Mieliteot

Porkkana, paprika, puolukka, mansikka ja uusin villitys mandariinit! Just ostin ison säkin kaupasta, oli niin hyviä! Selkeästi kroppa kertoo että nyt kasviksia ja muuta rehua naamaan kun tekee mieli rouskuttaa porkkanaa :D Mutta kyllä se suklaakin hyvin uppoaa! :wink
 
kautta raskauden mita happamampi hedelmissa tai marjoissa sen parempi, ekat satsumat, karviaiset viinimarjat jne aivan ihania :D on se suklaakin maistunut mutta paapaino happamissa ja tulisissa mauissa
 
Puoli kiloa päivässä tittitittidiiii :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Piti ihan ettiä se suklaa on vihannes-rimpsu
"Suklaa on vihannes! Ai miten niin? No:
Suklaa tehdään kaakaopuun pavuista. Papu on vihannes.
Sokeri tehdään sokeriruosta tai sokerijuurikkaasta.
Kumpikin on kasvi ja kuuluu vihannesten alaluokkaan(? kuuluuhan?).
Siispä suklaa on vihannes! Jos mennään vielä pidemmälle,
suklaalevyt sisältävät maitoa eli ne ovat maitotuotteita eli siis
terveellisiä. Kaikki suklaapäällysteiset rusinat, kirsikat, banaanit
yms. ovat hedelmiä, joten niitä voi syödä niin paljon kuin
haluaa... Pidä myös mielessä että
englanniksi "stressed" väärinpäin on "desserts", joten jälkiruoat ovat stressin vasta-aine."
 
Mulle on vissiin tulossa hiilarivauva, äiteesä tyttö siis. Pullaa tekee mieli, muut sokerit kuten karkki ja mehu ei kiinnosta yhtään. Tai no, yhtään ja yhtään, mut pulla nam :D
 
Mua niin harmittaa tämä mielitekojen olemattomuus! Ois niin ihana herkutella ja syödä kaikki imelyydet mitä tuo mies kantaa, mutta eih.. Ja ois niin houkuttelevaa laittaa se keskellä yötä hakemaan mulle jotain mielitekoo :wink Ei vaan tee mieli mitään erityistä. Porkkanalaatikko toki maistuu vieläkin, mutta pitää sitä ihmisen muutakin syödä. Muistan tyttöjä odottaessani himoinneeni ja syöneeni paljon enemmäno_O
 
Tänään söin illalla pari voileipää runsain täyttein (avokadoa, salaattia,kananmunaa jne.) ja sit päärynän puolikas. Kas heti perään sit tekikin mieli sipsejä, mutta ei aikaakaan kun jo piti vielä puolikas banaania saada. Että tällänen sekasyöppö musta on tullu :)
 
Mun teki tänään mieli inkkaria mutta ostinkin kalafileitä ja tein kotona smörret niistä. Ben ja jerry jäde oli tarjouksessa 2 yhden hinnalla niin ostin 2 viikonlopuksi kun mies syö niistä ainakin toisen kokonaan yksin :) cookie dough :Heartred harmi kun ei ollut strawberry cheesecakea se on mun suosikki


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tammikuisista kiljun tähän väliin, nyt rv 26+2.

Lomareissulla kittasin sitruunalimua ja herkuttelin Kitkat ja Lion-patukoilla - ihan vaan kun niitä ei Suomesta niin helpostk löydy! :D Onneks se suklaahimo meni sit ohi kun pääsin kotiin...

Nyt himotuksia on pari. Perus kotiruoka: keitetyt perunat ja ruskee(yleensä jauheliha-)kastike plus raejuustoo ja suolakurkkuja! Miehellä (kehonrakentaja) menee kohta hermo kun sillä menee ruuat ihan sekasin mun himojen takia... No enivei, uusin: rahkaa ja ananasmurskaa (mikä nyt on ihan perus punttiruokaa muuteski) ja loraus vanilijakastiketta! =P
 
Täällä oli tappava ranskisten himo, projisoin sen porkkanoihin, viikonloppuna sitten :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Piti vetästä porkkana napaan ku porukka puhu porkkanoista xD Mun makeen himo on tullu takas ja tummaa suklaata on nyt syöny pariin otteeseen vaikka yleensä sitä meiltä harvoin löytyy. Veden juontii pitäis edellee lisätä ku oon niin huono juomaan sitä. Ihan jo senkin takii et vatsa toimis paremmin. Mulla tosin vatsan toimintaan auttaa kahvi. En melkeenpä ikinä juo kahvii.. :P
 
Onneks itellä ei oo ollu mitää mielitekoja nyt raskauden aikana. Ainakaan niin et oisin jotenki erityisemmin noteerannu. Kaikkiruokanen oon edelleen. Radi toki rajoittaa hieman syömisiä. Alussa ehkä ranskikset maistui liiankin hyvin, mut ne nyt aina ollu herkkua, kun sipsiholisti olin alkuvuoteen asti.
 
Minä jo oikeesti epäilen, ettei tässä raskaudessa ole kaikki Ok jo senkin takia, ettei mulla ole niitä ylitse pääsemättömiä mielitekoja. Oon aiemmissa raskauksissa vetänyt herkkuja aamusta iltaan ja ne on pitänyt saada sitten vaikka itkulla! Ja toki se on näkynyt painonnousussakin :wink Mutta terveitä pimuja sieltä on tullut ja kilot on lähteneet. Nyt ei ruokahalussa ole suurtakaan muutosta eikä painokaan nouse niin rajusti, sentään on tuo vatsan pöllykkä tuossa o_O On tämä vaan niin outo raskaus tällä kertaa että!
 
Suklaa!!! :p ollut aina ja tulee varmaan aina olemaan... Paitsi alkuraskaudessa ei pystyny syödä ollenkaan makeaa, mutta olen nyt koittanut ottaa menetetyn ajan takaisin korkojen kera o_O
 
Mulla on tehny joulukinkkua jo muutaman viikon mieli. Mutta kun ei sitä löydy kaupoista viellä :sad001
Happy jokseenkin kuullostaa tutulle toi. Sillä mä jo epäilin poikaa oottavani, kun ei mitkään herkut oo oikein kelvannu. Tytöistähän siis suurinpiirtein elin karkilla ja muilla herkuilla :)
Sillähän se yllätys olikin et tyttö tulee.
 
mun aina tekee mieli eniten sita mita ei just silla hetkella oo saatavilla esim nyt huonon lounaan jalkeen tekee mieli mun suomalaista suosikkiaamupalaa, liruinen ruispuuro jonne jaisia mustaviinimarjoja tai punaisia , paalle leseita ja luraus oljya kaveriksi.
 
Takaisin
Top