Mielitekoja

Nyt mä oon täällä ihan halloumihimoissani ja mietin, että mitä muuta sitä grilliin laittais, että viittis tehä :D ja sitä eilistä risottoo ei onneks enää ois kun joku 2l syötäväks, ja mä oon ainut, joka sitä syö. On se jännä, että nyt on menny paljon ruokaa hukkaan :p

Mä en edes tiedä miltä halloum maistuu (en oikein ole juusto ihminen..), mutta nyt olis kova halu päästä maistamaan :D

Mä tein viime kesänä usein semmosia leipiä, joiden väliin grillasin paprikaa, kesäkurpitsaa ja halloumia. Lisäks sit tuorejuustoa, salaattia, tomaattia yms.

Oi halloumi on kyllä ihanaa. Täytyy kans varmaan seuraavalla kauppareissulla ostaa. Mä oon paistanu sitä usein salaattiin. Nam.
Ja voi miten hyvän kuuloisia leipiä miuk!

Me just päätettiin että lähetään pääsiäisenä laivalle, ja voi mä en malta odottaa sitä buffettia! :D

Kokeile ihmeessä Abu, se on sellasta vähän, tai no, aika suolasta. Esim. kiva lisuke mun mielestä kanan kanssa. Kärytät vaan pannulla muutaman minuutin per puoli ja ei kun ääntä kohti :p Nam!

Oijoi Katik, laivan buffetti kuulostaa taivaalta näissä ruokahimoissa! :rolleyes:

Ja sit kesällä sellanen salaatti, jossa on mansikoita ja paistettua halloumia... Nälkä! Mä herkuttelen täällä just kylmällä hunajamelonilla, ostin eilen mulle ja pojalle välipalaks. :p

Juurikin sellaista mansikka-halloum salaattia oon myös tehnyt kesäisin. Oijoi! :D

Halloumi on kyllä hyvää, kesällä tulee sitä aina grillattua mut eipä juuri muulloin. Ja kannattaa huuhtasta vedellä se juusto ennenkuin paistaa, niin saa enimmät suolat pois.. pari kertaa jäänyt tekemättä ja huomas kyllä maussa heti.

Katik, täällä kans yks pääsiäisen laivallemenijä.. :D En tosin tiedä vielä syödäänkö laivalla, mutta hotellin aamiaisbuffet odottaa varmasti:D

Me mennään myös hotelliin yöksi, ja oonkin nyt yrittäny ettii hotlaa jossa ehtis rauhas syödä aamiaisen ennen laivan lähtöä :D
Mulle toi buffa oli nyt ihan pakko, ei yleensä olla käyty mut nyt vaan täytyy päästä! Saavat vierittää mut sitten paatista ulos :D

Mä oon laittanu ihan vaan salaattia, kurkkua, mansikoita, paistettua/grillattua halloumia ja tehnyt vinaigretten kastikkeekd.

Ah kun alkaa tekemään grilliruokaa mieli! Halloumia, kanaa ja maissia sekä pahimpana pekonia! :D Halloumia oon paistanut kanapastaan talvella ihan pannulla, mutta nyt en oo hetkeen kun luulin senkin olevan kiellettyä!

Katik, mä en oo moneen vuoteen syöny laivalla buffetista, ei me varmaan tälläkään kertaa syödä kun meno ja paluu on iltalaivoilla. Mut jos miehen saisin houkuteltua Tukholman-risteiyllle vielä kesällä, niin sitten kyllä buffet on ehdoton, mieskään ei varmaan pistä pahakseen:D

mams, kyllä sitä voi syödä jos on kunnolla lämmitetty, en mä ainakaan pystyis koko kesää olla syömättä halloumia kun mies tykkää siitä älyttömästi eikä varmaan grillatessa sääli mua yhtään:D

Me mennään huomenna viking linen toimipisteelle ihmettelee, että millä hinnalla pääsis laivalle. Nyt to-su erilaisia tarjouksia. Mua ei risteily itsessään houkuta, mutta buffet senkin edestä! :D

Oon lähdössä toukokuussa laivalle ja jo nyt odotan eniten ehkä buffettia :D onneksi ei oo yksin näiden mielitekojen kanssa :DD

Takaisin