Mieliteot

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lily91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lähetin isännän hakemaan rahkapullia kellarin pakastimesta. Onneksi on omatekoisia, eikä kovin rasvaisia/sokerisia.
 
Ajattelin leipoo pullia,mut huonosti nukutun yön jälkee ei kauheesti nappaa :/ ehkä ens viikolla
 
Tytölle ja sitten myös mulle tuli tänään hirveä himo saada vohveleita aamupalaksi, mutta suunnilleen kaikki aineet oli loppu eikä yhtään huvittanut lähteä heti aamusta kauppaan. Niitä vohveleita oli kuitenkin saatava, joten piti vähän improvisoida. Maito korvattiin Alpron soijakaakaojuomalla ja osa vehnäjauhoista perunajauhoilla ja kaakaojauheella. Sekaan hulautettiin vielä pari desiä vadelma-raparperi-vichyä kuohkeutta tuomaan.

Vitsit, että tuli herkullisia suklaavohveleita! Näitä pitää tehdä toistekin. :) Päälle vaan muutama siivu banaania ja pari raastimen sivallusta tummaa suklaata ja ai-että... :p

image.jpg
 
Sori, Pikku_Myy, oli liian hyviä. Mitään ei jäänyt yli. :grin

Me ollaan kyllä ihan vohvelifaneja. Ne maistuu niin makeina kuin suolaisinakin. Ihanana sunnuntaiasmiaisenakin ne toimii hyvin, kun tekee taikinan valmiiksi ja nostaa sen ja raudan sekä lisukkeet pöytään ja jokainen sitten paistelee aina omat vohvelinsa, niin ei yhden (eli mun) tarvii seistä paistohommissa keittiössä sillä aikaa, kun muut herkuttelee..
 
Hei tuo on loistoidis! Meillä kans uppoo vohvelit jokaiseen ja nimenomaan suoraan raudalta. Niinhän se on monissa hotelleissakin, että ite saa paistaa. Tuosta vois tehä kivan tavan vaikka viikonlopuille!
 
Ooh... Pitäisköhän kaivaa meidän rauta kaapista. Ei oo kyl kermaa että sais vaahtoa ni ei se oo sama asia o_O
 
Mikä Pikku Myyn päivässä meni pieleen? Täällä on kyl ollu toooosi pitkä päivä. Pahoinvoiva olo, vähän piti käydä jo yrittelemässä josko oksennus tulis, mut ei... Viimeiset pari tuntia ollu ihan siedettävää, ehkä tää tästä :)
 
Kaakaotuoppi kuului minunkin aamupalaan, mutta Vaasan revittyjen kans. Nyt teen italiansalaattia, se on minun juhlapyhäherkku #1 :p
 
Meillä on lettuja tiedossa tänään, sitten saatan päästä mussuttaa kakkua jos kahvila on auki vaa :D
 
Teetä ja rusinoita sängyssä ku en viel jaksanu tehä aamupalaa :D
 
Takaisin
Top