Mieliteot

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lily91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on sit kesällä poimitut mustikat syöty vaniljajätskin kanssa... Ei niitä kyl paljon ollukaan, mutta sitäkin maukkaampia. :)

Muoks: +muut herkut tänään eli keisha-patukka ja arnoldsin vaniljacremesydän. Niin pitäisköhän se sokerirasitus nyt äkkiä varata, ettei mee ihan överiksi. :o
 
Mun ylivoimaisesti suurin mieliteko raskausaikana on kuitenkin ollut nukkuminen the more the merrier..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Jalapenoja chilikastikkeella. Eikä muuten ollu eka kerta.... :p
 
Täällä kanssa jokapäivä joko tuoretta chiliä tai tuoreita jalapenoja ruokaan :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tänään kaupasta lähtee mukaan glögiä!! On tehnyt ihan hulluna mieli sitä jo pidemmän aikaa :P Kaveriksi meinaan tehdä vielä muutaman joulutortun. :D

Peruna on uusi himotus, keitettynä tai muussina, aivan sama niin uppoaa!
 
Helena; mulle on kans tullut perunan himo. Muussi maistuu, mutta esim. lihakeittoon keitetty peruna&porkkana... Oijjoi!
 
Mites saako sellasta glögiä juoda missä on inkivääriä? Vshingossa erehdyttiin ostamaan sellasta jotain hans välimäen special-glögiä.
 
Mä oon kyllä syönyt. Mausteena sitä tuskin on niin pajoa kuin inkiväärivalmisteissa (eli pillerit ym. mun tulkinnan mukaan), jotka on se kielletty aine.

Kerro sit oliko hyvää tai tuliko kehuja, mä kans himoitsin sitä viikolla kaupassa :)
 
Manna siinä glögissä sitä on tod näk niin vähän että tuskin haittaa. Mä söin ekalla kolmanneksella vähän inkivääriä sushin kanssa (kasvis/kypsä rapusushi) vaikka se on thl panna listalla.
Briteissä esim inkivääriä suositellaan pahoinvointiin.
Me kaikki tehdään ne omat valinnat mutta tuskin saat glögillä harmia aikaiseksi.
Täällä palattiin viime viikon sukulaatiporsastelujen jälkeen ruotuun näissä merkeissä ja ai että maistuu hyvälle :)
ImageUploadedByVau Foorumi1414847612.845576.jpg


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Manna: Mä kysyin tosta inkivääristä ihan ekalla neuvolakäynnillä, kun löytyi siltä kouraan työnnetyltä vältettävien listalta. Terkka sanoi juuri noin kuin Riipitiikin yllä, eli mausteena voi hyvin käyttää, mutta ei oikein osannut perustella kantaansa. Etsin sitten itse aiheesta vähän lisätietoa ja löysin Eviran sivuilta tällaisen: http://www.evira.fi/portal/fi/elint...isiin+seka+inkivaariteehen+ja+sita+vastaaviin

Varmasti voimme siis huoletta juoda inkiväärillä maustettua glögiä ja syödä inkiväärillä maustettuja ruokia. Vain suuria annoksia ja jatkuvaa käyttöä on syytä välttää.
 
Ehkä ekaa kertaa koko raskauden aikana täysin mielihaluton päivä. Mitään ei tehnyt mieli.
Tein sitten tuna salaatin ja iltapalaksi curry silli muna ruipparin. Edes dumle ei maistunut jälkkäriksi yhtä konvehtia enempää :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top