Mieliteot ja muut ruokajutut

Viikon sisään nosti päätä ensimmäinen mieliteko(jota voin sanoa mieliteoksi): tomaatti. Voisin syödä tomaattia (tuoreena) vaik kui monta päivässä. Melkein kaikki kauraa sisältävä (kauraleipä, kaurapuuro) menee myös leikiten kurkusta alas. Vesi ei paljoa maistu, mutta Juissi mehut sitäkin enemmän.
 
Perunaruuat. Tää mieliteko on ollu kaikissa raskauksissa.. Maksamakkara ois myös hyvää ja paahtoleipä. Miks mä en voi himoita jotain kevyttä ja terveellistä vaan tekis mieli vetää hiilareita napaan kaksin käsin.
 
Oi vitsi pimmi85, tuoremehut. En yleensä juo niitä kalorien takia, mutta nyt PepsiMax ei maistu (eikä lisäaineita ja makeutusaineita muutenkaan viitsi liikaa juoda) ja vetelen tuoremehuja pitkin päivää. Omenamehu ja mandariinimehu maistuvat parhailta!
 
Eikö maksamakkara oo kiellettyjen aineiden listalla? Jännä että miten alkaakin tehdä mieli sitä heti mikä on kiellettyä. Minä haluaisin graavilohta ja aurajuustoa ja punaviiniä o_O
 
Hihii, kiva kuulla et täällä on muitakin raskausajan mehuaddikteja! Yleensä en juo tuoresmehuja lainkaan mutta nyt ei muu neste mene alas. Vesi ja hiilihapolliset juomat ei mee yhtään alas, maito vain ruuan kanssa. Mutta appelsiinimehu... :love7
 
Tuoremehuja menee täälläkin ihan simona. Varsinkin kun olen melkein kaikille hedelmille allerginen, niin mehuilla pystyn korvaamaan hedelmähimoja.

Maksamakkaran maksimiannos on 200g viikossa, joten kyllä sitä maistella voi.

Kalaruokiahan pitäisi syödä pari viikossa, mutta en keksi oikein mitään kalaruokia, joita tekis mieli.
 
Moikka!
Mitä mieltä ootte hese- ja mäkkäriruuista? Itse olen aika ahkera roskaruuansyöjä ja heseruokaa on tullut toisinaan (harvemmin) ostettua myös raskausaikana... toisinaan tuntuu että se on myös ainut ruoka joka menee alas... :D
 
No, eihän ne hese- ja mäkkäriruuat ole hyväksi edes ei raskaanaoleville, niinku kaikki tiedämme. Mutta esikoista odottaessa oli mulla just toi, että teki niitä hirveesti mieli ja ne autto pahaanoloon. Nyt tässä toisessa raskaudessa ihmetyttää, että on just päin vastoin. Pari kertaa kokeilleena pahimpaan oloon tuli vaan pahempi olo. Jos on esim pahoinvoinnin kanssa hankaluuksia saada ruokaa maistumaan, niin en ottais stressiä siitä, jos ne hampurilaiset on edes jotain mikä menee ja pysyy alhaalla.
 
Nyt on tullut yhdeksi mieliteoksi hernekeitto voisin syödä sitä vaikka joka päivä.. Toissa iltana oli pakko saada niin lämmittelin 10 aikaan illallakin iltapalaksi hernekeittoa :D
 
Mä syön myös mielellään keittoja, ja heti kun luin Snipu sun kirjotuksen kysyin mieheltä, onko meillä valmis hernekeittoa, ei ollut :sad001
 
Mä söin edellisessä raskaudessa kans ihan höpönä hernekeittoa... Mikähän siinäkin on? :D
 
Mun tekee myös mieli keittoja, mutta ei kyllä just hernekeittoa vaan ennemminkin kirkkaita keittoja: nakki-, jauheliha- ja vaikka kalakeittoa. Olen päätellyt, että siinä yhdistyy suolanhimo ja neste..
 
Mulle maistuu tällä hetkellä päärynämehu.. ihan sama missä muodossa niin jos siinä on päärynän makua niin ääntä kohden vaan! Alussa olin enemmän vadelman makuisten perään mutta nekin jo jäi :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: M&S
Mulla saattaa kaupas tehä mieli kaikkee mut kotona oksettaa ja tekis mieli heittää mäkeen :D sit mies on ihmeissään ku justhan niitä piti saada.. sorry! 8)

Oon vetäny irttareita nyt viikonloppuna ihan kiitettävästi, en tiiä kehtaako vaa'alla käydä. Kun ei sais tuo paino nousta :P mutkunnn..
 
Heh, Vivu ja Snipu :) Mulla on sama kans mielitekojan kanssa, että pitäis saada heti kun alkaa tehdä mieli. Jos pitää ruveta kokkailemaan/tekemään/hakemaan, niin ei eihän se sitten enää maistu kun olis valmiina nenän edessä :wink
 
Täällä iski tajuton himo puikulaperunoihin, silliin ja sipuli-voikastikkeeseen :D sehän piti sitten rynnätä kauppaan niitä hakeen, ja ai että olikin hyvää! Sillihän on suolaista, mutta verenpaineet mulla on alhaiset (100/60) , niin tuskin on vaarallista :)

Koko raskauden ajan on ollu hirveä miettiminen, et mitä söisi. Ruokahalu oli aluksi pois, mutta rv8 kun lähti niin tuntuu että voisin syödä koko ajan! Se vaan, et kaikkia ruokia ei tee mieli.
 
Mä mietin koko ekan raskauden, että saako silliä syödä. Jotenkin raaka kala tuntuu nou-noulta?
 
Takaisin
Top