Mielihaluja ja ällötyksiä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cocoa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuo on kyllä ollut kans ongelma, että löytyy joku hyvä ruoka, jota oikeasti voi syödä hyvällä ruokahalulla, niin kohta sekään ei sitten enää maistu, enkä halua enää syödä :( Toivon vaan, ettei mistään ruoasta tule loppuiän ällötystä, vaikken ole kertaakaan oksentanut. Riittää se inhotuksen tunnekin jo, ettei jotain sitten voi muka syödä. Vaihtelee ihan älyttömästi, mikä milloinkin maistuu. Välillä on jo ihan tuskaa keksiä syömistä :/

Söin tänään tuossa alkuillasta pingviinin lakujätskiä palasen. En tiedä oliko psyykkistä vai oikeasti, mut mietin syödessäni sitä lakritsaa jota ei pitäisi syödä, mut neuvolan mukaan ihan fine syödä silloin tällöin palanen. Syönnin jälkeen ei sitten mennytkään kuin viitisen minuuttia ja tuli hirveä oksetusolo. Sain pidettyä sisällä, mutta etonut siitä asti... Liekö psyykkistä, että tietää, että lakritsa on pahasta ja pois se mahasta, vai saiko muka oikeasti jäätelö voimaan pahoin näin pitkäksi aikaa, kun ei muista jätskeistä ole maha reagoinut mitenkään...

Voihan se Cocoa tuossa tilanteessa ollakin psykologista se etominen, kun tietää syöneensä jotakin "kiellettyä" tai "ei niin suositeltavaa".

Itsellä tekee aivan sikana mieli salmiakkia :'( Ja nyt äsken, kun näin jonkun puuromainoksen, niin suussa rupesi maistumaan Elovenan annospuurot, joissa on niitä makuja mukana (omena-kaneli ja mitä niitä nyt onkaan) :P Ehkä se olisi terveellisempää kuin pulla esimerkiksi :D

Joo tätä mietin et olikohan ihan vaan oman pään sisällä aiheutettua kun ei tosiaan muista ole oloa tullut :) Mun tekee mieli taas sitä ässä mix mehujäätä jossa hedelmän makua ja vähän salmiakkia, josko viitsisi joku päivä taas ostaa :D

Mä kuolasin eilen k-kaupan jäätelöaltaalla sitä leppismehujäätä!! Tän kevään uutuus, salmiakki-vadelma..:bored::mad: onneks ne oli loppu ni en päässy vielä testaamaan. Ampparimehujäitä on pakasteessa huonoa oloa helpottamaan.

Mulla sellanen takuuvarma ruoka mikä menee alas aina, on makaroonilaatikko (ja paljon heinzin ketsuppia:grin).

Cocoa, Mä olen aivan armoton sokerihiiri ja määrät ovat aivan päätä huimaavia. Mulla on nyt viime aikoina toisinaan tullut ihan tosi huono olo makeasta. (Eikä mulla koskaan tuu) En tiedä voisiko siis liittyä raskauteenkin?

Ite taas en normaalisti ole sokerihiiri ja nyt huomaankin, et jos menee yli puoli levyä vaikka suklaata niin olokin on kyllä sen mukainen sitten :/ Mahaa vääntää ja koskee ja etoo ja yhh...

Mun on kans alkanut tehdä mieli Ässä mix mehujäätä, kiitos teidän :D tänään sitä kattelin kaupan pakastealtaassa, mutta olin kävellen liikkeellä niin en sit viittiny ostaa ja ilma ei oikein innostanut matkalla jäätelöä syömään. :)

Mun uus himo COKIS! :p
En oo koskaan ollut mikään fani, mutta nyt mun on välillä tehnyt mieli. Välttelen kyllä kofeiinipitoisia ym. No mies harvoin juo mutta nyt oli ostanut light colan kun hänen ruokavaliossa ei sokereita saa olla. Mä taas välttelen makeutusaineita ihan tappiin asti. Niin vaan oli pakko lasillinen juoda ja melkein tekis mieli toista. :hilarious: Cola ja jääpalat :p

Mullakin on tullut himo coca colaan ja pepsiin, normaalisti juon harvoin, joskus juhlissa tai ravintolassa mutta nyt mies osti pepsin pikkupulloja ja niitä on tehny mieli vähän väliä ko jääkaapissa ne nään!

