Mieliteot

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lily91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sitä mä iteki oon vähän miettiny näin (ravintola kokkina) että jos sen ite tekin ja tietää tasan tarkaan esim lohen alkuperän ja luottaa siihen että se on tuoretta ja säilytetty kunolla kylmässä nii ei pitäis kaiken järjen mukaan olla mitään riskiä MUTTA oon ite ollu lihatiskillä töissä enkä luota että saisin mistään niin tuoretta että uskailtaisin edes riskeerata..
 
Niin, jos siinä lohessa on jo valmiiksi listeriabakteeri, niin ei se siitä mihinkään poistu, vaikka sen graavauksen itse tekisi. Ja siis se listeriabakteeri kai elää siinä lohessakin jossain sen suolistossa ihan valmiiksi jos sitä on ollakseen, eikä sen olemassaolo siis liity kalan tuoreuteen tai kylmäketjuun. Pointti on vain se, että jos sitä on, niin se ei kuumentamatta tuhoudu.
 
Näinpä. Itsekin mietin, että jos siihen lohen tekoon rupeaa, niin hommaa sen lohen luotettavalta taholta eikä mistään perusmarketin lihatiskistä, jossa ei ymmärtääkseni mikään oikeasti ole tuoretta.
 
Mäkin joudun syömää kalkki tablettei ku maito tuotteet ei kuulu mun ruokavalioon tietyistä syistä :/
 
Smoothiehimo ei hellitä niin mies osti kuin ostiki mulle oikein koneen niitä varten :) Nyt on tehty omia sekoituksia pakastimeen pusseihin. Kiivi-banaani-mango oli namia ja seuraavaks testaan mango-mansikkasekoitusta :grin Ei tarvii kuolata joulusuklaiden yms herkkujen perään enää...
 
Nami, kuulostaa tosi hyviltä nuo smoothiet Mashnu! :p Vois itekki kokeilla jtn muuta välillä kuin joka aamuista mustikka-mansikka-banaani-rahkapirtelöä. Mikä sekin on kyllä hyvää, ja varmaan auttanut pitämään Hb:n hyvänä koko raskausajan.
 
Ruokahalun vähentymistä täälläkin! Ja just toi ärsyttää kun muka jotain tekee mieli, mut mikään ei maistu o: Lisäks nyt muutamana päivänä ollut vähän pahaa oloa.. Toivottavasti ei tule pahoinvointi takaisin.
 
Mulla ei kyllä oo ollu mitään muuta ongelmia ruokien suhteen. Ainoa rajoittava tekijä on nyt ollu karsee närästys, mutta hain apteekista tänään Galieve-liuosta avuksi kun Renniet ei enää oikein rokannu...
 
Mullakin on ollut tota ongelmaa, että on nälkä, mutta mitään ei tee mieli. Jotkut ruoat, jotka normaalisti kyllä kelpais, maistuu myös suorastaan pahalta. Yks päivä tässä meillä oli ruokana pastaa ja jauhelihakastiketta ja mä en vaan saanut sitä alas, koska se jauheliha maistui niin pahalta - jotenkin HARMAALTA. En osaa sen paremmin asiaa kuvata. Harmitti miehen puolesta, kun se oli ruoan laittanut. Kaikki muut söivät hyvällä halulla, joten vika ei selvästikään ollut kokissa vaan minussa.
 
Täällä taas ruokakilarit... Koulussa kiire enkä kerennyt syömään, heti kun ennätin kotiin niin mies soitti. Sanoin siinä sitten, että kova ois nälkä. Mies sanoi, että syö se lenkki sieltä kaapista :eek: Mitä vit...??? Tällä kertaa se riitti mulle. En ikinä syö makkaraa :( Tuli semmonen olo niinku oisin kuolemassa ja mulle tarjotaan viimesellä aterialla MAKKARAA!! Nyt siis nälkäisenä ja väsyneenä puran kiukkua Jouluvaloihin. Kyllä vaan! Revin niitä äkäisenä ikkunaan ja meinaan itkee sen pirun makkaratarjouksen takia!!
 
Takaisin
Top