Mielihaluja ja ällötyksiä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cocoa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei ole vielä ollut mitään varsinaisia mielitekoja tai päähänpinttymiä. Ällötyksiä vaan mutta ei onneksi vielä ainakaan niin vahvoja kuin esikoisesta.

Esikoinen nappasi tänään kaupasta tultua kassista banaanin ja haukkas muitta mutkitta sen töpöpään irti. Menin vaatimaan sitä pois suusta niin alkoi yököttää ihan hirveesti. Eikä se lapsi tiettykään sitä heti antanut pois ja ite vaan nikottelin siinä ihan tuskassa. Voi huh huh mitä touhua..

Tuo muuten on ollut tässä itsellä ensimmäistä odottaessa yllättävää, miten joku asia voi ällöttää sitten vasta kun se on siinä nenän edessä, esim. joku ruoka, joka on normaalisti hyvää, ja vesi kielellä on odotellut, että saa taas syödä, sitten kun se annos on nenän edessä, ei maistukaan. Sitten pitää vaan syödä jotain muuta.

Niin tai jälkikäteen :D Joku ruoka on hyvää kun syö mutta jälkikäteen alkaa tehdä pahaa ja alkaa yököttää jo ajatus.

Itse ekasta ihmettelin eniten sitä että ajatukset/mielikuvat/näkeminen ällöttää. Niinkuin just tuo banaanin kuoren haukkaaminen tai porkkanaraaste raastimen huuhtelun jälkeen tiskialtaan pohjalla..

Joo, totta, joskus tuli huonon olon aalto, kun muisti esim. jonkun hajun :/ äkkiä vaan ajatukset johonkin muualle oli saatava.

Fazerina! :p
En oo koskaan tykännyt mutta nyt oli saatava, hirveä himo.

Oii, Fazerina on hyvää :P Mulle ei ole suklaa nyt maistunut ihan niin paljoa kuin normaalisti, ehkä ihan hyväkin asia!

Ehkä ihan hyvä vaan ettei oo maistunut. :grin Itse oon melkoinen suklaahiiri, mutta nyt raskausaikana tää on karannu käsistä. :joyful: Täytyy nyt varmaan joku totaali stoppi taas laittaa Pääsiäisen jälkeen.

Mun nykyinen himo on se Ässä mix mehujää. Okei ehkä vähän huono kun siinä vähäsen salmiakkia, mutta neuvolan tätsy sanoi, että laku- ja salmiakkijätskiä saa syödä, kunhan ei koko litraa ahmi kerralla, joten olen pysynyt kohtuudessa ja syönyt yhden mehujään per viikko :D vaikka kyllä meinaa tiukkaa tehdä... Kerran kun sellaisen ostin, niim nautin sen tosi hitaasti. Söin ensin ehkä yhden kolmasosan, sitten loppu pakkaseen ja jokusen tunnin päästä seuraava 1/3 ja taas muutaman tunnin päästä loppuosa :D On se vaan niin hyvää...

Kolmatta viikkoa uunikanaa, riisiä ja vihreitä papuja sekä lounaaksi että päivälliseksi :p
Pääsiäisenä meni myös lammasta, lohta, perunoita, parsaa, kulitsaa&pashaa yms herkkuja jotka sitten närästikin oikein huolella. :banghead:
Tää on nyt mun luottoruoka, tässä siis pitäydyn kunnes alkaa tökkimään! Aamuisin ja iltaisin taas kaurapuuro on sellainen mikä pysyy sisällä ja vie nälän.
Muilla vastaavia luottoruokia jotka menee alas, pysyy sisällä eikä närästä?

Kaikki laku- ja salmiakkipussit huutaa mun nimeä nykää kaupassa..​

Mulla hedelmät ja smoothiet. Ja twister- mehujää oli sellainen, kunnes eilen oksensin senkin pihalle :/

Mä olen niin kiitollinen että oon nyt kolmisen viikkoa pystynyt lämmintä ruokaa syömään.
Aiemmin pystyin syömään vain hedelmiä, jogurttia/viiliä tai muuta pientä ja kevyttä lyhyin väliajoin.
Pystytkö sä Hellu syömään lämmintä ruokaa ollenkaan vai pelkästään hedelmää tms raikasta ja kevyttä?

Mulla sama :'( aina niistä eniten tykänny ni tottakai nyt tekee sit järettömästi mieli ku ei saa. Pahin vastus tässä raskaudessa.

Mä oon alkanut sortuilemaan :oops: Aikaisemmin annoin itselleni luvan syödä maksimissaan viisi salmiakkikarkkia kerralla, mutta pikkuhiljaa olen tästäkin alkanut lipsumaan. Pitäis onnistua ryhdistäytymään, mutta tekee aivan järjettömän paljon mieli ja ihan koko ajan. Kaikki ällöttää mua ja tuo on ainut sellainen pysyvä himo.

Mua himottaa se pandan keltainen täytelakupussi. Ihan ihme, kun en sitä aiemminkaan ole ostanut, ennen raskautta siis :D

Mä olen niin kiitollinen että oon nyt kolmisen viikkoa pystynyt lämmintä ruokaa syömään.
Aiemmin pystyin syömään vain hedelmiä, jogurttia/viiliä tai muuta pientä ja kevyttä lyhyin väliajoin.
Pystytkö sä Hellu syömään lämmintä ruokaa ollenkaan vai pelkästään hedelmää tms raikasta ja kevyttä?

Kyllä mä silloin tällöin pystyn ihan lämmintäkin ruokaa syömään, mutta pääasiassa menee kylmät ja raikkaat eväät :) Etenkin aamuisin ja iltaisin täytyy pysytellä raikkaissa.

Mua himottaa se pandan keltainen täytelakupussi. Ihan ihme, kun en sitä aiemminkaan ole ostanut, ennen raskautta siis :D

Oii eii saa puhua, nam! :woot:
Tää laku/salmiakki kielto on kyllä paha.
Vaikken ite mikään suurkuluttaja ookkaan vaan enempi suklaan, niin tietysti nyt kun se on kiellettyä, on vain pakko saada. :banghead:

Mun isä osti mulle esikoisen raskausaikana kaksi pussia noita pandan täytelakuja :mad: Ette arvaakkaa kuinka ärsytti, kun niitä ei saanut syödä paljon eikä mun isä nyt tollassista kielloista tienny. Niinpä ne pussit tyhjeni pikkuhiljaa 9kk aikana :rolleyes: Mutta silloinpa ei ollut niihin totaalikieltoa :hilarious:

Takaisin