Mieliteot ja Kuvotukset

Mulla vesi aiheuttaa edelleen pahoinvointia.
Sitrusjuomat on aikalailla ainoat mitä saa alas ja maito, voisin juoda maitoa litratolkulla!
 
Sumppi, mulla kans jäi heti alussa kahvi itellään pois pahoinvoinnin takia, sama oli esikoista odottaessa. Viimeks olin koko raskauden juomatta kahvia (jos en väärin muista nii join silloin teetä) mut nyt alko tekee mieli tossa muutama vko sit. Aattelin samanlailla ku sä, että tuskin se ees maistuu mutta maistoin kuitenkin, ja -tittidii- se oli ihan taivaallista! Siitä asti oon juonu aamuisin kupillisen ja muuten alhaiset verenpaineet noussu ihan normitasolle. Joskus saatan juoda muutamankin kupposen päivän aikana, nams! Samaan tahtiin ei kyllä maistu, ja kahvin pitää olla just keitettyä eikä seissyttä - siks juonkin aina vaan yhden kupillisen ku seuraava maistuu jo muka seisseeltä! :D
 
Mulla alkaa pikkuhiljaa mieliteot ja ällötykset tasaantua. Tavallinen ruoka maistuu nyt niin hyvältä, esim. eilen uunilohi oli aivan taivaallista. :) Viime yönä heräsin kovaan nälkään ja päänsärkyyn. Kävin sit napsimassa panadolin, banaanin ja pari näkkäriä.
 
Mun oli pakko napata tänään Arnoldsin ohi kävellessä yksi toffee ja yksi valkosuklaa.... Toisen jo nautiskelin kun pääsin viimein päivän juoksujen jälkeen istumaan hetkeksi jalat ylhäällä =)
 
Vieläkö teillä on himotuksia? Vai nytkö ne vasta on tullutkin!? Toivottavasti ainakin kaikkien kuvotukset olis pääasiassa ohi...?

Mä nautin eniten oikein perinteisestä suomalaisesta kotiruoasta: makaronilaatikko, lihapullat & perunamuusi, perunat & jauhelihakastike ja niin edelleen. Kyllä roskaruokakin alas menee, mutta mieluummin valitsen kotiruoan.

Makeenhimo oli huipussaan tossa pari viikkoo sitten ja kohdistu pääosin suklaaseen. Nyt ehkä viikon sisään mun närästys on lähteny uusille leveleille joten melkein kaikki herkut on ehdotonta nou-nouta, varsinkin toi suklaa. Onneks se himotuskin on jo hiipunut. Rahka-ananas-vanilijakastike-yhdistelmää voisin edelleen syödä vaikka kuinka, mutta harmikseni se tuo aivan sairaan närästyksen, joten syön sitä maksimissaan kerran päivässä ja aamupäivän puolella jottei joudu yöllä kakomaan...

Muuten ei oo mitään pysyvää himoa, ne mieliteot tulee yhtäkkiä kun näkee tai lukee jotain ja sit sitä on saatava niin pian ku mahdollista. Seuraavana päivänä voi olla jo myöhäistä eikä kyseinen juttu enää maistukaan...
 
Mun piti sunnuntaina saada riisisuklaata! Ja karmee pettymys meinasi tulla kun ei tarjoustalon karkkihyllyistä ensin löytynyt yhden ainutta sieltä mistä yleensä. Viimein törmäsin wawi merkin levyihin ja sitten olikin pakko avata jo autossa. Muutoin en ole erityisiä himoja enää huomannut.
 
Viime viikolla himoksi iski hapankorput, edelleen niitä menee vähän turhankin paljon.
 
Mulla on makea ollut nyt loppuraskauden aikana se mikä maistuu. Ihan päinvastoin kun esikolta :O pitää vaan rajottaa niin ei pääse paino huitelemaan missä sattuu! :)
 
Mulla on ollu kyllä muutaman viikon ihan karsee makeanhimo ja oon vetäny karkkia kyllä ihan liikaa. Kertamäärät on pieniä, mutta silti. Ei ole vaikuttanut painonnousuun mut pitää kyllä rajoittaa. Sukulakuja vois syödä vaikka lootallisen päivässä! Viime viikolla neuvolassa yläpaine oli 107, joten ei tartte ainakaan sen nostavasta vaikutuksesta huolehtia. :p
 
Täällä kans hapankorppu ja peruna sekä porkkana himottaa. Ikävästi myös hedelmäkarkit joita en yleensä pahemmin syö on himottanu oikeestaan koko raskauden ajan
 
Mää en kestä kun en saa RD:n takia syödä joulusuklaita!!! En tiedä tulisiko niitä edes syötyä (haluttaisko oikeesti) mutta nyt kun tietää et ne on kiellettyä niin voi taivas sitä himoa niihin!!
 
Pipanat käys kurkkaamassa sokerittomat suklaat; suomalaisista valmistajista ainakin brunbergillä on ollut sokeritonta suklaata, älä vielä heitä kirvestä kaivoon :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Wow Mju82, en ole koskaan kuullukaan!! Pitääpä heti tänään ottaa selvää ja hommata kaappiin! Kiitos vinkistä!
 
Näköjään niillä on myös sokeritonta riisisuklaatakin.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Löysin lähikaupasta Brumbergin sokeritonta riisisuklaata ja normisuklaata. Riisisuklaa oli hyvää! Muutama pala normisuklaata ei ainakaan nostanu arvoja! Kohta mitataan riisisuklaan arvot! Jos nekin hyvät niin näitä lisääää :grin
 
Mulla pysyy sokerit edelleen rajoissa (1 h ruokailusta 5.2), joten oon toistaiseksi syöny herkkujaki. Katotaan huomisen painoarvion jälkeen, kuinka isoa pötkylää ne meille ennustaa eli loppuuko herkuttelu. :D
 
Ooh! Nyt alkoi tehdä mieli riisisuklaata. :) Minullakin on sokerit pysyneet rajoissa ja ei enää ole tullut ruokavaliossa pysyttyä ja herkuteltukin on ehkä jo vähän liikaakiin. Täytyisi taas otta itseään niskasta kiinni ja jättää suklaat ja hapankorput vähemmälle.
 
Ootteko mitannu sokeriarvoja 1h herkuttelujen jälkeen? Mulla pysyy normi ruoalla arvot loistavina mut herkkujen jälkeen nousee! Mm.tiivisteglögi nosti arvot yli... Ja oon ottanu aina herkkuja ruokailujen yhteydessä, en yksinään. Sillon nousee vielä enemmän!
 
Takaisin
Top