Mun ei tee oikein mitään mieli ja kaikki maistuu pahalle tämän hirveän pahoinvoinnin takia. Mutta kappas. Nyt illalla annoin meidän kissoille iltapalaksi raakaa kanaa ja voi että se houkutteli mua niiiiin paljon! Olisi ihana saada narskutella sitä hieman sitkeää, raakaa kanaa hampaiden välissä. Nyt olen sitten loppuillan yrittänyt miettiä sallittua vastiketta, että mikä voisi maistua samanlaiselle kuin raaka kana ja tuntua samanlaiselta suussa :P Kaikkea se raskaus saakin aikaiseksi. :D

Lumppis ja Kaari mulla on ollut ihan sama, että tosi vaikea keksiä mitään mitä hyvällä ruokahalulla söisi (ehkä se vastaus olis sit just joku raaka kana :grin). Nyt vihdoin 7vko oksentamisen jälkeen saa jo jotain normaaliakin syötyä, mutta en todella voi vielä sanoa että mitään tekisi erityisesti mieli. Satsumat ja hapankorput on säilyneet ruokalistalla suosikkeina tähän saakka, kaikkea muuta oon pystynyt syömään kerran minkä jälkeen ne on päätyneet inhokki-listalle (se lista onkin jo aika pitkä). :depressed:

Mulla oli esikoisesta cokis himo eritoten siihen hanalimsaan mitä saa ruokapaikoista :hilarious:

Lemonia: Kiva kuulla, että alkaa helpottamaan. Miten pitkällä sun raskaus on? Mulla on tasan 13 eikä toivoakaan, että alkaisi helpottamaan :/

Voi kun olis hyvä jos haluais itekin syödä jotain raikasta ja terveellistä... mun tekee vaan mieli roskaruokaa ja pullaa ja kaikkee epäterveellistä. Mutta oon pakottanu itteni syömään terveellisiäki juttuja. Eilenki tonnikalasalaattia päivälliseks. Paino on noussu noin 4kg. Mikä on ihan järkyttävän paljo. Mutta ku koko ajan on nälkä ja en oo hirveesti harrastanu urheilua raskausaikana ja ennen raskautta liikuin tosi paljo.

Junttura, Mullakin meni alkuraskaus ja koko ensimmäinen kolmannes himoiten ja syöden yhtä sun toista roskaruokaa. :depressed:
Nyt vasta tässä lähemmäs puoli väliä (alkoi about rv 16) on alkanut tulla himo perus kotiruokaan ja terveellisyyksiin. Joten toivoa on. :)

Mulla ei ole himoa oikein mihinkään, johtuu varmaan tästä pahoinvoinnista, joka on kyllä jo hieman helpottamaan päin. Ainoa mitä on ollut, on Twister- mehujäät, passionhedelmät, greipit, tuoremehu ja muu sellainen raikas, kylmä, kirpeä ja fressi. On tosi vaikea keksiä mitä söisi, kun ei mikään nappaa. Ei ihme, että paino on vaan tippunut.
Ennen raskautta himoitsin heseruokaa, ja ajattelin tuossa yks päivä, että se varmaan menee alas. Mutta jäi syömättä...Yks päivä tein muusia oikein voilla ja kermalla höystettynä ja se oli kyllä ihan hyvää. Kunnon perinteinen kotiruoka taitaa olla ainoa, mikä nyt jotenkin toimii. Lisäksi nämä ällötykset ja alasmenevät ruuat vaihtelee päivittäinkin, joten välillä on oikeesti sormi suussa, kun ei tiedä mitä söisi :D

Lemonia: Kiva kuulla, että alkaa helpottamaan. Miten pitkällä sun raskaus on? Mulla on tasan 13 eikä toivoakaan, että alkaisi helpottamaan :/

Mulla tänään 13+5, tällä viikolla oksentanut vaan kahdesti, jee! Viikolla 12 siitä 24/7 pahoinvoinnista tuli vaan aamupahoinvointia, ja nyt tosiaan alkaa näkymään jo valoa tunnelin päässä.. Edelleen ällö olo mut ainakin eväät pysyy sisällä. Tsemppiä Lumppis! Mulla alko jossain vaiheessa olemaan jo mieli tosi maassa kun pysty monta viikkoa vaan makaamaan sängyssä ja jyrsimään jotain hapankorppua. Itsetehty hunajalla makeutettu sitruunamehu oli mulla ihan pelastus, rauhotti vatsaa tosi paljon ja tulee vieläkin juotua varsinkin syömisen jälkeen.

Joo tätä mietin et olikohan ihan vaan oman pään sisällä aiheutettua kun ei tosiaan muista ole oloa tullut :) Mun tekee mieli taas sitä ässä mix mehujäätä jossa hedelmän makua ja vähän salmiakkia, josko viitsisi joku päivä taas ostaa :D
Ostin tota epähuomiossa pari viikkoa sitten, kun oli jäätävä mehujään ja jätskin himo. Tajusin vasta avattuani sen, et siinähän on salmiakkia :D mies vieressä vaan: "Aa! Sä toit mulle jätskiä! Kiitos!" ja nappas sen mun kädestä :D onneks olin ostanut muitakin jätskejä etten jäänyt ilman :D Mä en syö milligrammaakaan salmiakkia enkä lakritsia, en näe järkeä ottaa siinä riskiä kun en sitä itkusilmässä himoitse.

Takaisin