Mieliteot

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lily91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua ei onneksi alkanut himottaa laskiaispullat vaikka kuinka puhutte niistä :grin

Mutta kuka kehtasikin mainita eilen Cittarin appelsiinitarjouksen 5kg/2e saa kyllä huutia! Eilen niitä ei näkynyt, tänään oli pakko lähteä uudelle kierrokselle (ja tietenkin kävellen koska auto oli miehellä, muttaku PAKKO! Nyt muuten on häntäluu ja alaselkä myös sen tuntuinen että kävelty on ja paljon prkl!) eikä vieläkään niitä pusseja! Mutta, Cittarin sedät oli vaistonneet että kiukkuinen mahakas on saapumassa ja kasanneet kamalan kasan appelsiineja käytävälle jotka olivat tarjouksessa 49snt/kg ja arvatenkin meitsihän osti repun täyteen niitä! :oops: No nyt muuten sitten on muutama appelsiini kotona ja oon vedellyt niitä jo reilun kilon tänään, hups vaan, Oli pakko myös tehdä hedelmäsalaattia, joka sekin lähti vähän lapasesta ja nyt meillä on 3 litraa sitä jääkaapissa, söin jo ainakin puoli litraa ja kohta halkean :grin
 
Kolme pullaa meni heti että heilahti. Ai että olikin hyvää!!!
Mun on tehnyt mieli koko raskauden ajan hedelmiä. Erilaisia sesongin mukaan. Kesällä nektariinejä ja viinirypäleitä, syksyllä luumuja, mandriinejä ja omenoita, nyt appelsiinejä ja punaisia omenia..ja laskiaispullia-lasketaanko nekin?
 
Runebergin torttuja ja laskiaispullia, tarvii kyllä saada ennen halkeamista. Katotaan milloin onnistuis saada muutama.
Miehellehän voi sanoo että "ei kun vauva haluaa, mun pitää vaa uhrautuu kun se on viel masus"?
 
Mä en onneks välitä tosta pullasta, mut noi hedelmät... :p aina pakko olla jotain :grin

Muoks. Mä käytän kans hyväkseni tuota... Joutu mies viemään mut tänää heseen syömään ku rinseli tahto juustohamppari aterian :p
 
Mä tein vaan semmosen pikkusatsin eli 9 isohkoa pullaa, niin sopivat just samalle pellille. Mitään en inhoa leipomisessa niin paljon kun sitä kyttäämistä, et milloin tuotos valmistuu. Ei voi kuitenkaan luottaa niihin ohjeisiinkaan, kun uunit on erilaisia, niin hermothan siinä menee jos leipomus palaa :( olihan tuossa pikkusatsissa sekin hyvä puoli, ettei tullut syötyä kymmeniä pullia... Pullien syöntikin meni tasan: Miehelle kolme, mulla kolme ja vauvalle kolme ;)
 
Mä haluun kanapataa. Mä niiiin haluan kanapataa! Toissapäivänä sain tän kummisedän tekemää, olis pitänyt pyytää sitä tekemään toinen satsi vauvalle evääksi!

Edit: tai sit pitää soitella tämän isälle ja vähän vihjailla, se on niitten perheen yhteinen resepti :)
 
Muokattu viimeksi:
Mies ulkoisti tänään aamiaisen ja käytiin syömässä. Sain paahtopaistilla täytettyä foccacciaa aamupalaks. :joyful: Kuulemma ulkoistaa meidän päivällisenki tänään. Mulle tuli eilen paikat niin kipeeks kun siivoiltiin, että tänään en kuulemma saa laittaa edes ruokaa etten mä vaan rasitu :rolleyes:
 
Takaisin
Top