättöä täälläkin. Pitsaa mielellään 😂
Mää tilasin namituvalta raskaana sallittuja salmiakkeja. Toki ne on kovia eli imeskeltäviä, mutta pahimpaan salmiakin mielitekoon menee. Vähän itkettää kun sisko toi laivalta mulle just ennen kun plussasin niin ison rasian salmiakkia😭🙈
 
Oon kyllä kans syöny salmiakkia ihan tuon ruokaviraston ohjeen mukaan, joku 2-3 makeista silloin tällöin.
 
Mikä tossa frutti di maressa on kiellettyä? Tai onko siinä jotain mikä ei mene uunin kautta?
No olen järkeillyt että eikö se on niin että tonnikala + muut merenelävät on kiellettyjä? Ei kai se auta että niitä kuumentaa! Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä!!!! Syöksyn saman tien tänään pizzalllle 🤤
 
No olen järkeillyt että eikö se on niin että tonnikala + muut merenelävät on kiellettyjä? Ei kai se auta että niitä kuumentaa! Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä!!!! Syöksyn saman tien tänään pizzalllle 🤤
Eikös lähes kaikki oo sallittuja kun on kuumennettu. Tonnikalaa suositellaan, että söis vaan harjoin, koska säilykkeistä voi tulla raskasmetalleja? Muistaakseni🙈. Aurajuustoakin saa syödä kuumennettuna. Tein aurajuustopipareita esikoisen raskaudessa pahimpaan himoon😂
 
No olen järkeillyt että eikö se on niin että tonnikala + muut merenelävät on kiellettyjä? Ei kai se auta että niitä kuumentaa! Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä!!!! Syöksyn saman tien tänään pizzalllle 🤤
Luin ohjeet, enkä löytänyt muuta kuin että raaka kala ja äyriäiset on kiellettyjä, kypsennettynä ok. Eli jos siinä ei oo mitään mätiä, graavikalaa tms. raakana uunin jälkeen laitettu niin söisin varsinkin tutusta paikasta, jossa tietäisin ettei ole aiemminkaan tullut mitään vatsaoireita. Ja ehkä jos olis kovat helteet päällä ni jättäisin siitä tutustakin paikasta syömättä.
 
Siis lähinnä just noiden katkarapujen ja simpukoiden suhteen olen ollut epävarma.
 
Kypsennettynä äyriäiset ok, itse olen ainakin tonnikalaa ja äyriäisiä syönyt ja ravut on kyllä suurta herkkua, onneksi ei tarvitse kieltäytyä. Eli nyt vaan pizzalle!
 
joo mutta niissä sama kypsennyssääntö?


"Seuraavia tuotteita käytetään vain kuumennettuina (sisälämpötila kauttaaltaan vähintään 70 astetta): Raaka kala, graavisuolattu tai kylmäsavustettu kala (sekä valmiiksi pakatut että pakkaamattomat ja/tai itse valmistetut tuotteet), tyhjiöpakatut sillituotteet, kypsentämättömät äyriäiset, pastöroimaton mäti, edellä mainittuja tuotteita sisältävät ruoat, ml. sushi. Kalasta valmistettuja puolisäilykkeitä (ns. purkkisillit) voidaan käyttää sellaisenaan."
 
Okei tämä on mahtava uutinen, pitää varmaan vaan varmistaa että kuumentavat siinä 70 asteessa! 😍
 
Okei tämä on mahtava uutinen, pitää varmaan vaan varmistaa että kuumentavat siinä 70 asteessa! 😍
Jos ne menee pizzauuniin, eikä lisätä pizzan päälle vasta uunin jälkeen, niin siellä kuumuudessa kyllä kuolee kaikki pöpöt! 😄

Oon kanssa vetänyt aurajuusto ja salamipizzoja ihan innolla.
 
Nektariinit ollut todella hyviä ja niitä nyt syönyt paljon. Nytkin tekis mieli ottaa yks. 😁 Suklaata teki jossain vaiheessa mieli, mut ei oikeestaan enää. Salmiakkia ja lakua tekis mieli kans. 😊
 
Jee!!!! En nyt ehnitykään tänään pizzalle mutta ai että tällä viikolla kyllä!!! Olisin tyhmänä jäänyt ilman lempparipitsaa koko raskauden jos ei olis ollut tätä foorumia!!! Kiitos kaikille 😍

Mustakin nektariinit on jotenkin aivan törkeen hyviä ja koukuttvia, ei oo aikaisemmin ollut mikään juttu. Jotenkin siinä on niin ihanasti sitä hedelmälihaa mums.

Nyt en oo kuukauteen syöny salmiakkia, että tänään taitaa lähtee vähän, jos vaikka yhden kourallisen niitä Fazerin pikkurasian kolmioita..
 
Mää tilasin namituvalta raskaana sallittuja salmiakkeja. Toki ne on kovia eli imeskeltäviä, mutta pahimpaan salmiakin mielitekoon menee. Vähän itkettää kun sisko toi laivalta mulle just ennen kun plussasin niin ison rasian salmiakkia😭🙈
Mää tilasin tuolta kans, vaikka kovat karkit ei oo lemppareita yleisesti. Tirautin muutaman kyyneleen ku yks maistuu ihan pantterilta!🥲🤤
 
Saa nähdä kuinka kauan pystyn olemaan ilman. Eilen töissä asiakas puhui hillan (hillojen) syömisestä ja itse en ole niinkään suuri Hillan ystävä mut eilen tuli halu hillaa ja vanilja jäätelöä 😋😂
 
Takaisin
Top