Mieliteot ja muut ruokajutut

Suolakurkku suolakurkku suolakurkku. Oon syönyt nyt puolikkaan purkin suolakurkkuja tässä parin vkon aikana vaikka tavallisesti vihaan niitä :D
 
Ja hei mäkin söin ennen ihan kauheesti avokadoa mut nyt ei voi edes miettiä koko ruokaa :/
 
Mun ei tee mieli yhtään makeaa (mikä on mulle tosi outoa) eikä kyllä paljoa ruokaakaan. Pakko se on silti jotain syötävä.
 
Mulla on myös ainakin toistaiseksi mielihalut vaan vähentyneet. Normaalisti olen makealle perso tunnesyöppö, mutta nyt ei kyllä tee juuri mitään mieli. Huono, kuvottava, pyörryttävä olo, ei auta syöminen, mutta yritän tietty itseäni mahdollisimman hyvin ravita. Painokin on tippunut jo useamman kilon, kun en nauti syömisestä lainkaan, ruoka menee alas vain pakollisena polttoaineena. En ole kuitenkaan kertaakaan edes vielä oksentanut, että tuntuu hölmöltä valittaa huonoa oloa, kun oireet eivät edes ole niin rajut..
 
Riisikakkuja, mustikkakeittoa, banaania ja Subwayn kananrintasub (jota himoisen!!) :D Jos mikään muu ruoka ei laske niin se laskee.. Eikä muuten tuu ulos! On muuten just hyvää ruokaa tuo subi.. protskua, hiilaria, suolaa.. sopivassa suhteessa :) Muuten melkeimpä kaikki ruoka tulee ulos tämän 24/7 kuvotuksen takia :/
 
Jaanuzka, haha, täälläkin himoitaan Subin antimia, tosin tonnikalalla! :hungry: Ai jestas, ei tarviis muuta syödäkään :rolleyes::p
 
Hapankorppu oivariinilla ja oltermannisiivulla on ollu pelastus tässä pahoinvoinnissa. Myös kurkku ja tomaatti himoittaa, auttavat myös jatkuvaan janoon. Vesi on jostain syystä sellaista, mitä ei tee mieli.
 
Pauveli mulla kanssa ei mee vesi alas oikein ollenkaan kun siitä tulee heti kuvottava llo :sad001 normaalisti menis useempi litra päivässä..
 
Kaikki tuore uppoaa niin helposti. Himoitsen salaatteja ja hedelmiä. Erityisesti uppoaa granaattiomena ja tavallinen omppu. Ihan uutena on pippurimetvursti. Sitä näkkärin päälle, voisin melkein elää sillä vaikka onkin tosi suolainen. :)
 
Salmiakkia tekee koko ajan mieli.

Viime viikolla myös suolakeksejä. Kaikki vihreä tuntuu kauhistukselta :D Ainoa terveellinen ruoka-aine, jota on mieluusti syöny, on omena.
 
Mielitekoja ei oo ainakaan vielä ollu, eikä pahoinvointia, joten ihan normaalia, melko terveellistä ruokavaliotani olen jatkanut. Makuaistissa saattaa jotain pientä muutosta olla, koska mausteita olen ruokaan laittanut turhan reilusti miehen reaktioista päätellen :D

Kasviksia oon yrittäny syödä vielä enemmän kuin aiemmin. Leivän päälle ei aikaisemmin (laiskuuden vuoksi) tullu aina laitettua kasveja, mutta nyt oon laittanu niitä ihan kunnon kerroksen.

Pähkinöitä oon yrittäny kalan lisäksi syödä, että omega3:sta tulisi riittävästi.

Purkista otan sen, mitä ennen raskauttakin eli kalsium 500mg +D 20mikrog. Foolihappoakin ostin kun siitä niin paljon puhutaan, mutta yhtään tablettia en ole ottanut. Sitähän nyt kuitenkin saa kasviksista ja ruisleivästä, joita kulutan aika kohtuudella.

Sokeria pyrin myös välttelemään ja makeutusaineita en normaalistikaan hyväksy ruokavaliooni.

