Mielitekoja

Haha :D buffetin himoisia naisia :D Ei muakaan niin se risteily innosta, mut ruoka kyl.

Mää oon tätä palstaa lukenut, eikä oo tullut mielotekoja. Mutta nyt tuo halloumi ei jätä rauhaan. Sitä on pakko hakea. Kunhan ei tuo risteily buffetti kiinnity alitajuntaan. Sitä ei niin vaan heti toteutetakkaan :-D

Mä taas tein ensi viikolle ruokalistan valmiiksi ja kirjoittelin ostoslistan. Ja kyllä se halloum-juusto nyt päätyi listalle! :D

Mä en oo ikinä tykästyny tohon buffetruokailun maailmaan. Isona osana sitä on vakavat kala-, äyriäis- ja pähkinäallergiat, kun aina sit joutuu miettiin, että onko tää sen tyyppinen ruoka, että siihen ois voinu jotain edellämainittua mennä. Yleensä kun buffetpöydän ääressä ei oo sit sitä henkilökuntaakaan jolta kysyä. Toisena osana on se, että arvostan enemmän hyvin rakennettuja a la carte -annoksia, kun sitä, että saa monen lajin sekasikiöstä vetää ittensä ähkyyn.

Niin ja haloum juustot jota oon ite käyttäny on ainakin ollu pastoroituidusta maidosta tehtyjä. Niin ei tarvii jännitellä. Paketissa lukee kyllä. :thumright

Hah, ai muitakin tuo buffet houkuttaa :grin Me lähdetään pääsiäisenä Viking linella Tallinnaan, saatiin Matkapoikien Hintahulinoista älyttömän halpa risteily+hotelli-matka!
On tossa buffetissa tietysti se huono puoli, että mun tulee aina syötyä "koko rahan edestä", joskus tulee ähky, joskus ei. Yleensä mä kyllä pidän annokset aika kasvis/lihapainotteisena, ettei mun tule syötyä buffetista mitään roskaruokatyylistä vaikka siellä sellasta oliskin tarjolla. Ja sitten toisaalta taas jos on oikein kunnon isompi buffet, niin onhan siellä kaikkia uusia makuja ja muuta, mä tykkään aina maistella uusia ja erikoisempia ruokia.

Mä päätin, että meillä nautiskellaan huomenna miehen kanssa brunssi. Croissantteja on ehdottomasti, samaten mietin jonkinlaista hedelmäsalaattia. Ehdotelkaapa jotain kivoja ideoita brunssipöytään. Haluan istua miehen kanssa rauhassa alas ja nautiskella hyvästä ruoasta :)

aBu... mä oon menossa myös huomenna siskon kanssa brunssille! :D En oo ennen ollutkaan, kiva mennä kattoon mitä siellä oikeen on tarjolla. Parin viikon päästä mennään sit työporukalla yhteen toiseen paikkaan.
Mulle tulee brunssista mieleen vielä jotku lätyt+siirappi, ja piiraat.

Me tyydytään koti brunssiin kyllä nyt. Vaikka jossain muualla syöty olisi aika mahtavaa varmasti. Letut, pannukakut ja muut kuuluisi mutta emme oikein kumpikaan ole sellaisten suurimpia ystäviä.. Varmaan pekonia ja kananmunia täytyy paistella miehelle. Ja jotain hyvää tuoremehua.

Joo se halloumi nyt ABU! :wink
Letut tai pannukakut kuuluu meilläkin brunssiin. Ja coctailpiirakat toimii kans :) Keitettyjä kanamunia, tai paistettuja miks ei.

Halloumi on ostoslistalla, mutta ei kyllä taida päästä brunssillemme. Hmm, coctailpiirakat olis aikas hyviä :p

Joo voi vitsi, pekonia ja kunnon appelsiinimehua...! Pitääkö elää toivossa et itekin sais noita brunssilla, vai ottasko varman päälle ja paistais aamupalaks jo:oops: En mäkään brunssilla välttämättä haluais lättyjä tai pannareita, mut tuli vaan mieleen et eikö noi oo aika perinteisiä tarjottavia? Mun käsittääkseni. Katotaan huomenna olinko yhtään oikeassa:P

Mä oon käyny muutamalla brunssilla, joissa ei ollu pekonia! Ai että ku otti päähän. Sama hotellin aamupalalla,pekonia ja munakokkelia kuuluu olla tarjolla. :grin

En oo ikinä ollu mikään pekonin ystävä, mut nyt rupes tekee jopa mieli! Oonkin kauppaan suuntaamassa kohta, niin vois itelleen ostaa. Mies on viikonlopun omilla reissuillaan :P

Mä en pekonista välitä normaalistikaan ja nyt vielä vähemmän tällä hetkellä. Mutta mies pitää siitä suuresti :)

Mä syön pekonia pari kertaa vuodessa ja lähinnä vaan grillissä tehtynä kun se haju kotona on muuten niin ikävä, siksi se onkin niin hyvää kun sitä harvoin syö :D Nyt en ainakaan uskalla alkaa kotona paistelemaan juuri ton hajun takia ettei ala herkku etoa, vaan sinnittelen sinne grillikauden ensimmäiseen kertaan :D

Mä otan riskin ja annan miehen käristää huomenna pekonia. Saa nähdä uppoaako itselle sen jälkeen yhtään mikään.. Toivotaan! :)

Mäpäs en ookkaan koskaan grillannut pekonia, muuten kuin et se on ollu kieputettuna sienen ympärille, täytyypä kesällä koittaa laittaa grilliin. Niin en mä ite syö kyllä lihaa, mut perheen miehet tykkää pekonista. Aamupalalle meilläkin sitä joskus paistellaan, tai sit porkkanasopan päälle. Kannattaa kokeilla nakata uuniin ne siivut, ei käryä läheskään niin kovasti, sitä en tiedä että vaikuttaako makuun.
Meillä on tänään tortillapäivä! Niitä on nyt tehny mieli jo hyvän aikaa, täytys jaksaa nyt vaan leipasta ne lettuset! :)

Mä tykkään syödä halloumia pyttipannussa. Hyvin maustettua perunaa, marinoitua tofua, halloumia, cashewpähkinöitä aina välillä ollu ja kananmunalla kaikki yhteen. Jokainen eri osanen paistellaan erikseen (ja cashewt tietty vaan paahdetaan) ja lopuksi kaikki yhessä pannulle ja kananmunat perään. On hyvää!

Takaisin