Mielitekoja

Mä ostin eilen mämmiä! Edellises raskaudes kehitin mämmihimon jostain, koskaan ennen en oo siitä tykännyt, ja nyt se himo on palannut! Ai että oli kyl hyvää aamupalan jälkkäriksi mämmi vaniljakastikkeella. Ainut äitin oma herkku, jota kukaan muu ei halua :D

Mulla olis kans laku ja salmiakki mitä tekis mieli, mut oon nyt yrittänyt olla ilman. Sellainen tuore pehmeä laku ois kyl ylihyvää!

Voe voe voe! Täälläkin kova salmiakin himo. Tosin oon aina rakastanut salmiakkia ja kaapistakin löytyy aina isot säkit turkkareita. Löysin kaupasta uusia väkevia/kirpeitä pääkalloja. Tullut sitten vedettyä niitä pari pussia tällä viikolla. Selkeesti väistynyt alkuraskauden ruokarajoitukset...höh. hmmmm....korvaisikohan tuo mämmi salmiakin? Ainakaan ei taida olla "kiellettyjen"listalla.

Mämmiä tekee mullakin mieli, tosin oon ehkä outo ja tykkään siitä muutenkin näin pääsiäisen alla :D Vatsallehan se tekee hyvää, että ehkä se on sallittukin herkku!

Minoon nykysellään muutoinki juonu alkoa niin vähän ettei voi mieliteoista puhua. Tossa syksyllä miehen kanssa ihan kahteen otteeseen oli tarkoitus ottaa olutta ja saunoa ja rentoutua. Ja ne oluet on edelleen tuolla kaapissa. Nyt lähinnä kävi tossa mielessä et oispa pari kylmää olutta makia ku siivottii pihaa. Enemmänki se ehkä tulee siitä et ku touhuaa nii kiva istua väliin ja pitää "taukoa". Mut kun en ota niin en ota. Muutama annoshan ei sinällään pitä olla paha, mut ei anna luonto periksi ei!
Grillauskautta odotellessa. Makkaraa en syö mut muita ihania herkkuja :P

Me aateltii pääsiäisenä korkata grillauskausi. Nyt tekis mieli jogurttikuorutettuja pähkinöitä..

Meillä on tänään riisipuuroa! Monta päivää on mieli tehnyt ja nyt vihdoin on puurot kattilassa!

Nam, riisipuuro on hyvää! Jaksaiskohan itekin tehä oikein kunnon haudutetun puuron :P
Uunipuuro menis kans!

Kuulostaa tosi hyvältä tuo grillikauden avaus! Eilen tuli tehtyä iltapalaksi suppiskeittoa ja vaikuttaa siltä, että tään sitä tänäänkin :hungry:

Onneksi on pääsiäinen pian. Isäni lupasi tosiaan grillata sillon, kun mennään kyläilee :)

Keksimamma, mun on tehny mieli risottoa jo pari viikkoa! En oo vaan yksin jaksanu itelleni väsätä, jos viikonloppuna tekis siskon kans..

Suppilovahveroita täälläkin ois pakastin pullollaan, jotenki en vaan oo niitä saanu käytetyks mihinkää:< tuoreena tulee kyllä tehtyä sienipaistosta ja keittoa, jopa mieskin tykkää niistä vaikkei muuten sieniä syö. Grillauskausi korkataan kuulemma pääsiäisenä, mies lupasi laittaa kaurista B) empä ookkaa ennen sitä maistanu, mielenkiinnolla ootan...

Täällä (vai jossain muussa ruokakeskustelussa) oli aiemmin puhetta kanaviillokista, ja se on jääny siitä lähtien jonnekki alitajuntaan pyörimään! No, huomenna viimenki sitä ois tossa lounaspaikassa tarjolla, arvatkaa meinaanko mennä:P

Mun on pari viikkoa tehny mieli salaattia sinappikastikkeella (kastikkeeks kelpuutan ainoastaan Salosen Pimeän pullon sinappikastikkeen), söin sitä viime viikolla melkeen joka päivä... ja sit kun tajusin lisätä sinne kinkkua sekaan, voi nam...

Kauris on tosi hyvää! Mun isältä on saatu. Oon tehnyt kastiketta 'huonommista" paloista ja filettä paistanut pannulla, mediumiksi jättäen. Nam!

Lilja, mulla kans pyöriny jo pitkää toi kanaviilokki mielessä. Hitto ku kerran lukee nii ei poistu mielestä

Tein kanaviilokkia tämän palstan innoittamana viime viikolla, ja sain siirä valtavasta satsista syötyä kaks kertaa ennen, kun koko ajatus alko oksettamaan.

Kanaviillokit syöty, oli mun makuun hieman suolatonta mutta muuten tosi hyvää!:)
Ehkä mä alan käymään useamminkin tossa lounaspaikassa, halvan hinnan ja hyvän kotiruuan takia. Tulis sit syötyä vähän monipuolisemmin ku nyt menee pääasiassa kanaa/jauhelihaa +pakastevihanneksia ruuaksi.

Mulla ei menny ihan putkeen eilen.. tein janssoninkiusausta josta unohdin kokonaan ruokakerman. Sanoisko et kuivahkoa.. Sit tein riisipuuroa jonka unohdin viideks tunniks hellalle, suhteellisen hiiltynyttä tuli. Onko tämä nyt sitä raskausdementiaa...

Alko kyl tehä mieli grilliruokaa, täytyypä kuormata kaupasta halloumia, lohta, vihanneksia yms :woot: Grilli on vielä viime grillikauden jäljiltä valmiudessa...:rolleyes: Hmmm...herkkusieniä Violalla ja pekonilla..

Teki yks päivä mieli a)viiniä ja b)jotain hyvää ja tein sit sellasta sitruunapastaa mihin tulee valkkaria mutta se keitetään, jää vain aromi. Miehen mielestä ruokaa ei ole ollut jos siinä ei ollut lihaa joten paistoin kylkeen siskonmakkaraa ku näin jonkun siskonmakkarapastareseptin Pirkassa ja seki oli jonkun sortin sitruunapasta. Oli kyl hyvää, lapsellekki maistu! Jäi himotteleen tehdä uudestaanki, se Hanna G:n resepti on musta paras!

Nii ja tekee nyt myös mieli mämmiä vaniljajätskin kanssa ja suppisrisottoa.. että tää ketju on vaarallinen..

Meillä syötiin tänään päivällä jauhelihakeittoa. Olipas keittokin hyvää pitkästä aikaa :) nyt uunissa on valmistumassa omena kaurapaistos.

Aijjai,ku saiski grillattuja, täyttyjä herkkusieniä. Ja halloumia! Ja mämmiä kerman kanssa. Meidän pitäs jynssätä grilli, se on karseessa kunnossa talven jäljiltä.

Halloumi ois kyllä kova juttu! Voishan sitä kärvistellä ihan pannulla :P Oon joskus jotkut jämät paistanut pannulla lämpimien voileipien kylkeen, ihan kelvollista myös niin :wink

Mä paista aina haloumin pannulla vaikka grilli olis kuumana kun en saa sitä onnistuu ja pysyy ehjänä siinä. On paisteltu muutamana otteeseen raskausaikana ja kiitos taidan ostaa taas kaupasta. Täälä kannattaa aina käydä vilasee jos tuntuu ettei keksi mitä söis ja mitään ei tee mieli. :p

Takaisin