Kauraleseitä suosittelivat neuvolassa lisäämään esim. aamupuuroon kun on hidasta tuo suolentoiminta ihan normaalistikin ja raskauden edetessä se hidastuu entisestään.
 
Tännekin on hiipinyt edellisestä raskaudesta tuttu salmiakkihimo, jolle olen antanut periksi. Tarkoitus kuitenkin skarpata asiassa, ettei ihan tavaksi muodostu. Meillä kun ei syödä karkkia noin muuten, jos ei tummaa suklaata lasketa. :) Jatkuva nälkä kuitenkin tuntuu vaivaavan ja näin vapaapäivinä halu napostella lisääntyy, kun ruokaa on koko ajan tarjolla.
 
Ajatuskin kananmunasta alkaa yököttää, etenkin keitetty ja kuorittu sellainen .. Pahoinvointia ei sitten juuri muuten ole ollutkaan o_O :)
 
Etoo kana,,, hyiiiiii. Hesen ruisfile nammmmm.
jugurtit, leivät , kahvi uppoaa. Ruokavalioni on aika rajoitettu allergioiden takia joten suurin osa hedelmistä ja vihanneksista on poissa elämästäni .
d-vit ja femibion edelleen käytössä, tuota omegaa voisin harkita .
 
Mulla on kanssa jonkin verran rajoittunut ruokavalio allergioiden takia, ja nyt parin viikon aikana ruokavalio on mennyt reippaasti epäterveelliseen suuntaan. Harmittaa, mutta jos tää pahoinvointi vähän helpottais, niin olis ehkä vähän helpompi syödä jotain terveellistäkin. Kuten tuolla aiemmin laitoin, kaikki vihreä kauhistuttaa :D

Oon ollut kasvissyöjä pitkään, mutta nyt on iskenyt myös lihan himo. :D Aattelin kyllä ottaa tässä chillisti ja syödä myös jonkin verran lihaa jos vain maistuu. Ehkä se voi helpottaa myös tähän heikotukseen.
 
Ai hitsi, kun nyt tekis mieli Arnoldsin kylmäsavulohi-bagelia!!! Miten tän himotuksen saa pois?! Tuli jo mieleen, että mies saa kyllä sitten lokakuussa tuoda sairaalaan sellasen mulle. :grin
 
Mulla on usein ennen ruokailua ja ruokaa laittaessa sellainen olo ettei tekisi mieli syödä, mutta kyllä se sitten kuitenkin maistuu. Ei tosin ihan niin hyvin kuin ennen. Ei siis pelkoa painon putoamisesta ainakaan nyt alkuraskaudessa. :p
 
Mulle maistuis tällä hetkellä vaan pitsa ja subwayn erilaiset ihanaiset patongit :Heartred tehdäänkin juuri itse pitsaa.. ei tarvis olla koko ajan jossain kebulassa hakemassa tai kaupan pakastealtaalla kuolaamassa.. itse tehdystä tulee myös hyvä olla kun tietää mitä siihen on laitettu :) ja tunnen oloni suureksi voittajaksi kun väsymyksestä huolimatta aloin itse pitsaa vääntämään :D
 
Yleensä oon suuri suolaisen ystävä, mutta nyt ei oo kyllä mennyt kun makeat ruuat ja juomat alas ongelmitta. Todella outoa! Hedelmiä syön yleensä tosi harvoin, nyt oon 2 viikkoa elänyt banaaneilla, omenoilla ja päärynöillä :D Outoa on kans että mikään ruoka ei oikeastaan houkuta. Jos esim saisi syödä ihan mitä vaan niin kaikki ruuat on vähän siellä etoo-kansiossa. Erityisesti liharuuat, vaikka saisi americana-pizzaa (lemppari) tai grillattu kananrinta-subin (toinen lemppari) niin en ottais kyllä kumpaakaan vaan ehkä sen banaanin. Jännää ja outoa mut menis jo ohi, haluun syödä normaalisti..
 
Takaisin
Top